Sitkeä nielutulehdus (ei angiina)

kyllästyny

Lääkäri totesi minulla nielurisatulehduksen, joka nimeä en valitettavasti nyt muista, mutta kurkku oli siis todella kipeä ja molemmilla puolilla oli valkoista katetta ja kuumetta oli jatkuvasti yli 38 astetta. Ensimmäisen kerran sama tauti oli jo kuukausi sitten, mutta silloin lääkettä ei määrätty, koska se meni itsellään ohi, tuli kuitenkin siis takaisin. Nyt olen penisilliinikuurin jo syönyt ja vointi on ihan normaali muuten, mutta kuumetta on yhä päivittäin vähän, korkeimmillaan 37,4. Kurkku näyttää hyvältä muutoin, mutta toiselle puolelle on jäänyt pari ihan minimaalista valkoista pistettä. Onko muilla ollut tällaista? Olen ymmärtänyt, että tämä on aika sitkeä tauti, mutta onko niin ettei penisilliinikään välttämättä tehoa vaan pelkkä aika? Voisko joky nyt vastata.

5

1953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+6

ei aina tehoa, oli sitten kyseessä mikä bakteeri tahansa vaan tarvitaan jokin laajakirjoisempi antibiootti.

Ja angiina se ei siis ole?

• kyllästyny

Niin, angiina siis ei ole tämä nimeltään, en vaan saa millään päähän mitä lääkäri sanoi, joku A-tyypin joku se taisi olla. Mutta kuulemma siis antibioottia ei tarvita ollenkaan tähän jos oireet vähenevät itsestään. Nyt on kuitenkin jäänyt junnaamaan tähän kuumeeseen penisilliinin jälkeen ja kaulan rauhaset ovat turvonneet.

• ...
        kyllästyny kirjoitti:

Niin, angiina siis ei ole tämä nimeltään, en vaan saa millään päähän mitä lääkäri sanoi, joku A-tyypin joku se taisi olla. Mutta kuulemma siis antibioottia ei tarvita ollenkaan tähän jos oireet vähenevät itsestään. Nyt on kuitenkin jäänyt junnaamaan tähän kuumeeseen penisilliinin jälkeen ja kaulan rauhaset ovat turvonneet.

Olisko sitten kuitenkin A-ryhmän streptokokki? Se kyllä tarkoittaisi angiinaa ja yleensä aina lähdetään hoitamaan. B-ryhmän streptokokki taas ei aina vaadi hoitoa ellei ole oireita. Lapsellani on nyt mennyt 3 penisilliinnikuuria tuohon jälkimmäiseen, viimeinen loppui juuri. Nähtäväksi jää uusiiko vielä. Silloin ratkaisuna on nielurisanpoisto. Kannattaa sinunkin käydä uudelleen ehkä viljelyssä, niin selviää onko pöpö häädetty. Aina ei yksi kuuri tehoa.

• kyllästyny
        ... kirjoitti:

Olisko sitten kuitenkin A-ryhmän streptokokki? Se kyllä tarkoittaisi angiinaa ja yleensä aina lähdetään hoitamaan. B-ryhmän streptokokki taas ei aina vaadi hoitoa ellei ole oireita. Lapsellani on nyt mennyt 3 penisilliinnikuuria tuohon jälkimmäiseen, viimeinen loppui juuri. Nähtäväksi jää uusiiko vielä. Silloin ratkaisuna on nielurisanpoisto. Kannattaa sinunkin käydä uudelleen ehkä viljelyssä, niin selviää onko pöpö häädetty. Aina ei yksi kuuri tehoa.

Olen käynyt lääkärillä uudestaan ja myös verikokeessa ja lääkäri sanoi, että lämpöily voi jatkua pitkäänkin kyseisen taudin jälkeen. Muutoin olen jo terve, eli kurkun kanssa ei ole ollut enää mitään ongelmia ja uutta kuuria en ole tarvinnut.

• h.e.p.

Mulla oli ilmeisesti joku laryngiitti tms. liki 2 kuukautta sitten, joka jatkui inluenssatyyppisenä, kuume nousi aika korkealle ja sen jälkeen on kurkussa ollut kaksi kertaa tulehdusta, jossa valkoisia pilkkuja. Viimeksi otettiin nieluviljelyt, mutta ei todettu angiinaa. Silloin ei ollut kuumetta. Yhden antibioottikuurin söin tuon influenssan aikana (pahin yskä lähti sillä ja nenän tukkoisuus loppui).
      Nyt on taas kurkkuoireita valkoisia pilkkuja toisella puolella ja lievää lämmönnousuakin, ollut jo kolme päivää.
      Mitään testejä ei ole nyt tehty, kun tässä kahden kuukauden sisällä on jo muutenkin niin paljon kokeita otettu.
      Lääkäri ei viitsinyt enää edes tutkia kunnolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67