Nokkosihottuma

Jaana

Söin antibioottikuurin, nyt iholle purkaantui kauhea ihottuma. Päästä varpaisiin näppyjä ja näppyjä. Joku sanoi että nokkosihottuma, söin siihen kyypakkauksen, eikä nuo näytä lisääntyvän, Tietääkö kukaan miten kauan ihottuma kestää? KIITOS.

30

50754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minna

      kestäny kohta 6kk.. ei kyllä tietoo mistä tulee ja aika on ihotautipkl:lle ens viikolla. Syön päivittäin antihistamiinia.
      Joillakin sen laukaisee vain esim just joku antibioottikuuri, ja ei se välttämättä kestä kauaa. Joillakin sit taas joku muu ja siitä voi syntyä sit krooninen vaiva niinku mulla.
      Toivottavasti saan selville aiheuttajan ja toivottavasti sulla menee ohi, koska en kellekkää toivo tätä riesaa ja kutinaa pitemmäksi aikaa!

      • erkki

        tulee se kylmästä. Pitää olla viileällä ilmalla takki päällä, iskee heti käsivarren taipeisiin.


      • kokemusta on

        Jäi äsken kesken.....kuparikierukka pois! Ja niin loppui ihottuma !!!!! Olen kuitenkin jonossa allergiatesteihin....saa nähdä mitä lääkari sanoo.Onko sulla ollut kuparikierukkaa ?


    • Hannariina

      Itselläni kesti tuo reilun viikon ja
      ilmeni ihottumana, joka kutisi aivan
      hirveästi.Ihottuma alueena oli koko keho,
      joista selässä ja jalkapohjissa kutitus
      oli hirveintä.
      Vaatteiden päällä pitäminen
      oli erittäin inhottavaa ja vaikeaa
      (vain pellavavaatteita pystyin käyttämään)
      Minä sain myös tämän ko.vaivan
      syötyäni kaksi saman merkkistä antibiootti
      kuuria peräkkäin.
      Tuo nokkosihottuman voi periaatteessa
      aiheuttaa mikä vain esim: antibiootti
      kuurit,muut lääkkeet,uusi pesuaine,
      tai vaikkapa stressi.Monesti tästä
      syystä sen aiheuttajaa onkin vaikea löytää.

      • allergiaa

        Se on ilmeinen allergian puhkeaminen ko. antibioottille. Joten älä sairastuessasi vaan ota vastaan enää samoja aineita sisältävää antibiottia. Näin sanoi lääkäri.


    • mikael

      söin 10 päivän kuurin amorion antibioottia ja nyt on toista päivää elämä yhtä helvettiä...koko kroppa ihan valtoimenaan punaisia kutiavia näppylöitä ja niitä on kämmenissäkin...ei tätä kohtaloa toivoisi kyllä ikävimmällekään ihmiselle.

      • Lapin Taika

        Minäkin söin juuri tuota Amorion-antibioottia 7 päivän kuurin poskiontelotulehdukseen ja päivä siitä kun lopetin lääkekuurin nokkosihottuma puhkesi.
        Näppyjä on joka puolella kehoa ja kamalin kutina on jalkapojissa.

        Kävin terveyskeskuksessa ja sain 4 tablettia Cetirizin 10mg- antihistamiinia. Olen syönyt vasta 2 tablettia, eikä ainakaan vielä näkyvää apua ole ollut.

        Hoitaja kielsi saunomisen ja liiallisen pesuaineiden käytön peseytyessä. Pesuveden tulee olla niin vilpoisaa kuin vain sietää.

        Stressiä pitää välttää, koska se vain pahentaa ihottumaa, niin tekee myös hikoilu.
        Kannattaa käyttää mahdollisimman väljiä vaatteita, ettei iho joudu hankaukseen.

        Ja vielä 1 hyvä vinkki hoitajalta, miten voi välttyä poskiontelotulehdukselta: käytä nenäsuihkeita esim. Nasolin, silloin kun nuha on pahimmillaan ja nenä tukkoinen.

        Nytpä jatkan itseni parantelua, kerron sitten kuinka hoito on tepsinyt. =)


    • nokkosihottumanuhri

      Mulle tulee nokkos ihottuma n.3 vuodessa.Se tulee milloin mistäkin viimeksi n.2kk sitten antibiootti kuurista laukes.Ja juuri tällä hetkellä kärsin siitä tällä kertaa angiina laukas tulehduksen...se on kauhiaa.Se voi kestää pitkään jos sitä ei osaa hoitaa ja se ärsyyntyy.Mutta saattaa myös lähteä viikossa parissa jos hoitaa oikein. Kannattaa pitää puuvilla hanskoja koko ajan (saa apteekista) ja väljöjä puuvilla vaatteita. Muutaman kerran lääkäri on määrännyt minulle zyzal nimistä lääkettä jota voi ostaa apteekista ilman reseptiä.Kannattaa ottaa kylmiä suihkuja ja välttää raapimista ...Kutittaa,tekis mieli purra kädet pois...

    • kutisija

      Mulla alkoi kans nokkosihottuma toissapäivänä, antibioottikuurin aikana. Lopetin lääkkeiden syönnin heti ku huomasin oireet. Ei ole vielä helpottunut, kutina pahenee koko ajan. Toivottavasti helpottuis, kesäloma menee hukkaan kun ei saa olla auringossa, eikä edes harrastaa liikuntaa..=(

      • kutisija

        Mulle tulee nokkosihottuma jalkapohjiin (jalkaholveista nilkkoihin) joka kesä. Kesä-heinäkuu menee reseptiantihistamiinia syödessä. Nyt syksyllä aion allergiatesteihin, jos vaikka selviäisi onko syynä jokin siitepöly.

        Olen huomannut että kylmähoidosta on eniten apua, antihistamiinin lisäksi. Kutina on pahinta illalla ja öisin, joten olen valvonut monia öitä siten, että istun osan ajasta jalkapohjat vastakkain ja niiden välissä pyyhkeeseen kietaistu pakastevihannespussi. Se pakastaa tuntoaistin aina joksikin aikaa. Sen sijaan kortisonivoide on yhtä tyhjän kanssa... nykyisellään edes vaivaan määrätty Atarax-antihistamiini ei tahdo enää tehota. SDen sijaan se väsyttää erittäin kiitettävästi. Hankalinta on se, että nukkuessa saatan raapia jalkapohjia niin etten tiedä sitä itse, ja siitähän nokkosihottuma vasta riemastuukin. Se on ilman raapimistakin ihan tarpeeksi hulluksi tekevä.

        Luin jostain, että hikoilu pahentaa nokkosihottumaa. Hyvähän se on sanoa, koska jalkani hikoilevat yleensäkin niin paljon, etten voi käyttää kotona lainkaan sukkua (olisivat alle tunnissa ihan märät) ja nokkosihottuman iskiessä ne hikoilevat entistäkin enemmän. Ei vaiva tosin hikoilusta näy tulevan, koska se tulee joka kesä ja vain kesällä. Jalat sen sijaan ovat märät ympäri vuoden.


      • Maria810
        kutisija kirjoitti:

        Mulle tulee nokkosihottuma jalkapohjiin (jalkaholveista nilkkoihin) joka kesä. Kesä-heinäkuu menee reseptiantihistamiinia syödessä. Nyt syksyllä aion allergiatesteihin, jos vaikka selviäisi onko syynä jokin siitepöly.

        Olen huomannut että kylmähoidosta on eniten apua, antihistamiinin lisäksi. Kutina on pahinta illalla ja öisin, joten olen valvonut monia öitä siten, että istun osan ajasta jalkapohjat vastakkain ja niiden välissä pyyhkeeseen kietaistu pakastevihannespussi. Se pakastaa tuntoaistin aina joksikin aikaa. Sen sijaan kortisonivoide on yhtä tyhjän kanssa... nykyisellään edes vaivaan määrätty Atarax-antihistamiini ei tahdo enää tehota. SDen sijaan se väsyttää erittäin kiitettävästi. Hankalinta on se, että nukkuessa saatan raapia jalkapohjia niin etten tiedä sitä itse, ja siitähän nokkosihottuma vasta riemastuukin. Se on ilman raapimistakin ihan tarpeeksi hulluksi tekevä.

        Luin jostain, että hikoilu pahentaa nokkosihottumaa. Hyvähän se on sanoa, koska jalkani hikoilevat yleensäkin niin paljon, etten voi käyttää kotona lainkaan sukkua (olisivat alle tunnissa ihan märät) ja nokkosihottuman iskiessä ne hikoilevat entistäkin enemmän. Ei vaiva tosin hikoilusta näy tulevan, koska se tulee joka kesä ja vain kesällä. Jalat sen sijaan ovat märät ympäri vuoden.

        Mulle todettiin kanssa nokkosihottuma iho-oireiden takia. Mulla iski tuo ihottumua viikko sitten ja aivan kauhea kutina. Mulla nuo paukaumat keskittyy yläselkään, niskan seudulle, sekä vatsan seudulle. Mulla ei oo koskaan ollut tätä aikaisemmin ja aloin pelkäämään kaikennäköistä ja nyt vaan itken koko ajan, koska pelkään, että jokin muu vakavampi sairaus olisi laukaissut ihottuman.
        Osaisko kukaan kertoa mitkä sairaudet/virukset voivat laukaista nokkosihottuman, vai voivatko?

        Kiitos etukäteen!


    • Ärsyttäää

      mulla myös nokkosihottumaa. alkoi eilen ja heti lähdin lääkäriin. sain antihistamiinit. Kutina on aika pientä läiskät enemmänkin häiritsee, kun on kädet ja jalat niitä täynnä. Johtuu joko angiinasta tai penisilliini-piikistä.. :( oisko kellään lisää näitä kotihoitovinkkejä? ja jos tää johtuu penisilliinistä, tuleeko ihottuma uudelleen jos mulle annetaan penisilliiniä? haluaisin nopeasti näistä eroon.. ei kivaa :(

    • Mariana80

      Itelleni tosiaan todettiin nokkosihottuma. Syytä sen tuloon en tiedä. Mulle määrättiin Cetirizin Ratiopham 10mg lääkettä.Eka 5 päivää kaksi tablettia päivässä sen jälkeen viikon ajan 1 tabletti päivässä. Musta tää lääke ei kyl itse niihin näppylöiden jälkien katoamiseen vaikuttanut. Tosin kutina väheni,eikä niitä näppylöitä tullut enää. Ne vanhat näppylät "levisivät" ja nyt ne näyttää fruitsulta. Voisikohan kyseessä olla jokin muu kuin nokkosihuttuma ja jos voi niin mikäköhän ihottuma voisi olla kyseessä?
      Olen levittänyt nyt kahden yön ajan vauvan pepulle tarkoitettua natusan voidetta ja se on auttanu aika paljon niihin jälkiin. Ne on vaalentunu huomattavasti.

      • Bogda

        Tyrni-kapselit luontaistuoteliikkeestä auttaa kaikkeen ihottumaan..joskus aikoja sit yliopisto tutki et ne toimii ja sit mutsi sano: testaa näitä..no mietin et luontaistuoteliikkeet myy turhaa..mut ne autto..mul atooppinen ihottuma muutenkin ja sekin lähteny..tyrnissä joku Omega 3 tai 7 joka auttaa, kandee edes testata ;)


      • justus.juu
        Bogda kirjoitti:

        Tyrni-kapselit luontaistuoteliikkeestä auttaa kaikkeen ihottumaan..joskus aikoja sit yliopisto tutki et ne toimii ja sit mutsi sano: testaa näitä..no mietin et luontaistuoteliikkeet myy turhaa..mut ne autto..mul atooppinen ihottuma muutenkin ja sekin lähteny..tyrnissä joku Omega 3 tai 7 joka auttaa, kandee edes testata ;)

        Mavoimien yleiskokardi on nurin päin baretissasi pöljä! Käännä kuvasi, niin olet uskottavampi naisten mielestä


      • Pekka 55
        Bogda kirjoitti:

        Tyrni-kapselit luontaistuoteliikkeestä auttaa kaikkeen ihottumaan..joskus aikoja sit yliopisto tutki et ne toimii ja sit mutsi sano: testaa näitä..no mietin et luontaistuoteliikkeet myy turhaa..mut ne autto..mul atooppinen ihottuma muutenkin ja sekin lähteny..tyrnissä joku Omega 3 tai 7 joka auttaa, kandee edes testata ;)

        Mulla auttoi pellavasiemenöljy löytyy ruokakaupoista


    • valveuni85

      mä sain viikko sitten iltavuorosta tullessani kauhea ihottuma "kohtauksen". Niska, kaula ja hartiat kutisi ihan hirveesti ja tuli kauheita paukuroita. Olimme viikko sitten hakeneet koiranpennun ja epäilin että se oli allergiaa. Yötä myöden kutina ja paukurat paheni mutta aamulla ihottuma oli hävinnyt mutta kuumotti paikkoja ihan sikana. Kävin lääkärissä ja sanoivat että epäilevät nokkosrokkoa, söin n.muutama viikko ennen rokkoa penisilliinikuurin, ja muutenkin on stressiä pukannut. Mutta pääsen kuitenkin allergiatesteihin varmuuden vuoksi koiran takia ja testataan myös penisilliini.

    • norminokkostyttö

      noh, on täs ollu jo pari päivää pahempia oireita ja nyt täs illalla kun kirjotan niin naama on ihan täynä niitä "paukamia" ja kutittaa niin helvetisti että täytyy sanoa et ennemmin purisin irti....
      Mut oli kiva lukea kommentteja ja kokeilen paria noista hoitomenetelmistä...

      kyl sitä mielummin jättäis nää taakseen...

      • kutittaa!!

        mulla kans kauheeta kutinaa jalkapohjissa, sormenpäissä, säärissä/pohkeissa, niska, kaula, korvat, silmät, nenä jopa päänahka jne. kutina pahenee hikoillessani ja hermostuessani, jalkapohjissa esim. tömistellessäni ja sormen päissä sama kuin jalkapohjissa! Ja antihistamiini auttaa kutinaan täydellisesti:) mutta haluaisin päästä niistä eroon! Mulla on kanssa atopia eli siis kutinan lisäks kuiva iho ja on pakko rasvata joka päivä koko vartalo naama:P käytän Ceralanii ja peseytyessä aqualanii(hajustamatonta rasvaa)En tiedä onko tummelissa hajusteita, mutta se alkaa kutittaa hirveästi(testasin sitä). Hilseileviä punaisia kutiavia läkkiä ei enää ole ollut, mutta kutinasta johtuen jalat ovat haavoilla. Kutina on sietämätön! Sen aiheuttajaa en tiedä. Olen kokeillut olla ilman antihistamiinia ja ennätykseni on tähän mennessä viisi päivää, mutta ne olivat yhtä kidutusta kaikki! Olis ihan kiva saada tietää mistä kutina johtuu:D Mun atopiaan ei aurinko auta saan siitä vaan aurinkoihottumaan:DDD No jaa, ei kenelläkään oo sattumoisin tällasii "oireita"?


      • kutittaa!!
        kutittaa!! kirjoitti:

        mulla kans kauheeta kutinaa jalkapohjissa, sormenpäissä, säärissä/pohkeissa, niska, kaula, korvat, silmät, nenä jopa päänahka jne. kutina pahenee hikoillessani ja hermostuessani, jalkapohjissa esim. tömistellessäni ja sormen päissä sama kuin jalkapohjissa! Ja antihistamiini auttaa kutinaan täydellisesti:) mutta haluaisin päästä niistä eroon! Mulla on kanssa atopia eli siis kutinan lisäks kuiva iho ja on pakko rasvata joka päivä koko vartalo naama:P käytän Ceralanii ja peseytyessä aqualanii(hajustamatonta rasvaa)En tiedä onko tummelissa hajusteita, mutta se alkaa kutittaa hirveästi(testasin sitä). Hilseileviä punaisia kutiavia läkkiä ei enää ole ollut, mutta kutinasta johtuen jalat ovat haavoilla. Kutina on sietämätön! Sen aiheuttajaa en tiedä. Olen kokeillut olla ilman antihistamiinia ja ennätykseni on tähän mennessä viisi päivää, mutta ne olivat yhtä kidutusta kaikki! Olis ihan kiva saada tietää mistä kutina johtuu:D Mun atopiaan ei aurinko auta saan siitä vaan aurinkoihottumaan:DDD No jaa, ei kenelläkään oo sattumoisin tällasii "oireita"?

        aijjoo ja kutinan yhteydessä aivastuttaa!


      • kutittaa!!
        kutittaa!! kirjoitti:

        aijjoo ja kutinan yhteydessä aivastuttaa!

        aivan ja yks juttu vielä raapaistessani itseäni, iho nousee koholle kohdasta ja muuttuu punaiseksi... pieni raapaisu aiheuttaa saman.. iskä arvelee sen johtuvan hermoistani.. olen usein stressaantunut ja suutun todella helposti:(


      • yökyöpeli#
        kutittaa!! kirjoitti:

        aivan ja yks juttu vielä raapaistessani itseäni, iho nousee koholle kohdasta ja muuttuu punaiseksi... pieni raapaisu aiheuttaa saman.. iskä arvelee sen johtuvan hermoistani.. olen usein stressaantunut ja suutun todella helposti:(

        ....jatkuu
        Huomaa testin *-kohdat. koska tästä löytyy syy "outoon" käyttäytymiseen.

        Oiretesti perustuu satojen KosteusVaurioHomeToksiinille(KVHT) altistuneiden eri henkilöiden saamiin oireisiin ja sairastumisiin.

        a, b, c, d, e, f, g, h, sarakkeiden ohje:
        Merkkaa a-sarakkeen laatikkoon a sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske a-sarakkeen osumat yhteen alas a-yhteenvedon kohdalle.
        3-4'viikon päästä merkkaa b-sarakkeen laatikkoon b sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske b-sarakkeen osumat yhteen alas b-yhteenvedon kohdalle.
        Jne.

        a|b|c|d|e|f'|g|h|
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 1. Unettomuutta.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 2. Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 3. Unelias/sekava olo levosta huolimatta.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 4. Huimausta.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 5. Pahoinvointia ja oksentelua.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 6. Kiukkuinen, raivareita, ärtyisyyttä ja masennusta.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 7. Vapina.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 8. Viiltää päässä-salamana leikkaavaa päänsärkyä.
        _|_|_|_|_|_|_|_|* 9. Tavallista päänsärkyä.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*10. Keskittymisvaikeuksia.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*11. Aloitekyvyttömyyttä.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*12. Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*13. Sinun on vaikea muistaa sanoja, hyvin tuntemasi naapurin nimeä et muista.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*14. Kun alat kertomaan jostakin asiasta ja saman tien unohdat mitä piti sanoa.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*15. Nielemisvaikeudet.
        _|_|_|_|_|_|_|_|*16. Kasvojen ja raajojen tunnottomuus.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 17. Allergiat ja anafylaksia(=vakava allerginen reaktio).
        _|_|_|_|_|_|_|_| 18. Astma, tai astman tyyppinen tila.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 19. Hengitysvaikeudet.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 20. Syöpä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 21. Hiusten lähtöä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 22. Veristä yskää.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 23. Keuhkoverenvuotoa.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 24. Voimaton, jo yhden kerroksen porraskävely vie voimat.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 25. Aamulla saa kaivaa nenästä kuivaa räkää, jossa voi olla verta.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 26. Sieraimet ovat tukossa.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 27. Liman muodostus hengitysteissä, esim aamuisin saat yskiä hartaasti.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 28. Palantunne/kuristavatunne kurkussa/kurkun -kutina, -käheys ja -kipu.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 29. Turvonneet imusolmukkeet.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 30. Turvonneet rauhaset.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 31. Nenäverenvuotoa.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 32. Puhe käheytyy tai vaimenee kokonaan, puhuminen vaatii ponnistelua.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 33. Pientä kuumeilua, tai alilämpöä muutaman asteen kymmenyksen-1'C-asteen.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 34. Vilun väristykset.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 35. Yöhikoilu.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 36. Olotila on kuin tulisi flunssasairaaksi, mutta ei sitten tulekaan.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 37. Silmiä särkee ja ne saattavat verestää ja rähmiä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 38. Katse on epätarkka.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 39. Näköhäiriöitä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 40. Korvien kutina.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 41. Ihon kutina, kihelmöinti ja pistely, joka pahenee suihkussa ja löylyssä.
        _|_|_|_|_|_|_|_| 42. Akne.
        jatkuu...
        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html


      • ex-nokkosrokkolainen
        kutittaa!! kirjoitti:

        mulla kans kauheeta kutinaa jalkapohjissa, sormenpäissä, säärissä/pohkeissa, niska, kaula, korvat, silmät, nenä jopa päänahka jne. kutina pahenee hikoillessani ja hermostuessani, jalkapohjissa esim. tömistellessäni ja sormen päissä sama kuin jalkapohjissa! Ja antihistamiini auttaa kutinaan täydellisesti:) mutta haluaisin päästä niistä eroon! Mulla on kanssa atopia eli siis kutinan lisäks kuiva iho ja on pakko rasvata joka päivä koko vartalo naama:P käytän Ceralanii ja peseytyessä aqualanii(hajustamatonta rasvaa)En tiedä onko tummelissa hajusteita, mutta se alkaa kutittaa hirveästi(testasin sitä). Hilseileviä punaisia kutiavia läkkiä ei enää ole ollut, mutta kutinasta johtuen jalat ovat haavoilla. Kutina on sietämätön! Sen aiheuttajaa en tiedä. Olen kokeillut olla ilman antihistamiinia ja ennätykseni on tähän mennessä viisi päivää, mutta ne olivat yhtä kidutusta kaikki! Olis ihan kiva saada tietää mistä kutina johtuu:D Mun atopiaan ei aurinko auta saan siitä vaan aurinkoihottumaan:DDD No jaa, ei kenelläkään oo sattumoisin tällasii "oireita"?

        suosittelen vyöhyketerapiaa, kuulostaa nokkosrokolta. Minulla itselläni oli tuo 3 vuotta ja nyt puolen vuoden hoitojakson jälkeen olen päässyt siitä eroon.


      • Ex Pertti Allergia
        ex-nokkosrokkolainen kirjoitti:

        suosittelen vyöhyketerapiaa, kuulostaa nokkosrokolta. Minulla itselläni oli tuo 3 vuotta ja nyt puolen vuoden hoitojakson jälkeen olen päässyt siitä eroon.

        Nokkosnäppylät tulevat siitä kun elimistö ylireagoi johonkin syötyyn, haistettuun tai koskettuun allergeeniin!


    • Amorionista pilkkuja

      Heippa kaikki jotka olette kokeneet nokkosihottuman Amorion antibioottien käytön jälkeen tai jonkun muun syyn takia. Miten parannuitte, kauan ihottuma/näppylät kestivät, mikä auttoi?

      Iso kiitos kaikille, jotka viisastuttavat minua :)

      T: juuri parhaillaan näppylöistä kärsivä.

      • oma apu paras apu :)

        Itselläni ollut nyt kyseinen ihottuma 4pv, ja uskon että laukaisijana on ollut joko äskettäinen flunssa tai tatuointiväri! Itsellä nyt atarax ja heinix kuuri päällä ja auttaa kutinaan, muttei paukamien muodostumiseen! Luin netistä hoito-ohjeita eri ihottumiin ja yhdessä (nimeä en muista) ihottumassa otetaan lääke ja 2h tunnin kuluttua juostaan vaikka taloa ympäri, pääasia että hiki tulee pintaan! Lääke vaikuttaa siis hienerityksen kautta! Tästä tein omat johtopäätökseni, 40mg heinixiä, 100mg ataraxia ja sauna päälle! Menin saunaan ilman suihkua, en heittänyt löylyä, vaan odotin että hikoilu alkaa! N. 0,5h tätä ja kaikki läiskät ovat nyt poissa! saa nähdä tulevatko illalla uudestaan :)


    • Itching

      Mulla on ollut nokkosrokko nyt 3 kk:ta. Aivan tajutonta kutiamiasta ja kihelmöintiä ollut koko tämä aika. Koko kroppa on täynnä paukamia enkä edes muista millon nukuin kunnon yö unet.. Oon nähnyt 10 eri lääkäriä,saanut 3 eri diagnoosia ja kokeillut viittä eri lääkärin määräämää rasvaa. Kaksi antibiootti kuuria ja yksi kortisoni kuuri syöty, eikä valoa tunnelin päässä näy. Välillä mennyt pahemmaksi mutta tuntuu että ketään ei kiinnosta. Nyt vihdoin sain lähetteen iho ja allergia sairaalaan tutkittavaksi. Tiedän jo valmiiksi mitä siellä sanotaan, sillä olen jo sen 10 kertaa kuullut. En usko että he keksivät mitään uutta hoitokeinoa tähän. Ei jaksaisi enää tätä millään, mutta on pakko.

    • Yllättynyt

      Nokkosihottuma voi johtua histamiini-intoleranssista hyvin monessa tilanteessa. Nokkosihottumassa jotenkin siihen prosessiin liittyy syöttösolut ja histamiinin tuotanto elimistössä tai sitten elimistön vaikeus rikkoa histamiinia. Voi olla muitakin syitä! Tästä sairaudesta Suomessa vielä hyvin vähän tietoa. Etsikää englanniksi tietoa! Uskomattoman paljon löytyy hyvää tietoa englanniksi. On tehty niin paljon tutkimusta lääketieteessä ulkomailla, mitä Suomessa ei vielä pystytä soveltamaan vuosiin tai vuosikymmeniin. Asiat muuttuvat niin hitaasti. Tässä hyvä artikkeli, jonka kirjoittanut Patrick Holford, joka on erikoistunut ravintoon ja kirjoittanut lukuisia kirjoja aiheesta.

      Nokkosihottumaan auttaa mm. C-vitamiini, kversetiini, bromeliini, MSM ja Glutamiini.

      Esimerkiksi C-vitamiinia 1g eli 1000 mg, se vähentää histamiinipitoisuutta 20 % elimistössä! Ja 2 g noin 30 %. Monet ovat pelkällä C-vitamiinilla parantaneet nokkosihottumansa ja voivat olla lääkkeettä. Näin olen lukenut lukuisista lähteistä netistä, luotettavista lähteistä. Tämä on hyvä erityisesti lapsilla, jos ei tarvitse käyttää antihistamiinilääkitystä. C-vitamiinia olen nyt kokeillut itse ja kyllä se jonkin verran tuntuu auttavan. Kversetiiniä en ole vielä kokeillut, mutta sen pitäisi olla toimiva. Varmasti jossain kohtaa kokeilenkin.

      Alla oleva artikkeli:

      https://www.patrickholford.com/advice/relieve-rashes-hives

      Muutenkin kannattaa syödä jotain laadukasta vitamiinia, kalaöljyä terveyden tueksi, ja siis koko perheen! Ja mikä tärkeätä, etsiä tietoa miten ruokavalio vaikuttaa histamiinin tuotantoon!

    • Vatsakuntoon
    • Nokkosekspertti

      Itse söin viikon kuurin amorion 500mg, 3 tablettia päivässä. Noin 24h vikasta lääkkeestä iski hirveä kutina polviin, silmään, kaulaan, niskaan, kyynärtaipeisiin. Vilkaisin sitten niitä niin hirveitä punaisia rakkuloita koko kroppa täynnä. Olin asiasta luonnollisesti erittäin peloissani ja päätin sinnitellä yön. Aamulla olikin paskiaiset levinnyt selkään, nivusiin ja alamahaan, myös silmä oli turvonnut lähes umpeen. en ole kärsinyt ikinä niin paljon kuin silloin yöllä/aamulla. Onneksi oli kuitenkin aamulle lääkäri varattuna. Yhteisymmärryksessä todettiin amorionin aiheuttamaksi, sain lääkkeet, joku kunnon lääke ja heinix antihistamiini. Heti ensimmäisten lääkkeiden jälkeen olo alkoi kohota ja näppylät katosivat ja kutina oli tiessään. Vasta pari päivää tapahtuneesta mutta katsellaan, itseäni pelottaa lähinnä että kyseinen vaiva jää krooniseksi tai että kurkku alkaa turvota. Opetuksena tästä että ei enään ikinä amorionia antibiootiksi. Tsemppiä teille kaikille nokkosihittuman uhreille kyllä siintäkin varmasti voi selvitä vaikka aikamoista sinnittelyä se tuntuu olevan kun oireet alkavat. Mutta kun oireet loppuvat niin elämä alkaa taas voittamaan! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2796
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      98
      2103
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe