ikuisesti yksin

nakamana

Olen 16v poika ja pelkään jääväni yksin. Olen ujo ja hiljainen en uskalla puhua koulussa muille kuin tutuille.
Minä omistan todella ruman naaman joka kerta kun nään sen minun tekee mieli itkeä olen täysin epätäydellinen ihminen en pärjää koulussa ja olen ja olen huono urheilussa. Päivät vietän kotona nyhjöttäen. Minulla ei ole yhtään ystävää ja olen ruma. Elämä tuntuu niin tyhjältä

13

878

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 90-jäbä

Sulla ei oo rumaa naamaa.
      Rumuus on asenne, ilkeä käyttäytminen jne. Ei kukaan ole ulkonäöltään ruma.

Itse olin huono urheilussa ja vikana mut valittiin joukkueisiin.
      Huono urheilussa voi olla kuka vaan. Tosin urheilussa voi kehittyä kun vaan menee mukaan.

Kato joku harrastus.
      Niist löytää kavereit.

Käväse seurakunnan toiminnas.
      Nuorille järjestetään vaikka mitä.
      Raamikset on tosi hyvii.

Hommaa mese osotteit.
      Netistäkin voi kavereit ettii.

• 14.....

oon melkein samas tilantees ku sä... oon vaan tyttö... oon omasta mielestä ruma,enkä oo mikää pissis. Oon ujo ja hiljanen ja en uskalla myöskää puhua muille ku tutuille koulus....

• nakamana

minä en ole vain omasta mielestä vaan useat henkilöt ovat sanoneet minua rumaksi esim. terkkari,täti ja muut luokkalaiset

• määvaa
        nakamana kirjoitti:

minä en ole vain omasta mielestä vaan useat henkilöt ovat sanoneet minua rumaksi esim. terkkari,täti ja muut luokkalaiset

Hei, sää taidat olla mun mesessä, kuulostaisit siltä :)
        Aikusiten ei pitäisi arvostella nuorten ulkonäköä, paitsi tietty ok jos nyt jotain pissislutkjaa, mutta en usko et oot sellane. Lapset ny sanoo toisilleen mitä sattuu, on tyhmii nii ei voi tajuu.. Mutta ooks miettiny et vaihtaisit tyyliä?
        Ei kaikkien tarvitse olla huippiukuntoisia, jos vaikka sun tuleva tyttöystäväsi ei viihdy yhtään lenkillä niin eihän sitä yhtään kiva yksin urheilla ja turha huonokuntoisen tytsyn valittaa ettei jaksa sitä kantaa ku ei itekkää jaksa nostaa kun sellaset 4 kiloa ilmaan veljensä avulla.. Urheilijatytöistä nyt ymmärtää et haluu myös hyväkuntoisen poitsun, mutta voihan joku olla ilone et saa olla voimakkaampi kun poitsunsa.
        Jos sää oot se mun nettikamu nii asut siellä pienellä paikkakunnalla pohjosessa nii harrastetoimintaa ei ole oikein, mutta ei se nyt niin pieni ole ettei mitään ole. Nuorkka siellä ainakin, olisiks valmis menemään sinne (vaikka jonkun koulukaverin kans)? Ja kyllä siellä tapahtumia välillä järjestetään. Suostuisko sun tuttus olemaan sun kaa vapaa-ajalla? Niidenkin kautta voisit löytää jotain upeita kavereita ja kaveruudestakin voi kehittyä ystävyys.
        Vaikka koulu ei menekkään aina putkeen niin oot saanut opiskelupaikan. Jos oot lukiossa siellä todellakin pitää opiskella, ei se muuten mee hyvin. Matikassa kannattaa opetella kaavat hyvin, kun ne osaa kyllä onnistuu. Lukuaineet oppii vain lukemalla, mutta lue kaikki asiat kotona mitkä käsittelitte koulussa, eiköhän ne sitten muista paremmin.
        Yritä jaksella siellä kaikkien ihmisten kanssa, toivottavasti aurinko nousee joskus sunkin päivään. :)

• mitä !
        nakamana kirjoitti:

terveyden hoitaja sanonut rumaksi höpöhöpö : D

• rumamarakatti

mmä oon myös ruma, oon siis jätkä ja hyväksyn sen, silti tiedän että jotkut saattaaki tykätä mun ulkonäöstä, mut omasta mielestä oon ruma ja jotkut on sen mulle sanonukki suoraan :D
      mut silti viipotan tuol nokka pystys ku joku apina ja se riittää, et saan olla iha oma itteni =)

• itsevarma

rumamarakatti, sus on asennetta! Pidä toi ja muut omasta mielestää rumat, ottakaa mallia!

• noh noh

Pää pystyyn. Tää rumuus skenaario oli mullakin aiemmin. Jossain vaiheessa alko ihmiset sit antamaan yllättävää palautetta, että oon komea. Älä masennu, kauneus on katsojan silmissä. Etköhän sä oo kaunis/komea siinnä missä kuka tahansa.

• ujopoika18

Samanlainen tunne minullakin. Olin ala-asteella ja hieman myös yläasteella koulukiusattu. Tytöt välttelivät minua, olin kuin rutto. Kiusaus jätti minuun jälkensä ja nyt olen hyvin ujo. Puhun koulussa vain läheisimpien ystävieni kanssa. Joskus käy niinkin ihmeellisesti että joku muu juttelee kanssani, silloin menen vähän niin kuin lukkoon ja vastaan vain hänen kysymyksiinsä, en osaa pitää keskustelua yllä.

Kontaktini vastakkaiseen sukupuoleen on hyvin vähäistä. En oikeasti muista kuin yhden kerran jolloin olisin jutellut sukuni ulkopuolisen tytön kanssa jostain muusta kuin koulun ryhmätehtävistä yms. Tällöinkin menin lukkoon ja keskusteluni oli hieman vaivautunutta. Kuilua minun ja naisten välillä kuvaa hyvin se että kerran kun eräs tyttö oli merkitsemässä nimeäni erääseen luetteloon hän joutui miettimään hetken ennen kuin muisti nimeni.

Nyt olen lukion viimeisellä luokalla. Olen kokenut kaksi kunnon ihastusta, ensimmäinen meni ohi. Toinen ihastukseni on edelleen päällä. Valitettavasti kaikki merkit viittavat siihen että ihastukseni on varattu. Ajoittain tämä asia panee masentamaan, vielä ylä-asteella ajattelin että teen aloitteen viimeistään lukion kolmannella luokalla, kun olen tullut sosiaalisemmaksi. Sosiaalisemmaksi en ole valitettavasti tullut.

Olen sosiaalisesti melko sulkeutunut ja viihdyn vapaa-ajallani yksin. Kuten aiemmasta tekstistäni käy ilmi en ole kovin kyvykäs small talkiin, joten aloitteen tekeminen jäisi minulta jatkossakin tekemättä. Tämän vuoksi voidakseni alkaa seurustella toisen osapuolen olisi tehtävä aloite ja kestettävä ujouttani, kunnes oppisin tuntemaan toisen.

Epäsuosio tyttöjen keskuudessa on saanut minut ajattelemaan elämää ilman naista. Kun asiaa ajattelee enemmän se ei tunnu lainkaan hullummalta. Voisin olla vapaa tehdä mitä huvittaa ja voisin käyttää kaiken ansaitsemani rahan itseeni. Oikeastaan ainoana haittapuolena mielessäni kummittelee ajatus siitä että minusta voi tulla vanha ja erakoitunut ukko.

Kiitos, minun piti saada purkaa hieman tunteitani.

• Eventhough

Olen miettinyt, että monilla ihmisillä, jotka tähän threadiin vuodattivat, voisi olla Aspergerin syndrooma. Kannattaa tsekata, jos vähänkin epäilee itsessään jotain outoa sosiaalisella rintamalla. Itselläni ei ole sellaista, mutta tiedän paljon ihmisiä, joilla on.

Kaikille ujoille ihmisille neuvoksi, että kannattaa vain pakottaa itsensä läpi epämiellyttävistäkin sosiaalisista tilanteista. Elämässä on tiettyjä kynnyksiä, jotka pitää jossain pisteessä vain ylittää. Kun jostain asiasta sittemmin on päässyt yli, pystyykin jo nauramaan aiemmille mokilleen ja kompastuskivilleen. Kenelläkään ihmisellä ei ole mitään hävittävää. Kukaan ei ole täydellinen. Kun nämä seikat oivaltaa itse, kaiken pitäisi sujua.

• hgfdfg
        Eventhough kirjoitti:

Olen miettinyt, että monilla ihmisillä, jotka tähän threadiin vuodattivat, voisi olla Aspergerin syndrooma. Kannattaa tsekata, jos vähänkin epäilee itsessään jotain outoa sosiaalisella rintamalla. Itselläni ei ole sellaista, mutta tiedän paljon ihmisiä, joilla on.

Kaikille ujoille ihmisille neuvoksi, että kannattaa vain pakottaa itsensä läpi epämiellyttävistäkin sosiaalisista tilanteista. Elämässä on tiettyjä kynnyksiä, jotka pitää jossain pisteessä vain ylittää. Kun jostain asiasta sittemmin on päässyt yli, pystyykin jo nauramaan aiemmille mokilleen ja kompastuskivilleen. Kenelläkään ihmisellä ei ole mitään hävittävää. Kukaan ei ole täydellinen. Kun nämä seikat oivaltaa itse, kaiken pitäisi sujua.

mia sosiaalisissa ympyröissä.

• ujotytto
        hgfdfg kirjoitti:

mia sosiaalisissa ympyröissä.

Mulla on ihan sama ongelma kuin ujopoika18:lla, ihan kuin olisin lukenut omaa viestiäni!
        Paitsi olen 1v vanhempi tyttö. Yleensä luullaan, että kyllä tytöt nyt aina löytää jotain seuraa/kavereita yms, mutta niin ei vaan ole. Toivottavasti pääsin kiinni normaaliin elämään edes kakskymppisenä....

• ...........
        ujotytto kirjoitti:

Mulla on ihan sama ongelma kuin ujopoika18:lla, ihan kuin olisin lukenut omaa viestiäni!
        Paitsi olen 1v vanhempi tyttö. Yleensä luullaan, että kyllä tytöt nyt aina löytää jotain seuraa/kavereita yms, mutta niin ei vaan ole. Toivottavasti pääsin kiinni normaaliin elämään edes kakskymppisenä....

Itse olen nyt 18-vuotta ja voin sanoa, että elämäni oli todellakin tylsää ennen kuin täytin 18-vuotta. Yleensä aina ollut edes se yksi kaveri, mutta yläasteella 8 ja 9 ei yhtään ystävää. En ollut kiusattu, mutta syrjitty. Olisin varmasti saanut ystäviä jos olisin vain ottanut heihin jotain kontaktia, mutta kun ajattelin vain nolaavani itseni ja päivät kun meni ohi vaikka ei tehnytkään yhtään mitään niin se yläaste kului siinä yksikseen. Tuolloinhan juuri vasta tutustutaan siihen mitä oikein on itse ja juuri pahinta aikaa syrjäytyä kun pitäisi harjoitella jotain sosiaalisia taitoja. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että joku poika silloin olisi kiinnostunut musta vaikka ihan normaali vähän pyöreä tyttö olinkin.

No nyt sitten olen omasta mielestä ihan hyvän näköinen, normaali painoinen ja näin. Olen vain jotenkin onnistunut edes vähän sosiaalistumaan ja arvatkaa minkä avulla? No alkoholin:D Juu ei hyvin mene, mutta se on auttanut siinä mielessä kun kavereiden kanssa on juomassa ja lähtee baariin ja siellä sitten tulee höpöteltyä kaikkien kanssa lähinnä miesten, niin selvinkin päin on jotenkin helpompi puhua ja tutustua ihmisiin kun tiedän, että juttua riittää ja pystyn siihen muutenkin kuin alkoholin kanssa. Olen muuttunut ihan hirveästi siitä mitä joskus olen ollut vaikka sinkku edelleenkin olen ujouteni vuoksi.

Mutta siis asutko Tampereella, olisi kiva tutustua vaikka vain ystävinä niin saisi lisää tota itseluottamusta kummatkin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe