"Alkoholi poistaa kaikki ongelmat"

EFF

Näinhän sitä jotkut sanovat... On tullut ujona etsittyä netistä kaikenmaailman ujoidesta parentumisohjeita, kaikki niistä sanovat vain että "toimi ennen kuin pelko valtaa sinut". Minusta nuo kaksi lausahdusta liittyvät hyvin läheisesti yhteen. Tiedän täsmälleen miksi olen ujo, koska pelkään tekojeni mahdollisia ja joskus mahdottomiakin seurauksia. Esim. en uskalla puhua ihmisille koska pelkään että se saa heidän ajattelemaan minusta pahaa yms. Ja jos näitä nettiohjeita on uskominen, ainoa tapa parantua on valehdella itselleen.
"Älä mieti vaan tee." "Menet vaan puhumaan sille, kyllä se hyvin menee." "Kun juot, kaikki ongelmasi katoavat".
Monet ovat varmasti huomanneet miten monet ujot ihmiset ovat usein ns. "nörttejä". Olenkin sitä mieltä että älykkyyden ja ujouden välillä on jokin linkki. Ehkä ujot ihmiset ovat ainoita jotka osaavat ajatella tekojensa seurauksia, ja miettiä niiden riskejä. Muut toimivat kuin päättömät kanat, eivät ajattele ollenkaan, tekevät vain. Joskus se on sen arvoista, joskus ei. Mutta mistä sen tietää milloin se on? En haluasi pelata uhkapeliä ainoalla elämälläni. Jos ainoa tapa päästä ujoudesta on heittää aivot narikkaan, en tiedä haluanko sitä lainkaan.
Keskustelkaa

8

783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huono konsti

      No alkoholi ei ainakaan ujouteen auta, kokeiltu on sitä. Helpottaa jännittynyttä olotilaa, mutta ei todellakaan saa kielenkantoja aukeamaan. Minut kutsuttiin kerran ensimmäistä kertaa eräisiin vapaamuotoisiin juhliin ja istuin ja naukkailin alkoa ja yritin saada itsestäni koko ajan rennompaa. No ei siinä istuessa mitään, mutta illan mittaan kun nousi ylös ja lähti liikkeelle niin helvetti soikoon, sitähän oli tuhannen kännissä joka oli mielestäni noloa, koska en ole mikään viinalla lotraaja. Nolotti.

      • wvvkpgko304vk

        Olen myös vetänyt kunnon kännit pari kertaa ja silti juhlissa / baarissa vain istunut hiljaa jossain kulmassa. Ei alkoholi ainakaan minulta (juurikaan) poista estoja. Sen, mitä se poistaa estoja niin muut haittavaikutukset, kuten ettei pysy enää pystyssä, kumoavat.


    • eräs ,,,

      Ongelmia vaan moninkertaistaa ne.
      Ujo ihminen vain miettii omanpäänsä sisällä kuvittele kaiken niin moninkertaiseksi. Jokaisella on omat murheensa jollakin ujous jollakin työttömyys,mikä kelläkin. Ja se mitä tunnet siitä näkyy ulospäin vain n.5%.

      Turha sitä on pelätä mitä joku ajattelee. Aina joku ajattelee pahaa joku hyvää, ei kannata olla niin itsekeskeinen.
      Vanhemmiten ujous kyllä karisee kun tulee itseluottamusta. Mieti missä olet hyvä ja vahvista niitä puolia itsessäsi.

    • ei halua ujostella

      no kyllä mulla ainaki helpottaa TODELLA PALJON alkoholi ujouden poistoon. estot lähtee että hujahtaa. eikä tartte edes paljoa ottaa...niinkin vähän että juuri ja juuri muut sen huomaavat. kummallista että teillä muilla ei ole auttanut :o

      • hvhxvbhfb

        Minullakin kyllä alkoholi auttaa. Turha siitä on peukkuja alas antaa, toisilla toimii toisilla ei.

        Jokainen fiksu ihminen on tavallaan ujo. Mutta liiallinen ujous ei vaan ole fiksua, sillä siitä ei seuraa mitään hyvää, vaan eristymistä ja yksinäisyyttä...


    • en halua tuputtaa

      Minä en luota itseeni vaan Jeesukseen, se toimii kaikessa.

      • OletkoJehova?

        :)


    • sdbgdsg

      No mitäs sitten vaikka se alkoholi auttaisikin, sittenhän pitäisi alkaa alkoholistiksi ja olla kokoajan päissään? Itsellä ainakin niin että humalassa olen kyllä niin sosiaalista kaikkien kaveria mutta selviämisen jälkeen olen taas se sosialisoinneista väsyvä hissukka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe