Kaloille(N) sopiva työ/Mille alallle?

Kalanaikkonen82

Oletko kalat-nainen? Missä työskentelet ja tykkäätkö työstäsi? Tai jos olet vasta opiskelija, niin millä alalla. Miksi valitsit juuri sen? Mielenkiinnolla haluaisin kuulla, mihin muut ovat päätyneet.

7

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MoonLady29

      ja töissä opettajana. Virkanaisena olo ei todellakaan tyydytä sisintäni. Murrosikäisten julmat letkautukset särkevät sydäntäni.
      Mieluiten olisin vapaa kirjailija tai astrologi tai lottomiljonääri. Mutta kirjailijaksi ei ole tarpeeksi sitkeyttä eikä lahjoja, astrologiasta ehkä joskus vielä lisätuloja kunhan löydän oikean kanavan, lottovoittoa odotan ja odotan...
      Kala sopii työhön jossa voi antaa sympatiaansa ja empatiaansa toisille. Esim. eläintenhoitaja, eläinlääkäri, psykologi, hoitoapulainen. Hän voi myös auttaa ihmisiä tarjoamalla lohtua Neptunuksen suoman mielikuvituksen ja luovuuden avulla: kirjailijana, runoilijana, tanssijana, näyttelijänä. Kala sopii myös työhön meren tai muun veden äärelle: laivoihin, ravintoloihin jne.

      • kalanaikkonen82

        Mikä sai sinut sitten opiskelemaan juuri opettajaksi? Oletko aikaisemmin koittanut mitään muita ammatteja?


      • kalaN

        Hauskaa, että olen aina itsekin haaveillut voittavani lotossa, ja vain siksi että saisin antaa rahat hyväntekeväisyyteen tms. Matkustaisin ympäri maailman etsimässä hyviä kohteita ja tuhlaisin näin koko potin. Taitaa olla melko kalamaista :)


      • MoonLady29
        kalanaikkonen82 kirjoitti:

        Mikä sai sinut sitten opiskelemaan juuri opettajaksi? Oletko aikaisemmin koittanut mitään muita ammatteja?

        opiskellut opettajaksi. Kalamaiseen tapaan minulla ei ollut nuorena päämääriä: Venyin yliopistolla, opiskelin elämää ja siinä ohessa filosofiaa, psykologiaa, kirjallisuutta ja kieliä. Lopulta päädyin ulkomaille kotirouvaksi : ).
        Mutta avioeron jälkeen törmäsin todellisuuteen: Oli akateeminen arvo ja opintoja vaan ei ammattia. Hankin kiireen vilkkaa pedagogisen pätebvyyden ja 'onneksi ' pääsin opettamaan ja sain vielä vakituisen paikan...


    • SininenSiipi

      Opettajana minäkin, tosin lastentarhanopena 4-5-vuotiailla. Pidän hurjan paljon työstäni! Jo lukiossa tiesin alle kouluikäisten parissa puuhailun olevan kutsumusammattini. 2,5v toki vasta takana, muttei ole vielä tullut mieleenkään kouluttautua muuhun. Työssä voi tehdä kaikkea mistä pitää; laulaa, soittaa, askarrella, näytellä, seikkailla, tehdä luontoretkiä, pitää sylissä, kuunnella pienten murheita ja ilon hetkiä, nähdä miten omat pienet oppii uusia asioita.

    • Ricblue

      ...olin vastannut kun pienenä kysyttiin haaveammattia.

      Aika usein onkin työstäni löytynyt molemmat roolit, mutta mitäs minä 32v. taivaanrannanmaalari olen tähän ikään mennessä ehtinytkään?

      Koulutus: Muotoilija/artenomi(amk), erikoistavaramyyjä ja sosionomi (amk)

      Ammatit: Koruntekijä, aktiviteettiohjaaja lastenleireillä, optinen myyjä, ohjaaja elämysmatkailun parissa, ratsastusvaellusohjaaja ja sosionomi.

      Sosionomina saan yhdistettyä aiemmat ammattini ja koulutukseni, nyt tuntuu vihdoin, että olen oikeassa ammatissa, josta löytyy riittävästi vaihtelua. Itsekin olen tyyliltäni sellainen rauhallinen ja kärsivällinen ja luova opettaja, mutta lapset on julmia. Auktoriteettia opeteltuani olen muutenkin kehittynyt ihmisenä ja annan luovuuteni loistaa.

    • jokuvaa

      Olen opiskelemassa eläintenhoitajaksi kaksoitutkinnon avulla. päädyin siihen sen takia että pidän eläimistä, mutta loppujen lopuksia minusta ei olisi opiskelemaan niin tarkkaa alaa kuin eläinlääkäri. saanpahan nyt sitten enemmän varmaan vaihtelua ku kolmivuorotyö odottaa. ja kaksois tutkintoon päädyin sen takia että haluan myös opiskella ammattiin joka on arkkitehdin "jälkeläinen" arkkitehti siis vain suunnittelee ja minä sitten piirrän puhtaaksi jne.. ajattelin että siinä pääsee kuitenkin jotankin luovuuttaan näyttämään. mut opiskelu ei hyvä liian yksitoikkoista. mut sen selittää myös kalat horoskooppi. kalathan kun eivät kestä elämää joka on päivästä toiseen samanlaista..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe