Minulla oli kolme päivää kurkku toiselta puolelta erittäin kipeä. Se oli kunnonsärkyä ja säteili korvaan asti. Nieleminen oli tosi tuskaa. Ei muita oireita paitsi noin puolitoista kuukautta kestänyt vaihtelevaoireinen nenän tukkoisuus, aivastelu, flunssainen olotila.
Neljäntenä kurkkukipupäivänä menin terveydenhoitajalle joka määräsi nieluviljelyyn josko olis streptokokin aiheuttama kurkkukipu.Samalla varattiin aika lääkärille samalle päivälle. Nieluviljelyn pikatestin tulos oli negatiivinen ja lääkäri epäili Adenovirusta.
Mulla ei kyllä ole ollut mitään muita siihen kuuluvia oireita kuin tuo kurkkukipu. Hän myöskin tutki poski- ja otsaonteloni jollakin mittarilla (levitti geeliä poskiin ja otsalle ja jollain mittaripuikolla tutki). Sanoi vain että ohhoh ompas turvonneet poskiontelon limakalvot. Antoi lääkkeeksi Duactia ja antibiottikuurin sekä kahen päivän sairausloman. Kehoitti tulemaan uudelleen vastaanotolle jos ei tunnu siinä ajassa auttavan.
Nyt on toisen päivän ilta ja kurkkukipu vaan jatkuu.
Onko kellään kokemusta Adenoviruksesta?
Adenovirus
4
2447
Vastaukset
- adenoa pitkään
tosin se aiheutti itselläni pääasiassa silmäoireita. Sekä flunssaoireita ja vatsaoireilua. Kurja virus, kesti n. 7 kk parantua siitä.
Sinulta on ultrattu poski-ja otsaontelot.
Adenovirus on siis virus, en ymmärrä miksi sait antibioottia? Se kun ei auta kuin bakteereihin (onko sinulla bakteeritulehdusKIN?)
Pikateti oli nega, entäpäs viljely?- who knows
Minulla lääkäri EPÄILI sitä Adenovirusta, enkä tiedä oikein miksi niitä antibiootteja sain. Liittyisikö mitenkään siihen että poskionteloiden limakalvot olivat erittäin turvoksissa, en tiedä enkä tajunnut kysyä.
Pikatesti oli negatiivinen, samoin se perinteinen nieluviljely.
Nyt on viikko siitä kun oireet alkoivat ja ovat nyt poissa, paitsi nenä on välillä vähän tukossa.
Jos sinulla se virus kesti jopa sen 7 kk, niin enpä usko sitten että minulla sitä oli, mutta kuka tietää. Oli se kurkku sen verran kipeä. - punasilmä
who knows kirjoitti:
Minulla lääkäri EPÄILI sitä Adenovirusta, enkä tiedä oikein miksi niitä antibiootteja sain. Liittyisikö mitenkään siihen että poskionteloiden limakalvot olivat erittäin turvoksissa, en tiedä enkä tajunnut kysyä.
Pikatesti oli negatiivinen, samoin se perinteinen nieluviljely.
Nyt on viikko siitä kun oireet alkoivat ja ovat nyt poissa, paitsi nenä on välillä vähän tukossa.
Jos sinulla se virus kesti jopa sen 7 kk, niin enpä usko sitten että minulla sitä oli, mutta kuka tietää. Oli se kurkku sen verran kipeä.pari vuottakin tuon viruksen kanssa, pääasiassa kun se on iskenyt silmiin. Jos sitä ei ole testattu niin sitä ei sitten voi sanoa onko se virus päällä vai ei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781