Minulla oli kolme päivää kurkku toiselta puolelta erittäin kipeä. Se oli kunnonsärkyä ja säteili korvaan asti. Nieleminen oli tosi tuskaa. Ei muita oireita paitsi noin puolitoista kuukautta kestänyt vaihtelevaoireinen nenän tukkoisuus, aivastelu, flunssainen olotila.
Neljäntenä kurkkukipupäivänä menin terveydenhoitajalle joka määräsi nieluviljelyyn josko olis streptokokin aiheuttama kurkkukipu.Samalla varattiin aika lääkärille samalle päivälle. Nieluviljelyn pikatestin tulos oli negatiivinen ja lääkäri epäili Adenovirusta.
Mulla ei kyllä ole ollut mitään muita siihen kuuluvia oireita kuin tuo kurkkukipu. Hän myöskin tutki poski- ja otsaonteloni jollakin mittarilla (levitti geeliä poskiin ja otsalle ja jollain mittaripuikolla tutki). Sanoi vain että ohhoh ompas turvonneet poskiontelon limakalvot. Antoi lääkkeeksi Duactia ja antibiottikuurin sekä kahen päivän sairausloman. Kehoitti tulemaan uudelleen vastaanotolle jos ei tunnu siinä ajassa auttavan.
Nyt on toisen päivän ilta ja kurkkukipu vaan jatkuu.
Onko kellään kokemusta Adenoviruksesta?
Adenovirus
4
2798
Vastaukset
- adenoa pitkään
tosin se aiheutti itselläni pääasiassa silmäoireita. Sekä flunssaoireita ja vatsaoireilua. Kurja virus, kesti n. 7 kk parantua siitä.
Sinulta on ultrattu poski-ja otsaontelot.
Adenovirus on siis virus, en ymmärrä miksi sait antibioottia? Se kun ei auta kuin bakteereihin (onko sinulla bakteeritulehdusKIN?)
Pikateti oli nega, entäpäs viljely?- who knows
Minulla lääkäri EPÄILI sitä Adenovirusta, enkä tiedä oikein miksi niitä antibiootteja sain. Liittyisikö mitenkään siihen että poskionteloiden limakalvot olivat erittäin turvoksissa, en tiedä enkä tajunnut kysyä.
Pikatesti oli negatiivinen, samoin se perinteinen nieluviljely.
Nyt on viikko siitä kun oireet alkoivat ja ovat nyt poissa, paitsi nenä on välillä vähän tukossa.
Jos sinulla se virus kesti jopa sen 7 kk, niin enpä usko sitten että minulla sitä oli, mutta kuka tietää. Oli se kurkku sen verran kipeä. - punasilmä
who knows kirjoitti:
Minulla lääkäri EPÄILI sitä Adenovirusta, enkä tiedä oikein miksi niitä antibiootteja sain. Liittyisikö mitenkään siihen että poskionteloiden limakalvot olivat erittäin turvoksissa, en tiedä enkä tajunnut kysyä.
Pikatesti oli negatiivinen, samoin se perinteinen nieluviljely.
Nyt on viikko siitä kun oireet alkoivat ja ovat nyt poissa, paitsi nenä on välillä vähän tukossa.
Jos sinulla se virus kesti jopa sen 7 kk, niin enpä usko sitten että minulla sitä oli, mutta kuka tietää. Oli se kurkku sen verran kipeä.pari vuottakin tuon viruksen kanssa, pääasiassa kun se on iskenyt silmiin. Jos sitä ei ole testattu niin sitä ei sitten voi sanoa onko se virus päällä vai ei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2716677Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2326250Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai425662Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1554991Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi303795Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1953729Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1323457Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan43143HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok333133Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3332799