Olen ajatellut hankkia kotidopplerin koska stressaan koko ajan että onko vauvalla kaikki hyvin.. Meillä neuvola 5-6 viikon välein ja se on pitkä aika sillon kun on hermoheikki ;) Kuulisin mielelläni kokemuksia :) Millä rv:llä sydänäänet ovat kuuluuneet jne.
Kiitos etukäteen :)
Kotidoppleri :)
29
5205
Vastaukset
- ......
milloin tarkalleen ostin tuon, mutta hyvin on minulla toiminut. Nykyään tulee vähemmin käytettyä, vauva ilmoittaa olemassa olostaan niin moninaisilla tavoilla, ettei voi olla huomaamatta, rv 35 2 menossa.
Mutta suosittelen kyllä, itsekin ostin tuon laitteen juuri samaisen panikoimisen takia. Kyllä muuten rauhoitti mieltä, jos vauva ei ollut pahemmin liikkunut, ja kuunteli sydänäänet, normaalit oli =)
On muutenkin hauskaa, kun kuulee vauvan muut liikkeetkin =) Pieni potku tai heilahdus, niin kuuluu ufomaista ääntä :D- v3r
Minä ostin omani tuolta http://www.pedihealth.fi/product_details.php?p=102 . Olen ollut tosi tyytyväinen hankintaan, mutta kannattaa olla tarkkana että oikeasti löytää ne sydänäänet eikä kuuntele vaikkapa istukkaa, kuten minä tein useamman viikon :) Tästä syystä en osaakkaan sanoa, että koska sydänäänet kuuluivat ensimmäistä kertaa; istukka ainakin viikolla 11 ;)
- ostin rv 12+
Heti kuultiin sydänäänet, on kuultu joka kerta kun on kuunneltu. Välillä saa vähän etsiä, mutta sitähän neuvolassakin joudutaan tekemään, ei ne heti kuulu.
- ....
Kuuluivat hyvin pitkän etsiskelyn jälkeen Angel saundilla rv 10 5.
- wi-ma
Paljon tuollainen laite maksaa??
- ....
wi-ma kirjoitti:
Paljon tuollainen laite maksaa??
Mulla maksoi toimituskulujen kanssa 51€.
- Eijeijei
Omaa kokemusta ei ole, mutta äitiysneuvolan terveydenhoitajalta kuulemieni kokemusten perusteella en voi suositella. Ensinnäkin, harvoilla äideillä se vähentää asiasta stressaamista, usein päinvastoin. Toisekseen, laitteiden laaduissa ja käyttäjissä on eroa, ja ikävimmät tapaukset ovat niitä, joissa laitteella on tyytyväisenä kuunneltu "sikiön sydänääniä" vaikka todellisuudessa kyseessä on ollut äidin sydänäänet, ja siksi ei olla ymmärretty huolestua liikkeiden vähenemisestä... lopputuloksen voitte arvata. Näitä ulkomailla sattunut useampiakin (koska laitteen hankkii keskimäärin useammin henkilö jolla syystä tai toisesta suurempi riski kohtukuolemiin), Suomesta tiedän vain yhden.
- hmm...
Pitää olla harvinaisen yksinkertainen ihminen jos ei erota sikiön ja itsensä sydänääniä. Sikiön syke on huomattavasti nopeampi kuin oma syke. Omaa sykettä voi vaikka kuunnella rinnan päältä tai koittaa rannepulssin. Harvalla odottajalla syke on kuitenkaan 120-160
- Eijeijei
hmm... kirjoitti:
Pitää olla harvinaisen yksinkertainen ihminen jos ei erota sikiön ja itsensä sydänääniä. Sikiön syke on huomattavasti nopeampi kuin oma syke. Omaa sykettä voi vaikka kuunnella rinnan päältä tai koittaa rannepulssin. Harvalla odottajalla syke on kuitenkaan 120-160
Ison mahan kanssa jännittyneenä sydänääniä odottavan äidin syke 120 ei todellakaan ole harvinaisuus, monella perusjampallakin yhtään kroonisemmin stressaantuneena nousee perussyketaso voi nousta sataan, ja sikiön sykkeessäkin normaali vaihtelu on välillä 100-180. Eikä ole kerta tai kaksi kun äitiyspoliklinikan kätilö ei voi suorilta käsin (pulssia tunnustelematta) sanoa kuunteleeko sikiön vai äidin sydänääniä. Toki äidin pulssin kokeileminen ratkaisee ongelman, jos pulsseissa on selkeä ero (kuten useimmiten kuitenkin on), mutta harva sitä tekee.
Jos kirjassa lukee että aikuisen perussyke on 50-80 ja sikiön 120-160 niin ei se aikuisen tai sikiön sydän niitä kirjoja ole lukenut. - nauraja.......
Eijeijei kirjoitti:
Ison mahan kanssa jännittyneenä sydänääniä odottavan äidin syke 120 ei todellakaan ole harvinaisuus, monella perusjampallakin yhtään kroonisemmin stressaantuneena nousee perussyketaso voi nousta sataan, ja sikiön sykkeessäkin normaali vaihtelu on välillä 100-180. Eikä ole kerta tai kaksi kun äitiyspoliklinikan kätilö ei voi suorilta käsin (pulssia tunnustelematta) sanoa kuunteleeko sikiön vai äidin sydänääniä. Toki äidin pulssin kokeileminen ratkaisee ongelman, jos pulsseissa on selkeä ero (kuten useimmiten kuitenkin on), mutta harva sitä tekee.
Jos kirjassa lukee että aikuisen perussyke on 50-80 ja sikiön 120-160 niin ei se aikuisen tai sikiön sydän niitä kirjoja ole lukenut.No ei kai nyt sentään :D :D Hehheh...no ei mun syke ainakaan 120 nouse ilman liikuntaa :D :D Ja TODELLAKIN erotin omat äänet ja vauvan, kun niitä aikanaan (4 vuotta sitten) kuuntelin...en vaan käsitä, kuinka ne vois mennä sekaisin...mutta ilmeisesti sitten :D
- Eijeijei
nauraja....... kirjoitti:
No ei kai nyt sentään :D :D Hehheh...no ei mun syke ainakaan 120 nouse ilman liikuntaa :D :D Ja TODELLAKIN erotin omat äänet ja vauvan, kun niitä aikanaan (4 vuotta sitten) kuuntelin...en vaan käsitä, kuinka ne vois mennä sekaisin...mutta ilmeisesti sitten :D
Tänään verenpaineenmittauksessa istuskellessa odottajan syke oli 118, eikä se ollut mitenkään erityisen epätavallista. Niin se vain on, että kaikki ei olla samasta muotista :)
- 165 bpm
Jep jep, mulla on myös kyseinen laite ja hyvä on. Kunhan sisäistää sen että ei se mikään takuu ole sikiön selviämisestä :) Kyllä ne sikiön sydänäänet erottaa hyvin selvästi omista. Syke on noin tuplasti nopeampi:) Olen myös vähän hermoheikkoa luonnetta ja sen verran aina ajattelen, että en edes yritä kuunnella ääniä silloin jos en 'hätätapauksessa' seuraavana päivänä pääsisi neuvolaan. Meinaan, että jos syystä tai toisesta en saisi sykettä kuuluviin niin voisin tarvittaessa käydä neuvolassa tarkistamassa tilanteen:) Ekalla kerralla joutui sykettä hermostumiseen asti etsimään, mutta sen jälkeen on löytynyt suht helposti.
- ........
pitäisi erottaa oma ja sikiön sydänäänet toisistaan, vai luuleeko joku todella että oma pulssi on 148-150 ? Huonosti menee siinä vaiheessa. Minä kyllä erotan dopplerilla oikein hyvin oman sydämenäänen ja sikiön toisistaan.
- Dopplerin omistaja
Hei mulla nyt rv36, ja olen ollu tosi onnellinen doppleriin toimii moitteettomasti, olen nyt kolmatta kertaa raskaana ja todella saanu mielenrauhan tolla. Mulla angel sounds ja vain muutaman kerran käytetty, kun vauva liikkuu niin mukavasti. Kuulee sydänäänet, potkut, verenvirtauksen jne...Jos olet kiinnostunut ostin itse heinäkuun lopulla ja maksoi 51 euroa, olen myymässä ja saat sen 30 euroon, meinasin just huuto nettiin laittaa mutta tarjoan täällä, kun osui silmään=)
Kirjoita vaikka tänne mulle jos kiinnostaa terv. kati-21suomi24.fi - Itsekin kätilö
teillä kanssaodottajilla tuntuu olevan tuota ylimääräistä rahaa tuhlattavaksi kaikenmaailman dopplereihin. Onkohan tuo touhu oikein viisasta. Stressataan kuuluuko sydänäänet ja kuunnellaan jatkuvasti. Siitähän se stressi vasta koituukin. Sitten tehdään omia päätelmiä ja ollaan tuhannen huolissaan, että nyt kaikki ei ole hyvin ja alkaa turha soittelu ja lääkäri/neuvola rumba. Eikö teille riitä se, että normaali neuvolakäynneillä kätilö kuuntelee sikiön sydänäänet? Ammattilaisilla on kokemusta ja näkemystä, mikä on oikein ja milloin pitää huolestua. Mitä te voitte tehdä muka, jos esim. alussa sydänäänet lakkaavat??? Ette yhtään sen enempää kuin henkilökuntakaan, elikkä ei mitään.
- mammamiia*
Liikkeet alkaa toisilla tuntumaan vasta rv20 tai sen jälkeenkin eli dopplerilla voi silloin kuullostella sydänääniä paljon aiemmin. Jos dopplerin ostaa tarpeeksi aikaisin tulee se käyttöön, jos laitteet hankkii esim. vasta rv17 niin liikkeet tuntuu jo suht pian jos taas rv12 voi sydänääniä kuunnella pitkään ennen liikkeitä. Neuvola on kuitenkin vain 4vko:n välein aluksi joten ei niitä sydänääniä sielläkään kovin usein pääse kuulemaan. Kaikissa neuvoloissa ei todellakaan ole kätilö joka sydänääniä kuuntelee. 50€ ei kyllä ole niin iso raha, moni käyttää saman rahan johonkin paljon turhempaan. Mikä on kenellekkin turhaa ja mikä ei ja millainen on kunkin rahatilanne. Toinen ostaa vauvalle monella tuhannella tarvikkeita ja toinen ostaa muutamalla satasella kaiken käytettynä. Toinen käy ylimääräisissä ultrissa ja 4D:ssä ja käyttää rahat niihin.
Lisäksi itse 6 vuotta tätä raskautta yrittäneenä, 2 keskenmenoa ja yhden enkelin (eli kyllä synnyttyään) rv24 synnyttäneenä voin todeta, että doppleri huojentaa oloa. Ei toisten valintoja voi ymmärtää, jokainen tekee niin kuin haluaa. Ostaa dopplerin tai on ostamatta.
- seela 89
laittaa rahaa , pääset neuvolaan säännöllisesti ja kun vauva alkaa potkimaan niin tiedät että kaikki kunnossa, kivempi niitä potkuja ja käännöksiä on kuunnella ja tunnustella kuin panikoida että kuuluuko sydän äänet. ja lapsihan liikkuu koko loppuraskauden ajan, kyllä ne päivittäin tuntee.
- Kotitohtori
rahareiän ovat keksineet tehtailijat, mutta minkäs teet kun kerran sinisilmäisiä löytyy. Sieltä rahat pois mistä saa ja raskaanaolevat ovat hormooneineen näköjään otollinen kohde, varsinkin ensimmäistä odottavat.
- Janicke
Kauhean negatiivinen asenne. Ei se varmaan teitä haittaa, jos joku saa mielenrauhan tuolla laitteella :) Itse ostin 17 viikolla ja supertyytyväinen olen ollut! Kun on etuistukka, ei liikkeet tunnu kovinkaan kovina ja dopplerilla kuunnellessa mieskin pääsee mukaan odotukseen :) Me ollaan tykätty. Ja maksoin omastani 45 €, voi sen rahan huonomminkin käyttää.
- mysikka
Janicke kirjoitti:
Kauhean negatiivinen asenne. Ei se varmaan teitä haittaa, jos joku saa mielenrauhan tuolla laitteella :) Itse ostin 17 viikolla ja supertyytyväinen olen ollut! Kun on etuistukka, ei liikkeet tunnu kovinkaan kovina ja dopplerilla kuunnellessa mieskin pääsee mukaan odotukseen :) Me ollaan tykätty. Ja maksoin omastani 45 €, voi sen rahan huonomminkin käyttää.
Minäkin mietin hetken hankkisinko dopplerin kotiin, mutta päädyin siihen, etten hanki. Vauva potkii tiettyinä aina kun minä olen hetken paikoillaan, joten oletan että sillä on kaikki kunnossa. Tämä on ensimmäinen raskauteni ja potkut alkoivat tuntua viikolla 15. Väittäisin että ennen liikkeiden tuntemista sydänäänien kuuntelusta ei ole yhtään mitään hyötyä. Jos raskaudessa on jotakin vialla, ei lasta kukaan pysty pelastamaan jotain alle 16-viikkoisena. Keskonen selviää hengissä vasta jostain viikosta 24-26 lähtien. Pahimmat ongelmat pitäisi tulla esille jo niskapoimu-ultrassa & rakenneultrassa, missä kummassakin kehottaisin jokaista käymään, vaikka niitä molempia ei kai kaikissa kunnissa tarjota ilmaiseksi. Luin jostain, että viikolta 27 lähtien isä pystyisi kuuntelemaan sydänääniä äidin vatsan päältä. Pitänee kokeilla sitä kohtsillään...
Te joilla kotidoppler on, kuinka usein kuuntelette sydänääniä?
- äippä34
minulla oli aknssa edellisessä raskaudessa dobleri ja oli kyllä hyvä! sai kuunneltua vauvan sydänääniä millon halus. onneksi en sitä hävittänyt pois sillä tähän perään tuli toinen raskaus ja aion kyllä sitä käyttää, äänet kuului noin vkolla 12-13
- Tupla 27+2
Mielestäni oli hyvä ostos, olen niin hirveä hermoilija että aika useasti kuuntelin että onko mahassa mitään elämää, joka kerta kuulu lyönnit angel soundilla.
Aika paljon löytyy tota mahaa jo entisestään, mutta äänet rupesi kuulumaan rv12.
Potkut tuntuivat vasta rv20 (istukka edessä) niin kyllä siinä 8 viikkoa kerkes kuunnella niitä..
Nytkin joskun huvikseen kuuntelen, mutta huomattavasti vähemmän, kun liikkeet tuntuvat.
Tilasin brittien ebaysta, alle 25€ tuli hintaa postikuluineen. - Sitä vaan
Tupla 27+2 kirjoitti:
Mielestäni oli hyvä ostos, olen niin hirveä hermoilija että aika useasti kuuntelin että onko mahassa mitään elämää, joka kerta kuulu lyönnit angel soundilla.
Aika paljon löytyy tota mahaa jo entisestään, mutta äänet rupesi kuulumaan rv12.
Potkut tuntuivat vasta rv20 (istukka edessä) niin kyllä siinä 8 viikkoa kerkes kuunnella niitä..
Nytkin joskun huvikseen kuuntelen, mutta huomattavasti vähemmän, kun liikkeet tuntuvat.
Tilasin brittien ebaysta, alle 25€ tuli hintaa postikuluineen.Sykkeitten sekottamisesta sen verran, että tiedän useampia tapauksia, joissa sairaalassa on paperille piirrätetty äidin käyrää vauvan käyränä. Vauva on ollut jo kuollut tuossa vaiheessa. En nyt tässä tarkemmin selitä, miten tilanteet ovat edenneet,.Näitä on siis tapahtunut Suomessa viime vuonnakin. Jos lapsi kuolee niin sille ei voida mitään, ei välttämättä edes täysiaikaisessa raskaudessa. Silti sykkeen kuuleminen voi rauhoittaa äitiä eikä neuvolassakaan yleensä saa käydä niitä sykkeitä alvariinsa kuuntelemassa.
- esh.
Sitä vaan kirjoitti:
Sykkeitten sekottamisesta sen verran, että tiedän useampia tapauksia, joissa sairaalassa on paperille piirrätetty äidin käyrää vauvan käyränä. Vauva on ollut jo kuollut tuossa vaiheessa. En nyt tässä tarkemmin selitä, miten tilanteet ovat edenneet,.Näitä on siis tapahtunut Suomessa viime vuonnakin. Jos lapsi kuolee niin sille ei voida mitään, ei välttämättä edes täysiaikaisessa raskaudessa. Silti sykkeen kuuleminen voi rauhoittaa äitiä eikä neuvolassakaan yleensä saa käydä niitä sykkeitä alvariinsa kuuntelemassa.
"Sykkeitten sekottamisesta sen verran, että tiedän useampia tapauksia, joissa sairaalassa on paperille piirrätetty äidin käyrää vauvan käyränä"...ei tunnu uskottavalle.
"Jos lapsi kuolee niin sille ei voida mitään, ei välttämättä edes täysiaikaisessa raskaudessa. "
En ymmärrä tuota lauseen loppua, en sitten laisinkaan. Kas kun kuolema on lopullinen jos sikiö menehtyy, menehtyy hän sitten vaikkapa raskauden puolivälissä tai täysikaikaisena. Annat jtkn ymmärtää että täysikaisen sikiön "saisi herätet.henkiin" Miksi tuossa lauseessa on sana välttämättä?? Pitäisi olla "ei edes täysiaikaisessa raskaudessa."
Tilanteet etenevät siten että menehtynyt sikiö yleensä synnytetään normaalisti alateitse."En nyt tässä tarkemmin selitä, miten tilanteet ovat edenneet"?????????
Mitäköhän ajattelit viestiä naputellessasi....
- neuvolassa
Meidän neuvolassa minä, myös "hermoheikki" mm. kahdesta aikaisemmasta keskenmenosta johtuen pääsin raskauden alkupuolella varsinaisten neuvolakäyntien välillä piipahtamaan neuvolassa (ihan varatulla ajalla) niin, että vain äänet kuunneltiin ja sain mielenrauhan. Lisäksi sanottiin, että koska vain asiat arveluttavat saa soittaa tai kävellä ovesta sisään. Pakko siis ei ole hankkia laitetta kotiin, asiat hoituvat muutenkin.
Raskauden puolivälistä lähtien lapsi sitten jo potkikin niin, ettei asiasta ollut enää epäselvyyttä yhtenäkään päivänä :D- syysmami
Minä hommasin tuon kotidopplerin tossa rv 11, no sillon en mitään ääniä kuullut, muutaman kerran kokeilin eikä mitään :/ siinä vaiheessa alko tulla pienoinen paniikki mutta päätin kuitenkin että odotan, koska tuota omaa mahaa tuossa on sen verran niin ajattelin siitä johtuvan,
No viime viikolla sitten (rv 16) päätin kokeilla taas ja VIHDOINKIN kuulin ne pienet sykkeet siellä ja sain kyllä mielenrauhan, ja nyt maanantaina oli neuvola ja siellä pieni sydän sykki 155 krt / min.
Muutaman kerran tuli mietittyä että tuli hommattua tuo laite turhaan kun mitään en kuulumaan saanut ja mielenrauha järkkyi kun pelkäsin että kaikki ei ole kunnossa. Mutta sillon kun ne äänet sain kuulumaan, mietin että oli se kyllä sen arvosta :) - Ensimmäistä odottava
syysmami kirjoitti:
Minä hommasin tuon kotidopplerin tossa rv 11, no sillon en mitään ääniä kuullut, muutaman kerran kokeilin eikä mitään :/ siinä vaiheessa alko tulla pienoinen paniikki mutta päätin kuitenkin että odotan, koska tuota omaa mahaa tuossa on sen verran niin ajattelin siitä johtuvan,
No viime viikolla sitten (rv 16) päätin kokeilla taas ja VIHDOINKIN kuulin ne pienet sykkeet siellä ja sain kyllä mielenrauhan, ja nyt maanantaina oli neuvola ja siellä pieni sydän sykki 155 krt / min.
Muutaman kerran tuli mietittyä että tuli hommattua tuo laite turhaan kun mitään en kuulumaan saanut ja mielenrauha järkkyi kun pelkäsin että kaikki ei ole kunnossa. Mutta sillon kun ne äänet sain kuulumaan, mietin että oli se kyllä sen arvosta :)Hei,
minulla on rv14 menossa, ja sain itsekin tuon kotidopplerin tänään (Angelsounds doppler JPD-100S), minua vaan vaivaa, teenkö jotain väärin; kun en saa edes omaa sykettäni kuulumaan. Kuulokkeista kuuluu vain tasainen suhina. Käytin liukkaria välissä, joka on vesipohjainen. Onko kenelläkään samaa laitetta, että voisi vinkkiä antaa? - .l.l.l.l.l.
Ensimmäistä odottava kirjoitti:
Hei,
minulla on rv14 menossa, ja sain itsekin tuon kotidopplerin tänään (Angelsounds doppler JPD-100S), minua vaan vaivaa, teenkö jotain väärin; kun en saa edes omaa sykettäni kuulumaan. Kuulokkeista kuuluu vain tasainen suhina. Käytin liukkaria välissä, joka on vesipohjainen. Onko kenelläkään samaa laitetta, että voisi vinkkiä antaa?Samanlaisen doplerin omistan, syke kuului Rv 10 kohdilla :)
Asetu makamaan niin, että jalat on suorassa, varaa kuunteluun aikaa, ja keskity siihen hommaan :) Kuljeta sitä laitetta hitaasti häpyluun yläpuolella, paina laitetta jonkin verran, kun olet löytänyt oman sykkeen, löytyy sikiönkin syke helpommin:)
Jossain tapauksissa, olen kuulut, että pariston vaihto on auttanut asiaan :), itsekkin olen käyttänyt normaalia liukuvoidetta, mutta minulle tuli kaupan pääle laitetta ostaessa ultraääni geeliä, ja sen avulla äänet kuuluu kyll paremmin /helpommin kuin liukuvoiteella..
Zemppiä kuuntelu hetkiin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803