EN HALUA AIKUISTUA!!!

weånopweuiorgha<ioåg

Haluisin pysyä nuorena (13-15 vuotiaana) ainaisesti enkä missään nimessä kasvaa aikuiseksi. Olen jo kauhistuksekseni 17v! Olen mielestäni jo liian vanha olemaan ''kaupunkikovis''. Miten saan itseni tuon ikäisen tasolle takaisin?

33

4435

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18-vee

      Toivoisin että voisin aina olla joku 14-16 vuotias. Se ei vaan oo mahollista, mua ahistaa yli kaiken kaikki aikuisten jutut. Ehkä pelottaakin. Oon nyt siis 18. Sillon kauan sitten kaikki oli paljon helpompaa ja hauskempaa. Aikuisten jutuista eniten mua ahistaa kaikki oma perhe, naimisiinmeno-jutut mä en ikinä halua itelleni mitään semmosta. Ahistaa myös kaikki baarit, yökerhot, haluan vältellä semmosia kaikin mahollisin keinoin, tosin ei mulla kavereitakaan taida paljoa olla. Oon yksin aika paljon. Ahistaa juominen, en halua juoa niinkun kaikki muut. Tosin poltan kyllä, ihan sama en nii välitä kun menee pilalle terveys kun elämä on muutenki ihan pilalla. Muistan kun oli ennen joskus ylä-asteella nii jännää ja hauskaa polttaa tupakkaa välkillä kavereiden kanssa, haluan takas kaiken entisen. Nyt oonkin jo täysikänen. Oli hauskaa riehua ja tyhmääkin. Nyt 18-vuotiaana semmonen ei oo mahollista. Aikuistuminen on tylsää ja ahistavaa, en oo ainakaan henkisesti vielä täysikänen. Tosin on hyvä asia että saa olla itsenäinen ja paljon vapaampi, mut ei muuten mitenkään.

    • FrozenCorpse

      Aikuiseksi ei tarvitse kasvaa. Eikä kaikkia normeja kumarrella.
      Oon sua 5v vanhempi ja kaverin kanssa käydää omppuvarkaissa, leikkimäs leikkipuistoissa ja yökävelyillä. Hauskaa on, että meinaa tikahtua. Tarpeeksi lapsellista ja jännää, eikä tarvii tehdä mitään pahaakaan.
      Minä en haluaisi olla alaikäinen, sillä aikuisen vapaudestani en halua luopua. Alaikäisenä elämä oli niin paljon vaikeampaa.

      • aloittaja

        Hyviä juttuja! Yritän jotenkin pysyä ''alaikäsenä''. Meni vähän överiksi elämä tuollon, mutta jos ois pysyny radallaan, niin ois ollu hauskaa pitempään. Nyt joudun olemaan hieman varuillaan koko ajan, sillä minulta ei siedetä mitään epäilyttävää käytöstä (kuten tämmösen jutun kirjottelua tänne ;)

        Välitän kyllä kunnostani ja urheilen paljon, koska syön paljon herkkuja. Käyn yleensä salaa kaupassa herkun ostossa ja syön herkkuja jossain ulkona, etten jää kiinni. On jännää ajatella niin, että voin jäädä kiinni tästä, vaikkei kukaan olisi sitä kieltänytkään. Lasken aina talvisin pulkalla mäkeä ja hypin hyppyreistä, vaikka muut laskijat ovat yleensä minua puolta pienempiä. Mitä se haittaa? Mulla ei kyllä oo yhen yhtään kaveria. Sillon yläasteella oli niitä ''luokkakavereita'' joiden kanssa hölmöiltiin aina koulussa ja koulumatkoilla, saatiin jälkkäreitä ja sitten kostoksi tuhrittiin seiniä tai heiteltiin lumipalloilla ikkunoita. Käytiin aina välitunnilla huoltoasemalla hodarilla ja kaupassa ostamassa energiajuomia ja limppareita. Ja sitten tapeltiin koulumatkoilla tyhjistä pulloista. Sitten yhtäkkiä kaikki loppui kuin kanan lento kun tapahtui jotain, mikä oli seurausta liian vaaralliseksi menneestä ''hauskanpidosta''. Siitä on jo yli 2 ½ vuotta aikaa...


      • panikoija231
        aloittaja kirjoitti:

        Hyviä juttuja! Yritän jotenkin pysyä ''alaikäsenä''. Meni vähän överiksi elämä tuollon, mutta jos ois pysyny radallaan, niin ois ollu hauskaa pitempään. Nyt joudun olemaan hieman varuillaan koko ajan, sillä minulta ei siedetä mitään epäilyttävää käytöstä (kuten tämmösen jutun kirjottelua tänne ;)

        Välitän kyllä kunnostani ja urheilen paljon, koska syön paljon herkkuja. Käyn yleensä salaa kaupassa herkun ostossa ja syön herkkuja jossain ulkona, etten jää kiinni. On jännää ajatella niin, että voin jäädä kiinni tästä, vaikkei kukaan olisi sitä kieltänytkään. Lasken aina talvisin pulkalla mäkeä ja hypin hyppyreistä, vaikka muut laskijat ovat yleensä minua puolta pienempiä. Mitä se haittaa? Mulla ei kyllä oo yhen yhtään kaveria. Sillon yläasteella oli niitä ''luokkakavereita'' joiden kanssa hölmöiltiin aina koulussa ja koulumatkoilla, saatiin jälkkäreitä ja sitten kostoksi tuhrittiin seiniä tai heiteltiin lumipalloilla ikkunoita. Käytiin aina välitunnilla huoltoasemalla hodarilla ja kaupassa ostamassa energiajuomia ja limppareita. Ja sitten tapeltiin koulumatkoilla tyhjistä pulloista. Sitten yhtäkkiä kaikki loppui kuin kanan lento kun tapahtui jotain, mikä oli seurausta liian vaaralliseksi menneestä ''hauskanpidosta''. Siitä on jo yli 2 ½ vuotta aikaa...

        Minulla on myös aikuistumiskriisi meneillään. Täytän noin 6kk:n päästä 18 vuotta ja jännittää ihan sikana.
        17 vuotissynttäritkin olivat häpeässä miettimistä, että en ole kokenut mitä olisi pitänyt.
        Ei ole ikäisiäni kavereita, joten joudun yksin menemään baareihin, yms. Pelottaa, että jään yksin ilman tyttöystävää, perhettä(itse rakennettua), lapsia ja että 18 vuotisjuhlat menevät kotona koneen ääressä.
        Olen vieläkin vanhapoika, eli neitsyt ja nuoruuden rajut kokemukset rajoittuvat tupakin polttoon.
        Ihan sairaana pelottaa! Normaali ikäiseni laskee innoissaan päivä, kun se suuri päivä koittaa, minä pelosta kankeana yritän pitkittää mahdollisimman paljon. Olen omasta mielestäni vielä penikka ja kaikki aikuisten asiat eivät ole yhtään hallussa. Paitsi pukeutuminen, hajusteet, hajuvedet ja hygienia. yms on kontrollissa.
        Paitsi, että: En osaa ajaa partaa, koska se ei kasva vieläkään kunnolla!
        Ei ole kauaa aikaa valmistaututa.
        Minä vain eroan teistä siinä mielessä, että haluan aikuistua.


      • aloittaja
        panikoija231 kirjoitti:

        Minulla on myös aikuistumiskriisi meneillään. Täytän noin 6kk:n päästä 18 vuotta ja jännittää ihan sikana.
        17 vuotissynttäritkin olivat häpeässä miettimistä, että en ole kokenut mitä olisi pitänyt.
        Ei ole ikäisiäni kavereita, joten joudun yksin menemään baareihin, yms. Pelottaa, että jään yksin ilman tyttöystävää, perhettä(itse rakennettua), lapsia ja että 18 vuotisjuhlat menevät kotona koneen ääressä.
        Olen vieläkin vanhapoika, eli neitsyt ja nuoruuden rajut kokemukset rajoittuvat tupakin polttoon.
        Ihan sairaana pelottaa! Normaali ikäiseni laskee innoissaan päivä, kun se suuri päivä koittaa, minä pelosta kankeana yritän pitkittää mahdollisimman paljon. Olen omasta mielestäni vielä penikka ja kaikki aikuisten asiat eivät ole yhtään hallussa. Paitsi pukeutuminen, hajusteet, hajuvedet ja hygienia. yms on kontrollissa.
        Paitsi, että: En osaa ajaa partaa, koska se ei kasva vieläkään kunnolla!
        Ei ole kauaa aikaa valmistaututa.
        Minä vain eroan teistä siinä mielessä, että haluan aikuistua.

        ...kun aloin kiinnostua naisista, enkä voinut kertoa sitä vanhemmille. Kävin chattisivuilla ja maikkarin txt-chatissä, josta tietenkin tuli isot puhelinlaskut :)
        Minua ei kiinnosta yhtään täyttää kaheksaatoista, toivonkin unohtavani koko päivän. Eikä minua kiinnosta yhtään joku kalja tai tupakka. Haluisin vaan olla se sama murrosikään tullut nuori, joka olin 3-4 vuotta sitten...


      • 124213524635743
        aloittaja kirjoitti:

        ...kun aloin kiinnostua naisista, enkä voinut kertoa sitä vanhemmille. Kävin chattisivuilla ja maikkarin txt-chatissä, josta tietenkin tuli isot puhelinlaskut :)
        Minua ei kiinnosta yhtään täyttää kaheksaatoista, toivonkin unohtavani koko päivän. Eikä minua kiinnosta yhtään joku kalja tai tupakka. Haluisin vaan olla se sama murrosikään tullut nuori, joka olin 3-4 vuotta sitten...

        Nautin alaikäsenä olosta siks, että on joitain sääntöjä (ei lakeja), joita on jännä salassa hieman rikkoo...
        Täysikäsenä ei oo enää mitään sääntöjä ja siks se aikuistuminen harmittaa.


      • FrozenCorpse
        124213524635743 kirjoitti:

        Nautin alaikäsenä olosta siks, että on joitain sääntöjä (ei lakeja), joita on jännä salassa hieman rikkoo...
        Täysikäsenä ei oo enää mitään sääntöjä ja siks se aikuistuminen harmittaa.

        Aikuisena sitä vasta niitä sääntöjä onkin.
        Työelämä: duunipäivät 8-16, töissä pukeuduttava tylsästi määrättyyn lookiin. Ei omaa persoonaa.
        Voit joutua olemaan duunissa joulut, uudetvuodet, kesät jne. Ei juuri lomaa.
        Työpäivän jälkeen ois jaksettava hoitaa kämppä ja omaki elämä, jolle ei juuri jää tilaa/aikaa.
        Et onhan se sinällää kurjaa.


      • WWX"
        FrozenCorpse kirjoitti:

        Aikuisena sitä vasta niitä sääntöjä onkin.
        Työelämä: duunipäivät 8-16, töissä pukeuduttava tylsästi määrättyyn lookiin. Ei omaa persoonaa.
        Voit joutua olemaan duunissa joulut, uudetvuodet, kesät jne. Ei juuri lomaa.
        Työpäivän jälkeen ois jaksettava hoitaa kämppä ja omaki elämä, jolle ei juuri jää tilaa/aikaa.
        Et onhan se sinällää kurjaa.

        Parasta oli olla 12-15 vuotias, eli yläasteella. Olin semmonen ''pikkukovis'' :) Nyt oon jo 18 valitettavasti...


      • jk
        WWX" kirjoitti:

        Parasta oli olla 12-15 vuotias, eli yläasteella. Olin semmonen ''pikkukovis'' :) Nyt oon jo 18 valitettavasti...

        Oon nelikymppinen ja voin sanoa, että nyt ovat ne elämäni parhaat vuodet. Suurimmalla osalla ihmisistä ne asettuvat tuohon 30-50 välille.


      • Stag

        Älä vitus kelaile tollain vaan mielummin niinku minä, et mikään ikä ei ole täydellinen ja lapsuuden ei tarvitse loppua. Ai ei alaikäsenä vitu saanu vapauksii, hah! Ite hatkailin joskus kotoota snadisti 14-16-vuotiaana ja etkö tajua, että aikuisen ihmisen elämään kuuluu sellastakin, jota ei mielellään tekisi, kuten itsensä elättäminen ja meidän vanhemmat rakastavat meitä ja ovat ajatelleet vain meidän parasta! Vähän järkeä käteen ns.Teini/puoliaikuinen! Ite oon 24.v ja oon puoliks pikkupoikamainen ja puoliks aikuismainen, ja mullaki oli kakskymppiseen asti elämä vaikeeta kua suin mutsinkaa prkl!


    • dfdfjgfsyu

      Ihanaa, että jotkut on samaa mieltä! Olen aina luullut, että kaikki haluavat kasvaa isoiksi ja täysi-ikäisiksi. Olen itse syntynyt 94 eli 15v ja en haluaisi tästä enää kasvaa. Harmi vaan kun kasvua ei pysty pysäyttää :/ En vaan tiedä miksi en halua aikuistua. Kai haluan sitä pientä huomiota ja huolenpitoa mitä ei saa enää sit aikuisempana.

    • noitcelfeR

      No mutta tärkeintähän se on se henkinen ikä ;)
      Oikeastaan olen huomannut, että 13-14-vuotiaana oli vielä hieman pidättyväinen huveista esim. leikkipuistossa keinumisesta, mutta jo ysin lopulla käytiin kaveriporukalla laskemassa liukumäkeä ja ahtautumassa pieneen leikkimökkiin. (ja vielä kirkkaassa päivänvalossa)
      Vaikka olisit kolmikymppinen on hyvä osata irroitella välillä eikä jämähtää kaikenmaailman arjen etikettisääntöihin.
      Lapsena tietenkin oli naiivi ja koko maailma näytti ihanalta ):

    • Kouluunkyllästynyt

      Tää teini-ikä on yhtä tuskaa ja helvettiä.

      Hammaslääkäri on pakollista, läksyt on tehtävä, rahaa tienaan vaan 5e vk kun siivoon huoneen.

      AAAA HAluan asua omassa asunnossa, päättää itse mitä teen ruuaksi, olla ulkona niin pitkään kun huvittaa ja olla missä vaan ilman kysymättä lupaa, haluan tienata omaa rahaa ja haluan sisustaa oman kodin.

      Joku 18v joka halus olla 13v, tules miun elämään. Voit nopeesti kaivata takasin sitä vapauttas mikä sulla oli.

      AAAAAAAFFSHHG

      • Stag

        Niin kaivata vapautta, mut en joutuis ite elättämään itteäni jos olisin sinä, enkä etsimään duunia. Älä vitus kelaile tollain vaan mielummin niinku minä, et mikään ikä ei ole täydellinen ja lapsuuden ei tarvitse loppua. Ai ei alaikäsenä vitu saanu vapauksii, hah! Ite hatkailin joskus kotoota snadisti 14-16-vuotiaana ja etkö tajua, että aikuisen ihmisen elämään kuuluu sellastakin, jota ei mielellään tekisi, kuten itsensä elättäminen ja meidän vanhemmat rakastavat meitä ja ovat ajatelleet vain meidän parasta! Vähän järkeä käteen ns.Teini/puoliaikuinen! Ite oon 24.v ja oon puoliks pikkupoikamainen ja puoliks aikuismainen, ja mullaki oli kakskymppiseen asti elämä vaikeeta kua suin mutsinkaa prkl!


    • :'( näin..

      itse en kyllä haluaisi olla se "kaupunkikovis" haluaisin olla lapsi, leikkiä! olen todella huolissani ja paniikissa, koska olen alkanut mennä väärille mielille. Olen joskus miettinyt että kun saan auton, työpaikan...Elämä muuttuisi. En kyllä halua sellaista. Nykyinen elämä on parempaa! Haluan päästä näistä kuvitelmista pois, en tahdo sellaista elämää. Haluan elää aina samanlailla kuin nyt. Olla lapsi, leikkiä, olla kotona ja elää näin. En pysty kuvittelemaan itseäni töissä, aikuisena..Ei, se ei ole minun juttuni. En halua muuttua, en yhtän!

    • FaLlInGvEiL

      Mää haluun Mikä-mikä-maahan!! Siellä ei tarvitse kasvaa aikuseks!! Aikuisena olon ainoo hyvä puoli on että saa ottaa tatuointeja ilman vanhempien lupaa ja tehdä kaikkee ilman että joutuis vanhemmille vastuuseen... Mutta huonoja puolia on loputtomiin:
      Joutuu huolehtiin asioista
      Ottaan vastuuta
      jne.jne.

      Oon vasta 14 (kohta 15), mutta en silti haluu kasvaa!! Elämäni suurin tavoite on pysyä ikuisesti lapsena... Mutta se alkaa oleen vaikeeta, kun kohta pitäis valita lukio ja kaikkee... Jos saisin olla yhden päivä 5 se olisi paras päivä ikinä n_n
      Ei tarvis välittää mistään,sais kaiken anteeks...
      Vois antaa vaan palaa!!
      Voi kun sais kerrottua ton kaikille lapsille... :c

    • joase

      minä en haluaisi mitään tatuointeja...en halua mitään, olla vain joku 10 vuotias lapsonen. en haluaisi olla kovis, normaali lapsi joka leikkii...en halua muuttua!!!!! :(

    • Jaska.

      Pikkukakarat eivät ymmärrä vielä elämästä mitään, mutta eihän siinä mitään jos täydellisyyden tavoittelu ei kiinnosta .

    • Tyttö

      Täällä kirjottelee 11v tyttö. Mä oikeesti oon hirveen ahistunu, ja en haluu ollenkaan, että aikuistun. Se myös johtuu tästä unesta, jonka näin tänään. Kun kysyin isäni ikää , hän sanoi, että olisi 80. Tästähän minä järkytyin, kun tajusin, että isä pappa parin vuoden päästä saattaa hyvinkin kuolla. Heräsin itkien, ja kerroin siskolleni tästä asiasta. Eli yksinkertaisesti sanoen: Pelkään aikuistumista, koska vanhempani ja sukulaiseni saattavat jo hyvinkin pian kuolla, kun olen aikuinen.

      Tiedättekö muuten, että onko tälle aikuistumis pelolle oma fobia?

    • kari tegelmann

      klamydia-pilke silmäkulmassa

    • njhfjd

      Itelläni on sama tilanne kuin aloittajalla. Täytän puolen vuoden päästä 18v, enkä millään haluaisi kasvaa aikuiseksi. Jotenkin noi aikuisten jutut ei kiinnosta ja tuntuu melkein pelottavilta. Haluaisin olla vielä joku 15v silloin kaikki oli paljon helpompaa. Harmittaa ett tuhlasin ylä-aste vuodet pelaamalla ja lojumalla kotona.

      • eräs123

        Sama juttu, kun sais olla se 15 vuotias jolla unelmia (olen nyt 18, kohta 19) aina olen ollut jokseenkin sosiaalinen kaveri mutta eräs yksityiskohta jota en oikein paeta on tehnyt elämästä vaikeaa ja sosiaalisuus ei oikein luonnistunut. Siksi kaipaan noita yläasteaikoja jotka olivat mukavia ja kavereita oli kuitenkin muutamia. Jos saisin käydä yläasteen uudestaa samojen idioottien ja mukavien tyyppien kanssa niin itkisin onnesta... Meillä jotla noita aikoja kaipaavat taitaakin olla yksi yhteinen tekijä: ei pystynyt tai uskaltanut elää elämää niin täysillä silloin, nyt ei varsinaisesti kaduta koska ei pystynyt vaan muuten vain harmittaa. No aika kultaa muistot. Kipeitä ja kauniita. t. 18 vuotias poika. Oikeasti haluais olla vaan siinä iässä kun ihastuminen oli niin ihanaa ja finnit oli naamassa. Pliis vastatkaa joku nyt jotain että en turhaan kirjoittanut... Tuntuu että silloin kun olin yläasteella kaikki tyypit olivat niin paljon persoonallisempia kuin nykyään siellä olevat jne. Kyllä se 15 v on täydellisin ikä kaikista tai 14. 16 on jo alun loppua :/


      • Kiusattu
        eräs123 kirjoitti:

        Sama juttu, kun sais olla se 15 vuotias jolla unelmia (olen nyt 18, kohta 19) aina olen ollut jokseenkin sosiaalinen kaveri mutta eräs yksityiskohta jota en oikein paeta on tehnyt elämästä vaikeaa ja sosiaalisuus ei oikein luonnistunut. Siksi kaipaan noita yläasteaikoja jotka olivat mukavia ja kavereita oli kuitenkin muutamia. Jos saisin käydä yläasteen uudestaa samojen idioottien ja mukavien tyyppien kanssa niin itkisin onnesta... Meillä jotla noita aikoja kaipaavat taitaakin olla yksi yhteinen tekijä: ei pystynyt tai uskaltanut elää elämää niin täysillä silloin, nyt ei varsinaisesti kaduta koska ei pystynyt vaan muuten vain harmittaa. No aika kultaa muistot. Kipeitä ja kauniita. t. 18 vuotias poika. Oikeasti haluais olla vaan siinä iässä kun ihastuminen oli niin ihanaa ja finnit oli naamassa. Pliis vastatkaa joku nyt jotain että en turhaan kirjoittanut... Tuntuu että silloin kun olin yläasteella kaikki tyypit olivat niin paljon persoonallisempia kuin nykyään siellä olevat jne. Kyllä se 15 v on täydellisin ikä kaikista tai 14. 16 on jo alun loppua :/

        Minäkään en hakua aikuistua. Olen meidän luokan "lapsellinen likka" eli en kiroile tai puhu kaksimielisyyksiä.(Paitsi silloin, jos haluan saada kaverit nauramaan. Se on niin tyhmää.)
        Kaikki muut kaivertaa on jo kovaa vauhtia kasvamassa teiniksi ja eteenpäin, ja minä olen fyysisesti pisimmällä, mutta haraan pahasti vastaan ja suurin, jos joku sanoo minua teiniksi tai edes murrosikäiseski. En jaksa kantaa edes tätä vastuuta!


    • lapsellinenko

      Mua taas ärsyttää kun en tiedä pitäisikö olla ja käyttäytyä kuin lapsi vai kuin teini. Kaikki kaverit luokallani ovat hirveitä pissiksiä.

      Mul on 2 kaveria. toinen ei leiki vaan puhuu vaan hevosista. ja toinen taasa haluaa leikkiä petseillä samoja leikkejä moneen kertaan eikä halua leikkiä ulkona. kesälläkin se istuu sisällä koneella 25 asteessa!

      Jos koulussa käyttää ulkohousuja talvella pyörii lumessa ja tekee lumiukkoja alkaa 30 muun tytön joukossa käydä kuiske ja juoruilu.

      Pitäisi olla 2 kiloa paskaa naaamassa et näyttäis hyvältä!!!!!!

      Olen 12.v. tyttö haluan pysyä aina lapsena! en halua edes teiniksi. Miksei voisi aina elää lapsuuden ja akuisuuden rajalla????!!!!!???????

      • tiedän olevani tyhmä

        Kuulostat ihan minulta vaikka täytän syksyllä jo 18v.... En pidä itseäni edes teininä, vaikka jotkut alkavat pitää minua jo aikuisena.

        12 on muuten vielä hyvä ikä :) Vaikka kyllä mulla oli silloin samanlaiset fiilikset kuin sullakin. Mutta katotaan joku 30 vuotta eteenpäin niin noi kaikki sun luokan pissikset on kuollut maksakirroosiin ja keuhkosyöpään, kun taas sulla menee hyvin. Eli lopulta me "lapselliset" kyllä voitetaan! :D Muahhahhaa!


    • J..

      "Oikeasti haluais olla vaan siinä iässä kun ihastuminen oli niin ihanaa ja finnit oli naamassa. Pliis vastatkaa joku nyt jotain että en turhaan kirjoittanut... Tuntuu että silloin kun olin yläasteella kaikki tyypit olivat niin paljon persoonallisempia kuin nykyään siellä olevat jne. Kyllä se 15 v on täydellisin ikä kaikista tai 14. 16 on jo alun loppua :/ "


      No ihan samanlaista se ihastuminen rakastuminen on aina.
      15 vuoden ikä ei todellakaan ole täydellisin.
      Paras ikä on 30 - 100v. Saa olla vapaa ja oppii olemaan sitä oikeasti.
      Pois yhteiskunnasta ja sen määritteistä...... jos ymmärrätte.

    • On aika normaalia että aikuistuminen pelottaa, mutta se muutos on se mikä pitää elämän mielenkiintoisena.

      Kun ikää tulee lisää tulee vastuutakin lisää, mutta samalla saa sitä paljon puhuttua vapautta. Ei kukaan kiellä pitämästä välillä hauskaa aikuisenakaan, eikä siihen ole mitään yhtä ainoaa hyväksyttävää tapaa. Jos lumisateen jälkeen tekee mieli tehdä lumienkeleitä ei kukaan sinua estä niin tekemästä.

      Tsemppiä kaikille matkalla aikuistumiseen. Se on jännää ja välillä pelottavaakin, mutta kyllä siihen lapsen elämään kyllästyisi joskus.

      -Antti Helsingistä.

    • mies36.

      "Ei kukaan kiellä pitämästä välillä hauskaa aikuisenakaan, eikä siihen ole mitään yhtä ainoaa hyväksyttävää tapaa. "

      No onpas niillä teineillä nyt sitten vallan hauskaa....sellaisen käsityksen tuosta sain. Huvipuistossa oli ainakin hauskaa..taidankin mennä powerparkiin tänä kesänä.

    • fairy kuku

      No minä saavutan keväällä jo 16 vuoden iän. En kyllä yhtään haluais olla ees niin vanha. Itse jopa itkin kun tajusin että olisi aika vähän jo aikuistua. :(

      • super barbie

        Fairy kuku, minulla sama ongelma. En kyllä yhtään haluais hoitaa omaa taloutta ja asuu hyvin todennäköisesti yksin kun ulkonäkö on mikä on... Mua ahdistaa olla yksin :C


    • Ootsä vähä hei

      Kyllä jo 16 vuotiaana täytys olla valmis. Sillon saa jo panna kenen kans haluu ja vaikka tehä lapsiiki. Miettikää ny, kuka joskus yli 25 enää tekee lapsii? Tuleeks niist hähä vammasii hei...

    • Anonyymi

      kiinnostaisi että jos enään ikinäkään tähän tömäät mitäs sinulle tänään kuuluu

    • Anonyymi

      Subliminaleiden avulla voi jäädä ikuisesti nuoreksi .Jos ne nyt toimivat , testaan niitä itse omalta kanavaltani .omilta yksityisiltä soittolistoiltani .luon niitä koko ajan. Kuuntelen niitä nukkuessani .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe