Elixair E400

ilmanputsari

Onko se hyvä ilmanpuhdistaja? kannattaako ostaa? Ja missä olisi sellainen nettisivu, jossa olisi asiasta keskustelua? Tekeekö sähkökenno liikaa otsonia?

25

20953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apu

      Itselläni on ollut Elixair 300 toistakymmentä vuotta.Aikoinaan se hankittiin,koska oli markkinoiden "paras" ja hiljaisin.No,ehkä sitä.Mutta on sitä saanut kuljettaa tohtoriin kerran jos toisenkin.Olisi luullut,että niinkin kallis (tuhansia mummoja) laite kestäisi pitempään.Ja sitten siinä on hitsin hankala puhdistustekniikka,joka vaatii oman kennonpesunesteen (joka on ympäristömyrkky) ja paljon hermoja jatkuvan puhdistamisen kanssa.
      Nyt onneksi pari viikkoa sitten päätti Elixair jälleen kerran lakata toimimasta.No tilasin Electrolux Oxygen Z 7010 puhdistimen.Ja ainakin nyt se on pelannut moitteettomasti.Puhdistaa saman ilmamäärän samalla sähköllä kuin 7030 ja 7040.Sillä erotuksella,että hinta on ainakin n. 200 euroa halvempi kuin kalliimmissa malleissa,ja ja laitteen puhdistus on paljon helpompaa.Imurointi ja pölyjen pyyhkiminen riittää.Ja noin kerran vuodessa suodattimen vaihto.Melu on kova 3-pykälässä,kun esim imuroin tai pölyytän muuten.Muulloin 1-2 pykälässä ääntä tuskin kuulee.Kalliimmassa versiossa on automaattinen säädin ,joka mm. "korottaa ääntä",jos huoneessa on melua...Lieneekö viisasta?Uskon että pärjään hyvin tämän "karvalakkimallin" kanssa... :)

      • Ei toimi

        Ei mikään laite toimi kunnolla kahtakymmentä vuotta ^^


    • Elli

      Meillä on ollut Elixair 400 kai jotain kuutisen vuotta, toiminut kuin unelma aina näihin päiviin asti. Maksoi silloin jotain huikeat 4000 markkaa. Toki kaikki laitteet jossain vaiheessa sanovat sopimuksen irti, mutta odottaisi toki että edes hieman kauemmin kestäisi ehjänä...

      Huollossa laite ei ole ollut vielä kertaakaan, kolmen kuukauden välein sitä on pitänyt pestä sillä kamalalla myrkyllä ja antaa noin vuorokauden kuivua ennen uudelleen käyttöönottoa.

      Nyt ollaan siinä pisteessä, että pesuja on ollut pakko harrastaa parin viikon välein, hetken onkin sen jälkeen toimiva ja hyvä kunnes taas alkaa se raivostuttava rätinä ja kipinänisku... viimeksi ei meinannut millään lopettaa sitä, vaikka oli pesty ja kuivattu hyvin. Sitten meni hermot ja laite oli kiinni viikon verran ihan kokonaan, jonka jälkeen ei ole käydessään rätissyt. Pitäisi varmaan huollattaa se ihan kunnolla tässä joskus.

      Muuten olen ollut laitteeseen tähän asti enemmän kuin tyytyväinen, ilman laatu on parantunut huomattavasti ja hajut katoavat nopeasti kun on aktiivihiilisuodatin lisäksi käytössä. Ääni on hiljainen käyntinopeudella 1, kakkosella alkaa hienoinen humina johon kyllä myös tottuu äkkiä.

    • blingbling0009

      Laite ollut käytössä noin 4 vuotta ja pelannut hyvin. Jos haluat hankkia laitteen huonepölyn takia niin kannattaa hommata myös kunnon imuri missä Ultra Clean Air Hepa -suodatus tai vastaava. Kunnon imurin osto näkyi heti Elixairin putsaamistarpeen vähenemisenä.

      • 15 vuotta

        Meillä pestään Elixairin kenno tiskikoneessa vaivattomasti. On kestänyt jo yli 15 vuotta pesua tiskikoneessa.

        Soitin aikoinaan Elixairin tehtaalle ja varmistin että voi pestä koneessa. Suosittelivat pesua matalemmalla lämpötila-asetuksella kuin astioita.
        Kone pesee vaan puolet kauemmin viidellä kymmenellä asteella kuin sillä tavallisimmalla asetuksella joten olen kuitenkin aina pessyt kennon ihan samalla asetuksella kuin astiat 55-65 astetta.
        Meidän vanha AseaSkandia pesi sitä ensimmäiset kymmenen vuotta 70 asteessa.

        Neljä kertaa vuodessa (ed.asunnossa tiheämminkin) on kestänyt konepesua yli 15 vuoden ajan milloin minkäkin merkkistä konepesuainetta käyttäen.

        Nykyään käytämme tabletteja jotka näyttäisivät olevan hieman hellävaraisempia kuin neste- tai jauhemaiset oli ennen.

        Tummuuhan se alumiinikenno vähän koneessa, mutta se ei tahtia haittaa yhtään. Tehtaalla sanoivat aikoinaan, että muovi osat siinä konepesussa kovimmalla ovat.

        Helppoa ja vaivatonta kuin heinänteko. Tiskikoneen alakorin takapiikit käännetään vivusta vaaka-asentoon ja kenno siihen.
        Pesun jälkeen valutetaan vedet pois ja nostetaan lämpimänä johonkin kuivumaan.

        Niihin kennon edessä oleviin lankoihin jää vielä pesun jälkeen usein ohut pölymäinen kerros kalkkimaista kuivaa karstaa, jonka olen koneesta nostamisen jälkeen pyyhkinyt yhteen puristettujen sormenpäiden välissä pois.

        Huuhtelukirkastettakin olen aina käyttänyt, kun en ole viitsinyt kytkeä pois käytöstä sitä varten.

        Muistelen tehtaalta sanotun että eivät suosittelisi huuhtelukirkasteen käyttöä, koska siitä jäisi joku kalvo levyjen pinnalle joka haittaisi jollain lailla pölyn kiinnittymistä.
        Itse en ainakaan ole kokenut mitään haittaa siitä olleen.

        Vanhempaan AseaSkandiaan tein aikoinaan jostain vanhasta jääkaapin ritilästä yläkorin tilalle, kannattimille sopivan välihyllyn, jotta sai kaksi kennoa yhtä aikaa koneeseen. Siinä vanhemmassa kun ei saanut korin lautaspidikkeitä kaadettua vaaka-asentoon.

        Koneessa voi pestä jonkin verran astioitakin samalla jos mahtuu. Kunhan eivät ole kovin rasvaisia ekä niissä ole irtonaista ainesta, kuten perunamuusia tai riisiä/makaronia ym. tärkkelyspitoista ainesta. Vaan esim juomalaseja ja jotain muuta "puhtaampaa" tavaraa voi pestä huoletta. Jos on epävarma asiasta niin pesisin ihan erillään muista astioista.

        Yhden ainoan kerran kokeilin silloin alussa sitä omaa puhdistusainetta. Mutta hylkäsin sen saman tien liian hankalana, hitaana ja haisevana myrkkynä.

        Joten siitä vaan ja pesemään koneella.
        Uskoisin, että samantyyppiset muunkin merkkiset ilmanpuhdistimen kennot voi yhtä lailla pestä koneessa.


      • snif
        15 vuotta kirjoitti:

        Meillä pestään Elixairin kenno tiskikoneessa vaivattomasti. On kestänyt jo yli 15 vuotta pesua tiskikoneessa.

        Soitin aikoinaan Elixairin tehtaalle ja varmistin että voi pestä koneessa. Suosittelivat pesua matalemmalla lämpötila-asetuksella kuin astioita.
        Kone pesee vaan puolet kauemmin viidellä kymmenellä asteella kuin sillä tavallisimmalla asetuksella joten olen kuitenkin aina pessyt kennon ihan samalla asetuksella kuin astiat 55-65 astetta.
        Meidän vanha AseaSkandia pesi sitä ensimmäiset kymmenen vuotta 70 asteessa.

        Neljä kertaa vuodessa (ed.asunnossa tiheämminkin) on kestänyt konepesua yli 15 vuoden ajan milloin minkäkin merkkistä konepesuainetta käyttäen.

        Nykyään käytämme tabletteja jotka näyttäisivät olevan hieman hellävaraisempia kuin neste- tai jauhemaiset oli ennen.

        Tummuuhan se alumiinikenno vähän koneessa, mutta se ei tahtia haittaa yhtään. Tehtaalla sanoivat aikoinaan, että muovi osat siinä konepesussa kovimmalla ovat.

        Helppoa ja vaivatonta kuin heinänteko. Tiskikoneen alakorin takapiikit käännetään vivusta vaaka-asentoon ja kenno siihen.
        Pesun jälkeen valutetaan vedet pois ja nostetaan lämpimänä johonkin kuivumaan.

        Niihin kennon edessä oleviin lankoihin jää vielä pesun jälkeen usein ohut pölymäinen kerros kalkkimaista kuivaa karstaa, jonka olen koneesta nostamisen jälkeen pyyhkinyt yhteen puristettujen sormenpäiden välissä pois.

        Huuhtelukirkastettakin olen aina käyttänyt, kun en ole viitsinyt kytkeä pois käytöstä sitä varten.

        Muistelen tehtaalta sanotun että eivät suosittelisi huuhtelukirkasteen käyttöä, koska siitä jäisi joku kalvo levyjen pinnalle joka haittaisi jollain lailla pölyn kiinnittymistä.
        Itse en ainakaan ole kokenut mitään haittaa siitä olleen.

        Vanhempaan AseaSkandiaan tein aikoinaan jostain vanhasta jääkaapin ritilästä yläkorin tilalle, kannattimille sopivan välihyllyn, jotta sai kaksi kennoa yhtä aikaa koneeseen. Siinä vanhemmassa kun ei saanut korin lautaspidikkeitä kaadettua vaaka-asentoon.

        Koneessa voi pestä jonkin verran astioitakin samalla jos mahtuu. Kunhan eivät ole kovin rasvaisia ekä niissä ole irtonaista ainesta, kuten perunamuusia tai riisiä/makaronia ym. tärkkelyspitoista ainesta. Vaan esim juomalaseja ja jotain muuta "puhtaampaa" tavaraa voi pestä huoletta. Jos on epävarma asiasta niin pesisin ihan erillään muista astioista.

        Yhden ainoan kerran kokeilin silloin alussa sitä omaa puhdistusainetta. Mutta hylkäsin sen saman tien liian hankalana, hitaana ja haisevana myrkkynä.

        Joten siitä vaan ja pesemään koneella.
        Uskoisin, että samantyyppiset muunkin merkkiset ilmanpuhdistimen kennot voi yhtä lailla pestä koneessa.

        ei kestä astianpesukonetta. Välillä laitan kennon kylpyhuoneen lattialle ja suihkutan vain lämmintä vettä päälle ja annan kuivua rauhassa. Ja taas se myrkkypesuaine; itse olen toiminut sitä käytettäessäni niin että laimennan pesuainetta suihkutuspulloon jaa sumutan suoraan kennoon, annan vaikuttaa hetken ja sitten huuhtelen, Ihan hyvä tuli niinkin. Kannattaa muistaa että kennossa olevat langat ovat herkkiä ja jos yksikin sellainen vahingoittuu niin koje on käyttökelvoton. Homekeskustelu palstalla on ilmanpuhdistimista lisää asiaa mm. otsonista.


      • Asiaa tutkinut
        snif kirjoitti:

        ei kestä astianpesukonetta. Välillä laitan kennon kylpyhuoneen lattialle ja suihkutan vain lämmintä vettä päälle ja annan kuivua rauhassa. Ja taas se myrkkypesuaine; itse olen toiminut sitä käytettäessäni niin että laimennan pesuainetta suihkutuspulloon jaa sumutan suoraan kennoon, annan vaikuttaa hetken ja sitten huuhtelen, Ihan hyvä tuli niinkin. Kannattaa muistaa että kennossa olevat langat ovat herkkiä ja jos yksikin sellainen vahingoittuu niin koje on käyttökelvoton. Homekeskustelu palstalla on ilmanpuhdistimista lisää asiaa mm. otsonista.

        Elixair kestää tiskikoneenkin, kunhan varmistaa, että käytettävä pesuaine on emäksinen - pH-arvo korkea. Alkuperäisen Elixair-kennonpesuaineen pH on 12,5. Pesuaineen pH-arvo ei läheskään aina lue purkin kyljessä, mutta valmistajalta tai maahantuojalta saa apua.

        Kun suodatinkennon asettaa tiskikoneeseen, kannattaa varmistaa, etteivät ionisointilangat joudu venytykseen ja etteivät kennon alumiinilevyt taivu. Pesun jälkeen tarvitaan aina hyvä kuivatus, ennen käyttöönottoa.

        Muista myös aina puhdistaa ionisointilangat käyttöohjeen mukaisesti. Puhdistukseen käy myös esimerkiksi ns. karhunkieli (karkea kangas), jonka kierrät langan ympäri ja liu'utat kerran pari langan päästä päähän.

        Jos ionisointilanka katkeaa, huolto pystyy sen kyllä uusimaan.

        Elixair poistaa muuten myös homepölyn!


      • jackkron
        Asiaa tutkinut kirjoitti:

        Elixair kestää tiskikoneenkin, kunhan varmistaa, että käytettävä pesuaine on emäksinen - pH-arvo korkea. Alkuperäisen Elixair-kennonpesuaineen pH on 12,5. Pesuaineen pH-arvo ei läheskään aina lue purkin kyljessä, mutta valmistajalta tai maahantuojalta saa apua.

        Kun suodatinkennon asettaa tiskikoneeseen, kannattaa varmistaa, etteivät ionisointilangat joudu venytykseen ja etteivät kennon alumiinilevyt taivu. Pesun jälkeen tarvitaan aina hyvä kuivatus, ennen käyttöönottoa.

        Muista myös aina puhdistaa ionisointilangat käyttöohjeen mukaisesti. Puhdistukseen käy myös esimerkiksi ns. karhunkieli (karkea kangas), jonka kierrät langan ympäri ja liu'utat kerran pari langan päästä päähän.

        Jos ionisointilanka katkeaa, huolto pystyy sen kyllä uusimaan.

        Elixair poistaa muuten myös homepölyn!

        Kestää pesukonetta. On pesty ekaa 150:tä, sitten sen seuraajaa 350:tä ja nyt 300:ta aina koneessa ja koskaan ei ole kenno pettänyt.

        -J-


      • Jukka Niemi
        15 vuotta kirjoitti:

        Meillä pestään Elixairin kenno tiskikoneessa vaivattomasti. On kestänyt jo yli 15 vuotta pesua tiskikoneessa.

        Soitin aikoinaan Elixairin tehtaalle ja varmistin että voi pestä koneessa. Suosittelivat pesua matalemmalla lämpötila-asetuksella kuin astioita.
        Kone pesee vaan puolet kauemmin viidellä kymmenellä asteella kuin sillä tavallisimmalla asetuksella joten olen kuitenkin aina pessyt kennon ihan samalla asetuksella kuin astiat 55-65 astetta.
        Meidän vanha AseaSkandia pesi sitä ensimmäiset kymmenen vuotta 70 asteessa.

        Neljä kertaa vuodessa (ed.asunnossa tiheämminkin) on kestänyt konepesua yli 15 vuoden ajan milloin minkäkin merkkistä konepesuainetta käyttäen.

        Nykyään käytämme tabletteja jotka näyttäisivät olevan hieman hellävaraisempia kuin neste- tai jauhemaiset oli ennen.

        Tummuuhan se alumiinikenno vähän koneessa, mutta se ei tahtia haittaa yhtään. Tehtaalla sanoivat aikoinaan, että muovi osat siinä konepesussa kovimmalla ovat.

        Helppoa ja vaivatonta kuin heinänteko. Tiskikoneen alakorin takapiikit käännetään vivusta vaaka-asentoon ja kenno siihen.
        Pesun jälkeen valutetaan vedet pois ja nostetaan lämpimänä johonkin kuivumaan.

        Niihin kennon edessä oleviin lankoihin jää vielä pesun jälkeen usein ohut pölymäinen kerros kalkkimaista kuivaa karstaa, jonka olen koneesta nostamisen jälkeen pyyhkinyt yhteen puristettujen sormenpäiden välissä pois.

        Huuhtelukirkastettakin olen aina käyttänyt, kun en ole viitsinyt kytkeä pois käytöstä sitä varten.

        Muistelen tehtaalta sanotun että eivät suosittelisi huuhtelukirkasteen käyttöä, koska siitä jäisi joku kalvo levyjen pinnalle joka haittaisi jollain lailla pölyn kiinnittymistä.
        Itse en ainakaan ole kokenut mitään haittaa siitä olleen.

        Vanhempaan AseaSkandiaan tein aikoinaan jostain vanhasta jääkaapin ritilästä yläkorin tilalle, kannattimille sopivan välihyllyn, jotta sai kaksi kennoa yhtä aikaa koneeseen. Siinä vanhemmassa kun ei saanut korin lautaspidikkeitä kaadettua vaaka-asentoon.

        Koneessa voi pestä jonkin verran astioitakin samalla jos mahtuu. Kunhan eivät ole kovin rasvaisia ekä niissä ole irtonaista ainesta, kuten perunamuusia tai riisiä/makaronia ym. tärkkelyspitoista ainesta. Vaan esim juomalaseja ja jotain muuta "puhtaampaa" tavaraa voi pestä huoletta. Jos on epävarma asiasta niin pesisin ihan erillään muista astioista.

        Yhden ainoan kerran kokeilin silloin alussa sitä omaa puhdistusainetta. Mutta hylkäsin sen saman tien liian hankalana, hitaana ja haisevana myrkkynä.

        Joten siitä vaan ja pesemään koneella.
        Uskoisin, että samantyyppiset muunkin merkkiset ilmanpuhdistimen kennot voi yhtä lailla pestä koneessa.

        Jos joku PÖLVÄSTI on kehoittanut pesemään alumiinistä kennoa tiskikoneessa tavallisilla pesuaineilla, hänellä on ns. ketunhäntä kainalossa. Hän on tyhmyyttään mennyt laittamaan tiskikoneeseen alumiinia. Hän on havainnut, että alumiiniesine on SYÖPYNYT piloille, ja nyt hän haluaa, että "vahinko kiertäisi". Itse olen tiedustellut tiskikoneainetta alumiinille ja olen saanut vastaukseksi sen, että ko. aineet ovat tarkoitettu "suurkeittiöille" ja ko. aineita myydään säkkitavarana.


      • S-252
        Jukka Niemi kirjoitti:

        Jos joku PÖLVÄSTI on kehoittanut pesemään alumiinistä kennoa tiskikoneessa tavallisilla pesuaineilla, hänellä on ns. ketunhäntä kainalossa. Hän on tyhmyyttään mennyt laittamaan tiskikoneeseen alumiinia. Hän on havainnut, että alumiiniesine on SYÖPYNYT piloille, ja nyt hän haluaa, että "vahinko kiertäisi". Itse olen tiedustellut tiskikoneainetta alumiinille ja olen saanut vastaukseksi sen, että ko. aineet ovat tarkoitettu "suurkeittiöille" ja ko. aineita myydään säkkitavarana.

        Alumiini syöpyy happamassa, mutta konetiskiaineet ovat emäksisiä. Ei luulisi syöpyvän?


      • nähtyon
        S-252 kirjoitti:

        Alumiini syöpyy happamassa, mutta konetiskiaineet ovat emäksisiä. Ei luulisi syöpyvän?

        Ja aivan varmasti emäs syövyttää alumiinin, esim. lipeä tekee selvän nopeasti alumiinista.


    • elixairrillla

      mites teillä toimii tuo elixairin suodatin.kerääkö teillä pölyä koko suodattimen alueelle.omassani ei keräänny kuin noihin suodattimen etuosassa oleviin muutamaan rautoihin ja varsinainen kennosto on aivan puhdas.muutenki tuntuu olevan aika tehoton poistamaan huoneilmassa olevaa pölyä.

    • Uskollinen käyttäjä

      Olen itse pessyt Elixairin kohta 20 vuotta vanhoja kennoja jo vuodenpäivät koneessa ja sitä ennen tunnollisesti aineella. Mitään ongelmia ei ole ollut.

      Olen käyttänyt laitteita asuesani ulkomailla sekä myös kotona Helsingissä. Kummassakin on kerännyt loistavasti likaa ilmasta ja oma poskiontelotulehdukseni on ollut harvinainen vieras.

      Kiitos!

      • Elieli

        Mulla on ollut Elixair käytössä 27 vuotta ja toimii vielä. Mulla on niitä useampikin. On myönnettävä, että laitteen puhdistaminen on hankala toimenpide. Suihkutan kennon suihkun alla, kun ensin olen käyttänyt jotain puhdistusnestettä siihen, niin musta mönjä lähtee pois. Kenno pitää antaa hyvin kuivua seuraavaan vuorokauteen saakka. Puhdistan langat varovasti sormin ja paperilla pyyhkien. Etuosan verkon imuroin ja pesen. Hiilisuodatinta hajujen poistoon en käytä, koska emme tupakoi. Kone on tehokkaampi ilman hiilisuodatinta. sitäpaitsi suodatin on kallis. Kun näkee kennosta lähtevän mustan mönjän, ei yhtään kaduta koneen hankinta.


      • elieli

        Jatkan edellistä kirjoitustani, lisäys: meillä on talossa keskitetty koneellinen tulo-poistoilmanvaihto, jossa on suodattimet.


      • Anonyymi
        Elieli kirjoitti:

        Mulla on ollut Elixair käytössä 27 vuotta ja toimii vielä. Mulla on niitä useampikin. On myönnettävä, että laitteen puhdistaminen on hankala toimenpide. Suihkutan kennon suihkun alla, kun ensin olen käyttänyt jotain puhdistusnestettä siihen, niin musta mönjä lähtee pois. Kenno pitää antaa hyvin kuivua seuraavaan vuorokauteen saakka. Puhdistan langat varovasti sormin ja paperilla pyyhkien. Etuosan verkon imuroin ja pesen. Hiilisuodatinta hajujen poistoon en käytä, koska emme tupakoi. Kone on tehokkaampi ilman hiilisuodatinta. sitäpaitsi suodatin on kallis. Kun näkee kennosta lähtevän mustan mönjän, ei yhtään kaduta koneen hankinta.

        "Hiilisuodatinta hajujen poistoon en käytä, koska emme tupakoi."

        LOL. Aktiivihiilisuodatin ei ole tarkoitettu optioksi koneessa.

        Sillä on erittäin tärkeä tehtävä kokonaisuudessa: eliminoida koneessa kehittyvä otsoni.

        Otsoni on sitten keuhkoillesi erittäin haitallista. Paljon haitallisempaa kuin tupakka....

        Terv. nimim. olisi kannattanut kysyä asiantuntijalta ensin


    • TyytyväinenKäyttäjä

      Olen käyttänyt kennon puhdistamiseen myrkytöntä ratkaisua: painepesuria; puhdistaa niin levyt kuin langatkin.

    • Elixair-vuodesta-1985
    • Anonyymi

      Sain tietoa elixair toimistosta : voi pestä pesukoneella

    • Anonyymi

      https://www.plantagen.fi/nain-kasvit-puhdistavat-ilmaa/sa-fungerar-luftrenande-vaxter.html

      Parhaiten ilmaa puhdistavat kasvit NASA:n mukaan
      NASA (Yhdysvaltain avaruushallintovirasto) toteutti vuosia sitten tutkimuksen kasvien kyvystä puhdistaa ilmaa avaruusaluksilla. Tähän tutkimukseen viitataan edelleen usein, kun puhutaan ilmaa puhdistavista kasveista. Jos kasvi voi puhdistaa ilmaa avaruusaluksen sisätiloissa, sillä on sama vaikutus myös asuintalojen ja huoneistojen sisäilmaan. NASA:n tutkijoiden mukaan seuraavat kasvit ovat kaikkein tehokkaimpia ilman puhdistajia.

      • Anonyymi

        niin, ilman multaa ja muita epäpuhtauksia. ...


    • Anonyymi

      On hyvä. Huoltaa hyvin niin kestää hamaan tulevaisuuteen. Meillä jo reilu 10v. Tuota varten ostettiin muovilaatikko mihin tuo kenno juuri ja juuri mahtuu, siellä pesuaine kylvyssä tarvittaessa, parastapa putsata. Hyvä huuhtelu, vrk kuivaus ja taas pelittää kuin junan vessa.
      Ollaan tilattu kennonpesunestettä 5litran kanikoita,n. 50e ja sillä 3-4 pesua.
      Tuo pesuaine on sitten hyvä moneen muuhunkin...

    • Anonyymi

      Ihmetellyt ELIXAIRIN kehumista, hajuallegisena haistan siitä leviävän otsonin voimakkaasti ärsyttäen. Korkea hinta ja myrkyllä peseminen ei paranna laitetta. On paljon parempia ilmanpuhdistimia. En ole seurannut uutuuksia, koska tyytyväinen Oxygen- puhdistimiin. Pöly-, aktiivihiili kennot vaihtaen suositusten mukaisesti. Automaatti tai kolme eri virtausnopeutta, eri dB:n. Kennoja vaihtaessa huomaa, kuinka paljon omat keuhkot ovat säästyneet pölyltä ja saasteilta. Oxygen- puhdistimien hinnat kohtuullisia.

      • Anonyymi

        Juu, meilläkin on ollut kaksi Elixairia, 400:sta. Toisessa oli erilainen moottori kuin toisessa. Siksi toinen huusi ykkösellä jo niin lujaa että esim. olohuoneessa ei voinut pitää päällä jos katseli telkkaria. Onneksi moottorin laakeri leikkasi kiinni.

        No, hetken katselin sitä amerikkalaista "yleismoottoria" ja totesin että Onniselta sellaisen saa muutamalla kympillä. Se kun on sama moottori jota käytetään ilmalämpöpumppujen ulkokennoissa. Katsoin näisä kahdesta moottorista koodit ja ostin kaksi pienempitehoista. Sen jälkeen oli molemmat puhe-hiljaisia.

        Mutta ongelmaa on tullut vanhuuden myötä. Molemmat alkavat napsumaan todella helposti. Sielä ei ole ollut karvoja. Epäilen että vanhemmiten kennojen jännite nousee liian suureksi. Mikä lie kondensaattori kuivunut jänniteyksikössä.

        Toinen on mainittu otsini. Varsinkin vanhemmiten otsonia kertyy tolkuttomat määrät. Sn sirinän kyllä kuulee. Se on ihmeellistä että jos se ei ala sirisemään, niin se saattaa toimia kuukaudenkin ihan moitteetta. Mutta kun sen pesee, niin se saattaa alkaa napsuman heti uudestaan ja tuottamaan otsonia.

        Otin yhteyttä Elixairin huoltoon mutta sieltä ei kukaan ole vielä suostunut vastaamaan. Ei edes "Pidä paskas" soittoa ole tullut.

        Sen ammoniakipohjaisen (kusen hajuisen) pesuaineen olen korvannut ihan PineLinela. Yhtä mustaa tulee suihkuttaessa mutta levyt jäävät kirkkaiksi. Ei tarvitse pyyhkiä pois sitä kalkkipohjaista pölyä joka jää lankoihin ja kennoihin siitä urea-pesusta.

        Mutta jos joku on purkanut sen powerin ja löytänyt vian siihen koronaan ja napsumiseen niin olisin kiitollinen. Itse ehdin syventyä vasta kesällä asiaan.


    • Anonyymi

      Ostin uutena E400, haisi heinäladolta/kanalalta, -ilmoitin expert liikkeeseen ja sieltä tuli yhteydenotto elixair toimitusjohtajalta, joka sanoi puhelimessa että :PIDÄ PASKAS, eli kait tuo kommentti kertoo kaiken olennaisen "yrityksestä". Kone haisee edelleen kanalalta jonka totesivat myös elxairilla, mutteivät kyenneet/halunneet korjata ongelmaa, vaan kuluttajariitalautakunnan kautta piti saada jonkinlainen huolto aikaiseksi. HUOM. ihmettelen suuresti nykyistä 1400 € hintaa E400 mallista, jonka ostin kymmenen vuotta sitten expertiltä 740 €. Mieluummin suosittelen esim. HYLA ilmanpuhdistimia jotka maksaa 100 € ja ON paljon parempia., kestää käytännössä eliniän ja 0 kustannuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe