Minulla oli kolme päivää kurkku toiselta puolelta erittäin kipeä. Se oli kunnonsärkyä ja säteili korvaan asti. Nieleminen oli tosi tuskaa. Ei muita oireita paitsi noin puolitoista kuukautta kestänyt vaihtelevaoireinen nenän tukkoisuus, aivastelu, flunssainen olotila.
Neljäntenä kurkkukipupäivänä menin terveydenhoitajalle joka määräsi nieluviljelyyn josko olis streptokokin aiheuttama kurkkukipu.Samalla varattiin aika lääkärille samalle päivälle. Nieluviljelyn pikatestin tulos oli negatiivinen ja lääkäri epäili Adenovirusta.
Mulla ei kyllä ole ollut mitään muita siihen kuuluvia oireita kuin tuo kurkkukipu. Hän myöskin tutki poski- ja otsaonteloni jollakin mittarilla (levitti geeliä poskiin ja otsalle ja jollain mittaripuikolla tutki). Sanoi vain että ohhoh ompas turvonneet poskiontelon limakalvot. Antoi lääkkeeksi Duactia ja antibiottikuurin sekä kahen päivän sairausloman. Kehoitti tulemaan uudelleen vastaanotolle jos ei tunnu siinä ajassa auttavan.
Nyt on toisen päivän ilta ja kurkkukipu vaan jatkuu.
Onko kellään kokemusta Adenoviruksesta?
Adenovirus
4
2792
Vastaukset
- adenoa pitkään
tosin se aiheutti itselläni pääasiassa silmäoireita. Sekä flunssaoireita ja vatsaoireilua. Kurja virus, kesti n. 7 kk parantua siitä.
Sinulta on ultrattu poski-ja otsaontelot.
Adenovirus on siis virus, en ymmärrä miksi sait antibioottia? Se kun ei auta kuin bakteereihin (onko sinulla bakteeritulehdusKIN?)
Pikateti oli nega, entäpäs viljely?- who knows
Minulla lääkäri EPÄILI sitä Adenovirusta, enkä tiedä oikein miksi niitä antibiootteja sain. Liittyisikö mitenkään siihen että poskionteloiden limakalvot olivat erittäin turvoksissa, en tiedä enkä tajunnut kysyä.
Pikatesti oli negatiivinen, samoin se perinteinen nieluviljely.
Nyt on viikko siitä kun oireet alkoivat ja ovat nyt poissa, paitsi nenä on välillä vähän tukossa.
Jos sinulla se virus kesti jopa sen 7 kk, niin enpä usko sitten että minulla sitä oli, mutta kuka tietää. Oli se kurkku sen verran kipeä. - punasilmä
who knows kirjoitti:
Minulla lääkäri EPÄILI sitä Adenovirusta, enkä tiedä oikein miksi niitä antibiootteja sain. Liittyisikö mitenkään siihen että poskionteloiden limakalvot olivat erittäin turvoksissa, en tiedä enkä tajunnut kysyä.
Pikatesti oli negatiivinen, samoin se perinteinen nieluviljely.
Nyt on viikko siitä kun oireet alkoivat ja ovat nyt poissa, paitsi nenä on välillä vähän tukossa.
Jos sinulla se virus kesti jopa sen 7 kk, niin enpä usko sitten että minulla sitä oli, mutta kuka tietää. Oli se kurkku sen verran kipeä.pari vuottakin tuon viruksen kanssa, pääasiassa kun se on iskenyt silmiin. Jos sitä ei ole testattu niin sitä ei sitten voi sanoa onko se virus päällä vai ei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 544816
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1774328- 1333983
- 673922
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans493711Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe793528- 993084
- 542905
- 252736
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p172524