Muistokirjoitus koiralle

Eija64

PERROLLE

Perro (23.1.1999-14.12.2009) sekarotuinen-seiskarinkoira lähti äsken koirien taivaaseen.

Vajaat 11 vuotta sitten näin kaupan ilmoitustaululla ilmoituksen, jossa lahjoitetaan sekarotuinen koiranpentu. Pentuja oli viisi ja meille valittiin se, joka näytti viisaimmalta. ”Maksoimme” Perrosta pussillisen puruluita ja paketin kahvia.

Perro oli minulle se koira, joka opetti paljon uutta ja jonka kautta tutustuin moniin uusiin ihmisiin. Kun se oli 4kk ikäinen menimme Koirakerho Rähmä-Käpälien toko ryhmään. Sitä kautta tutustuin moniin ihmisiin, joista useamman kanssa olen vieläkin tekemisissä. Osallistuimme myös tottelevaisuus kisoihin ja Perro suoriutui niistä hyvin, saaden muutaman hyvänkin tuloksen. Se ei kuitenkaan katsonut tarpeelliseksi harrastaa moista temppuilua kovin pitkään, koska se harrasti mieluummin ajattelua kuin fyysistä toimintaa.
Agilitya harrastimme myös ja sen junamaisen etenemistyylin ansiosta minä opin ohjaamaan koiraa radalla.

Kun Perro oli 2v, muutti meille Pantteri-kissa ja ne olivatkin parhaat kaverit. Pantterikin luuli olevansa koira. Cookie-collie muutti meille kun Perro oli 4v ja Bongo-kääpiöpinseri oli Perron lauman jäsen pari vuotta. Perro oli pennusta asti luonteeltaan rauhallinen ja mietteliäs. Se ratkaisi mielellään erilaisia tehtäviä ja ruoka oli sen mielestä aina hyvää, vaikka se olikin viimeiset 5 vuotta allerginen useammalle ruoka-aineelle. Sen selkä oli nyt lopuksi kipeä ja näki, ettei sen liikkuminen ollut kivutonta. Nyt oli siis aika päästää se pois, ennen kuin kivut olisivat hallinneet sen elämää vielä enemmän.

Nyt elämässämme Cookien kanssa alkaa uusi vaihe. Asumme nyt yksin, tai siis kaksin, mutta tiedossa on uutta. Lähiviikkojen aikana odotetaan syntyväksi ensimmäistä lapsenlastani ja helmikuussa toista. Näiden lasten odotus antoi minulle voimaa erota Perrosta ja päästää se vaivoistaan jatkamaan sielunvaellustaan.

Kiitos Perro näistä melkein 11 vuodesta ja hyvää jatkoa. Eija ja Cookie

18

1500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perro sai kanssasi hyvän elämän ja antoi varmasti paljon. Koko koiran sydämeen mahtuvan rakkauden jota on paljon.

• Oikea päätös on kai usein se raskain. Osanotto rakkaan "filosofi-ystäväsi" (sanoit sen tykänneen ajattelusta enemmän kuin toiminnasta) poismenon johdosta.

Hyvää joulun odotusta, ja uuden elämän alun odotusta myös... :)

• Sanat eivät riitä.

• Tuli kylmät väreet kun luin tuota muisteloa,,no,nyt Perro sinulle siellä vilkuttaa sieltä "jostakin".
      Olen monta kertaa ajatellut tuota jäähyväisten paikkaa koitsulle,sekin on vain elämää,eiköhän siintäkin selvitä tai mistäpä sitä tietää jos vaikka sen molemmat poistuis ennen sitä:(((

Terveisiä ja rapsutuksia cookielle ja onnellista odotuksia,jännää :)

• aina kun joutuu luopumaan rakkaistaan. onneksi tuo lastenlasten odottelu saa sinut ajttelemaan muita asioita ja elämä menee eteenpäin. itse ajttelen niin että kun jotain menee pois niin uutta syntyy tilalle.
      ehkä hullua mutta etsippä lapsenlapsista vaikka jotain piirrettä mikä muistuttaa älykkäästä Perrosta.

hyvää joulua sinulle ja onnea etukäteen jo uusista tulokkaista.

• ja meni

Hän tuli luoksesi, olit hänelle ainoa
        Hän eli kanssasi, olit hänelle ainoa
        Hän lähti luotasi, olit silloinkin hänelle ainoa.
        Hän kiitti rakkaudestasi, hän oli paras kamusi.
        Hänen oli aika tulla ja oli aika lähteä.
        Hän katsoo sieltä ylhäältä ja kysyy, miksi sun hartiat ovat kumarassa
        miksi katsot ikkunasta ja muistelet ja kaipaat.
        Älä kaipaa, hän leikkii koirien taivaassa terveenä ja nuorena.
        Toivota hyvää matkaa ja jatka elämää-

• prosko

päätös, minkä olet tehnyt. Ja se oli varmasti oikea. Ei kukaan tunne omaa koiraansa paremmin kuin itse. Sinulle jäi suru mutta lohtu siitä että perrolla on nyt hyvä olla.

• ex-kookoira

elää rakastavassa perheessä.Jaksamista sinulle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59