mihin 1000€ riittää?

eeropeero

Aikomus olisi siis mennä reilaamaa ensi kesäkuun ajaksi. Budjetiksi ajattalin 1000€ eli 20€/päivä. Mihin tämä riittää? Asuminen tietysti hostelleissa tai rannalla jos sattuu olemaan lämmin. Safkat tehdään lähinnä itse. Hauskaa olis kumminki myös tarkotus pitää. Eli joitain nähtävyyksiä, vähän bissee ja jotain muuta pientä hupia. Noin puolet ajasta ollaan Itä-Euroopassa jossa on käsittääkseni halpaa. KAIKENLAISIA VINKKEJÄ OTETAAN MYÖS INNOLLA VASTAAN.

5

997

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti vielä

20 euroa päivälle ei kyllä riitä. Hostelli maksaa halvimmillaankin jo melkein tuon, Länsi-Euroopassa ei edes riitä. Ja siihen päälle ruoka ja vielä huvitukset? Ei onnistu mitenkään. Jos budjettia ei ole mahdollista kasvattaa niin ottakaa majoitus couchsurfingin kautta. Sittenkin 20e on kituuttamista etenkin Länsi-Euroopassa, mitään huvituksia sillä ei kyllä tehdä, just ja just saatte ruokaa.

• matzii

Olen itse lähdössä ensikesänä ystäväni kanssa reilaamaan ja budjetti on 2 tonnin luokkaa ja olisi jos sen lisäksi olisi se 400 sitä clopal inter rail korttia varten vielä erikseen ja sitten pitää olla myös rahaa maksaa tavalliset kotimaan kulut kuten: Asuminen ja laskut jotka pitää maksaa joka tapauksesssa reilasi tai ei,
      Hotellista saat maksaa maltaita joten suosittelisin hostelleja vähän kauenpana keskustasta, Rannalla tulet ryöstetyksi ja alkoholi kasvattaa vain riskejä. Luotetava Matkakumppani on kaikkein tärkein seikka.

• Saldo-Ellu

Venyttäkää ihmeessä sitä Puolassa, Slovakiassa ja Unkarissa oloaikaa niin matkakassa riittää vähän paremmin. Olemme automatkoilla myös poikenneet maalaisten toreilla, joita on suurempienkin kaupunkien liepeillä ja halpaa on, itse kun kuulemma kokkailettekin. Hostelleissa on hintahaitaria, kannattaa sitäkin hieman tarkkailla. En minä tuota budjettia epärealistisena pidä, mutta itsekin ymmärrät ettei sillä leveää elämää eletä. Onhan tässä vielä aikaa raapia kassaa kasaan.

• Kasari 82

Olin aikoinaan reilaamassa ja majoitus useimmiten teltassa leirintäalueella. Puun alla koisaaminen tuli myös tutuksi jos tuntui että paikka on turvallinen.

• kidutusta

Majoitukseen tuo 20 euroa menee lähes joka paikassa - ellei isoa porukkaa esim. Puolassa. Leivällä ei oikein jaksa kuukautta elää ja monessa paikassa on vesi ostettava pullotavarana. Hostellit eivät automaattisesti ole aina se halvin vaihtoehto. Juniin on usein pakolliset paikkaliput - etenkin kansainvälisiin. Matkailu ei iloa tuota, jos mihinkään ei ole varaa.
      Tuolla suunnitelmalla suositan viime hetken matkaa Bulgariaan - olutta ja rantaa löytyy 1000 euron budjetilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2260
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      70
      882
    4. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      862
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      835
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      548
      781
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      697
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      660
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe