Perhekoti vai sijoitus

Yhteydenpito?

Kummassa yhteydenpito yleensä toimii paremmin?

8

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hghdtglk

Tarkoittanet sijaiskotia vs. ammatillista perhekotia.

Riippuu tietysti tilanteesta ja ihmisistä, mutta veikkaisin perhekotia!

Erityisen paljon riippuu sinusta itsestäsi, miten kyvykäs olet keskustelemaan, vaihtamaan mielipiteitä, ottamaan selvää asioista, hyväksymään kannaltasi epämieluisiakin näkökantoja ja päätöksiä. Tämähän pätee kaikissa ihmissuhteissa ja ihmissuhteet ovat tärkeässä roolissa keskusteltaessa lapsen sijoituksesta kodin ulkopuolelle ja myös kaikista arjen toimista elämän varrella.

Olen nähnyt työssäni niin keskusteluhaluisia kuin yhteistyökyvyttömiäkin vanhempia ja saattaa niitä olla myös työssäolevissakin. Tosin viime mainitut karsiutuvat melko nopeasti pois.

• Näin se on

toimii perhekodin kanssa todella hyvin

• PSYKOHOITOJAKO
        Näin se on kirjoitti:

toimii perhekodin kanssa todella hyvin

Lopeta jo leirittäminen ja lapset kotiin!!!!

• tontin raja

siinä sitä sitten ollaan. "Älkää tulko meidän omilla rahoilla osamalle tontille" - on meidän lapsen "viehättävä" naispuolinen sijaishuoltaja määrännyt. Ja tontin rajaa pitemmälle emme todellakaan mene. Lapsi haetaan tontin rajalta tapaamiselle. Ja kaikki muut asiat toimivat samaa rataa.

Olen kuullut, että perhekodeissa ja latoksissa vanhempiin ja sukulaisiin suhtaudutaan paljon paremmin - joten ennemmin lapset niihin! Ehdottomasti!

• fvghytres

PERHEKOTIIN SIJOITETTUA LASTA SAA TAVATA. OMG!!

• Heikki ja Marjatta

Ovat olleet sijoitettuina 1v 9kk ja 12 kertaa hän on saanut lapset puhelimeen. Yksi vuorokauden kestänyt tapaaminen on ollut. Kohta onneksi tulee oikeuden päätös ja lapset palautuu. Ennelta ehkäisevää apua ei tullut vaan heti sijoitus. Lapsista ei ole löytynyt vikaa vaikka sitä ovat nuppinikkarit yrittäneet löytää. Onneksi oikeus vihdoin toteutuu.

Sijoituspaikkana lapseton pariskunta. Mielestäni ovat evoluution irvikuvia.

• 1234.....

yhdeyden pito niin lapsiin kuin henkilökuntaankin.... perhekoti jossa minun lapseni ovat niin ottavat minunkin mielipiteet lasten asioissa huomioon... ja saan käydä lapsiani katsomassa aina sovittaessa ja yön tai viikonlopunkin saan siellä viettää lasteni kanssa vapaasti..esim.vaikka lähteä kaupungille ostoksille ym.

Tämä perhekoti on aivan toista luokka mitä oli sijaisperhe jossa lapseni olivat.. sij.perheessä yhtenään rangaistukseski takavarikoivat lasteni puhelimet ja sij.vanhempiin oli vaikea saada yhteyttä kun asiaa oli...
      tapaamisrajoituksiakin sij.perhe vaati mitä ihmeellisimpien syiden vuoksi.. Mutta tietäähän sen jo miksi sij.perhe tämän kaiken vaivan näki ja teki juuri siksi ettei kukaan häiritse heidän juoma kekkereitään lasteni kanssa....

• Yksiäitivain

Minun tyttäreni on kans perhekodissa, johon olen erittäin tyytyväinen. Koskaan ei heidän kanssaan ole
        ollut mitään ongelmia. Sijaisperheistä mulla ei ole kokemuksia, mutta ainakin oman lapseni perhekotiin
        olen erittäin tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5203
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      560
      2658
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2392
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2220
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      2027
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1654
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1545
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      127
      1261
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      128
      946
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      899
    Aihe