lumiset oksat
taipuvat painon alla
syvyyttä kohti
katson sieluni kuvaa
kätesi liikkuessa
(17 12 2009)
tanka
6
271
Vastaukset
luuletko että
vuodet voivat marssia
läpi huoneiden
uurtamatta jälkiä
kaikille pinnoillesi
(22:32 - 22:33)lindalinda kirjoitti:
vaan tiedän, ne marssii todellakin.
Ja jättää jälkiä, vaikka ummistaisit silmäsi niiltä.se ei ole lainkaan huono, eihän. Elämiseen kuuluu elämän jäljet.
On kuitenkin asioita jotka voisi jättää tekemättä, asioita joista jo tehdessään tietää että joutuu maksamaan kovan hinnan, ja tekee siitä huolimatta, hetkellisen ilon tai jonkin muun muka pätevän "hyödykkeen" vuoksi. Silloin olisi hyvä muistaa että väärä on väärää tuntunee kuinka hyvältä tahansa. Jos ymmärtäisi kuinka tavattoman syvä jälki asioista jää - ehkä se auttaisi pysymään kiinni hyvässä, kieltäytymään näennäishyvästä?
Jotain tämänkaltaista tunnelmaa oli ajatuksessa mikä häivähti mielessäni tankaa tehdessä.
Vaikka luulen kyllä ettei sekään auttaisi...
Ainoa mikä voisi auttaa olisi rakkaus totuuteen, kyllin syvä ja tarpeeksi ehdoton. Sellainen rakkaus voisi auttaa tekemään oikeita ratkaisuja. Ja myöntämään oman vastuullisuutensa asioiden edessä sekä menemään eteenpäin silloin, kun on tehty vääriä ratkaisuja. Eikä ainoastaan voisi vaan auttaa.
Todellinen rakkaus on valmis kieltäytymään kosketuksista ja jopa kääntämään selkänsä, jos rakkauden kohde on esim. varattu tai jos muuten on moraalisesti enemmän oikein toimia niin kuin toisin. Se saattaa sattua ja sisin ikäänkuin särkyy mutta näiden särkymisten jäljet ovat kauniita elämän jälkiä, kunnioitettavia uurteita. Rakkaus totuuteen synnyttää laulua sellaisissa jäljissä... vastakohtana toisenlaisille jäljille, mitkä toden totta olisivat saaneet jäädä syntymättä.
Voi hyvin ystäväni Linda.
- - -
VANHOISSA RAKENNUKSISSA
Seisot peilin edessä
vavahdellen
hytisten,
kuuntelen syvältä kumpuavaa itkua
Rakkaani
Olkapääsi nytkähtää, kädet painuvat silmille,
elämä on niin tavattoman julma
tällaisina kirkkaina aamuina:
löysit kasvoiltasi uuden juonteen, yön aikana ilmestyneen rypyn
Tule syliin
Anna minun suudella kasvojesi ihoa,
uurtuvaa ihoa;
kuluvana olet kaunis
(23 10 09)
sydämenlyönti
talvisen illan kello
helähtää hiljaa
alastoman huoneessa
kätköpaikaton hymy
(22:40 - 22:48)- Mysteriet
Hiljainen kello
tikittää yhä jossain
Hiljainen ääni
minuutti minuutilta
kaikuna vastaa sydän Mysteriet kirjoitti:
Hiljainen kello
tikittää yhä jossain
Hiljainen ääni
minuutti minuutilta
kaikuna vastaa sydänrunon mielenmaisemaa...
Kiitos Mys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151459- 961286
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41098Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171086Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.61862- 32840
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii45780T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37778