Kia ceedin lämpimyys

on tosiasia

On todella ihmeellistä tuo, että joku viitsii kirjoitella päättömyyksiä väittämällä ceediä kylmäksi. Asia on juuri päinvastoin. Nyt on hyvät kelit koeajaa ja todeta asia itse. Ainakin 1.6crdi saavuttaa varsin nopeasti normaalin käyntilämpötilan ja lämpöä riittää.

32

2936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moneen kertaan

      Harvoinhan täällä asiaa kirjoitellaan. Sinä olit poikkeus.

    • cold10

      Siis verrattuna mihin?

      • crdisti

        Eipäs nyt saivarrella. Ceed on nyt vaan mukava talviauto ollen lämmin ja nopea lämpenemään. On toki muitakin, mutta ilman lisälämmittimiä (polttoainekäyttöisiä) olevista ei taida löytyä haastajaa.


    • asardi

      sehän on nyt ajat sitten todettu että ceed crdi ei lämpene kaupunkiajossa ilman jotain hemmetin öljykamiinaa,maantieajossa tilanne korjaantuu jotakuin siedettäväksi.

      • 16

        Mitkään nykydieselit, eivät ole kovinkaan lämpimiä, ja siksi kalliimmissa, kuten mersuissa, ja audeissa, passateissa, joissakin toyota malleissa jne. on vakiona, joko polttoainelämmitin, tai sähkövastus. Vaikka ceedikään ei ole huippulämmin, on se kuitenkin parhaasta päästä nykydieseleistä, mutta ei läheskään vanhempien mersujen veroinen. Minulla on ollut kaikkiaan toistakymmentä diesel autoa, ainoat lämpimät autot on olleet 250 mersu vuodelta 1991 ja toyota hiace vm. 1993, niissä riittää lämpöä kovallakin pakkasella nämä autot on meillä edelleen käytössä, samoin vuoden vanha diesel ceed joten puhun omakohtaisesta kokemuksesta, enkä kuvittelusta.


      • asardi
        16 kirjoitti:

        Mitkään nykydieselit, eivät ole kovinkaan lämpimiä, ja siksi kalliimmissa, kuten mersuissa, ja audeissa, passateissa, joissakin toyota malleissa jne. on vakiona, joko polttoainelämmitin, tai sähkövastus. Vaikka ceedikään ei ole huippulämmin, on se kuitenkin parhaasta päästä nykydieseleistä, mutta ei läheskään vanhempien mersujen veroinen. Minulla on ollut kaikkiaan toistakymmentä diesel autoa, ainoat lämpimät autot on olleet 250 mersu vuodelta 1991 ja toyota hiace vm. 1993, niissä riittää lämpöä kovallakin pakkasella nämä autot on meillä edelleen käytössä, samoin vuoden vanha diesel ceed joten puhun omakohtaisesta kokemuksesta, enkä kuvittelusta.

        sinulla ei ole mitään noista autoista kun ceedin lämpimyyttä ylistät.


      • autoista mitään
        asardi kirjoitti:

        sinulla ei ole mitään noista autoista kun ceedin lämpimyyttä ylistät.

        Viimeksi tänä aamuna koettu crdin:n lämpimyys. Olipa mukava huristella huurukaappien ohi.


      • asardi
        autoista mitään kirjoitti:

        Viimeksi tänä aamuna koettu crdin:n lämpimyys. Olipa mukava huristella huurukaappien ohi.

        kait se jossain etelässä toimiikin mutta täälä pohjoisessa 25 asteen pakkasessa totesin taas aamulla ceedini kylmyyden,huolimatta 1,5 tunnin esilämmityksestä (sähkö),täytyisi kait laitattaa siihen webasto mutta mieluummin vaihdan sen autoon joka on suunniteltu näille selkosille! nitisee ja natiseekin pakkasilla aivan liikaa,kyllä 400000 km ajettu vanha volvoni oli talviauto jos sitä tähän vertaa,vaikea sillä on mistään ohi huristella kun ikkunat on niin jäässä että on turvallisuusriski yleensä lähteä sillä talvella tienpäälle!


      • bayut

        vertailu -08 TM:ssä jossa Ceed oli 1.6 dieselinä mukana oli Ceed yksi lämpimimmistä mukana olleista. Lämpiäminen maantie ajossa toiseksi nopein ja mukana huomattavan paljon kalliimpiakin merkkejä. Toki kaikennäköisiä höpöttäjiä on nykyisin joka paikassa, menee vaikka metrolaiturille niin niitä mumisijoita löytyy, mutta elämä on vaan tälläistä.


      • crdisti
        bayut kirjoitti:

        vertailu -08 TM:ssä jossa Ceed oli 1.6 dieselinä mukana oli Ceed yksi lämpimimmistä mukana olleista. Lämpiäminen maantie ajossa toiseksi nopein ja mukana huomattavan paljon kalliimpiakin merkkejä. Toki kaikennäköisiä höpöttäjiä on nykyisin joka paikassa, menee vaikka metrolaiturille niin niitä mumisijoita löytyy, mutta elämä on vaan tälläistä.

        Siinäpä sitä faktaa eikä hölynpölyä. Edelleenkin sitä mieltä, että jokainen voi todeta asian itse koeajamalla näillä keleillä. Kuinkahan monta talvea väitellään tästä.


      • pois se
        asardi kirjoitti:

        kait se jossain etelässä toimiikin mutta täälä pohjoisessa 25 asteen pakkasessa totesin taas aamulla ceedini kylmyyden,huolimatta 1,5 tunnin esilämmityksestä (sähkö),täytyisi kait laitattaa siihen webasto mutta mieluummin vaihdan sen autoon joka on suunniteltu näille selkosille! nitisee ja natiseekin pakkasilla aivan liikaa,kyllä 400000 km ajettu vanha volvoni oli talviauto jos sitä tähän vertaa,vaikea sillä on mistään ohi huristella kun ikkunat on niin jäässä että on turvallisuusriski yleensä lähteä sillä talvella tienpäälle!

        Elä itheäs palellutha siinä, vaan vaiha lämphimhään authoon. Kerro sitten mihin päädyit.


      • asardi
        crdisti kirjoitti:

        Siinäpä sitä faktaa eikä hölynpölyä. Edelleenkin sitä mieltä, että jokainen voi todeta asian itse koeajamalla näillä keleillä. Kuinkahan monta talvea väitellään tästä.

        samassa testissä todettiin myös se että ceed crdi LÄMPENEE HUONOSTI KAUPUNKIAJOSSA tosi pakkasilla siitähän tässä nyt on kysymys sehän ilmenee ensimmäisestä kannanotostani,täälä tuntuu olevan paljon lukihäiriöistä porukkaa.


      • jahnukka..
        asardi kirjoitti:

        samassa testissä todettiin myös se että ceed crdi LÄMPENEE HUONOSTI KAUPUNKIAJOSSA tosi pakkasilla siitähän tässä nyt on kysymys sehän ilmenee ensimmäisestä kannanotostani,täälä tuntuu olevan paljon lukihäiriöistä porukkaa.

        ja parempaa talviajettavaakin.Tarkenee t-paidalla talvella 30asteen pakkasessa.Vaikka täällä mitä lukis en usko oma kokemus omn tärkein.Osaatteko te käyttää laitteita tulee vaan mieleen joka väittää kylmyyttä..ei tartte tehot olla ees puolessa niin lämpenee.

        Auto on hiljainen lumella ja erinomainen talvessa. Voisin kättelyssä kirjoittaa *10- autoista* kommentteja mitkä oli tosi kylmiä..mutta en tahdo provoilla.Jokainen kun tietää millä pääsee töihisä ja menoilleen ihan itse:-).Liukkalla lumella kia auto ei lähde liurimaan helpolla, kuten moni laatuauto tekee..kokemus.Autoissaon epsit ja absit.En kian omistajana olis mistään huolissani.Lukee täällä mitä tahansa..


      • Ice-T..
        asardi kirjoitti:

        samassa testissä todettiin myös se että ceed crdi LÄMPENEE HUONOSTI KAUPUNKIAJOSSA tosi pakkasilla siitähän tässä nyt on kysymys sehän ilmenee ensimmäisestä kannanotostani,täälä tuntuu olevan paljon lukihäiriöistä porukkaa.

        Ei noi klonks-Wagen konserninkaan dieselit mitään saunoja ole ja mikä hölmöintä, niitä bensa-versioitakin on pitkään moitittu todella kylmiksi. Esimerkkinä äskettäin Tuulilasin kestotestissä ollut dsg-vaihteinen Golf mark 6, joka sai aika tylyt tuomiot lämpiämisestä. cee´deissä bensa-koneiset ovat todella lämpimiä, omakohtaistakin kokemusta 2 eri yksilöstä. Sanoisin, että nykydieseliin merkistä riippumatta kannattaa hommata Webasto, jos haluaa ensiluokkaista lämpiämistä kabiiniin. useat uudet dieselit joita olen ajanut tai jossa olen ollut kyydissä, ovat olleet pakkasilla aika hitaasti lämpenevää sorttia, etenkin nuo pienet downsizing-koneiset.


      • holissas
        jahnukka.. kirjoitti:

        ja parempaa talviajettavaakin.Tarkenee t-paidalla talvella 30asteen pakkasessa.Vaikka täällä mitä lukis en usko oma kokemus omn tärkein.Osaatteko te käyttää laitteita tulee vaan mieleen joka väittää kylmyyttä..ei tartte tehot olla ees puolessa niin lämpenee.

        Auto on hiljainen lumella ja erinomainen talvessa. Voisin kättelyssä kirjoittaa *10- autoista* kommentteja mitkä oli tosi kylmiä..mutta en tahdo provoilla.Jokainen kun tietää millä pääsee töihisä ja menoilleen ihan itse:-).Liukkalla lumella kia auto ei lähde liurimaan helpolla, kuten moni laatuauto tekee..kokemus.Autoissaon epsit ja absit.En kian omistajana olis mistään huolissani.Lukee täällä mitä tahansa..

        Ethän sinä ole huolissas kun työpaikastas, mutta pienenä vinkkinä: uppoava laiva kannattaa jätää ennemmin kun upota sen mukana.


      • lukihäirö
        asardi kirjoitti:

        samassa testissä todettiin myös se että ceed crdi LÄMPENEE HUONOSTI KAUPUNKIAJOSSA tosi pakkasilla siitähän tässä nyt on kysymys sehän ilmenee ensimmäisestä kannanotostani,täälä tuntuu olevan paljon lukihäiriöistä porukkaa.

        Testissä Kian lämpiämisnopeus taajama-ajossa arvioitiin kiitettäväksi, kaupunkiajosta ei puhuttu mitään.


      • koljander
        16 kirjoitti:

        Mitkään nykydieselit, eivät ole kovinkaan lämpimiä, ja siksi kalliimmissa, kuten mersuissa, ja audeissa, passateissa, joissakin toyota malleissa jne. on vakiona, joko polttoainelämmitin, tai sähkövastus. Vaikka ceedikään ei ole huippulämmin, on se kuitenkin parhaasta päästä nykydieseleistä, mutta ei läheskään vanhempien mersujen veroinen. Minulla on ollut kaikkiaan toistakymmentä diesel autoa, ainoat lämpimät autot on olleet 250 mersu vuodelta 1991 ja toyota hiace vm. 1993, niissä riittää lämpöä kovallakin pakkasella nämä autot on meillä edelleen käytössä, samoin vuoden vanha diesel ceed joten puhun omakohtaisesta kokemuksesta, enkä kuvittelusta.

        no niin sieltähän se tuli jotta 93 hiace muka lämmin,se hemmetin muutaman kuution kotelo sielä takana hohtaa kylmyyttä selkähän niinkuin siperia,ellei sinne sitten ole asennettu lisälämmitintä.


      • kl
        koljander kirjoitti:

        no niin sieltähän se tuli jotta 93 hiace muka lämmin,se hemmetin muutaman kuution kotelo sielä takana hohtaa kylmyyttä selkähän niinkuin siperia,ellei sinne sitten ole asennettu lisälämmitintä.

        Siinä hiacessa on väliseinä, ja vieläpä aika tiivis, joten ei tule kylmyyttä tavara tilasta ohjaamoon. Kyllä hiace on suorastaan kuuma nykyautoihin, esim ceediin verrattuna ja lämpenee paljon nopeammin kuin nykyiset autot.Minun on hyvä vertailla, koska ajan joka aamu ceedillä tai mersulla 250 d vm 1991 noin 30 km. Sen jälkeen otan hiacen käyttööni, niin tuntuu muutaman kilometrin ajon jälkeen , että saunaan on tultu varsinkin jos on ensin ajanut kialla. Mersu tosin on lähes yhtä lämmin kuin hiacekin.


      • kelle viesti olikaan
        holissas kirjoitti:

        Ethän sinä ole huolissas kun työpaikastas, mutta pienenä vinkkinä: uppoava laiva kannattaa jätää ennemmin kun upota sen mukana.

        miks ihmees ..auto huolletaan ja muuta myös ihan muualla, miks pitäs olla huolissaan ja jos jotain tulee joku on aina vastuussa.Niin meil suomes asita menee.Ja miten hyväs kaaras mitää oliskaa senku ajat ja huollat.


      • vedätyskö
        bayut kirjoitti:

        vertailu -08 TM:ssä jossa Ceed oli 1.6 dieselinä mukana oli Ceed yksi lämpimimmistä mukana olleista. Lämpiäminen maantie ajossa toiseksi nopein ja mukana huomattavan paljon kalliimpiakin merkkejä. Toki kaikennäköisiä höpöttäjiä on nykyisin joka paikassa, menee vaikka metrolaiturille niin niitä mumisijoita löytyy, mutta elämä on vaan tälläistä.

        kuinka paljon testeihin meneviä autoja maahantuojan toimesta näpelöidään?


      • saabisti1
        16 kirjoitti:

        Mitkään nykydieselit, eivät ole kovinkaan lämpimiä, ja siksi kalliimmissa, kuten mersuissa, ja audeissa, passateissa, joissakin toyota malleissa jne. on vakiona, joko polttoainelämmitin, tai sähkövastus. Vaikka ceedikään ei ole huippulämmin, on se kuitenkin parhaasta päästä nykydieseleistä, mutta ei läheskään vanhempien mersujen veroinen. Minulla on ollut kaikkiaan toistakymmentä diesel autoa, ainoat lämpimät autot on olleet 250 mersu vuodelta 1991 ja toyota hiace vm. 1993, niissä riittää lämpöä kovallakin pakkasella nämä autot on meillä edelleen käytössä, samoin vuoden vanha diesel ceed joten puhun omakohtaisesta kokemuksesta, enkä kuvittelusta.

        voi noilla kokemuksilla tuntua lämpimältä,minulla oli 1990 200d ja alkutalvesta jätin työkintaat mesen latialle sinne ne jäi kokotalveksi, kun jäätyi lattiaan kiinni, eikä sulanut, ennen huhtikuuta joten ei maailmanlämpimimmät vertailuajokit.


    • toinen kia ciid D

      Kia ciid varkku ainakin diiselinä on tosi lämmin.

      • uskon vahvistus

        Kun tarpeeks montakertaa hokee valkoinen valkoinen..... niin musta muuttuu valkoiseksi.
        Taitaa olla Kian lämpimyyden kanssa samoin lämmin lämmin.... kylse pakastin sulaa.


    • KeiKar

      Toisena autona on Ceed 1,6 diesel automaatti ja lämmin se on, kunhan sen saa käyntiin. Tänä talvena on nyt kaksi kertaa pitänyt ottaa virtaa toiselta autolta. Espoossa ei mittari ole kovia pakkasia nähnyt , mutta kerran se on täälläkin jäänyt käynnistymättä. Nyt viikonloppuna oli Savossa riittävästi pakkasta Ceedille.
      Onko muilla ollut ongelmia ? Löpönä ollut talvilaatu, joten se ei ole ollut syynä.

      • Cee'd

        Akku on ihan paska. Kävin ostaa kunnollisen tilalle. Lähtee nyt käyntiin, niin ku pitääkin


      • Magestic Motor Man
        Cee'd kirjoitti:

        Akku on ihan paska. Kävin ostaa kunnollisen tilalle. Lähtee nyt käyntiin, niin ku pitääkin

        Saatanan pikkuneidit. Vaihtakaa niiden pitsistringien tilalle pitkät kalsarit niin ei tarvitse vinkua auton kylmyydestä.


    • NoKiaCeedAnymore75

      Tänään 1.6 ISG bensa KIA Farkulla ajelin töihin ja oli melkeen 2h roikan päässä ennen sitä. 46 000km ajettu bensavehe lämpeni vasta 4 kilometrin ajon jälkeen. Tarkoitan moottoria. Lämpöä alko sisätiloihin puhaltamaan kyllä ennen sitä. N. -20 oli pakkasta. Kyllä tuo 1.6 bensakin aikansa ottaa kunnon pakkasella ennenkuin kunnolla lämpiää ellei tossa lokilämmittimessä sitten ole jotain häikkää ettei sitten sen takia lämpenis kunnolla.

    • Köyhienihmistenasialla

      Pro Cee'd GT 2014 ja Cee'd Wagon 2016 (litaranen 3-sylinterinen 120 hv) ovat hämmästyttävän kuumia autoja kovillakin pakkasilla. Kun säätää lämmityslaitteen 21°C:een niin vartin päästä on mukava olla :)

    • Köyhienihmistenasialla

      Vahvistan vaikka autoni on Pro Ceed'd GT. Älyttömän kuuma auto vaikka ukolämpötila olisi -25°C.

    • JaTasanVimonenKia

      Kuuma kampe on. Tänäänkin oli sellaiset taistelut tuon keskuslukon ja ajoneston kanssa, jottei paremmasta väliä. Kuka saakutin tsekkiläinen pelle tähän rakkineeseen on sähköt tehnyt.

      • Tsekkiläine

        Laita munalukko oveen ja ime sitä. Ajamisen esto on sinulle muutenkin hyväksi.


      • järkyttäväloota

        Sitten heräsit ja jouduit lähteen itäkippo skodalla töihin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      5
      4009
    2. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2062
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      856
    4. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      784
    5. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      738
    6. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      738
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      722
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      715
    9. 35
      674
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

      Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe