Sain tänään vasta tietää neuvolassa että minun pitää käydä sokerirasituksessa vielä ennen joulua.. Piti varata aika mutta labrassa ei ollut aikoja joten joudun ihan jonotusnumerolla sinne menemään.. Nohh.. Oikeestaan kysymykseni oli että saako sen 12 tunnin paaston aikana juoda vettä? Minulla on aina aamuisin aivan hirveä jano ja ajatuskin siitä että ei voisi vettäkään juoda on aivan hirveä.. Tuon paastoamisen vielä jotenkuten kestän kun tiedä että kahvila on siinä ihan vieressä ;)
Sokerirasitus..?
10
6679
Vastaukset
- Olen..
ymmärtänyt että lasin vettä voi silloin aamulla ennen sokerirasitusta juoda, mutta ei enempää. Itse join ehkä puoli lasia vettä aamulla ennen labraan lähtöä..
- Saaga^^
Minulla on sokerirasitus 28 tätä kuuta ja neuvolasta annettiin semmoiset ohjeet, että vain ja ainoastaan lasillinen vettä aamulla on sallittu..
- en ole varma
sanottiin myös, että vettä saa juoda mutta mielellään ei. En kyllä muista, että minulle olisi sanottu, että nimenomaan vain yksi lasillinen on sallittu. Mutta luulen, että pahimpaan hätään sekin auttaa.
- ja neuvolan
..ohje oli että syömättä ja juomatta 12h. Vettä voi juoda pieniä määriä, mutta parempi olisi mitä vähemmän.
Mulla kanssa aamuisin kauhea jano, hirvittää miten selviydyn... evästä vaan laukkuun ja heti kimppuun kun vika koe otettu.- 1.2.3.4
Minulla oli tuossa n.viikko sitten. Neuvolatädin ohje oli myös että syömättä ja juomatta 12h, ja minulla oli että voin kostuttaa suuta vedellä ja purskauttaa pois, mutten saa juoda:D Minullakin nykyisin ollut aikas jano. Voisin sanoa, että heikotti aikalailla kun viimeiset kaks tuntia labrassa oli kiduttu. Paasto arvo oli 4.2, 1h arvo 10,7 ja 2h arvo 5.2. Nyt sitten loppu raskauden mittailen 2xviikossa sokerit. Eiköhän ne ruokavaliolla ja liikunnalla pysy aisoissa:) ja onneksi loppu alkaa häämöttää viikko viikolta (31 5). Ja toisaalta ihan hyvä näin, ei tule mässäiltyä ja tulee liikuttua, vaikka aika terveellisesti olen yrittänyt elellä:) mutta se perhanan karkkihammas kun meinaa kolottaa, varsinkin näin joulun alla:D
- ...
Paastohan tarkoittaa ruuasta ja juomasta luopumista. Veden juominen alentaa verensokeria. Eli jos juot aamulla lasillisen vettä ennen rasitukseen menoa niin se vaikuttaa paastoarvoon.
- Tonttu rv12
Kiitos kaikille vastauksista :) En saanut neuvolasta mitään muuta kuin pienen lapun jossa luki tiivistettynä mitä sokerirasituksessa tapahtuu ja sitten siinä luki 12h ravinotta.. Eli jos nyt en ihan väärin ymmärtänyt niin aamulla voi ihan pienen hörpyn ottaa vettä ja testin aikana ei tippaakaan koska se laimentaa arvoa???
- Tonttu rv12
Nyt tulee varmaan todella tyhmä kysymys.... Saako rasitustestin aikana käydä vessassa? Raskauden takia joudun juoksemaan pissalla tosi usein ja jos en mene silloin kun täytyy niin alkaa alavatsa ja alaselkä särkemään.. Vaikuttaako pissalla käynti jotenkin sokeriarvoihin? Tarkoitan sen jälkeen kun sen litkun on juonu?
- öllökkö
Tonttu rv12 kirjoitti:
Nyt tulee varmaan todella tyhmä kysymys.... Saako rasitustestin aikana käydä vessassa? Raskauden takia joudun juoksemaan pissalla tosi usein ja jos en mene silloin kun täytyy niin alkaa alavatsa ja alaselkä särkemään.. Vaikuttaako pissalla käynti jotenkin sokeriarvoihin? Tarkoitan sen jälkeen kun sen litkun on juonu?
Heip!
Itse kävin n.2vko:a sitten ja labrasta sain ohjeeksi, että syömättä 12-15h. Illalla saa juoda 1lasin vettä ja aamulla ½ lasia vettä. Näin toimin. Kokeen aikana saa käydä vessassa, jos on tarvetta. Juoda tai syödä ei saa ja ei paljon liikuskellakkaan.
Rasitus ei ollutkaan niin hurja, kun olin etukäteen hampaat kalisten pelännyt! :)
Kertaalleen tuli huono-olo, mutta sekin helpotti itsekseen. Vähän jano kerkes tulemaan, mutta nälkä meni oikeastaan ohi eikä tehnyt mieli syödä. Kävelin kotiin ja ulkoilutin koiran ennen kuin rupesin evästä etsimään.
Jos tulee huono-olo tai huippaa on mahdollista päästä pitkäkseen, kun pyytää.
Labraan voi soittaa ja kysyä lisäohjeita, jos haluaa.
Tsemppiä ja hyviä arvoja! Pärjäät ihan varmasti... Ja sehän tehdään ihan vain äidin ja vauvan parhaaksi, samoin tarvittaessa jatkot. - Tonttu rv12+1
öllökkö kirjoitti:
Heip!
Itse kävin n.2vko:a sitten ja labrasta sain ohjeeksi, että syömättä 12-15h. Illalla saa juoda 1lasin vettä ja aamulla ½ lasia vettä. Näin toimin. Kokeen aikana saa käydä vessassa, jos on tarvetta. Juoda tai syödä ei saa ja ei paljon liikuskellakkaan.
Rasitus ei ollutkaan niin hurja, kun olin etukäteen hampaat kalisten pelännyt! :)
Kertaalleen tuli huono-olo, mutta sekin helpotti itsekseen. Vähän jano kerkes tulemaan, mutta nälkä meni oikeastaan ohi eikä tehnyt mieli syödä. Kävelin kotiin ja ulkoilutin koiran ennen kuin rupesin evästä etsimään.
Jos tulee huono-olo tai huippaa on mahdollista päästä pitkäkseen, kun pyytää.
Labraan voi soittaa ja kysyä lisäohjeita, jos haluaa.
Tsemppiä ja hyviä arvoja! Pärjäät ihan varmasti... Ja sehän tehdään ihan vain äidin ja vauvan parhaaksi, samoin tarvittaessa jatkot.Kun soitin labraan ja varasin ajan (jota en saanut, joudun jonotusnumerolla menemään) niin sanottiin että syömättä 10-12h.. mielellään 11h kun sit ottaa huomioon että saattaa joutua hetken siellä odottamaan.. Mutta tämä henkilö jonka kanssa puhuin painotti siihen että ei yli 12h syömättä.
Eri paikkakunnilla eri pituudet näköjään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733