häkistä

too-ticki

Mulla olis valmiina tossa huoneen nurkassa noin 78(pituus)x47(leveys)x80(korkeus) kokoinen häkki, ja olen nyt miettinyt mitä jyrsjöitä siinä voisi pitää. Häkin pinnaväli on jotain 1,2cm ja pohja kovamuovia (eli esim. natalit tulis tod. näk. läpi siitä). Ennen häkissä asui siis rottia, joten ehdottakaa mieluiten jotain muuta kuin niitä :)

Toi on alunperin lintuhäkki, joten jotkut linnutkin on käyny mielessä. Undulaatteja tai seeprapeippoja ehkä... Tää on nyt jyrsijäpuolella, mutta jos teillä on joku mielipide noista nii kertokaa :)

5

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nipsuttaja

Lemmikkiä ei hankita sen takia, että saataisiin ylimääräinen häkki käyttöön. Hyvä pohja lemmikin valinnalle on kiinnostus (minun mielestäni). Mieti siis ensiksi, mikä lemmikki kiinnostaisi sinuna eniten, ja miten vaativaa lajia olet valmis hoitamaan.

Tuohon häkkiin en nyt lähtisi mitään lintua oikein suosittelemaan, ei kuitenkaan ole sieltä isoimmasta päästä. Jyrsiöitäkään en oikein osaa sanoa, mutta esim. hamsteri, tosin tulee pinnojen välistä poikasena. Syyrialaiset hamsut ovat kookkaimpia, eivät täysikasvuisena ainakaan mahdu pinnojen välistä. ;)

• too-ticki

hyvä että puutuit 'väärään tapaan', mutta jos luet aloitusviestini uudelleen tarkkaan, huomaat etten missään kohtaa sanonut aikovani hankkia mitään eläintä häkin perusteella. :) kunhan sanoin miettineeni, mitä elukoita tuommoisessa häkissä voisi pitää. Ehdotusten perusteella ajattelin pohtia, josko joku tuntuisi omalta, tai sitten vain hankkia tulevalle lemmikille uuden asumuksen.

syyrialaista mäkin olen miettinyt, mutta rottien jälkeen ei syrkit tunnu ihan omalta kuitenkaan. ei taida tohon häkkiin paljon mikään muu eläin sopia... :(

• jepulijepsjep
        too-ticki kirjoitti:

hyvä että puutuit 'väärään tapaan', mutta jos luet aloitusviestini uudelleen tarkkaan, huomaat etten missään kohtaa sanonut aikovani hankkia mitään eläintä häkin perusteella. :) kunhan sanoin miettineeni, mitä elukoita tuommoisessa häkissä voisi pitää. Ehdotusten perusteella ajattelin pohtia, josko joku tuntuisi omalta, tai sitten vain hankkia tulevalle lemmikille uuden asumuksen.

syyrialaista mäkin olen miettinyt, mutta rottien jälkeen ei syrkit tunnu ihan omalta kuitenkaan. ei taida tohon häkkiin paljon mikään muu eläin sopia... :(

Noin korkeaan ei kannata laittaa hamsteria. Hamsteri on luolaeläin, jolla on huono näkö.

Syyrialaiselle sopii laaja pinta-alainen ja suht. matala häkki. Kääpiö/kääpiöt sopii terraarioon/dunaan.

• rottia

Häkki kuulostaa sellaselta et voisit laittaa sinne kaks rottaa. Ne on aika helppohoitosia, fiksuja ja kesyyntyy helposti. Suosittelen kesyrottii.

• too-ticki

joo, rottia mulla siinä ennen olikin, hauskoja otuksia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      149
      2179
    2. 121
      1465
    3. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      336
      1270
    4. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      65
      1195
    5. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1190
    6. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      3
      1181
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      141
      1169
    8. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1109
    9. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      99
      978
    10. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      977
    Aihe