Aikomus olisi siis mennä reilaamaa ensi kesäkuun ajaksi. Budjetiksi ajattalin 1000€ eli 20€/päivä. Mihin tämä riittää? Asuminen tietysti hostelleissa tai rannalla jos sattuu olemaan lämmin. Safkat tehdään lähinnä itse. Hauskaa olis kumminki myös tarkotus pitää. Eli joitain nähtävyyksiä, vähän bissee ja jotain muuta pientä hupia. Noin puolet ajasta ollaan Itä-Euroopassa jossa on käsittääkseni halpaa. KAIKENLAISIA VINKKEJÄ OTETAAN MYÖS INNOLLA VASTAAN.
mihin 1000€ riittää?
5
954
Vastaukset
- mieti vielä
20 euroa päivälle ei kyllä riitä. Hostelli maksaa halvimmillaankin jo melkein tuon, Länsi-Euroopassa ei edes riitä. Ja siihen päälle ruoka ja vielä huvitukset? Ei onnistu mitenkään. Jos budjettia ei ole mahdollista kasvattaa niin ottakaa majoitus couchsurfingin kautta. Sittenkin 20e on kituuttamista etenkin Länsi-Euroopassa, mitään huvituksia sillä ei kyllä tehdä, just ja just saatte ruokaa.
- matzii
Olen itse lähdössä ensikesänä ystäväni kanssa reilaamaan ja budjetti on 2 tonnin luokkaa ja olisi jos sen lisäksi olisi se 400 sitä clopal inter rail korttia varten vielä erikseen ja sitten pitää olla myös rahaa maksaa tavalliset kotimaan kulut kuten: Asuminen ja laskut jotka pitää maksaa joka tapauksesssa reilasi tai ei,
Hotellista saat maksaa maltaita joten suosittelisin hostelleja vähän kauenpana keskustasta, Rannalla tulet ryöstetyksi ja alkoholi kasvattaa vain riskejä. Luotetava Matkakumppani on kaikkein tärkein seikka. - Saldo-Ellu
Venyttäkää ihmeessä sitä Puolassa, Slovakiassa ja Unkarissa oloaikaa niin matkakassa riittää vähän paremmin. Olemme automatkoilla myös poikenneet maalaisten toreilla, joita on suurempienkin kaupunkien liepeillä ja halpaa on, itse kun kuulemma kokkailettekin. Hostelleissa on hintahaitaria, kannattaa sitäkin hieman tarkkailla. En minä tuota budjettia epärealistisena pidä, mutta itsekin ymmärrät ettei sillä leveää elämää eletä. Onhan tässä vielä aikaa raapia kassaa kasaan.
- Kasari 82
Olin aikoinaan reilaamassa ja majoitus useimmiten teltassa leirintäalueella. Puun alla koisaaminen tuli myös tutuksi jos tuntui että paikka on turvallinen.
- kidutusta
Majoitukseen tuo 20 euroa menee lähes joka paikassa - ellei isoa porukkaa esim. Puolassa. Leivällä ei oikein jaksa kuukautta elää ja monessa paikassa on vesi ostettava pullotavarana. Hostellit eivät automaattisesti ole aina se halvin vaihtoehto. Juniin on usein pakolliset paikkaliput - etenkin kansainvälisiin. Matkailu ei iloa tuota, jos mihinkään ei ole varaa.
Tuolla suunnitelmalla suositan viime hetken matkaa Bulgariaan - olutta ja rantaa löytyy 1000 euron budjetilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101681- 1711618
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691528Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231318Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901194Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146963Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961- 97902
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr187815Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud211791