Kummassa yhteydenpito yleensä toimii paremmin?
Perhekoti vai sijoitus
8
382
Vastaukset
- hghdtglk
Tarkoittanet sijaiskotia vs. ammatillista perhekotia.
Riippuu tietysti tilanteesta ja ihmisistä, mutta veikkaisin perhekotia!
Erityisen paljon riippuu sinusta itsestäsi, miten kyvykäs olet keskustelemaan, vaihtamaan mielipiteitä, ottamaan selvää asioista, hyväksymään kannaltasi epämieluisiakin näkökantoja ja päätöksiä. Tämähän pätee kaikissa ihmissuhteissa ja ihmissuhteet ovat tärkeässä roolissa keskusteltaessa lapsen sijoituksesta kodin ulkopuolelle ja myös kaikista arjen toimista elämän varrella.
Olen nähnyt työssäni niin keskusteluhaluisia kuin yhteistyökyvyttömiäkin vanhempia ja saattaa niitä olla myös työssäolevissakin. Tosin viime mainitut karsiutuvat melko nopeasti pois.- Näin se on
toimii perhekodin kanssa todella hyvin
- PSYKOHOITOJAKO
Näin se on kirjoitti:
toimii perhekodin kanssa todella hyvin
Lopeta jo leirittäminen ja lapset kotiin!!!!
- tontin raja
siinä sitä sitten ollaan. "Älkää tulko meidän omilla rahoilla osamalle tontille" - on meidän lapsen "viehättävä" naispuolinen sijaishuoltaja määrännyt. Ja tontin rajaa pitemmälle emme todellakaan mene. Lapsi haetaan tontin rajalta tapaamiselle. Ja kaikki muut asiat toimivat samaa rataa.
Olen kuullut, että perhekodeissa ja latoksissa vanhempiin ja sukulaisiin suhtaudutaan paljon paremmin - joten ennemmin lapset niihin! Ehdottomasti!
- fvghytres
PERHEKOTIIN SIJOITETTUA LASTA SAA TAVATA. OMG!!
- Heikki ja Marjatta
Ovat olleet sijoitettuina 1v 9kk ja 12 kertaa hän on saanut lapset puhelimeen. Yksi vuorokauden kestänyt tapaaminen on ollut. Kohta onneksi tulee oikeuden päätös ja lapset palautuu. Ennelta ehkäisevää apua ei tullut vaan heti sijoitus. Lapsista ei ole löytynyt vikaa vaikka sitä ovat nuppinikkarit yrittäneet löytää. Onneksi oikeus vihdoin toteutuu.
Sijoituspaikkana lapseton pariskunta. Mielestäni ovat evoluution irvikuvia. - 1234.....
yhdeyden pito niin lapsiin kuin henkilökuntaankin.... perhekoti jossa minun lapseni ovat niin ottavat minunkin mielipiteet lasten asioissa huomioon... ja saan käydä lapsiani katsomassa aina sovittaessa ja yön tai viikonlopunkin saan siellä viettää lasteni kanssa vapaasti..esim.vaikka lähteä kaupungille ostoksille ym.
Tämä perhekoti on aivan toista luokka mitä oli sijaisperhe jossa lapseni olivat.. sij.perheessä yhtenään rangaistukseski takavarikoivat lasteni puhelimet ja sij.vanhempiin oli vaikea saada yhteyttä kun asiaa oli...
tapaamisrajoituksiakin sij.perhe vaati mitä ihmeellisimpien syiden vuoksi.. Mutta tietäähän sen jo miksi sij.perhe tämän kaiken vaivan näki ja teki juuri siksi ettei kukaan häiritse heidän juoma kekkereitään lasteni kanssa....- Yksiäitivain
Minun tyttäreni on kans perhekodissa, johon olen erittäin tyytyväinen. Koskaan ei heidän kanssaan ole
ollut mitään ongelmia. Sijaisperheistä mulla ei ole kokemuksia, mutta ainakin oman lapseni perhekotiin
olen erittäin tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää372178Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642022Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363881670Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031631Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821082Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 73905
- 27899