puolitoista krs, 7h k 184m2 virall.154m2 alaa,Nelikulmainen, kivestä väliseinät, katto tiilestä, saksiristikot, villaa puh, 50cm. hrkko eh 400mm ulkomitat 9x12 talli-katos 11x6,5m sis 24m2 varaston. lattialämm. niben ilpo.. ja rappau päälle. Kertokaa mutuhinta ja tekijä vinkki työ alkaa keväällä.
mitä lammikivitalo maksaa..??
20
1640
Vastaukset
- tehhää
hintoja saatu,, harkot 7,70m2 x 8,33m2 x 170m2 1400kplm k-tuolit 2000e, ontelot 3600e................
- Hauholainen
Harkot saat ilmaiseksi kun keräät työmailta ylijääneet, samoin betonit ja harjateräkset. Ontelot voit valaa itse tekemällä oman linjan,samoin kattotuolit itse tekemällä. Näin halpa on lammi!
- 28
syyntyy talo alle 10000,- jeess..
- d22
28 kirjoitti:
syyntyy talo alle 10000,- jeess..
Pyydä tarjous sieltä Lammitaloilta niin saat varman hinta-arvion Oma arvio on noin 400 000 ilman pihatöitä. Kalusteet hyvää keskiluokkaa. Oman työn osuus minimissä.
- Sitova hinta!
d22 kirjoitti:
Pyydä tarjous sieltä Lammitaloilta niin saat varman hinta-arvion Oma arvio on noin 400 000 ilman pihatöitä. Kalusteet hyvää keskiluokkaa. Oman työn osuus minimissä.
Saat todellakin lammilta varman hinta-arvion. Mutta totuus paljastuu loppupelissä. Eli ei lähde alle puolen millin.
- Polliisiäää
Hauholainen kirjoitti:
Harkot saat ilmaiseksi kun keräät työmailta ylijääneet, samoin betonit ja harjateräkset. Ontelot voit valaa itse tekemällä oman linjan,samoin kattotuolit itse tekemällä. Näin halpa on lammi!
se tunnetaaan..
- 13
d22 kirjoitti:
Pyydä tarjous sieltä Lammitaloilta niin saat varman hinta-arvion Oma arvio on noin 400 000 ilman pihatöitä. Kalusteet hyvää keskiluokkaa. Oman työn osuus minimissä.
talomyyjän varma arvio. Kukahan tuohon uskoo? Taitaa olla yhtä totta kuin viisas insinööri. Höh... Kirjallinen sitova tarjous vähintään vesikattovalmiiksi. Ainut oikea tapa. Lisäksi vielä kuluttaviraston toimitussisältö vierellä: http://www.pientaloteollisuus.fi/UserFiles/ptt/File/Pientalopakettien_ylakasitteet_2009-09-07.pdf
- Lumimiessss
Lammitalon runko on kallis. Valuharkkorakentaminen on kivikautista touhua. Ei kai kukaan mene ja osta onttoja harkkoja ja tilaa betonit täyttämään nämä ontot harkot. Voiko olla naurettavampaa tapaa rakentaa talo? Ei voi !
Pyytäkää sitova hinta muuttovalmiiksi.- lammi,,boy
Jos harkkotaloon menee betonia noin 20tonnia X 130euroa pumpattu kuutio. Saat talon, joka kestää ja on lämmin tiivis ja energiataloudellinen. Kestää säät, ei lahoa. Säilyttää arvonsa..
- 6
lammi,,boy kirjoitti:
Jos harkkotaloon menee betonia noin 20tonnia X 130euroa pumpattu kuutio. Saat talon, joka kestää ja on lämmin tiivis ja energiataloudellinen. Kestää säät, ei lahoa. Säilyttää arvonsa..
seinäkö se tekeekin talosta energiataloudellisen ja tiiviin?
Kerropas lisää... - lammin tehnyt
6 kirjoitti:
seinäkö se tekeekin talosta energiataloudellisen ja tiiviin?
Kerropas lisää...Seinä, jossa 18cm eriste 22cm betonia valettu tiiviiksi on 40cm, uretaani tyhdistää eristeet.. u-arvo 0,14, katto villaa 50cm. A-energia-luokka
- 27
lammin tehnyt kirjoitti:
Seinä, jossa 18cm eriste 22cm betonia valettu tiiviiksi on 40cm, uretaani tyhdistää eristeet.. u-arvo 0,14, katto villaa 50cm. A-energia-luokka
koko talo tulee tuolla seinällä tiiviksi, älä nyt... :-D
- 15
lammin tehnyt kirjoitti:
Seinä, jossa 18cm eriste 22cm betonia valettu tiiviiksi on 40cm, uretaani tyhdistää eristeet.. u-arvo 0,14, katto villaa 50cm. A-energia-luokka
hormiläpiviennin sivun 9 mukaan?
ulkoseinältä tulevan sähköputken sivun 8 mukaan?
ulkoseinät sivussa ja päädyssä sivun 6 mukaan?
monet muut kohdat.
http://80.248.160.64/kronodocs/15001.pdf
Vastaus: et tehnyt.... voi voi... - lammikkk
15 kirjoitti:
hormiläpiviennin sivun 9 mukaan?
ulkoseinältä tulevan sähköputken sivun 8 mukaan?
ulkoseinät sivussa ja päädyssä sivun 6 mukaan?
monet muut kohdat.
http://80.248.160.64/kronodocs/15001.pdf
Vastaus: et tehnyt.... voi voi...vaan lammi-kivitalon..
- 24
lammikkk kirjoitti:
vaan lammi-kivitalon..
miten lammi ja lecan ristikkokatto ja liitos poikkeavat toisistaan?
Varmaan kerrot lisää? - Lammilakka
lammin tehnyt kirjoitti:
Seinä, jossa 18cm eriste 22cm betonia valettu tiiviiksi on 40cm, uretaani tyhdistää eristeet.. u-arvo 0,14, katto villaa 50cm. A-energia-luokka
HALOO, lammin u on 0,19 tai 0,17, EI 0,14. Taidat nyt käuyttää jonkun ihan toisen harkon u-arvoja.
Meni lammi ja kotimainen suomarja sekaisin??!!??
- Arnold Swartzkoff
Eihän Lampi-kivitaloa kannata tehä ku se ei täytä määräyksiä.
- jorejjjjj
ne on konkas lammi menee kaupaksi..
- Kivitalohullu
jorejjjjj kirjoitti:
ne on konkas lammi menee kaupaksi..
Rungon osuus rakentamisen kuluista on niin pieni, ettei sillä oikein aikaan saa kustannuseroja kummoisiakaan. Kustannukset syntyvät käytettävästä tekniikasta ja sisustuksesta. Pelkkä rappauskustannuskin maksaa yhtä paljon kuin kaikki talon kivet ja mikäli on huonosti hutiloimalla koottu runko voi rappaus oikaisuineen molemmin puolin maksaa enemmänkin, kuin runko.
Rappauksella myös saadaan rakenteesta tiivis, joten miltei sama mistä materiaalista kivirungon kokoaa. Katon liittäminen rakenteeseen voikin olla tiiveyden puolesta haasteellisempi, kuin seinät, mutta sekin onnistuu huolellisuudella.
Kallis, kallis on tuttu hokema rakentamisessa, mutta kun 20000 €:llä saa kasan kiviä pihaan ja talo valmiina maksaa 400000 €, niin eipä ole kiven hinnalla paljonkaan merkitystä.
Siitä olen samaa mieltä että painavien kivien nosteleminen päällekkäin on kivikautista puuhaa todellisuudessa ja sitten vielä pumpataan kiven välit täyteen betonia. Työvaiheita riittää, sekä työvirheitä tulee helposti. - tehnyt ja myynyt
Kivitalohullu kirjoitti:
Rungon osuus rakentamisen kuluista on niin pieni, ettei sillä oikein aikaan saa kustannuseroja kummoisiakaan. Kustannukset syntyvät käytettävästä tekniikasta ja sisustuksesta. Pelkkä rappauskustannuskin maksaa yhtä paljon kuin kaikki talon kivet ja mikäli on huonosti hutiloimalla koottu runko voi rappaus oikaisuineen molemmin puolin maksaa enemmänkin, kuin runko.
Rappauksella myös saadaan rakenteesta tiivis, joten miltei sama mistä materiaalista kivirungon kokoaa. Katon liittäminen rakenteeseen voikin olla tiiveyden puolesta haasteellisempi, kuin seinät, mutta sekin onnistuu huolellisuudella.
Kallis, kallis on tuttu hokema rakentamisessa, mutta kun 20000 €:llä saa kasan kiviä pihaan ja talo valmiina maksaa 400000 €, niin eipä ole kiven hinnalla paljonkaan merkitystä.
Siitä olen samaa mieltä että painavien kivien nosteleminen päällekkäin on kivikautista puuhaa todellisuudessa ja sitten vielä pumpataan kiven välit täyteen betonia. Työvaiheita riittää, sekä työvirheitä tulee helposti.kun perustus on oikein tehty , sen runko lohkeile, rappaus kestää, seinät on yhtäpuuta, kysy lisää.. u-arvo on hyvä. jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431444
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15563ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402