Ihmettelen Jehovan todistajien kaksinaismoralismia. Jt:t väittävät silmät kirkkaina, etteivät vietä mitenkään Joulua mutta työnantajien ja yhteistyökummaunien tarjoamat jouluruuat ja lahjat tuntuvan kelpaavan. Ja sehän on juuri sitä Joulun viettoa. Typerää sitä on perustella millään väitteillä, etteikö ottaisi niitä juuri jouluruokina ja –lahjoina. Ne on jouluruuaksi ja –lahjaksi tarkoitettu, sitä ne myös ovat.
JOULU JEHOVAN TODISTAJILLA
144
8471
Vastaukset
- Joulupukki ja muuten
Se on vaikea olla ottamatta kun annetaan, se on sitä paitsi epäkohteliasta. Ihme vouhutusta koko saturaali, niin kuin siitä jumala olisi exs kiinnostunut.
- kulmanen
Joulunaikaan paistetaan kinkut ja tehdään muut Joulun herkut. Jaetaan lahjojakin ”muuten vaan”. Poltellaan kynttilöitä ja laitetaan ulos jouluvaloja jne. Ainoa oleellinen poikkeus muiden Jouluun on, ettei vahingossakaan toivoteta kenellekään ”Hyvää Joulua” tms.
Suhteellisuuden tajua osoittaisi Jehovan todistajilta se, että he myöntäisivät pitävänsä Joulua siinä kuin muutkin. Näin hekin saisivat olla vapaita tuon asian suhteen. - Markku_Meilo
kulmanen kirjoitti:
Joulunaikaan paistetaan kinkut ja tehdään muut Joulun herkut. Jaetaan lahjojakin ”muuten vaan”. Poltellaan kynttilöitä ja laitetaan ulos jouluvaloja jne. Ainoa oleellinen poikkeus muiden Jouluun on, ettei vahingossakaan toivoteta kenellekään ”Hyvää Joulua” tms.
Suhteellisuuden tajua osoittaisi Jehovan todistajilta se, että he myöntäisivät pitävänsä Joulua siinä kuin muutkin. Näin hekin saisivat olla vapaita tuon asian suhteen.>>Jaetaan lahjojakin ”muuten vaan”.
Sen verran minulle on selvinnyt, että tosi kristitty ei jaa lahjoja jouluaattona, koska ne olisivat silloin joululahjoja. Samat paketit ovat tavallisia lahjoja viimeistään päivää ennen jouluaattoa annettuina tai sitten joulupäivänä tai sen jälkeen annettuina.
Samoin tosi kristitty välttää jouluun liittyviä asioita, esimerkiksi joulukinkkua. Tosi kristityn joulun aikaan paistama kinkku ei olekaan joulukinkku, vaan elintarvike, koska se on joulun aikoihin on halpaa ja muina aikoina sitä ei ole yhtä helppo hankkia lähikaupasta.
Esimerkiksi minua neuvottiin, ettei tosi kristityn tulisi viettää aikaa tilassa, jossa on joulukuusi. Sama neuvoja ei kuitenkaan nähnyt mitään pahaa siinä, että soittelin Naisten joulumessuilla taustamusiikkia levyiltä, jotka olivat käytännössä kaikki joululauluja. Tosi tosi kristitty siis kartaa joulukuusta, mutta voi soitella päivät pitkät joululauluja levyiltä, jos saa siitä taskurahaa.
Mitä taas joulun ajan valoihin tulee, niin mukaan tosi kristitty ei ripustele punaisia koristevaloja, koska ne ovat jouluvaloja. Punaisten jouluvalojen sijaan tosi kristitty ripustaa siniset jou... eikun koristevalot. - neooo
Mihin se Raamatun sana on unohtunut jt:lla, matinpellonojaanko?
Kol. 2:16
"Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, "
http://www.youtube.com/watch?v=zwO5mwEgNBw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=OLBNXdGrD5M&feature=fvw
www.youtube.com/watch?v=Y5iRUABBiko&feature=PlayList&p=F41F3B1DA800110E&index=93 neooo kirjoitti:
Mihin se Raamatun sana on unohtunut jt:lla, matinpellonojaanko?
Kol. 2:16
"Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, "
http://www.youtube.com/watch?v=zwO5mwEgNBw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=OLBNXdGrD5M&feature=fvw
www.youtube.com/watch?v=Y5iRUABBiko&feature=PlayList&p=F41F3B1DA800110E&index=93kun Jt:lle Brooklynin sana painaa apostolin opetusta enemmän.
- Picarillo
kulmanen kirjoitti:
Suhteellisuuden tajua osoittaisi Jehovan todistajilta se, että he myöntäisivät pitävänsä Joulua siinä kuin muutkin. Näin hekin saisivat olla vapaita tuon asian suhteen.Hyvää Joulua tervehdykseen vastataan -> niin sullekin!
- tellustallaaja
kulmanen kirjoitti:
Suhteellisuuden tajua osoittaisi Jehovan todistajilta se, että he myöntäisivät pitävänsä Joulua siinä kuin muutkin. Näin hekin saisivat olla vapaita tuon asian suhteen.Synttärilahjatkin annetaan hyvissä ajoin ENNEN syntymäpäivää ettei niitä voisi kutsua syntymäpäivälahjoiksi ;-D
- Anonyymi
kulmanen kirjoitti:
Suhteellisuuden tajua osoittaisi Jehovan todistajilta se, että he myöntäisivät pitävänsä Joulua siinä kuin muutkin. Näin hekin saisivat olla vapaita tuon asian suhteen.Eihän usko Jeesukseen vaan kuviteltiin jehovaan
- Anonyymi
Kyllä täytyisi sanoa, että kiitos ei, en ota vastaan, koska en vietä joulua. Jos kysytään syytä, voi sanoa, että on uskonnolliset syyt.
- ,,,
Kaikenhuppu on se ettei jouluntoivotuksiin vastata! Tosi epäkohteliasta! Hyvää joulua on saatava toivottaa! Miksi? Koska on joulu on jokaisella ja viettämättä jättäminenkin on yksi tapa viettää joulu. Miksei saa toivottaa hyvää uutta vuotta? Vuosihan vaihtuu jokatapauksessa, me ei voida sitä estää, ja miksei saa toivoa, että se olisi hyvä? Samalla perusteella pitäisi kieltää toivotukset: hyvää viikonloppua, hyvää päivänjatkoa jne. Jehovat pitävät joulun vapaata, laittavat jouluruokaa ym. Se jos joku on joulunviettoa, millä perusteella ei olisi? Enkai minäkään sitä kummemmin vietä.
- Anonyymi
Jehovan todistajuus on rasittavaa monesti Jehovan todistajillekin. Pilkun viilaamista useinkin.
- että näin se käy
JT viettävät joulua kinkkuineen ja kaikkineen. Hyvää joulua ei vain toivoteta, eikä lahjoja anneta. Muuten heidän joulunsa ei eroa maailmallisten joulusta - olen itse nähnyt ja kokenut. Piireissä oikein pohditaan kuka tulee kenellekin kylään jouluaattona ja sitten syödään ihan niin kuin kaikki muutkin. He ovat vain niin ulkokultaisia, etteivät voi myöntää tekevänsä samaa kuin maailmalliset. Sitten ovilla saarnataan muuta. Uutta Vuotta he juhlivat samalla lailla kuin maailmalliset runsaan viinan kanssa ja raketit lentäen - tämä myös nähty ihan omatoimisesti. Voin vielä listata kaikki muutkin juhlat vappu, juhannus jne.
- ulkokultaisia
olen itse huomannut samanlaista,he puhuvat toista ja tekevät mitä kielletään.he käyvät kapakoissa ja polttavat tupakkaa salaa,miksi,olisi suotavaa noudattaa sitä mistä itse vouhkaavat,itse vietän terveellistä elämää ja harrastan liikuntaa paljon,ilman kenenkään opetusta.
- --
Jehovat karsivat yhden jutun pois juhlanvietosta, ja luulevat sitten etteivät vietä koko juhlaa.Hah. Uskokaa tai älkää, jumalalle on täysin yhdentekevää annatko vai etkö jouluna lahjoja. Jos et saa antaa tavaraa, niin et saa myöskään syödä jouluruokaa.
- Anonyymi
Minä söin kalkkunaa ja laatikoita tänään. Teinköhän väärin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä söin kalkkunaa ja laatikoita tänään. Teinköhän väärin?
0en syö sianlihaa.
- Anonyymi
Minultakin kysyi kerran eräs JT puhelimessa jouluaattona, että mitä ruokaa minulla on tänään. Koskaan ennen ei kysynyt muina päivinä.
- Anonyymi
Jt:t perustelevat joulun viettämistä tai siis omaa viettämättä jättämistä sillä, ettei raamatussa puhuta joulun viettämisestä mitään. No, totuus on vähän toinen, kun enkeli ilmoitti paimenille suuren ilon, niin kyllä paimenet sitä ilon aihetta, Jeesusta, juhlivat. Samoin tekivät ne viisaat miehet, halusivat juhlistaa Jeesusta.
Tosin uuden vuoden juhlimisesta ei raamatusssa kerrota mitään ja silti jehovan todistajatbinnolla uutta vuotta juhlivat.
- kiikuttelija
Onkohan näillä veijareilla oikein joku syy kieltäytyessään Joulun vietosta?
- Ari-JT
Joulu pohjautuu pakanallisesta saturnalia juhlasta tapoineen. jota vietettiin saturnus jumalan kunniaksi. Varhaiset kirkkoisät ovelasti keksivät sille 300luvulla kristillisen merkityksen, koska tämä pakanallinen juhla oli hyvin suosittu myös kristittyjen keskuudessa ja sitä alettiin viettämään Jeesusksen syntymä juhlana. Jeesus ei viettänyt jouluja eikä saturnalia juhlaa. Raamattu ehdottomasti varoittaa juhlimasta tällaisia. Raamatussa ei puhuta joulusta mitään eikä siellä ole edes sanaa JOULU, joulupukista ja tontuista puhumattakaa. Jeesus eläessään tuskin olisi viettänyt tällaista pakanallista juhlaa ja varmasti toivoi, ettei hänen seuraajansakaan niin tekisi.
Ari-JT kirjoitti:
Joulu pohjautuu pakanallisesta saturnalia juhlasta tapoineen. jota vietettiin saturnus jumalan kunniaksi. Varhaiset kirkkoisät ovelasti keksivät sille 300luvulla kristillisen merkityksen, koska tämä pakanallinen juhla oli hyvin suosittu myös kristittyjen keskuudessa ja sitä alettiin viettämään Jeesusksen syntymä juhlana. Jeesus ei viettänyt jouluja eikä saturnalia juhlaa. Raamattu ehdottomasti varoittaa juhlimasta tällaisia. Raamatussa ei puhuta joulusta mitään eikä siellä ole edes sanaa JOULU, joulupukista ja tontuista puhumattakaa. Jeesus eläessään tuskin olisi viettänyt tällaista pakanallista juhlaa ja varmasti toivoi, ettei hänen seuraajansakaan niin tekisi.
kielletään? Paavali kirjoitti, että juhlien ja syntymäpäivien vietto on jokaisen kristityn OMANTUNNON ASIA.
Brooklynissa jehovat viettivät kunnon joulujuhlia vielä 1920-luvulla.- minä vaan
MarkkuP kirjoitti:
kielletään? Paavali kirjoitti, että juhlien ja syntymäpäivien vietto on jokaisen kristityn OMANTUNNON ASIA.
Brooklynissa jehovat viettivät kunnon joulujuhlia vielä 1920-luvulla.Raamattua niin sanotaan että on omantunnon asia ?
Toiseksi, nyt ei eletä kakskyt lukua, nyt on jo vuosituhatkin vaihtunut , Oletko huomannut ?
Sehän on vai hyvä että on nähty selväksi Raamatun opetus monissa asioissa ja jätetty ne asiat taakse !
Joidenkin on se vain vaikea ymmärtää ja heiltä jää koko tämä päivä näkemättä kun keskittyy vaan menneeseen. - Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
Raamattua niin sanotaan että on omantunnon asia ?
Toiseksi, nyt ei eletä kakskyt lukua, nyt on jo vuosituhatkin vaihtunut , Oletko huomannut ?
Sehän on vai hyvä että on nähty selväksi Raamatun opetus monissa asioissa ja jätetty ne asiat taakse !
Joidenkin on se vain vaikea ymmärtää ja heiltä jää koko tämä päivä näkemättä kun keskittyy vaan menneeseen.>>Joidenkin on se vain vaikea ymmärtää ja heiltä jää koko tämä päivä näkemättä kun keskittyy vaan menneeseen.
Mitä olettaisit motiiviksi sille kun Vt-seura valehtelee jatkuvasti menneisyydestään? Olisiko sillä jotain tekemistä sen kanssa, että sinun lisäksesi hyvin usea jehovantodistajaksi miellettävä näkee Vt-seuran menneisyyden esilletuonnin kartettavana asiana? minä vaan kirjoitti:
Joidenkin on se vain vaikea ymmärtää ja heiltä jää koko tämä päivä näkemättä kun keskittyy vaan menneeseen.se löytyy 2.luku 16.jae. Lue se huolella ja mieti mitä apostoli todella tarkoitti.
Tämä joulukielto lienee syntynyt Rutherfordin päässä siinä vaiheessa, kun hän salakuljetti viinaa kieltolain aikana ja suivaantui yhteiskunnan ymmärtämättömyyteen. Tai eihän hän itse, vaan hänen kannattajansa tuottivat viskiä hänelle Kanadasta.
Hän teki pesäeron ns.maailmallisiin tässä juhla-asiassa.minä vaan kirjoitti:
Joidenkin on se vain vaikea ymmärtää ja heiltä jää koko tämä päivä näkemättä kun keskittyy vaan menneeseen.Menneet eivät vain jätä lahkoasi rauhaan.
Katsos Greberin haamu vainoaa ainavain.
MM.Se jehovien opetus että jehova hävitti poikansa ruumiin on Greberin kirjasta suoraan.
>>Eikä se(Kristuksen ruumis) myöskään sulanut maan elämänvoimaan, vaan henkimaailma hävitti sen.>>
Johannes Greber,Yhteydessä korkeamman henkimaailman kanssa, osaII.
Näitä on paljon lisää- Haluatko että laitan niitä lisää??- kiikuttelija
Ari-JT kirjoitti:
” Joulu pohjautuu pakanallisesta saturnalia juhlasta tapoineen. jota vietettiin saturnus jumalan kunniaksi. Varhaiset kirkkoisät ovelasti keksivät sille 300luvulla kristillisen merkityksen,”
--Joulu pohjautuu Jeesuksen syntymään. Ajan kohta on oikein hyvä, kirkkoisät ovat asian hyvin oivaltaneet, varmaankin Jumalan johdattamana.
” Raamattu ehdottomasti varoittaa juhlimasta tällaisia”
-- Kerro se raamatun kohta.
” Raamatussa ei puhuta joulusta mitään eikä siellä ole edes sanaa JOULU”
-- Joulua sanana ei tietenkään tarvitse olla raamatussa. Se ei muuta asiaa mitenkään. - Joulunviettäjä
kiikuttelija kirjoitti:
” Joulu pohjautuu pakanallisesta saturnalia juhlasta tapoineen. jota vietettiin saturnus jumalan kunniaksi. Varhaiset kirkkoisät ovelasti keksivät sille 300luvulla kristillisen merkityksen,”
--Joulu pohjautuu Jeesuksen syntymään. Ajan kohta on oikein hyvä, kirkkoisät ovat asian hyvin oivaltaneet, varmaankin Jumalan johdattamana.
-- Joulua sanana ei tietenkään tarvitse olla raamatussa. Se ei muuta asiaa mitenkään.Sinulle esitettiin asiallisia kommentteja ja kysymyksiä, vastaa niihin.
- minä vaan
MarkkuP kirjoitti:
se löytyy 2.luku 16.jae. Lue se huolella ja mieti mitä apostoli todella tarkoitti.
Tämä joulukielto lienee syntynyt Rutherfordin päässä siinä vaiheessa, kun hän salakuljetti viinaa kieltolain aikana ja suivaantui yhteiskunnan ymmärtämättömyyteen. Tai eihän hän itse, vaan hänen kannattajansa tuottivat viskiä hänelle Kanadasta.
Hän teki pesäeron ns.maailmallisiin tässä juhla-asiassa.Paavali viittaa niihin juhliin joita muinaisen Israelin Jumalalta saamassa laissa vaadittiin viettämään.
Kenenkään ei tullut asetaa Kolossan kristittyjen asemaa Jumalan edessä kyseenalaiseksi Mooseksen laissa vaadittujen juhlien perusteella.
Paavali sanoo 17 jakeessa että "ne olivat varjo ja tulevaisuus kuuluu Kristukselle".
Koska meitä ei vadita viettämään Jumalan alulle panemia juhlia, ei varmasti ole Jumalan tahdon mukaista että viettäisimme pakanuudesta peräisin olevia juhlia.
Miellyttääksemme Jumalaa, emme sekoita oikeaa ja väärää palvontaa keskenämme. - minä vaan
MarkkuP kirjoitti:
Menneet eivät vain jätä lahkoasi rauhaan.
MM.Se jehovien opetus että jehova hävitti poikansa ruumiin on Greberin kirjasta suoraan.
>>Eikä se(Kristuksen ruumis) myöskään sulanut maan elämänvoimaan, vaan henkimaailma hävitti sen.>>
Näitä on paljon lisää- Haluatko että laitan niitä lisää??mielestäsi Jeesuksen ruumis joutui kun hänet herätettiin kuolleista ??
minä vaan kirjoitti:
mielestäsi Jeesuksen ruumis joutui kun hänet herätettiin kuolleista ??
kykene kommeintoimaan mitenkään tätä kysymystä Greberistä. Niin tekevät kaikki jehovat, joiden kanssa olen keskustellut. Kierrät vain kuin kissa kuumaa puuroa.
Toinen VT-seuran väite: jehova loi itse poikansa henkiruumiin.
Johannes Greber: "Kristus on Jumalan luomista ainoa, jonka henkiruumiin on Jumala itse luonut.Yhteydessä korkeamman henkimaailman kanssa."
Siinä sulle totuutta maailman puhtaimmasta uskonnosta. Seurasi hurskastelee puhtaudellaan ja samalla käyttää tunnetun spiritistin materiaalia näin julkeasti hyväkseen.
Tällä toiminnalla se tuominnut itse itsensä.- minä vaan
MarkkuP kirjoitti:
kykene kommeintoimaan mitenkään tätä kysymystä Greberistä. Niin tekevät kaikki jehovat, joiden kanssa olen keskustellut. Kierrät vain kuin kissa kuumaa puuroa.
Toinen VT-seuran väite: jehova loi itse poikansa henkiruumiin.
Johannes Greber: "Kristus on Jumalan luomista ainoa, jonka henkiruumiin on Jumala itse luonut.Yhteydessä korkeamman henkimaailman kanssa."
Siinä sulle totuutta maailman puhtaimmasta uskonnosta. Seurasi hurskastelee puhtaudellaan ja samalla käyttää tunnetun spiritistin materiaalia näin julkeasti hyväkseen.
Tällä toiminnalla se tuominnut itse itsensä.Et vastannut kysymykseeni ? Kiertelet itse nyt sen asin ympärillä, ja käänsitkin asian ykskaks siihen miten Jeesus luotiin.
Greberin todistusta en tarvitse Jeesuksen kuolemaan, enkä ylösnousemukseen koskevissa asioissa, vaan Raamatun.
Kyllähän muutkin spiritismin kannattajat voivat samat asia lukea Raamatusta mitkä Greber ja olla yhtämieltä Raamatun kanssa. Väittäisitkö niistäkin että käytämme niiden lausuntoja, kait niitäkin jostain löytynee ? Emmehän sille mitään voi jos ovat samaa mieltä Raamatun kanssa, oli se sit julkeaa tai ei joidenkin mielestää. - mä vastaan
minä vaan kirjoitti:
mielestäsi Jeesuksen ruumis joutui kun hänet herätettiin kuolleista ??
Jeesuksen henki palasi ruumiiseen takaisin, ruumis muuttui kirkastetuksi ylösnousemus ruumiiksi, jollaista ei vielä kellään muulla ole, ylösnousemuksessa saamme samanlaisen kirkastetun ruumiin. Jeesus esikoisena ylösnousemisruumiin saaneena.
Kun Jeesus kuoli, hän oli hengessä saarnaamassa evankeliumia kuolleille, vei saaliita tuonelasta, sen kolmen päivän ajan Jeesus oli elävä hengessä, tehtiin hengessä eläväksi.
Tarkoittaa sitä myös "eläväksi hengessä" kuin se on kirjoitettu, eikä kuten jehovat opettavat, että "eläväksi hengeksi"
Ei Jeesus ollut elävä henki, kun opetuslapset LUULIVAT näkevänsä hengen, Jeesus itse sanoi, ei hengellä ole lihaa eikä luuta.
Kirkastetun ylösnousemus ruumiin Jeesus vei taivaaseen.
Teidät on opetettu vastaamaan tähän, ettei liha ja veri voi periä taivasten valtakuntaa.
Mutta liha raamatussa tarkoittaa lihan tekoja, lihan himoja, siihen Raamattu sanoo, että on synnyttävä uudesti, mikä lihasta syntynyt on, on liha ja ihmisen on kuolletettava lihan teot, naulita ristille, kuten paavali opetti, on synnyttävä hengestä, Pyhästä Hengetä, eli uudestisynnyttävä.
Joka ei uudestisynny ylhäältä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa. minä vaan kirjoitti:
Et vastannut kysymykseeni ? Kiertelet itse nyt sen asin ympärillä, ja käänsitkin asian ykskaks siihen miten Jeesus luotiin.
Greberin todistusta en tarvitse Jeesuksen kuolemaan, enkä ylösnousemukseen koskevissa asioissa, vaan Raamatun.
Kyllähän muutkin spiritismin kannattajat voivat samat asia lukea Raamatusta mitkä Greber ja olla yhtämieltä Raamatun kanssa. Väittäisitkö niistäkin että käytämme niiden lausuntoja, kait niitäkin jostain löytynee ? Emmehän sille mitään voi jos ovat samaa mieltä Raamatun kanssa, oli se sit julkeaa tai ei joidenkin mielestää.ei tätä Jeesuksen ruumiin hävitystä löydy, vain ja ainoastaan tästä Greberin kirjasta. Joku Brooklynissa lienee tutkinut 1970-luvulla innokkaasti tätä opusta. Hän ei vain aavistanut että tulevaisuusdessa olisi internet olemassa. En ihmettele yhtään että lahkosi yrittää estää jäsentensä tiedonhaun netissä.
En epäile vähääkään rehellisyyttäsii. Kaikki tuntemani Jt:t ovat olleet järjestönsä vilpittömiä ja puhdasoppisia opetuslapsia . Mutta etkö näe tosiaankaan mitään ristiriitaa siinä, että järjestösi näin julkeasti käyttää tunnetun spiritistin materiaalia hyväksi???mä vastaan kirjoitti:
Jeesuksen henki palasi ruumiiseen takaisin, ruumis muuttui kirkastetuksi ylösnousemus ruumiiksi, jollaista ei vielä kellään muulla ole, ylösnousemuksessa saamme samanlaisen kirkastetun ruumiin. Jeesus esikoisena ylösnousemisruumiin saaneena.
Kun Jeesus kuoli, hän oli hengessä saarnaamassa evankeliumia kuolleille, vei saaliita tuonelasta, sen kolmen päivän ajan Jeesus oli elävä hengessä, tehtiin hengessä eläväksi.
Tarkoittaa sitä myös "eläväksi hengessä" kuin se on kirjoitettu, eikä kuten jehovat opettavat, että "eläväksi hengeksi"
Ei Jeesus ollut elävä henki, kun opetuslapset LUULIVAT näkevänsä hengen, Jeesus itse sanoi, ei hengellä ole lihaa eikä luuta.
Teidät on opetettu vastaamaan tähän, ettei liha ja veri voi periä taivasten valtakuntaa.
Mutta liha raamatussa tarkoittaa lihan tekoja, lihan himoja, siihen Raamattu sanoo, että on synnyttävä uudesti, mikä lihasta syntynyt on, on liha ja ihmisen on kuolletettava lihan teot, naulita ristille, kuten paavali opetti, on synnyttävä hengestä, Pyhästä Hengetä, eli uudestisynnyttävä.
Joka ei uudestisynny ylhäältä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.näin on. Jt:n opetus tästä ruumiin hävityksestä tulee juuri tästä Greberin kirjasta.
minä vaan kirjoitti:
Paavali viittaa niihin juhliin joita muinaisen Israelin Jumalalta saamassa laissa vaadittiin viettämään.
Kenenkään ei tullut asetaa Kolossan kristittyjen asemaa Jumalan edessä kyseenalaiseksi Mooseksen laissa vaadittujen juhlien perusteella.
Paavali sanoo 17 jakeessa että "ne olivat varjo ja tulevaisuus kuuluu Kristukselle".
Koska meitä ei vadita viettämään Jumalan alulle panemia juhlia, ei varmasti ole Jumalan tahdon mukaista että viettäisimme pakanuudesta peräisin olevia juhlia.
Miellyttääksemme Jumalaa, emme sekoita oikeaa ja väärää palvontaa keskenämme.vastauksesi oli hieman epätarkka.
Mooseksen laki ei sitonut millään tavalla pakanakristittyjä. Ei heidän tarvinnut viettää ensinkään Mooseslaisille eli heprealaisille määrättyjä juhlia.- minä vaan
MarkkuP kirjoitti:
ei tätä Jeesuksen ruumiin hävitystä löydy, vain ja ainoastaan tästä Greberin kirjasta. Joku Brooklynissa lienee tutkinut 1970-luvulla innokkaasti tätä opusta. Hän ei vain aavistanut että tulevaisuusdessa olisi internet olemassa. En ihmettele yhtään että lahkosi yrittää estää jäsentensä tiedonhaun netissä.
En epäile vähääkään rehellisyyttäsii. Kaikki tuntemani Jt:t ovat olleet järjestönsä vilpittömiä ja puhdasoppisia opetuslapsia . Mutta etkö näe tosiaankaan mitään ristiriitaa siinä, että järjestösi näin julkeasti käyttää tunnetun spiritistin materiaalia hyväksi???minkäälaista ristiriitaa, kaikki on selvinnyt näiden vuosien saatossa oikein hyväksi minulle.
Mutta oikaisen nyt kuitenkin; ei "lahkoni" tosiaankaan estä mitenkään käyttämästä nettiä.
Jos puhutaan netin vaaroista, joita on muuallakin mainittu kuin todistajien keskuudessa, se ei ole samaa kuin estäisi sen käyttämistä.
Kaikkihan toimii kohta netin kautta, pakkohan sitä on käyttää meidänkin. Ja hyödyllistä tietoa ova ikkunat pullollaan. minä vaan kirjoitti:
minkäälaista ristiriitaa, kaikki on selvinnyt näiden vuosien saatossa oikein hyväksi minulle.
Mutta oikaisen nyt kuitenkin; ei "lahkoni" tosiaankaan estä mitenkään käyttämästä nettiä.
Jos puhutaan netin vaaroista, joita on muuallakin mainittu kuin todistajien keskuudessa, se ei ole samaa kuin estäisi sen käyttämistä.
Kaikkihan toimii kohta netin kautta, pakkohan sitä on käyttää meidänkin. Ja hyödyllistä tietoa ova ikkunat pullollaan.Suomen jehovain kurko Veikko Leinonen varoittaa suureen ääneen netin vaaroista.
>>Älkää koskaan(kähinää) painako sitä LUOPIONAPPIA.>>- minä vaan
mä vastaan kirjoitti:
Joka ei uudestisynny ylhäältä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.Mitä Luuk.24:36-39 tarkoittaa puhuessaan Jeesuksen ruumiista, jossa hänet herätettiin ?
Ihmiset eivät voi nähdä henkiä ja siksi op.lapset ajatteleivat näkevänsä aaveen. Jeesus vakuutti ettei hän ollut aave, vaan näkivät hänen liharuumiinsa. Jeesus jopa söi op.lapsiensa kanssa.
Samalla tavalla enkelit olivat muinoin aineellistuneet että ihmiset näkivät heidät, jotkut jopa menivat naimisiin ja saivat lapsia.
Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus ei näyttäytynyt aina samassa liharuumiissa, painaakseen op.lapsien mieleen että hän oli tosiaan silloin henki ja siksi hänen läheisetkään ei aina tunteneet häntä. Joh.20:14.15 ja 21:4-7.
Jos hänet olisi herätetty liharuumiissa, olisi hänet ollut kaikkien helppo tunnistaa.
Mutta aineellistumalla ja puhumalla heidän kanssaan op.lapset yhdistivät hänet Jeesukseksi ja heidän usko vahvistui siihen että Jeesus oli todella herätetty kuolleista.
Op.lapset eivät voineet nähdä Jeesusta siinä ruumiissa joka hänellä nyt on taivaassa kuten Paavali sanoi Hep.1:3.
1 Piet.3:18 tulee esille että Jeesus herätettiin henkiruumiissa kuolleista.
Apt 10:40,41 herättää kysymyksen: Miksi ei ketkään muut häntä nähneet ? Hän aineellistui vain valkoitujen todistajiensa läsnäollessa. Vastaus = koska hän oli henkiluomus.
lisää on kirjoitettu 1 Kor.15:45 minä vaan kirjoitti:
minkäälaista ristiriitaa, kaikki on selvinnyt näiden vuosien saatossa oikein hyväksi minulle.
Kaikkihan toimii kohta netin kautta, pakkohan sitä on käyttää meidänkin. Ja hyödyllistä tietoa ova ikkunat pullollaan.sinävaan. Lisäsin viestiisi hoosianna-viestiketjussa jhwe-tetragrammista oman kommenttini. Lue se ja kommentoi jos haluat, mutta kaikki kirjoitettu pitää paikkaansa.
- Voimantorni
minä vaan kirjoitti:
Kaikkihan toimii kohta netin kautta, pakkohan sitä on käyttää meidänkin. Ja hyödyllistä tietoa ova ikkunat pullollaan.>>ei "lahkoni" tosiaankaan estä mitenkään käyttämästä nettiä. Jos puhutaan netin vaaroista, joita on muuallakin mainittu kuin todistajien keskuudessa, se ei ole samaa kuin estäisi sen käyttämistä.>>
Niin, eihän lahkosi varsinaisesti kiellä jäseniltään vaikka verensiirron hyväksymistäkään (jokainenhan täyttää tuon hoitotahtonsa ihan itse), mutta eihän se tarkoita sitä, että lahkosi mitenkään hyväksyisi verensiirrot jäsenilleen tai ajattelisi sen olevan jokaisen jäsenen oma ratkaisu. Näin ei ole asianlaita. Kun luet esimerkiksi Valtakunnan palveluksemme tammikuu 2010 sivulta 3 artikkelin "Lykkäätkö sitä tuonnemmaksi", huomaat, että lahkosi ei todellisuudessa jätä jäsenilleen mitään vaihtoehtoa sen suhteen, voivatko he hyväksyä verensiirron itselleen vai eivät.
Vaikka keskustelukanavilla pyöriminen ei olekaan erotusperuste, kuten verensiirtojen avoin hyväksyminen olisi, ei kenellekään Jehovan todistajalle ole jätetty epäselväksi järjestön kantaa internetin vaaroista koskien Jt-kritiikkiä. Vai onko:
"Tässä lehdessä ja muissa Jehovan todistajien julkaisuissa on toistuvasti varoitettu Internetin vaaroista. Näin ollen jokainen, jonka tapaat muka Jehovan todistajille suunnatulla keskustelupalstalla, on parhaassakin tapauksessa noista neuvoista piittaamaton. Haluatko todella ystäviksesi sellaisia, jotka tietoisesti vähättelevät Raamattuun perustuvaa ohjausta?" (Herätkää! 22. lokakuuta 2005, kirjoitus "Miten voin välttää keskustelukanavien vaarat?")
Kysehän on vain siitä, että lahkollasi ei ole mahdollisuuksia valvoa jäsentensä toimintaa (mikä on tietenkin pelkästään hyvä asia), ei siitä, että lahkosi kanta tähän asiaan olisi jotenkin epäselvä.
Jokaisella on oikeus tehdä itseään koskevia päätöksiä. Lahkot eivät vain tunnusta tällaisia perusoikeuksia. kiikuttelija kirjoitti:
-- Joulua sanana ei tietenkään tarvitse olla raamatussa. Se ei muuta asiaa mitenkään.>> Joulu pohjautuu Jeesuksen syntymään.
Ei pohjaudu. Tämä on niitä harvoja asioita, jossa vartiotorniseura on oikeassa. Joulu pohjautuu muinoin talvipäivän seisauksen aikoihin vietettyihin juhliin. Kaikki säilyi ennallaan, näille vain annettiin uusi merkitys. Enemmän tai vähemmän näin on kaikkien kirkkovuoden juhlien kohdalla.
>> Ajan kohta on oikein hyvä
Se on makuasia. Ainakin se on varmaa, että Jeesus ei syntynyt silloin.
>> varmaankin Jumalan johdattamana.
En menisi allekirjoittamaan.
>> Kerro se raamatun kohta.
Aiheellinen kysymys, johon järjestön todistajilla ei ole vastausta.minä vaan kirjoitti:
Mitä Luuk.24:36-39 tarkoittaa puhuessaan Jeesuksen ruumiista, jossa hänet herätettiin ?
Ihmiset eivät voi nähdä henkiä ja siksi op.lapset ajatteleivat näkevänsä aaveen. Jeesus vakuutti ettei hän ollut aave, vaan näkivät hänen liharuumiinsa. Jeesus jopa söi op.lapsiensa kanssa.
Samalla tavalla enkelit olivat muinoin aineellistuneet että ihmiset näkivät heidät, jotkut jopa menivat naimisiin ja saivat lapsia.
Ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus ei näyttäytynyt aina samassa liharuumiissa, painaakseen op.lapsien mieleen että hän oli tosiaan silloin henki ja siksi hänen läheisetkään ei aina tunteneet häntä. Joh.20:14.15 ja 21:4-7.
Jos hänet olisi herätetty liharuumiissa, olisi hänet ollut kaikkien helppo tunnistaa.
Mutta aineellistumalla ja puhumalla heidän kanssaan op.lapset yhdistivät hänet Jeesukseksi ja heidän usko vahvistui siihen että Jeesus oli todella herätetty kuolleista.
Op.lapset eivät voineet nähdä Jeesusta siinä ruumiissa joka hänellä nyt on taivaassa kuten Paavali sanoi Hep.1:3.
1 Piet.3:18 tulee esille että Jeesus herätettiin henkiruumiissa kuolleista.
Apt 10:40,41 herättää kysymyksen: Miksi ei ketkään muut häntä nähneet ? Hän aineellistui vain valkoitujen todistajiensa läsnäollessa. Vastaus = koska hän oli henkiluomus.
lisää on kirjoitettu 1 Kor.15:45on suoraan Greberin kirjoista tästä kohtaa:
Näin henki puhui minulle(Greber):>>"Antamieni esimerkkien valossa sinä ymmärrät miten Kristus pystyi ilmestymään ovien läpi opetuslapsilleen. Hän yksinkertaisesti materiaalisti henkiruumiinsa.>>"
Halukkaille voin lähettää valokopiot kirjasta ja tietopaketin Vartiotorniseuran kikkailusta ja jäsenilleen valehtelusta.MarkkuP kirjoitti:
on suoraan Greberin kirjoista tästä kohtaa:
Näin henki puhui minulle(Greber):>>"Antamieni esimerkkien valossa sinä ymmärrät miten Kristus pystyi ilmestymään ovien läpi opetuslapsilleen. Hän yksinkertaisesti materiaalisti henkiruumiinsa.>>"
Halukkaille voin lähettää valokopiot kirjasta ja tietopaketin Vartiotorniseuran kikkailusta ja jäsenilleen valehtelusta.käyttämät ilmaukset kuten: henkipersoonat, henkiolennot yms. on kopsattu suoraan Greberin kirjoista.
On myös mahdollista että osa on kopsattu occulttisesta Urantia-kirjasta.- terveJäsen
Rintti kirjoitti:
>> Joulu pohjautuu Jeesuksen syntymään.
Ei pohjaudu. Tämä on niitä harvoja asioita, jossa vartiotorniseura on oikeassa. Joulu pohjautuu muinoin talvipäivän seisauksen aikoihin vietettyihin juhliin. Kaikki säilyi ennallaan, näille vain annettiin uusi merkitys. Enemmän tai vähemmän näin on kaikkien kirkkovuoden juhlien kohdalla.
>> Ajan kohta on oikein hyvä
Se on makuasia. Ainakin se on varmaa, että Jeesus ei syntynyt silloin.
>> varmaankin Jumalan johdattamana.
En menisi allekirjoittamaan.
>> Kerro se raamatun kohta.
Aiheellinen kysymys, johon järjestön todistajilla ei ole vastausta.Juuri äsken tuli radiosta Katri-Helenan Joulumaa-laulu. Niin kaunis laulu ja osuva sanoitus. Vaan samaan aikaan jehovantodistajaperheiden lapset pukevat ykkösiä päälleen ja valmistautuvat valtakunnansalille lähtöön. Siellä he saavat taas kaksi tuntia opetusta maailmanlopusta: Harmagedon tulee, ei kannata opiskella, koska maailma on ihan mullin mallin, kun te olette työiässä; ei kannata luottaa tulevaisuuteen. Lukemaan saa oppia, mutta lukea saa vain vartiotornia. Tätä samaa viikosta toiseen, vuodesta toiseen...
Nämä uhrinsa järjestö sitten erottaa tai muuten katsoo ulos: menkää lääkäriin.Sairas yhteisö ei pysty edes pitämään jäsenistään kiinni. - minä vaan
terveJäsen kirjoitti:
Juuri äsken tuli radiosta Katri-Helenan Joulumaa-laulu. Niin kaunis laulu ja osuva sanoitus. Vaan samaan aikaan jehovantodistajaperheiden lapset pukevat ykkösiä päälleen ja valmistautuvat valtakunnansalille lähtöön. Siellä he saavat taas kaksi tuntia opetusta maailmanlopusta: Harmagedon tulee, ei kannata opiskella, koska maailma on ihan mullin mallin, kun te olette työiässä; ei kannata luottaa tulevaisuuteen. Lukemaan saa oppia, mutta lukea saa vain vartiotornia. Tätä samaa viikosta toiseen, vuodesta toiseen...
Nämä uhrinsa järjestö sitten erottaa tai muuten katsoo ulos: menkää lääkäriin.Sairas yhteisö ei pysty edes pitämään jäsenistään kiinni.Kaiken luettelemasi lisäksi saamme kaikki salilla myös opetusta käytöstavoista.
Saamme opetusta siitä kuinka voimme ystävällisesti vastata vaikka meitä solvattaisiin kuinka.
Opimme myös arvostamaan toisten mielipiteitä, vaikka ne eroisi omistamme.
Opimme myös että tulevaisuuteen kannattaa luottaa, koska Jumala on luvannut suuremmoisen tulevaisuuden, ilman niitä vaikeuksia joita nykyään on yleisesti ja paljon.
Opimme myös paljon muuta jota ole tervetullut kuuntelemaan, ehkä käsityksesi muuttuisi kun näet todellisuuden. - Markku_Meilo
minä vaan kirjoitti:
Kaiken luettelemasi lisäksi saamme kaikki salilla myös opetusta käytöstavoista.
Saamme opetusta siitä kuinka voimme ystävällisesti vastata vaikka meitä solvattaisiin kuinka.
Opimme myös että tulevaisuuteen kannattaa luottaa, koska Jumala on luvannut suuremmoisen tulevaisuuden, ilman niitä vaikeuksia joita nykyään on yleisesti ja paljon.
Opimme myös paljon muuta jota ole tervetullut kuuntelemaan, ehkä käsityksesi muuttuisi kun näet todellisuuden.>>Opimme myös arvostamaan toisten mielipiteitä, vaikka ne eroisi omistamme.
Paitsi siinä tapauksessa, että opetuksenne osoitetaan valheelliseksi Vt-seuran omalla materiaalilla. - vesa o:
minä vaan kirjoitti:
Paavali viittaa niihin juhliin joita muinaisen Israelin Jumalalta saamassa laissa vaadittiin viettämään.
Miellyttääksemme Jumalaa, emme sekoita oikeaa ja väärää palvontaa keskenämme.Kolossalaisille 2:16 nimenomaan sanoo, että EI PIDÄ TUOMITA minkään juhla-ajan viettämisestä!
"Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä."
Paavali puhui selvästi kristityn henkilökohtaisesta VAPAUDESTA päättää tuollaiset asiat itse! Miten sinä ja lahkosi saatte tuosta väännettyä, että mitään juhlia ei saisi viettää? Paavali sanoi aivan päinvastoin, eli että ketään kristittyä ei saa erilaisten juhlien viettämisestä tuomita! Te jehovat nimenomaan TUOMITSETTE!
Kristilllinen vapaus (ja vapaus yleensä) on tietenkin lahkolaisille täysin vierasta, sitä en yhtään ihmettele! - terveJäsen
minä vaan kirjoitti:
Kaiken luettelemasi lisäksi saamme kaikki salilla myös opetusta käytöstavoista.
Opimme myös paljon muuta jota ole tervetullut kuuntelemaan, ehkä käsityksesi muuttuisi kun näet todellisuuden."Kaiken luettelemasi lisäksi saamme kaikki salilla myös opetusta käytöstavoista.
Opimme myös arvostamaan toisten mielipiteitä, vaikka ne eroisi omistamme."
Onpa harmi, että oppi on kohdallasi mennyt ihan hukkaan. Olethan tällä palstalla valehdellut ja diagnosoinut veljesi sairaalaan. Vaikka kuinka lääkäri olisitkin ja pyysithän toki anteeksikin, niin ei tuolliset käytöstavat ole mistään kotoisin.
"Opimme myös paljon muuta jota ole tervetullut kuuntelemaan, ehkä käsityksesi muuttuisi kun näet todellisuuden. "
Kiitos kutsusta, mutta en missään tapauksessa ehdi tulla kuuntelemaan lisää valheitasi. Olet kyllä tehnyt todellisuuden erittäin selväksi. Olet olevinasi todistaja, mutta todistuksesi kääntyvät jumalaasi vastaan, koska ne ovat valhetta. - minä vaan
terveJäsen kirjoitti:
"Kaiken luettelemasi lisäksi saamme kaikki salilla myös opetusta käytöstavoista.
Opimme myös arvostamaan toisten mielipiteitä, vaikka ne eroisi omistamme."
Onpa harmi, että oppi on kohdallasi mennyt ihan hukkaan. Olethan tällä palstalla valehdellut ja diagnosoinut veljesi sairaalaan. Vaikka kuinka lääkäri olisitkin ja pyysithän toki anteeksikin, niin ei tuolliset käytöstavat ole mistään kotoisin.
"Opimme myös paljon muuta jota ole tervetullut kuuntelemaan, ehkä käsityksesi muuttuisi kun näet todellisuuden. "
Kiitos kutsusta, mutta en missään tapauksessa ehdi tulla kuuntelemaan lisää valheitasi. Olet kyllä tehnyt todellisuuden erittäin selväksi. Olet olevinasi todistaja, mutta todistuksesi kääntyvät jumalaasi vastaan, koska ne ovat valhetta.Mä en ymmärrä kuinka olen tehnyt noita asioita josta minua syytit !
Eikä minun ole tarvinnut anteeksi pyydellä mitään. Olen kirjoittanut koko ajan niitä totuuksia jota tulee esille Raamatussa.
Mutta, mutta, sen minkä tuossa taannoin huomasin, kirjoitti joku "viekas kettu" samalla nimimerkillä kuin minäkin.
Hänelle vastasin että se ei tuntunut minusta mukavalta, koska olin jo jonkin aikaa käyttänyt ko. nimimerkkiä (en ole nimimerk. rekisteröinyt).
Oletan että tästä on joillekkin jotka eivät ole tutustuneet kirjoitelmiini, tullut vääriä käsityksiä kuka on kirjoittaja.
Valtakunnan salilla ei tarvitse minua kuunnelle, onneksi, sillä Raamattu sanoo että "nainen vaietkoon seurakunnassa". enkä liioin asu varmastikkaan Sinua lähellä, joten ei minua tarvitsisi pelätä.
En ole olevani Jehovan todistaja, vaan olen sitä koko sydämestäni ja ollut jo pitkään. - Voimantorni
minä vaan kirjoitti:
Mä en ymmärrä kuinka olen tehnyt noita asioita josta minua syytit !
Eikä minun ole tarvinnut anteeksi pyydellä mitään. Olen kirjoittanut koko ajan niitä totuuksia jota tulee esille Raamatussa.
Mutta, mutta, sen minkä tuossa taannoin huomasin, kirjoitti joku "viekas kettu" samalla nimimerkillä kuin minäkin.
Hänelle vastasin että se ei tuntunut minusta mukavalta, koska olin jo jonkin aikaa käyttänyt ko. nimimerkkiä (en ole nimimerk. rekisteröinyt).
Oletan että tästä on joillekkin jotka eivät ole tutustuneet kirjoitelmiini, tullut vääriä käsityksiä kuka on kirjoittaja.
Valtakunnan salilla ei tarvitse minua kuunnelle, onneksi, sillä Raamattu sanoo että "nainen vaietkoon seurakunnassa". enkä liioin asu varmastikkaan Sinua lähellä, joten ei minua tarvitsisi pelätä.
En ole olevani Jehovan todistaja, vaan olen sitä koko sydämestäni ja ollut jo pitkään.>>Olen kirjoittanut koko ajan niitä totuuksia jota tulee esille Raamatussa>>
Jehovan todistaja KUVITTELEE, että hänellä on Raamatun totuudet hallussaan, mikä ilmenee mainiosti juuri tällaisista lausahduksista. Itse muistan aikoinani olleeni asiasta yhtä vakuuttunut.
Ongelma on siinä, että Jehovan todistaja ei kykene näkemään järjestön johtajien keskeistä ja ratkaisevaa osaa koko kuvassa. Hän ei tajua, että hänen uskonkäsityksensä sanellaan viimeistä piirtoa myöten Amerikasta. Miksi tämä on ongelma?
Ensinnäkin Raamattua auktoriteettinaan pitävälle ihmiselle luulisi jo pelkästään tämän olevan ongelma:
"Raamatun lukemisen ei tietenkään tule korvata sen erinomaisen tutkimusaineiston käyttöä, jonka olemme saaneet "uskollisen ja ymmärtäväisen orjan" välityksellä. Sekin on Jehovalta - ja hyvin arvokas." (Vartiotorni 1.toukokuuta 1995 s.19)
Järjestön selityskirjallisuus on siis tärkeämmässä osassa kuin Raamatun teksti. Tämän voi todentaa heti ainakin kahdella konkreettisella tavalla:
1) Jehovan todistajan tulee uskoa Raamattuun perustumattomiin opetuksiin, esim. vuoden 1914 merkitykseen.
2) Oppimuutoksen myötä Jehovan todistajan tulee välittömästi muuttaa omat "henkilökohtaiset uskonkäsityksensä" vastaamaan tarkasti järjestön virallista oppia.
Nuo päätoimistosta sanellut asiat ja opit EIVÄT OLE olleet Jumalan sanoja, minkä pelkkä ajan kuluminen on kiistatta kaikille havainnoijille osoittanut. Siis ne asiat, joita Jehovan todistajien hallintoelin on vuosien varrella julistanut Jumalalta tulleiksi totuuksiksi, eivät yksinkertaisesti ole pitäneet paikkansa (vrt. 5. Moos. 18:20-22; Va. 3:37). Tästä syystä oppeja on täytynyt jatkuvasti muuttaa.
Toinen ongelma on se, että edellisestä huolimatta Jt-järjestö pitää voimakkaasti kiinni itse keksimästään asemasta Jumalan viestintäkanavana:
"Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa" (Vartiotorni 15. marraskuuta 2009)
Varsin voimakkaasti se myös kieltää jäseniään kuuntelemasta mitään oppiinsa kohdistuvaa kritiikkiä, olipa tuo kritiikki kuinka perusteltua ja oikeutettua tahansa:
"Miten sitten voimme suojella itseämme vahingollisilta epäilyksiltä? Vastaus on hyvin yksinkertainen: torjumalla lujasti saatanallisen propagandan ja käyttämällä täysin määrin hyväksemme kaikkia niitä Jumalan järjestelyjä, joiden avulla voimme kasvaa ”vahvoiksi uskossa”" (Vartiotorni 1. heinäkuuta 2001)
Kolmas - eikä ollenkaan vähäpätöisin - ongelma on siinä, että Jt-järjestö on täysin epäluotettava. Aina silloin, kun tosiasiat ovat ristiriidassa sen oman "totuuden" kanssa ja tämä ristiriita uhkaa tulla suuren yleisön tietoisuuteen, järjestö turvautuu kieroiluun sekä myös suoraan valehteluun. - Anonyymi
MarkkuP kirjoitti:
Menneet eivät vain jätä lahkoasi rauhaan.
Näitä on paljon lisää- Haluatko että laitan niitä lisää??>>> Näitä on paljon lisää- Haluatko että laitan niitä lisää?? >>>
Kiitos vain, ei tarvitse. Pyydä henkilökunnalta että kiristävät pakkopaitaa.
Se kyllä kiinnostaisi että kuka sitä Jeesuksen ruumista nykyään perässään vetää jos sitä ei kerran ole hävitetty. - Anonyymi
vesa o: kirjoitti:
Kolossalaisille 2:16 nimenomaan sanoo, että EI PIDÄ TUOMITA minkään juhla-ajan viettämisestä!
"Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä."
Paavali puhui selvästi kristityn henkilökohtaisesta VAPAUDESTA päättää tuollaiset asiat itse! Miten sinä ja lahkosi saatte tuosta väännettyä, että mitään juhlia ei saisi viettää? Paavali sanoi aivan päinvastoin, eli että ketään kristittyä ei saa erilaisten juhlien viettämisestä tuomita! Te jehovat nimenomaan TUOMITSETTE!
Kristilllinen vapaus (ja vapaus yleensä) on tietenkin lahkolaisille täysin vierasta, sitä en yhtään ihmettele!Eihän siellä montaa muutakaan asiaa tehdä Raamatun mukaan. Vain niitä, jotka sopii JT oppiin. Muut kohdat sivuutetaan. Kysyttäessä niistä vaietaan.
- Anonyymi
Ari-JT kirjoitti:
Miten voidaan vedota siihen, että Raamatussa ei puhuta joulusta mitään. Ei tietenkään, koska R. on vanhempi kuin joulu.
Kuten on Jeesuskin.
Pakanalliselle juhlalle annettiin kristillinen status, sen viettooon liitettiin jumalan palvelukset ja evankeliumi ja poistettiin pakanalliset suhlan merkit.
Miten tämä voisikaan löytyä Raamatun sivuilta!
Kirkolla on paljon muutakin aikojen kuluessa siihen liittynyttä toimintaa, myös varmasti JT:uskollakin, Ajat muuttuvat, uskonnot ovat joustavia. Ne palvelevat elävää seurakuntaa, jolla on erilainen maailma kuin pari tuhatta vuotta sitten eläneillä.
Tietenkään ei Raamatussa mainita joulukuusta, ei siellä mainita mummon pelarguuniaakaan, eikä puhelinta, ei sähköhellaa, ei sanomalehteä, mutta eihän niitä voi synniksi sen vuoksi osoittaa. Ne kuuluvat tähän aikaan.
Kun tarkalleen mietitään, niin kirkko haluaa itselleen seurakuntalaisten varoista mahdollisimman suuren osan, ja sen valossa ymmärtää, että juhlat, lahjat ja rahan tuhlaus on kirkolta pois. Siksi ne kielletään ja sanotaan, että ns. vapaaehtoinen lahjoitus ja kolehti ovat jumalalle otolliset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voidaan vedota siihen, että Raamatussa ei puhuta joulusta mitään. Ei tietenkään, koska R. on vanhempi kuin joulu.
Kuten on Jeesuskin.
Pakanalliselle juhlalle annettiin kristillinen status, sen viettooon liitettiin jumalan palvelukset ja evankeliumi ja poistettiin pakanalliset suhlan merkit.
Miten tämä voisikaan löytyä Raamatun sivuilta!
Kirkolla on paljon muutakin aikojen kuluessa siihen liittynyttä toimintaa, myös varmasti JT:uskollakin, Ajat muuttuvat, uskonnot ovat joustavia. Ne palvelevat elävää seurakuntaa, jolla on erilainen maailma kuin pari tuhatta vuotta sitten eläneillä.
Tietenkään ei Raamatussa mainita joulukuusta, ei siellä mainita mummon pelarguuniaakaan, eikä puhelinta, ei sähköhellaa, ei sanomalehteä, mutta eihän niitä voi synniksi sen vuoksi osoittaa. Ne kuuluvat tähän aikaan.
Kun tarkalleen mietitään, niin kirkko haluaa itselleen seurakuntalaisten varoista mahdollisimman suuren osan, ja sen valossa ymmärtää, että juhlat, lahjat ja rahan tuhlaus on kirkolta pois. Siksi ne kielletään ja sanotaan, että ns. vapaaehtoinen lahjoitus ja kolehti ovat jumalalle otolliset.Mutta valehtelusta varoittaminen on vanhempaa kuin vartiokorni.
- Anonyymi
Kristityn kuuluu ottaa kidutuspaalunsa. Siksi kaikki tehdään kiduttavaksi. Silloin on oikeassa uskonnossa. Askeettisuus kuuluu kristinuskoon. Itsensä ruoskiminenkin kuuluu asiaan kristinuskossa. Tuon kaiken voi lukea Raamatun Uudesta Testamentista. Minä en ole sopeutunut tuohon kaikkeen. Siksi olenkin alkanut miettiä, että löytyisikö jostakin jotakin muuta.
- Anonyymi
Ari-JT kirjoitti:
No hyvänen aika, vai ei ole joulusta ja joulupukista mitään, niin onko hammaskeijusta, noidista, peikoista, Lumikista, nukkumatista, Robin Hoodista?
Ne ovat siis kielletty. Samoin Seitsemän Veljestä,
Samoin "Herätkää", sillä ei sitäkään ole Raamatussa mainostettu. - Anonyymi
kiikuttelija kirjoitti:
-- Joulua sanana ei tietenkään tarvitse olla raamatussa. Se ei muuta asiaa mitenkään.Suomenkieltäkään ei alkuperäisessä Raamatussa ole ollut, Niin että mykkänä jehovien tulisi kulkea.
- Anonyymi
minä vaan kirjoitti:
Miellyttääksemme Jumalaa, emme sekoita oikeaa ja väärää palvontaa keskenämme.Minusta on vastenmielistä sanoa, että uskovaiset toimivat jollakin tavoin "miellyttääkseen" jumalaansa. Se on tekopyhää ja kasinaamaisuutta, ja alentaa jumaluudenkin pöyhkeileväiseksi olennoksi, jota on imarreltava ja miellytettävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta on vastenmielistä sanoa, että uskovaiset toimivat jollakin tavoin "miellyttääkseen" jumalaansa. Se on tekopyhää ja kasinaamaisuutta, ja alentaa jumaluudenkin pöyhkeileväiseksi olennoksi, jota on imarreltava ja miellytettävä.
Niinpä. Jos Jumala on kaikkivaltias, hän tuskin tarvitsee ihmisiltä mitään, edes palvontaa tai "miellyttämistä". Hyvistä teoista sen sijaan on kyllä kanssaihmisille hyötyä.
- Anonyymi
Ari-JT kirjoitti:
Tämä kirjoitus on täyttä puppua.
Ensinnäkin, historioitsijat tietävät, että saturnaalijuhlaa vietettiin aikanaan mutta ajallisesti viikkoja ennen joulua. Siis joulu ei voinut tulla saturnaalijuhlan tilalle. Niitä jopa juhlittiin niin, että ensin pakanat juhlivat saturnaalijuhlaa ja sitten viikkoa-paria myöhemmin alkoi kristittyjen joulun vietto.
Aikanaan saturnaalijuhla jäi kun kansa kääntyi kristityiksi.
Toisaalta ei raamatussa puhuta joulusta, ei tietenkään, ei siellä puhuta uudestav uodestakaan mitään, vaikka sitä juhlistetaan Jeesuksen juhlana. Mielenkiintoinen juttu muuten, että jt:t juhlivat uutta vuotta mutta se ei ole heille ongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kirjoitus on täyttä puppua.
Ensinnäkin, historioitsijat tietävät, että saturnaalijuhlaa vietettiin aikanaan mutta ajallisesti viikkoja ennen joulua. Siis joulu ei voinut tulla saturnaalijuhlan tilalle. Niitä jopa juhlittiin niin, että ensin pakanat juhlivat saturnaalijuhlaa ja sitten viikkoa-paria myöhemmin alkoi kristittyjen joulun vietto.
Aikanaan saturnaalijuhla jäi kun kansa kääntyi kristityiksi.
Toisaalta ei raamatussa puhuta joulusta, ei tietenkään, ei siellä puhuta uudestav uodestakaan mitään, vaikka sitä juhlistetaan Jeesuksen juhlana. Mielenkiintoinen juttu muuten, että jt:t juhlivat uutta vuotta mutta se ei ole heille ongelma.On ilmeistä, että saturnaalijuhlan paikalle on tullut Lucian juhla. Lucian juhlaa alettiin juhlia 200-luvulla nykyisen Italian alueella kun nuori neito ei suostunut järjestettyyn avioliittoon.
Katollinen kirkko sittemmin julisti tämän Lucia-neidon pyhimykseksi. Siihen aikaan uskottiin, että tämä 12.12. tai 13.12. olisi vuoden pimein päivä. Siinä oli myös saturnaalijuhla, joka sittemmin muuttui joko tarkoituksellisesti tai sitten muuten vaan juhlimiseksi Luciaa.
- Jallu-eno
Kylläpäs on taas aikamoista tavaraa koko ketju. Tuossa joku kitisi siitä, etteivät Jehovan todistajat toivottele hyviä jouluja. No, ei siinä mitään eli äärimmäisen hyvää voittamattoman auringon päivää kaikille palstalaisille. On tässä tullut vähän otettuakin elikkäs turha tässä sen enempää jeesustella.
- Anonyymi
Ohjehan on, että toivotuksen esittäjälle vastataan KIITOS. Ei sen enempää.
- Paipa
No, tuostahan on jo aikaa , ja sinänsä mielenk, keskustelua ; Tässä vain ei näytä tulleen ajatelluksi , että ei se Joulu ole perimmältään millään lailla alunp, ole takemisissä juutalaisen syrjityn ja kodistaan pois ajetun miesrukan kanssa ,
Se on syntynyt - -600 luvulta J,aa lähtien , kun Katolisen kirkon paavit alkoivat kasvattaa rintakarvojaan , Bysantin kirkko idästä ja Saraseenit etelästä uhkasivat paavien valtaa , ja pohjoisesta nousi pelottava voima , Normannit, jotka alkoivat vallata eurooppaa ja olletikin Välimerta; Sisilia joutui näiden maantierosvoina aloittaneiden käsiin , ja parissa kolmessa sukupolvessa heistä tuli kuninkaita , jotka voittivat paavit ja vähät välittivät näiden Ristiretkistä ,
jeesuksen ajan lähi-Itä oli pientä verrattuna Normannien menestykseen , Englanti muotoutui kielineen normannikuninkaiden johdolla , ja esim, joulu, " Hjul, " oli tanskalaisten ikivanha juhla , Sitä juhlittiin ajamalla kerran vuodessa , talvipäivän tasauksen aikaan ns, Aurinkovaunuilla , jollainen on löytynytkin tanskasta suossa säilyneenä.
Kinkku nyt on , niinkuin kaikki tietävät , Ylijumala Odinin uhri ; Odinilla oli nimittäin retee possu , josta jumaluus leikkasi joka päivä kinkun, ja uusi kinkku kasvoi heti leikatun tilalle ,
Nuo Greberin "-Henkimaailmajutut ovat mielenkiintoisia , Minulla on tässä Psykologian varsinaisen perustajan C G Jungin tutkimus ns, automaattikirjoituksesta, ja Spiritismistä ja ns, Henkimaailmasta, ;
saksank, alkuteos
( Greberhän sanoi jonkun nimeämättömän henkiolennon sanelleen hänelle oikean raamatun , )
" Zur Psychologie und Patologie sogenannter okkulter
" . Phänomene " -
Suom ; " Yliluonnollisen Psykologiaa " ; JUva 1986 ,Siinä Jung osoittaa Henkimaailman ja spiritismin huijaukseksi ,- Paipa
Lisäys; Odin ; Suomeksi ; " Henki , -Engl; Spirit,
- Anonyymi
Onkohan Jt:n säännöstöön tullut muutosta Joulun suhteen?
- Anonyymi
Käyttöön on tullut sana:" kausi".
Kausivalot, kausikuusi, kausileipä, kausikynttilä, kausipukki y.m. kausi.
Jos tuota sanaa käyttää, ainakin osa joulutuotteista on sallittua.
Kausi ei ole pakanallista.
Ihmettelen vaan tuota pilkunviilaamista kun samaan aikaan joka sunnuntai esitelmän jälkeen suorittavat inhoittavan pakanallisen rituaalin. Taputtavat.
Taputus on pakanallinen tapa, ajaa pois pahoja henkiä. Muut uskonnot ei tietääkseni taputtele kokouksen päätyttyä.
Saa taputtaa. - Anonyymi
Jehovan todistajille riittää hallintoelimestä nauttiminen, muuta he eivät tarvitse.
- Anonyymi
On epäkohteliasta olla ottamatta lahjoja ja ruokaa kun tarjotaan. Kohteliasta on jättää vastaamatta kun toivotetaan hyvää joulua. Näin vissiin
- Anonyymi
Vartiotorni on kirjoittanut, että työnantajan tarjoamat joululahjat on katsottava palkaksi (kausipalkaksi ?) joka on otettava vastaan (ja josta vartiotorniseura toivoo heruvan jotain valtakunnansalin lahjalaatikon kautta itselleenkin ?).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorni on kirjoittanut, että työnantajan tarjoamat joululahjat on katsottava palkaksi (kausipalkaksi ?) joka on otettava vastaan (ja josta vartiotorniseura toivoo heruvan jotain valtakunnansalin lahjalaatikon kautta itselleenkin ?).
Tai jos saa glögi tai viskipulloja t.m.s. ainakin jonkun voisi toimittaa A.M. 3:lle.
Saa taputtaa.
- Anonyymi
Tämä ketju ja niin kuin muutkin aiheeseen kuuluvat keskustelut osoittavat sen, kuinka vaikea aihe Joulu on Jehovantodistajille.
- Anonyymi
Toista se oli minun aikanani. Joulusta sanottiin suoraa, tuli mitä tuli.
Oliskohan niin, että valistus on alkanut tuottaa tulosta?
Ei pidä enää pitää kaikkea järjestön suoltamia juttuja jumalan sanana.
Järjestö ei muista Jeesuksen sanoja:" se joka itsensä ylentää, se alennetaan".
Eikä pidä pöyhistellä:" onneksi en ole niinkuin muut".
- Anonyymi
Koloss. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta
-Siis ei vartiotornikaan tuomitko, myöskään joulujuhlan johdosta.
Ilojuhlista erikseen:
Luukas 15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
15:24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt. Ja he rupesivat iloa pitämään
Jouluevankeliumi
Luukas 2:10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle
-siis myös jehovantodistajille - Anonyymi
Kyllä nykyään vietetään joulua kaikin rekvisiitoin. Kunhan muistetaan olla kutsumatta ketään kylään, ei avata ovea jos joku kilkuttaa ovikelloa ja pidetään sälekaihtimet alhaalla.
Joulurekvisiitta otetaan pois pian tapaninpäivän jälkeen.
Jää siinä kolme- neljäpäivää aikaa iloita.
Iloitseminen kun on järjestössä harvinaista herkkua, niin joulu kummasti piristää.
Jaksaa sitten taas kummasti näyttää teatterinaamaa.
Ja jos nyt sitten jää joulunvietosta kiinni, niin kunhan "kirjastossa" vähän itkeätirskauttaa niin homma jatkuu taas entisellään, seuraavaan jouluun asti.- Anonyymi
Vai on teokraattinen sodankäynti omaksuttu jo itseään opettajaansakin vastaan.
Sillä lailla - Anonyymi
Onhan noita salaviettäjiä. Jotkut keräävät kuusen oksia joulukuusen myyntipaikoilta. Laittavat niitä sitten maljakoihin.
- Anonyymi
Niin, hyvää joulua kaikille, myös erityisesti jehovantodistajille.
Jehovantodistajat eivät sanomansa mukaan tiedä että joulua vietetään Jeesuksen syntymän iloitsemisena, niin tässä tiedoksi.
Raamatusta jouluun sopivia jakeita löytyy, myös todistajille:
Koloss. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta
-Siis ei vartiotornikaan tuomitko, myöskään joulujuhlan johdosta.
Ilojuhlista erikseen:
Luukas 15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
15:24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt. Ja he rupesivat iloa pitämään
Jouluevankeliumi
Luukas 2:10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle
-siis myös jehovantodistajille- Anonyymi
Joo. . . niin minäkin vietän syntymäpäiviäni syyskuussa vaikka olen syntynyt kesäkuussa.
Kait sinäkin vietät syntymäpäiviäsi kolme kuukautta myöhemmin, kun todellisuudessa olet syntynyt.
Jaa. . .et vai?
No, onhan kumma juttu.
Ja siks toisekseen talvipäivän seisaus ei ole 25.12 vaan 21.12.
Jeesuksesta voi iloita 365 päivää vuodessa.
Joulu on katolilaisuuden hölynpölyä.
- Anonyymi
Anonyymi 24.12.2021 14:45
" vietän syntymäpäiviäni syyskuussa vaikka olen syntynyt kesäkuussa"
-Jassoo.
syntymäpäivien vietto on ollut lahkolaisilta kielletty. tuoko on siis tapa maistaa tätä kiellettyä hedelmää ?
Joulun ajoituksella oli kristillinen tarkoitus.
Tuolloin aikoinaan nykyisen joulun aikaan on vietetty kuulemma pakanallista pippaloa. Joulun sijoitus sai tarkoituksensa toteutumaan, eivätkä ihmiset tiedä enää pakanapippalosta.
jehovantodistajat kyllä, mutta se on eri asia, sillä heidän vartiotorniuskontoonsa kuuluu lueskeleminen ja opetteleminen erilaisia pakanajuhlia, pakanapalvontaa ja muuta pakanallista, joista he sitten voivat puhua tuntikausiakin silmät hehkuen ja vaahto suupielistä roiskuen. jos anautuu heitä kuuntelemaan.- Anonyymi
Jos todistajalla on syntymäpäivä juhannuksena, niin viettä juhannuksen juhannuskokolla, synttärit sitten syyskuun syksyyn ilonhetkeä väläyttämään.
- Anonyymi
Jos jehoovat eivät syö sikaa jouluna,onks pakko olla kiltti ?
- Anonyymi
Minä en syö ollenkaan sianlihaa. En syö yleensä naudan lihaakaan. Olen siirtynyt kala-kana-kasvisruokaan jo vuosia sitten. Joten ainakaan joulukinkkuongelmaa ei minulla ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en syö ollenkaan sianlihaa. En syö yleensä naudan lihaakaan. Olen siirtynyt kala-kana-kasvisruokaan jo vuosia sitten. Joten ainakaan joulukinkkuongelmaa ei minulla ole.
Lahkon emomaassa USA:ssa syödään enempi joulukalkkunaa, mikä siis on lahkolle enemmän pakanallinen ja kielletympi juttu siellä.
Ovatko suomalaiset vartiotornikaupustelijat ymmällään jos joku sanoo syövänsä joulun seutuvilla kalkkunaa ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkon emomaassa USA:ssa syödään enempi joulukalkkunaa, mikä siis on lahkolle enemmän pakanallinen ja kielletympi juttu siellä.
Ovatko suomalaiset vartiotornikaupustelijat ymmällään jos joku sanoo syövänsä joulun seutuvilla kalkkunaa ?Vartiotornikaupustelijat suhtautuvat vaieten, pyrkivät ns. rakkauspommituksella saamaan kiinnostumaan, ja jos onnistuvat, kutsuvat kohta JT-kotiin kahvillekin, siellä sitten kun kuulija hörppii puhujan kahvia otetaan vartiotorniasiat esille ja sitä mukaa kuin värvättävä pehmenee, opetetaan jouluruokien paheksumiseen, koska vartiotornikin niin tekee
- Anonyymi
Mitkä ovat tavat nykyään jehovilla?
- Anonyymi
Ne ovat muuttuneet radikaalisti oikeaan suuntaan. Nykyisin jouluna keskitytään päästelemään runsaasti peräilmaa, ja sen miellyttävää ääntä sekä tuoksua. Sanoohan raamattukin sen, jos peräilmasta loppuu tuoksu, niin elämä on pilalla.
- Anonyymi
Lahkossa on hyvän joulun toivottaminen kiellettyä, ja se on värvätyille kiusallistakin.
Entinen todistaja on kertonut, että oli tapana vastata hyvän joulun toivotukseen pikkasen poikkeavalla sanalla, millä oli merkitystä uskonnolle, ja toivoa ettei hyvän joulun toivottaja sitä huomannut.
Siis vastasi "kiitos sanoin" - eikä "kiitos samoin".
Sillä sitten lahkossa sai toivoa pääsevänsä paratiisiin jellonan hymyiltäväksi.- Anonyymi
Olisi kiva saada niitä luvattuja valokopiota joululahjaksi, niin ja muutama roskapussi.
Oletko tietäjä Turusta taasen käynyt kumartaen?
- Anonyymi
Soopaa jauhat!
JT ei ole missään tekemisissä maallisen hömpän kanssa!- Anonyymi
Onko teokraattinen sodankäynti ( valehtelu) maallista hömppää?
- Anonyymi
Onhan se ymmärrettävää, että kiusallista se jehovantodistajalle kun vieressä valmistutaan viettämään suurta juhlaa, Kristiksen syntymäjuhlaa mutta itse ei voi millään muotoa suoraan osallistua, vaan pitää muiden määräyksestä kierrellä.
- Anonyymi
Jehovan todistajat keskittyvät siihen, etteivät vietä joulua. Sekin on eräänlaista jouluun valmistautumista, missä ajatukset pyörivät paljon joulun ympärillä. Voinko vastata tervehdykseen, voinko osallistua johonkin tai ottaa vastaan jotain jne. Vartiotornin valmentama omatunto voi soimata jo siitäkin, jos todistaja huomaa hyräilevänsä joululaulua, joka on jostain tarttunut. Vartiotornin orja joutuu miettimään kaikenlaisia asioita. Sellainen, joka on vapaa, voi suhtautua jouluun rennosti ja etukäteen suunnittelematta ottaa tilanteet sellaisena kuin ne tulevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jehovan todistajat keskittyvät siihen, etteivät vietä joulua. Sekin on eräänlaista jouluun valmistautumista, missä ajatukset pyörivät paljon joulun ympärillä. Voinko vastata tervehdykseen, voinko osallistua johonkin tai ottaa vastaan jotain jne. Vartiotornin valmentama omatunto voi soimata jo siitäkin, jos todistaja huomaa hyräilevänsä joululaulua, joka on jostain tarttunut. Vartiotornin orja joutuu miettimään kaikenlaisia asioita. Sellainen, joka on vapaa, voi suhtautua jouluun rennosti ja etukäteen suunnittelematta ottaa tilanteet sellaisena kuin ne tulevat.
Kyllä aika lainomaiselta vaikuttaa tuo usko. Elävässä uskossa ei olla lain alla vaan armon alla, evankeliumiin uskoen. Elävässä uskossa saa olla vapaa ja luottaa Kristiksen sovitustyöhön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä aika lainomaiselta vaikuttaa tuo usko. Elävässä uskossa ei olla lain alla vaan armon alla, evankeliumiin uskoen. Elävässä uskossa saa olla vapaa ja luottaa Kristiksen sovitustyöhön.
Eikä vain vaikuta vaan ON.
He ovat väsänneet omat lakinsa ja jos et niitä noudata niin KIRJASTOA TULEE JA MÖKÖTYSTUOMIO.
Näinhän kultit toimivat.
- Anonyymi
Tuntuu joulu jehovia kiinnostavan, kun näin pitkä ketju on tullut jehovien jouluvietosta.
- Anonyymi
Joulun boikotointi on jehoville erittäinkin tärkeä keino erottautua "kristikunnasta". Näin he voivat tuntea olevansa muita parempia.
Luuk. 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
- Anonyymi
Joulu sijoitettiin aikanaan kalenteriin kohdalleen, jotta joku pakanallinen pippalo tuona ajankohtana unohtuisi.
Tuo kristillinen tarkoitus toteutui täysin. Enää ei kukaan tiedä mistä pakanallisuudesta oli kysymys.
Jehovantodistajat ovat poikkeus, mutta se on eri asia, sillä todistajuuteen kuuluu uskontona että on osattava paljonkin pakanallisia juttuja, jumalia, niiden riittejä, ja osattava puhua niistä. Todistaja kun niistä pääseekin puhumaan, niin ei loppua tahdo tulla. (jutut ovat vartiotornista. Sitä alleviivaillaan ja opetellaan valtakunnansalilaitoksella. Sitä taas on kiellettyä sanoa kirkoksi).
Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko minkään juhlan johdosta
Hyvää joulua kaikille.
Ja erityisesti todistajille: Tehkää parannus- Anonyymi
Parannuksen tekemisestä ei kovinkaan paljon puhuta Jehovan todistajien järjestön opetuksessa. Termi esiintyy harvoin. Sen sijaan järjestöstä puhutaan paljon. Jehovasta puhutaan paljon, Jeesuksesta selvästi vähemmän.
Ennen kastetta pitää vihkiytyä Jehovalle, samalla käytännössä vihkiydytään järjestölle. Kasteelle mennään tämän vihkiytymisen vertauskuvaksi. Sen jälkeen ei enää pääsekään pois ilman mökötystuomiota. Armoa ei heru, vaikka kasteelle olisi menty alle kymmenvuotiaana tai vähän toisella kymmenellä.
- Anonyymi
Ihmistekoista pippalointia koko joulu hössötys.
- Anonyymi
Mikä sitten ei olisi ihmistekoista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sitten ei olisi ihmistekoista?
JT kristillisyys
- Anonyymi
No eihän kukaan ruuatta pärjää ja jokainen ottaa vastaan, mitä saa
- Anonyymi
Sitenhän joulua vietetään, että siihen kuuluvat tietyt ruuat ja tavat. JT tekee asiasta ongelman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitenhän joulua vietetään, että siihen kuuluvat tietyt ruuat ja tavat. JT tekee asiasta ongelman.
Kinkkuko pelastaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kinkkuko pelastaa?
Onko joku väittänyt, että se pelastaisi? Kai sellainenkin tilanne voisi teoriassa tulla.
- Anonyymi
Minua mietityttää ja säälittääkin jehovantodistajien perheiden lapset. He joutuvat tästä kärsimään, ehkä eniten.
- Anonyymi
Juuri näin!
- Anonyymi
Kyllä, heiltä viedään joulu ihan turhaan.
- Anonyymi
Kärsimään...
Hehehehe
Se pelastaa, joka tarkoittaa paratiisi elämää 1000 vuodeksi!
- Anonyymi
Onko se joulumieli rauhaa ja rakkautta?
- Anonyymi
Joulumieli.....kuusi sisään...hehehehehhehehehe
- Anonyymi
Puhut soopaa!
- Anonyymi
Mikset lukenut edeltä tätä:
Joulu sijoitettiin aikanaan kalenteriin kohdalleen, jotta joku pakanallinen pippalo tuona ajankohtana unohtuisi.
Tuo kristillinen tarkoitus toteutui täysin. Enää ei kukaan tiedä mistä pakanallisuudesta oli kysymys.
Jehovantodistajat ovat poikkeus, mutta se on eri asia, sillä todistajuuteen kuuluu uskontona että on osattava paljonkin pakanallisia juttuja, jumalia, niiden riittejä, ja osattava puhua niistä. Todistaja kun niistä pääseekin puhumaan, niin ei loppua tahdo tulla. (jutut ovat vartiotornista. Sitä alleviivaillaan ja opetellaan valtakunnansalilaitoksella. Sitä taas on kiellettyä sanoa kirkoksi).
Hyvää joulua kaikille.
Ja erityisesti todistajille: Tehkää parannus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää joulua kaikille.
Ja erityisesti todistajille: Tehkää parannusJoululla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää joulua kaikille.
Ja erityisesti todistajille: Tehkää parannusV.....on sinun parannus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joululla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa!
Onhan sillä paljonkin tekemistä. Esimerkiksi seimi, paimenet, itämaan tietäjät ja Betlehemin tähti ovat nimenomaan kristillistä kuvastoa evankeliumeista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan sillä paljonkin tekemistä. Esimerkiksi seimi, paimenet, itämaan tietäjät ja Betlehemin tähti ovat nimenomaan kristillistä kuvastoa evankeliumeista.
Jeesus on jumalan poika,!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on jumalan poika,!
Ja kuka siellä seimessä on? Jeesushan siellä on. Vielä jotkut väittävät, ettei joululla olisi mitään tekemistä hänen kanssaan.
- Anonyymi
" Joululla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa! "
-Mutta tiedäthän sinä, että se on Jeesuksen syntymän juhla.
Vartiotorni taas on tunnustanut, että Jeesus on v. 1918 käynyt haukkumassa heidän joulunviettoaan vartiotorniseurassa.
Se onkin vetänyt ilmeet vakaviksi, mikä näkyy vielä v. 1927 joulunviettokuvassa, kuva julkaistu kirjassa Jehovantodistajat - jumalan valtakunnan julistajia.
Me kristityt iloitsemme jouluna, se näkyy väistämättä ilona valokuvissakin.- Anonyymi
Hetken kestää kraplula, vaikka pitkä ja ikävä ...
Laulaa JT ottaessaan pullostaan toisten jouluiloa katsellen.
- Anonyymi
” Joulu pohjautuu pakanallisesta saturnalia juhlasta tapoineen. jota vietettiin saturnus jumalan kunniaksi. "
-Tuo on esimerkki kuinka vartiotorni kääntää asiat päälaelleen
Joulu sijoitettiin kohdalleen, jotta tuo "saturnalia" unohtuisi.
Kristillinen tarkoitus toteutui. vastaantulijasi ei tiedä saturnaliaa, jos kysyt.
Poikkeus on lahko, mutta se on eri asia, koska sen "jehovakanava" on ottanut tehtäväkseen ylläpitää saturnalian muistoa, opetuttamalla sitä valtakunnansaleilla ja alleviivauttamalla omaa vartiotornikirjoitustaan.
Laitetaan tähän
1 kor. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.- Anonyymi
Joulu ajankohtansa puolesta osuu yhteen pikemminkin mithralaisuuden viettämän auringon syntymäjuhlan kuin saturnalian kanssa. Tapoja ja koristeluja jouluun on lainattu useastakin eri lähteestä, myös kristinuskosta, eivätkä pelkät ulkoiset piirteet määrittele juhlan syvällisempää merkitystä, vaan jokainen juhla pitää arvioida siinä kulttuurillisessa viitekehyksessä missä oikeasti ollaan. Meidän kulttuurissamme joulu on Jeesuksen syntymäjuhla tai muuten vain vietettävä maallinen keskitalven juhla, riippuen keneltä kysyy, mutta pakanajumalien kunniaksi sitä ei vietetä.
- Anonyymi
Hiki hatussa mennään talosta taloon!
- Anonyymi
Pikemminkin hitaasti laahustaen, jotta aikaa kuluisi mahdollisimman paljon, koska tunteja siinä on tarkoitus tehdä. Niin sanottu tienraivaajan askel.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikemminkin hitaasti laahustaen, jotta aikaa kuluisi mahdollisimman paljon, koska tunteja siinä on tarkoitus tehdä. Niin sanottu tienraivaajan askel.
Kello raksuttaa ateisteille
Kello on JT rautaläjä!
- Anonyymi
JT aika on Jumalan aikaa, ei ole muuta!
- Anonyymi
" JT aika on Jumalan aikaa, ei ole muuta! "
-Variotorni tarjoaa näin omat satunsa.
Entä sitten kristillisyys ?
Ajatellaan joulupukkia, maailman kauneinta satua kristillisellä vertauskuvallisuudella.
kiltit lapset saavat lahjoja, kuten hurskaat Jumalan palkinnon. Mutta kaikki lapsethan niitä lahjoja lopulta saavat. Mutta niinhän Raamatullakin on anteeksianto.
Ero ?
Kristillinen sadunkertoja on epäitsekäs, hän tarjoaa ne lahjat.
Lahkosadun kertoja on itsekäs, siinä tarkoitetaan vartiotornikaupustelua, uusien kaupustelijoiden hankkimista, kuin myös lahjalootien kartuttajia, sekä valtakunnansalien rakentamiseen ryhtyviä, jotka salit sitten myydään vartiotorniseuran lukuun.
Tiesitkö, että Suomen jehovantodistajain tilinpäätös on salainen ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" JT aika on Jumalan aikaa, ei ole muuta! "
-Variotorni tarjoaa näin omat satunsa.
Entä sitten kristillisyys ?
Ajatellaan joulupukkia, maailman kauneinta satua kristillisellä vertauskuvallisuudella.
kiltit lapset saavat lahjoja, kuten hurskaat Jumalan palkinnon. Mutta kaikki lapsethan niitä lahjoja lopulta saavat. Mutta niinhän Raamatullakin on anteeksianto.
Ero ?
Kristillinen sadunkertoja on epäitsekäs, hän tarjoaa ne lahjat.
Lahkosadun kertoja on itsekäs, siinä tarkoitetaan vartiotornikaupustelua, uusien kaupustelijoiden hankkimista, kuin myös lahjalootien kartuttajia, sekä valtakunnansalien rakentamiseen ryhtyviä, jotka salit sitten myydään vartiotorniseuran lukuun.
Tiesitkö, että Suomen jehovantodistajain tilinpäätös on salainen ?Ei ole koska JT tietävät sen, se riittää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole koska JT tietävät sen, se riittää!
" Tiesitkö, että Suomen jehovantodistajain tilinpäätös on salainen ? "
-en. mutta olisin uskonut
- Anonyymi
"Joulu, joulu tullut on, juhla armahainen, siitä riemu verraton, ilo autuainen."
- Anonyymi
Mehän ne voitot firmalle ahkeralla ja tunnollisella työllä ollaan ansaitta, toisin kuin tupakkapaikoilla lojuvat maailmalliset, joten miksi ei syötäisi.
- Anonyymi
Jos löydät Raamatusta perusteet joulun vietolle, niin kerro ihmeessä täällä se muillekin
- Anonyymi
Miksi joulun vietolle pitäisi löytää perusteet Raamatusta? En usko, että sinäkään teet vain sellaisia asioita, joille löytyy perusteet Raamatusta.
- Anonyymi
Anonyymi 2024-12-09 08:21:16
"Jos löydät Raamatusta perusteet joulun vietolle, niin kerro ihmeessä täällä se muillekin "
-Löytyy.
Luukas 15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa
Jouluevankeliumi, Luuk. 2:9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, 2:10 enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon
Mutta mitkä perusteet vartiotorni löytää joulunvieton kieltämiselle ?
Tuolla edellä ketjussa on todettu, että joulu sijoitettiin kalenteriin, jotta ennen vietetty pakanallinen meno (JT tietää tarkastikin sen nimen, JT:ksi ei pääse opetelematta pitämään puhetta tuosta menosta) unohtuisi.
Ja tuo kristillinen tavoite on toteutunut. Pakanameno on poissa.
Vain JT:t tietävät sellaisen olleenkaan. Mutta heillä se kuuluu vartiotorniuskontoaapisen alkeisiin, ja pitää opetella tarkasti.- Anonyymi
Höphöpö! Joulua ei mainita Raamatussa missään. Ja jos luet kokonaan nuo luvut raamatusta, huomaat että Saatana on koko jutun takana
- Anonyymi
Jos ja kun Joulun vietto on ok ja suositeltavaa, niin kiinnostaisi tietää, laskeeko tämä vanha hiippalakki peräilmaa ja käyttääkö raappahousuja?
Niin ja kyllä todistajatkin viettävät joulua ainakin jollain tavalla, kun sanovat minua tontuksi.
Voisiko ihan kookoo <3 olla Joulun mielinen ja vastata tietämättömälle. - Anonyymi
Anonyymi 2024-12-09 13:00:47
"Joulua ei mainita Raamatussa missään. "
-Kuinka se silloin voisi olla Raamatussa kiellettykään, sanooko vartiotornisi sen ?
Pyhän kolminaisuuden vastaisessa taistossaan vartiotorni on kirjoittanut, ettei Raamatussa ole sanaa kolminaisuus.
Mutta kun sellaista ei ole kukaan väittänytkään, jättää vartiotorni kertomatta.
" Saatana on koko jutun takana " -Ei, vaan vartiotornisi yrittää olla saatanata
Entä Pyhä Henki
Luuk. 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
APT 5:3 "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä 5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
-Kuinka vartiotornisi on pystynyt paaduttamaan sydämesi, niin ettet voi iloita Jumalan Pojan syntymästä ?
Vaikka siihen Raamattu neuvoo.
Luukas 15:23 syökäämme ja pitäkäämme iloa
Jouluevankeliumi, Luuk. 2:9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, 2:10 enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon- Anonyymi
On melkoisen epärealistista ottaa tuollaisia kertomuksia todesta. Taidat uskoa siihenkin, että tähti johdatti tietäjiä 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On melkoisen epärealistista ottaa tuollaisia kertomuksia todesta. Taidat uskoa siihenkin, että tähti johdatti tietäjiä 😁
Kyllähän nämä höpökertomukset otetaan todesta monessakin porukassa, ja silti saadaan hirveitä kiistoja siitä, miten kertomukset pitäisi tulkita.
- Anonyymi
Luukas 15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa
Kävin naapuritilalta noutamassa mutta en ehtinyt teurastaa, kun poliisit hakivat sen pois. Vietä nyt sitten tässä joulua, taidan mennä jehovien kokoukseen saakohan siellä murkinaa napusen alle?- Anonyymi
Höh, unohdit tietysti kertoa, että se oli tarkoitettu jumalalle uhriksi, joka on sinut lähettänyt sitä noutamaan.
- Anonyymi
Anonyymi 2024-12-13 13:04:38
UUSI
" taidan mennä jehovien kokoukseen saakohan siellä murkinaa napusen alle? "
Eivätkö jt:t pidä tärkeimpänä pippalona sitä, jossa viinilasia kierrätetään kädestä käteen, mutta maistaa ei saa ?
Raamatusta en ole tuota ehtoollistapaa löytänyt. Onhan siellä Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
Mutta valtakunnansalilla on muutoin Raamattua rikkovia tapoja. Onhan siellä itse Raamatustakin väärennös, UM.
Luuk. 6:37 Älkääkä tuomitko, ettei teitä tuomittaisi
valtakunnansalilla määrätään mökötysuhriksi lahkotovereita, joiden kanssa vielä eilen toistettiin iskulausetta "meillä on rakkaus keskuudessamme"
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.726368- 1415834
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4923693Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1202109- 391371
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4041360- 741185
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471044Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110962Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56960