Ansiopäivärahan vaikutus äitiysrahaan???

Tyhymäihiminen

Neuvokaa tyhmää:/ Voiko äitiysrahan suuruus määräytyä työttömyyskassan maksaman ansiopäivärahan perusteella? Olen ollut työttömänä yli puoli vuotta ja olen edelleen. Koko tämän ajan olen saanut ansiopäivärahaa bruttona päivässä n. 64 euroa. Verotettavien tulojen mukaan äitiysrahani olisi aika pieni (koska opiskelin pari vuotta), joten ansiopäivärahan mukaan laskettu äitiysraha olisi suurempi. Laskettu aika on huhtikuussa ja nyt saisi jo vanhempainetuuspapereita lähettää Kelalle. Eli miten on, maksetaanko äitiyspäivärahaa myös työttömyyskassan maksaman ansiopäivärahan perusteella. Kelako sen äitiysrahan sitten maksaa vai osallistuuko siihen oman alani työttömyyskassakin? Liitteeksi varmaan kelalle riittää työttömyyskassan maksupäätös päivärahasta ja puolenvuoden maksukuitit vai...? Olisin todella kiitollinen neuvoista/asiallisista vastauksista:)

3

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lnhj

luulisin että äippärahan saa myös liitonrahojen mukaan laskettuna, täytyy vaan hakea sillä puolenvuoden systeemillä. kannattaa vaikka soittaa kelaan, kyllä ne siellä neuvoo että miten saadaan paras ratkaisu.

• hjgjhgjh

kelan sivuilla toi lukee ja laskurillakin sen näkee

äraha on 86% pv liiton rahasta. ja 86% koska äraha saa 6 pv viikossa ja tt raha 5 pv
      kuukausitulo pysyy samana

• Kiitos vastauksista

Kelalle soitin ja vielä tarkistin asian. Eli äitiysrahan määrä lasketaan ansiopäivärahan määrän perusteella ja vissiin just toi 86 % siitä. Liitteeksi kirjeeseen viimeisin maksukuitti ja työttömyyskassan päätös ansiopäivärahasta. Ja tietenkin neuvolan todistus. Eli tällä tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      48
      2618
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1320
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    Aihe