vuokratyö

isorauta

ottakaa kantaa ihmiset ja kiihkeästi älkää menkö vuokra firmoihin töihin vaikka se olisi viimeinen oljenkorsi
jos joku meitä työläisiä ajaa alas ja työn antajien pompoteltaviksi niin se on tämä vuokra työ.telvisiossa eilen taas työvoimatoimiston akka hehkutti kuinka hyvä asia se on mutta ei varmasti olisi sanonut samoin jos olisi itse pakotettu vuokra orjaksi.sanoi että palkka ja edut samat kun vakituisella työntekiällä ja vitut on jos joku orja kauppias siitä vielä välistä ottaa niin varmasti on palkka juuri sen mitä työehtosopimus velvottaa maksamaan mutta harva vakituinen kyllä käytännössä tekee sillä rahalla töitä ja ne edut huh huh nekin muka samat jep lainansaanti voi olla mahdotonta ja muutkin normaalit asiat kyllähän joka paikassa kysytään oletko vakituinen työntekiä ja jos olet niin monessa asiassa näytetään vihreetä valoa mutta jos et portti menee kiinni.VASTUSTAKAA ja välttäkää viimeiseen asti VUOKRATYÖ ORJA KAUPPIAS FIRMOJA.joku tietysti sanoo että on parenpi kun ei mitään mutta niin ne herrat haulaakin meidän sanovan ei ei perkele....

11

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piiskuri

      Vuokra firmoihin=vuokrafirmoihin, vuokra työ=vuokratyö, työn antaja=työnantaja, vuokra orja=vuokraorja, työntekiällä=työntekiJällä jne jne... Ja ne isot kirjaimet vitun urpo!

      • isorauta

        pyysinkö jotain vitun lukiopetusta kyllä huomaa mikä teitä kusipäitä kiinnostaa
        lueppa tämä oikein tarkkaan HAISTA VITTU....


      • Kajtzsa
        isorauta kirjoitti:

        pyysinkö jotain vitun lukiopetusta kyllä huomaa mikä teitä kusipäitä kiinnostaa
        lueppa tämä oikein tarkkaan HAISTA VITTU....

        Niin, jokaisellahan on oma vapaus päättää asioistaan.
        Turha sitten uikuttaa työttömyysturvalla tai sossun elätettävänä,
        kun ei työstä raha kelpaa.
        Kannattaa vain herätä todellisuuteen, nykyään suurin osa työsuhteista
        on pätkittäisiä, ja ikuista paikkaa saat odotella ihan rauhassa siellä kotosalla...
        Kyllä Tessin mukainen palkka on tessin mukainen palkka, ne välitysmaksut kylläkin
        koostuvat muista maksuista. Itse olen siirtynyt vuokratyösuhteista talonkirjoille,
        eikä yllätys yllätys palkka muuttunut mihinkään... Mihinkä se kiero työnantaja
        ne välitysrahat tuhlaakaan, kun ei ole minulle tullut. Eli vuokratyönantaja taisi
        ollakkin tässä se reilumpi osapuoli, jos on ketjun aloittajan mielipidettä uskominen.


      • matias 46
        Kajtzsa kirjoitti:

        Niin, jokaisellahan on oma vapaus päättää asioistaan.
        Turha sitten uikuttaa työttömyysturvalla tai sossun elätettävänä,
        kun ei työstä raha kelpaa.
        Kannattaa vain herätä todellisuuteen, nykyään suurin osa työsuhteista
        on pätkittäisiä, ja ikuista paikkaa saat odotella ihan rauhassa siellä kotosalla...
        Kyllä Tessin mukainen palkka on tessin mukainen palkka, ne välitysmaksut kylläkin
        koostuvat muista maksuista. Itse olen siirtynyt vuokratyösuhteista talonkirjoille,
        eikä yllätys yllätys palkka muuttunut mihinkään... Mihinkä se kiero työnantaja
        ne välitysrahat tuhlaakaan, kun ei ole minulle tullut. Eli vuokratyönantaja taisi
        ollakkin tässä se reilumpi osapuoli, jos on ketjun aloittajan mielipidettä uskominen.

        Mutta tosiasia on se että nykyinen hallitus on saanut aivan sekaisin koko työntekijöiden asiat lähinnä teollisuus. Nykyään kun rakennustöitä ei ole kuin vuokrafirmoilla,niin varmaan pakko mennä ,kun nämä helvetin sivari/ puol vartti hullut jotka eivät edes armejaan kelpaa on antanut asiassa periksi,ja tekee mitä löytyy.Eihän vuokra työssä periaatteessa mitään vikaa ole,palkat tulee yleensä ajallaan,mut esim
        tämä kun työt loppuu tullaan päivällä sanoo ettei tarvi enää huomenna tulla,
        eli ei mitään arvostusta työntekijöitä kohtaan.Välillä kyllä vuokramiehet aika orpona kun
        ne ei tiedä mitä oikein pitäisi tehdä ja keneltä kysyä.


      • olli 48
        matias 46 kirjoitti:

        Mutta tosiasia on se että nykyinen hallitus on saanut aivan sekaisin koko työntekijöiden asiat lähinnä teollisuus. Nykyään kun rakennustöitä ei ole kuin vuokrafirmoilla,niin varmaan pakko mennä ,kun nämä helvetin sivari/ puol vartti hullut jotka eivät edes armejaan kelpaa on antanut asiassa periksi,ja tekee mitä löytyy.Eihän vuokra työssä periaatteessa mitään vikaa ole,palkat tulee yleensä ajallaan,mut esim
        tämä kun työt loppuu tullaan päivällä sanoo ettei tarvi enää huomenna tulla,
        eli ei mitään arvostusta työntekijöitä kohtaan.Välillä kyllä vuokramiehet aika orpona kun
        ne ei tiedä mitä oikein pitäisi tehdä ja keneltä kysyä.

        Olen seurannut meillä töissä näitä vuokratyömiehiä ihan tarpeeksi et alkaa jo kyllästyttää. On heidän kanssa vaikeaa toimia yhdessä kun ei oikein oo yhteistä kieltä. Kyllä he tosi halpoja firmalle ovat ehkä 6€/h ja jonkinlainen päiväraha lisäksi. Ylitöistä ei tuu minkäänlaisia % tunteja eikä viikolopuista. Ovat kyllä halukkaita tekemään 10-14 tuntisia päiviä (en tiedä kyllä mitä tekevät kun ei nyt näkyvää tule aikaiseksi kovin paljoa) Kun asuvaat sosiaalitiloissa niin samalla se kannattaa otta tunnit firmalta pois kun muutakaan tekemistä ole iltaisin. Mä oon ottannut sen kannan et jos kysyyvät jotain niin kyllä vastaan mutten kuitenkaan siihen juuri aikaa käytä jos eivät tajua, sanon et menkää pomolta kysyy.


      • vuokratöissä
        olli 48 kirjoitti:

        Olen seurannut meillä töissä näitä vuokratyömiehiä ihan tarpeeksi et alkaa jo kyllästyttää. On heidän kanssa vaikeaa toimia yhdessä kun ei oikein oo yhteistä kieltä. Kyllä he tosi halpoja firmalle ovat ehkä 6€/h ja jonkinlainen päiväraha lisäksi. Ylitöistä ei tuu minkäänlaisia % tunteja eikä viikolopuista. Ovat kyllä halukkaita tekemään 10-14 tuntisia päiviä (en tiedä kyllä mitä tekevät kun ei nyt näkyvää tule aikaiseksi kovin paljoa) Kun asuvaat sosiaalitiloissa niin samalla se kannattaa otta tunnit firmalta pois kun muutakaan tekemistä ole iltaisin. Mä oon ottannut sen kannan et jos kysyyvät jotain niin kyllä vastaan mutten kuitenkaan siihen juuri aikaa käytä jos eivät tajua, sanon et menkää pomolta kysyy.

        teillä. Itse olen vuokratyöläisenä ollut usein, olen aina saanut kaikki ylityö-, lauantai- ja sunnuntaikorvaukset, kuin myös ilta-ja yölisät, ja ihan tessin mukaisen palkan. Se on kuule työpaikkakohtaista miten ne korvaukset menee ja palkka, teidän pomossa on vikaa ja paljon.

        Ja aloittajalle, olen saanut työkokemusta että liitonpäivärahat kerättyä vuokratyöllä, ja lähtisin heti jos löytyisi minun alan vuokratyötä, mutta ei löydy ei löydy kyllä muillekaan töitä.


    • hyviä kokemuksia

      Jaa, minulla on vain hyviä kokemuksia vuokratyöstä.

      Kannattaa käyttää isompia ja tunnetuimpia firmoja jotka noudattavat lainsäädäntöä.
      Ehkä olen jopa mielummin vuokrafirman kautta duunissa kuin vakkarin. Minä kun tykkään vaihtelusta.

      Mutta, valinta on vapaa.

    • on ihan...

      positiivinen. olin ollut vuosia työttömänä, ikinä ei ollut varaa yhtään mihinkään. pääsin vuokrafirmalle töihin, bruttona tienasin vähän vajaan 2000€ kuussa kökköhommasta. työstä en välittänyt, mutta oli se ihmeellistä, kun tilille tuli vihdoin rahaa. ei mitään huonoa sanottavaa ole tästä vuokrafirmasta.

      • näinkin

        Tietenkin jos on varaa valita, valitsee isopalkkaisen ja kiinnostavan vakityön, mielellään optioeduin.
        Mutta jos valinnanvaraa on vähemmän, vuokratyökin kelpaa.

        Olisí toisaalta reilumpaa että pätkätöistä maksettaisiin enemmän, koska työsuhde on epävarma ja sen tekijä
        elää epävarmuudessa.

        Mutta eihän maailma mikään oikeudenmukainen paikka olekkaan.


      • ne on tehty
        näinkin kirjoitti:

        Tietenkin jos on varaa valita, valitsee isopalkkaisen ja kiinnostavan vakityön, mielellään optioeduin.
        Mutta jos valinnanvaraa on vähemmän, vuokratyökin kelpaa.

        Olisí toisaalta reilumpaa että pätkätöistä maksettaisiin enemmän, koska työsuhde on epävarma ja sen tekijä
        elää epävarmuudessa.

        Mutta eihän maailma mikään oikeudenmukainen paikka olekkaan.

        Vuokrafirmat on tarkoitettu ajamaan työehdot alas.
        Kotkan kaasuputkitehdas käyttää suurimmaksi osaksi vuokratyöläisiä.
        Vuokraväen työsuhteet puretaan joulun ajaksi ja joulun jälkeen taas uusitaan.
        Siinnä menee talvilomaoikeus ja kesälomapäivät vähenee.
        Muutaman epäkohdista huomauttaneen vuokratyöläisen työsuhde katkaistiin lopullisesti.
        Näin se homma pelaa.
        Vuokrafirmat omistaa työnantajat ja niiden tarkoitus on polkea työehdot alas.


    • Yasu

      jonka olen aikoinani vuokrafirmassa työskenneelleenä löytänyt, on se että joillakin firmoista on 6kk sääntö palkkaamisesta asiakasfirmaan. Itse menetin yhden työpaikan sen säännön takia, koska asiakasfirma olisi joutunut maksamaan vuokrafirmalle 6kk korvauksen jos olisivat palkanneet minut itselleen. Isolle firmalle tuo ei ole ongelma, kuten myöhemmin elämässä huomasin, mutta pikkufirmoilla ei välttämättä ole varaa. Ja palkasta sen verran, että tienasin vuokrafirmalla 20s/h enemmän kuin talon kirjoilla.

      Mielestäni vuokrafirmat antavat monelle firmalle mahdollisuuden etsiä itselleen hyviä työntekijöitä. Jos hommat ei toimi, niin pyydetään toinen kaveri. Ja jos taas sillä homma toimii, niin palkataan se itselle töihin. Ja koska heistä saa vielä verovähennykset, niin loppupeleissä se ei tule edes niin kalliiksikaan. Itseni kohdalla laskutus firmalle on vaihdellut 37 ja 74 euron välillä. Luulen että ketjun aloittaja on itse näitä tapauksia jotka eivät ole saaneet itselleen pysyvää työtä tätä kautta. Ja jota pidetään vuokrafirmankin listoilla vain jotta on edes jotain tarjota jos oikeaa tekijää ei löydy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      200
      2063
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1416
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1175
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      66
      1128
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      153
      1052
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      979
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      84
      865
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      828
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      785
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      759
    Aihe