Saariselän kokemuksia

hilma-hiihtäjä

Millainen paikka on Saariselkä? Täällä puhutaan vaan Tahko/levi/Ruka-akselista.

Onko siellä hyvät ladut, iltaelämää?

7

6208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juurikaan

      Saariselällä on hyvät murtsikkaladut, eikä paljoa muuta. Rinteet menettelee mutta ei vedä vertoja Ylläs/Levi/Ruka rinteille. Iltamenoa lähinnä Tunturihotellissa, niin ja ne monotanssit Laanilassa, ne menee vanhalla maineella, keväthangilla saattaa olla tunkuakin. Parfyymilatu on helppo hiihtää ja se houkuttaa... Panimo pub ja muutama kohtuullinen ruokapaikka, Petronella ym. Siinäpä se

      Ladut parhaimmillaan keväällä kirkkaalla kelillä kunvoi nauttia maisemista. Tuulen tuivertaessa joutuu lykkimään tylsiä metsälatuja. Taukopaikkoja kohtalaisesti, ei niin hyvin kuin Ylläs/Levi, mutta kuitenkin tarpeeksi.

      Moottorikelkkailija voi hurauttaa vaikka Jäämerelle, reitit ovat hyviä.

      • tuturintyttö

        Saariselkä on mielestäni parasta Lappia.Monenlaisiin harrasteisiin mahdollisuus.Sinne on mentävä joka vuosi 1-2 kertaa.Maisema kaunis jne.


      • joopajee

        Olin muutama vuosi sitten Saariselällä kaveriporukan 25-35v kanssa. Komppaan ekan vastaajan kokemuksia.

        Tuli todettu mesta murtsikkapainotteiseksi ja yöelämältään köyhäksi. Rinteet oli muutaman päivän ok, mutta sitten alkoikin kyllästyttämään. Kylpylä oli ok, mutta mitään kunnon bileitä ei löydetty. Paitsi omat mökkibileet :)

        Varmaan ihan kiva paikka jos olet perheellinen tai 50 ...


      • luonnossa liikuja
        joopajee kirjoitti:

        Olin muutama vuosi sitten Saariselällä kaveriporukan 25-35v kanssa. Komppaan ekan vastaajan kokemuksia.

        Tuli todettu mesta murtsikkapainotteiseksi ja yöelämältään köyhäksi. Rinteet oli muutaman päivän ok, mutta sitten alkoikin kyllästyttämään. Kylpylä oli ok, mutta mitään kunnon bileitä ei löydetty. Paitsi omat mökkibileet :)

        Varmaan ihan kiva paikka jos olet perheellinen tai 50 ...

        Mitähän lie tuo muutama vuosi tarkalleen. Kannattaa päivittää tiedot. Se on kyllä totta, että Saariselkä on meidänkin kokemustemme perusteella enemmän luontokohde kuin biletyspaikka. Toivottavasti sellaisena säilyykin.


      • Janzuu
        luonnossa liikuja kirjoitti:

        Mitähän lie tuo muutama vuosi tarkalleen. Kannattaa päivittää tiedot. Se on kyllä totta, että Saariselkä on meidänkin kokemustemme perusteella enemmän luontokohde kuin biletyspaikka. Toivottavasti sellaisena säilyykin.

        Perheellisenä viidettä kertaa menossa Saariselälle nyt keväällä.

        upeat hiihtomaastot yli tuntureiden (säävarauksella)
        monotanssit
        rauhallista menoa, vähemmän möykkääviä teinilaumoja
        Lapin henkeä (en tiedä mitä se on, mutta jonkinlainen oma tunnelmansa)

        - rinteet kaksijakoiset: ensin loivaa jonka jälkeen jyrkkä loppu
        - kaukana henkilöautoilijalle
        - niukasti tanssipaikkoja, Tunturihotelli taitaa olla ainut. Tähti artisteja on ainakin meidän lomille osunut riittävästi. Ei sitä paria iltaa enempää jaksa juhlia viikon aikana. Luonnosta nauttiminen on pääasia meidän Lapin reissuilla.


      • Jukka P.
        Janzuu kirjoitti:

        Perheellisenä viidettä kertaa menossa Saariselälle nyt keväällä.

        upeat hiihtomaastot yli tuntureiden (säävarauksella)
        monotanssit
        rauhallista menoa, vähemmän möykkääviä teinilaumoja
        Lapin henkeä (en tiedä mitä se on, mutta jonkinlainen oma tunnelmansa)

        - rinteet kaksijakoiset: ensin loivaa jonka jälkeen jyrkkä loppu
        - kaukana henkilöautoilijalle
        - niukasti tanssipaikkoja, Tunturihotelli taitaa olla ainut. Tähti artisteja on ainakin meidän lomille osunut riittävästi. Ei sitä paria iltaa enempää jaksa juhlia viikon aikana. Luonnosta nauttiminen on pääasia meidän Lapin reissuilla.

        Me olimme viime talvena yrityksen kanssa Saariselällä. Mahtava paikka! Siellä on todella paljon tehtävää ja nähtävää. Mökkikin oli upea, http://www.kelorenttu.fi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe