Hääruno kahdelle parille

tytti

Sain tehtäväksi etsiä häärunot ystäväni kahden lapsen häihin. Juhlat ovat eri aikaan kesällä. Ja äiti haluaa suunnilleen samantasoiset runot molemmalle parille (tytär ja poika menossa vihille). Olen kahlannut ja plaraillut runokirjoja. Olen etsinyt eri hakukoneilla ja tekniikoilla. Ei vain löydy. Auttakaa mua ihmeessä! Antakaa vinkkejä mahdollisista runoilijoista tai runoista. Koti on kristillinen, mutta runojen ei tarvitse olla uskonnollisia. Kiitän jo etukäteen tiedoista!

9

162419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Misu

      Tässä ainakin yksi vaihtoehto, mielestäni oikein hyvä, etenkin kristilliselle parille:

      Rakkaus! Sana suloinen,
      sana siipien valkeiden,
      sana suurinten sankartöiden,
      valo synkinten sydänöiden,
      rinnan yöllinen yksin-nyyhky,
      rauhan viesti ja voiton kyyhky,
      päivän paiste ja tuike tähden,
      riemun parhaimman paras lähde,
      suden suitsi ja himon ohja,
      tahdon ponsi ja tarmon pohja,
      sana sankarin - Jumalan -
      Rakkaus on valtias maailman!

      Eino Leino

      • Jonna

        Kiitti tooossiiii paljo misuuuuuuuu!!!!!!!!!!


    • runotyttö

      Tyttärelle:

      -Kaksin-

      Käteni nyt sinuun liitän
      ja Taivaan Isää kaikesta kiitän
      Hän meidän polut yhteen toi
      Luojamme joka meidät loi.
      Näin parhaan sain kumppanin
      kun Isä Taivaan hänet valitsi

      Kätemme nyt yhteen liitämme
      ja Jumalaa koko sydämin kiitämme
      vaik kulkis elämämme monia teitä
      en, Rakkaani sua koskaan luotani pois heitä

      Kaksin kun kuljemme näin
      elontietä eteenpäin
      Rakkaus ja Rauha täyttää sydämet
      on Taivaan Isä kultalankoin sitonut ne.



      Pojalle:

      -Yhdessä-

      Yhdessä nyt liitämme näin
      kätemme yhteen sydämet vierekkäin
      katseesi kun kohdata sain
      tiesin tässä on tuleva puolisoni ain

      Lämpö ja Rakkaus meitä kannataa
      kun luotamme kaikessa
      elämän Antajaan

      Niin taivaassa kirjoitettu on
      sydämiimme riemulaulu soikohon
      yhteen kätemme kun liitämme näin
      enkelitkin ylistää äänin heleäin

      Yhdessä rakkaani, sulle annan
      elämäni ja sua aina käsilläni kannan.

      -Runotyttö-

      ps.kirjoitin nämä just nyt tässä ja jos tykkäätte..

      Herra Siunatkoon ja Varjelkoon heidän molempien liiton! Avioliitto on myös Jumalan lahja jota täytyy vaalia ja kunnioittaa.

      T,runotyttö :))

      • Tytti

        Monet kiitokseni sinulle Runotyttö! Nämä olivat aivan ihania runoja. Ja ennen kuulemattomia. Ja siksi arvokkaita ja ainutlaatuisia! Kiitos!


      • Tytti

        Hei, Nuo aivan ihanat runosi olivat morsiusparien äidille mieleen. Haluaisitko ilmoittaa nimesi, niin
        runon lausuja voisi kertoa juhlissa runon tekijän. Ja muutenkin haluavat kiittää sinua.
        [email protected]


      • runotyttö
        Tytti kirjoitti:

        Hei, Nuo aivan ihanat runosi olivat morsiusparien äidille mieleen. Haluaisitko ilmoittaa nimesi, niin
        runon lausuja voisi kertoa juhlissa runon tekijän. Ja muutenkin haluavat kiittää sinua.
        [email protected]

        ..että piditte :)


        Laitan postia..

        "Rakkauden runot sydämestäni soi
        ylistystä Luojalleni joka minut loi"


      • Bgfin

        Molemmat oli tosi hyviä. Jos oot ne itte keksiny ni oot kyllä aika veijari :) Noita vois jopa käyttää!


    • minä vain

      "SINÄ SE OLIT, JUMALA

      Sinä se olit, Jumala
      joka sanoit:
      -Ei ole ihmisen hyvä olla
      yksinänsä,
      minä teen hänelle avun.

      Sinä se olit, Jumala,
      joka sytytit
      ihmisen sydämeen ikävän
      toisen ihmisen luo.

      Sinä se juuri osoitit
      tämä ihminen tässä
      minua varten luotu,
      hänen kanssaan tahdon
      majani rakentaa,
      kulkea sinun viitoittamasi tien."




      "HÄÄPÄIVÄN AAMUNA

      Metsäkielojen kukinta-aika,
      pihasireenit nupullaan,
      lämpimän sateen jälkeen
      puut tuoksuvat tuoreuttaan.

      Tuhat linnunlaulua puussa,
      ja aurinko lehdillä sen,
      hääaamuna nuorten suussa
      soi laulu onnellinen.

      Monta aamua ollut ennen,
      monta päivää painunut pois,
      tämän päivän vuosien mennen
      miten kirkkaana säilyttää vois.

      Hento morsiuspuvun huntu
      on merkkinä puhtauden.
      Oma sieluni onnentuntu
      kiittää Luojaa taivaiden."




      "PURJEEN TÄYSI MATKA

      Sarastuksen loimuun
      sulaa yö,
      valo poimuttuu metsän ohimoille,
      runsaan vihreä tuuheus.

      Sanat kirkkaita
      kuin vesi rannan tyvenessä,
      veden heijasteessa
      luottamuksen rauha.

      Käsi tarttuu käteen,
      lupaus kantaa kuin vene
      päivien allokkoon.

      Tuuli nostaa purjeen
      linnun sineä vasten,
      avautuu ulappa
      tämä purjeen täysi matka."


      SRK:n kirjasta "Juhlat lähestyvät" toimittanut Paulo Rusava

      • Tytti

        Aivan upeita runoja! Kerron ne morsiamen ja sulhasen äidille. Ja hyvä tietää tuo runokirja! Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      292
      739
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      80
      661
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe