kun GMT = 12.00?
paljonko kello on suomessa
7
382
Vastaukset
- on silloin
14.00, paitsi kesäajan aikaan 15.00, GMT kun ei käänny kesäaikaan.
- reiniveter
että kesällä ja talvella on justiinsa tasan tunnin ero? Luulis, että se vaihtelee paljon enemmän. Entäs kovina pakkastalvina niinku talvisodan aikaan oli?
- kellottaja
Suomen aika on aina GMT 2. Nimittäin GMT:kin väännetään kesäaikaan. Sensijaan UTC pysyy. EU:n kesäaikajaksolla GMT on UTC 1 ja Suomen aika UTC 3, muulloin GMT on sama kuin UTC ja Suomen aika on UTC 2.
- näin oli
reiniveter kirjoitti:
että kesällä ja talvella on justiinsa tasan tunnin ero? Luulis, että se vaihtelee paljon enemmän. Entäs kovina pakkastalvina niinku talvisodan aikaan oli?
Talvisodan aikaan ei vielä ollut kvartsikelloja keksitty. Mekaanisten kellojen öljyt jähmettyivät pakkasessa ja kellot jätätti. Siksi sadan päivän sotakin venähti muutamalla päivällä. Nykyään pysytään niin tarkkaan ajassa, että tunnin ero pysyy direktiivin mukaisena
- 20-10
kellottaja kirjoitti:
Suomen aika on aina GMT 2. Nimittäin GMT:kin väännetään kesäaikaan. Sensijaan UTC pysyy. EU:n kesäaikajaksolla GMT on UTC 1 ja Suomen aika UTC 3, muulloin GMT on sama kuin UTC ja Suomen aika on UTC 2.
näyttää olevan ny vähä yli kaheksan
- Nyypiö
kellottaja kirjoitti:
GMT ei siirry kesäaikaan eikä talviaikaan. Se on ympäri vuoden käytännössä sama kuin UTC - parin sekunnin sisään.
- North Country Maid
näin oli kirjoitti:
Talvisodan aikaan ei vielä ollut kvartsikelloja keksitty. Mekaanisten kellojen öljyt jähmettyivät pakkasessa ja kellot jätätti. Siksi sadan päivän sotakin venähti muutamalla päivällä. Nykyään pysytään niin tarkkaan ajassa, että tunnin ero pysyy direktiivin mukaisena
Onneksi oli sadan vuoden sota. Aikaa oli silloin riitämiin. Siinä sodassa käytettiin muuten ensimmäisen kerran tykkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349