AD-huollon ammattitaito?

Ari Pajukoski

Vein Skoda Octavian (DSG aut) AD-huoltoon Tampereelle 60 000 km määräaikaishuoltoon.
Ajettuani noin 13.000 km, alkoi tietokone esittää seuraavaa huoltoa, vaikka pitäisi olla Loglife, eli 30.000 km:n huoltoväli. Soittaessani ja tivatessani vastausta, kertoi huoltoliike, että heillä ei ole VAG-tietokonetta, jolla huoltovälin voisi asettaa oikein. No joo, eihän tuo nyt kauhena paha ongelma ole, mutta asiaa ei kerrottu. Olisinko tilannut taas uuden huollon ja maksanut siitä?

Vein auton huoltoon osaavaan firmaan. Selvisi, että AD ei ollut vaihtanut DSG vaihteistoöljyä, vaikka se pitäisi ehdottomasti vaihtaa 60 000 km:n välein. Tivatessani syytä AD-huollosta, kertoi, että kun siihen tarvitaan erikoisöljyä ja suodatin sekä erikoistyökaluja, niin ei ole vaihdettu. Eikä edes kerrottu. Kun moitin asiasta ja ihmettelin, miten AD voi markkinoida kaikkien merkkien määräaikaishuoltojen tekijänä, lopetti huoltoliike puhelun.

Jos vaihteisto olisi hajonnut, ei takuu olisi korvannut, koska öljyjä ei oltu vaihdettu. Kannattaa siis edelleen teettää huollot ihan oikeassa merkkikorjaamossa, vaikka huolto maksaisikin pari kymppiä enemmän. Ainakin AD kannattaa jättää väliin.

28

5538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huono.

      niin ei se koko maan ad huolloissa välttämättä niin huono ole, itse huollan autoa itse niin pitkälle kuin pystyn ja isommat viat mitä on kotona vaikea korjata teetän ad huollossa eikä minulla ole mitään sanomista paitsi että on halvin huoltamo.

    • - minä vain -

      Yleensä se on niin, että halpa ja hyvä täytyy hankkia erikseen...koskee myös korjaamopalveluja...

    • Vaihtoehtoja löytyy

      Sain erittäin heikkoa palvelua saman ketjun Lohjan huollossa. Koko huoltoon vienti tyssäsi tuulesta temmattuihin huoltojen hintoihin, jotka olivat merkkihuollon kanssa samaa tasoa. Varsinkin kassahenkilökunnan tökerö "asiakaspalvelu" jäi ärsyttämään. Koulutukseen joutaisivat.

      Huoltopaikka löytyi lopulta kilpailevan ketjun huoltamosta, runsaan 1/3 edullisemmalla hinnalla, jonne vien jatkossakin.

    • RM

      Ainakin Kouvolassa toimiva AutoPro. Auto oli korjaamolla kaksi kertaa, 800 euroa on mennyt ja auto ei toimi vieläkään. Eilen hain auton korjaamolta ja aamulla ei auto lähtenyt käyntiin. Soitin korjaamoon ja kysyin että auto ei käynnisty, miksi vikaa ei ole korjattu ja sain vastaukseksi: "Vie se Volvolle, me ei osata auttaa." Mutta pystyitte kuitenkin velottamaan 800 euroa "korjauksista" eikä auto toimi vieläkään....

      • hapatihaa

        Uusi nimi tutkitusti hyvälle palvelulle!
        Haluamme tarjota asiakkaille ja heidän autoilleen parhaat varaosa-, korjaamo- ja huoltopalvelut Kuusankosken sekä Kouvolan pisteistämme.

        Suoritamme ammattitaidolla kaikkien merkkien ja mallien määräaikaishuollot.

        Aika hauska!!!


      • Anonyymi

        Hyvä tietää niin ei tarvi tota pellemestaa edes harkita.


    • adkorjaaja

      että sait huonoa palvelua tuo vag huollon nollauslaite ei maksa paljoa ja olen itse ad yrittähjänä tehnyt useita huoltoja vw konserin autoihin myös haldex ja dsg öljynvaihdoilla osat tosin pitää hakea maahantuojalta

      • Ari Pajukoski

        AD Huoltoliike tarjosi korvaukseksi tekemättömästä työstä ilmaisia moottoriöljyjä seuraavassa huollossa!
        Turha kuvitella, että veisin enää kyseiseen paikkaan yhtään mitään. Pistäisivät varmasti halvinta mahdollista öljyä ja huoltokirjaan valehtelevat laittaneensa Longlife öljyä. Pitäisi siis antaa kallis hihnanvaihdon sisältävä huolto palkkioksi niille siitä, että jättivät työnsä viimeksi tekemättä.
        Tuskin olisivat tarjonneet edes tuota moottoriöljyä, ellei AD:n isot pomot olisi ottaneet yhteyttä. Korvaus oli kuitenkin niin huono, että päätin mieluummin varoittaa muita luottamasta AD-huoltoon.


    • katja-apina

      Aika kohtuutonta lytätä kaikki AD-korjaamot yhden huonon kokemuksen perusteella, ethän hauku koko Citymarket-ketjuakaan yhden myymälän takia..?

      Jokainen AD-korjaamo on oma yksityinen yrityksensä ja kuten joka paikassa muuallakin taso vaihtelee.

      • Palvelua, kiitos!

        Itse olen käyttänyt Autofit korjaamoita Tampereella. Homma toiminyt hyvin kaikilla kerroilla ja ajan on saanut suhteellisen nopeasti. Voin suositella.


      • Anonyymi

        Ad=aiva dädä


      • ED

        Olen käyttänyt perheeni kahta autoa Autofit Seppälässä täällä Jyväskylässä ja täytyy antaa kehuja niin tehdyistä töistä kuin palvelustakin. Huollot ja korjaukset ovat onnistuneet ilman huomautuksia työn laadusta ja laskutkin ovat olleet loppusummaltaan inhimillisiä. Voin suositella muillekin.


      • Anonyymi
        ED kirjoitti:

        Olen käyttänyt perheeni kahta autoa Autofit Seppälässä täällä Jyväskylässä ja täytyy antaa kehuja niin tehdyistä töistä kuin palvelustakin. Huollot ja korjaukset ovat onnistuneet ilman huomautuksia työn laadusta ja laskutkin ovat olleet loppusummaltaan inhimillisiä. Voin suositella muillekin.

        Moi seppälä


    • justjoo-o
      • WALER

        AD EI TOSIAANKAAN JATKA AUTON MATKAA.HUONOJA KOKEMUKSIA


      • VIEN UUDESTAAN
        WALER kirjoitti:

        AD EI TOSIAANKAAN JATKA AUTON MATKAA.HUONOJA KOKEMUKSIA

        Pari vuotta sitten vein 850 Volvon roihupellon ad.huoltoon kytkinremonttiin.Maksoi 950€.Vetonivelien stefat alko remontin jälkeen vuotamaan.Tarvikkeista oli velotettu n.50€(EI OLLUT EROTELTU,OLIVAT KUULEMMA RUUVEJA JA IRROITUSÖLJYÄ).Stefoja ei kuulemma ole kytkinrempan yhteydessä tapana
        vaihtaa.Tekivät vaihdon takuutyönä,ja viikon päästä vuosi kumpikin taas.Vaihdettiin muualla.ETT..........


    • Marko74

      Kiertäkää Lohjan AD-huolto (venteläntie) kaukaa. "Asiakaspalvelu" luokatonta. Omahyväinen kus*pää viisastelee tiskillä, eikä ole ilmeisesti koskaan tullut ajatelleeksi, että se on asiakkaat jotka tämänkin pall*naaman palkan maksaa!!!

      • rese1

        Pitää paikkansa ylimielistä naurua tuli Lohjan AD huollossa. Työ oli kalliimpi kuin merkkikorjaamolla. Lupasivat selvittää onko "varaosaguru" vetänyt välistä. Selvitystä en ole saanut tiedustelusta huolimatta.


    • autoaasi

      Nää autoaasi ja adhd on mones tapaukses merkkiliikkeitä kaallimpia.Esim wv toouran jakohihna remppa laakkosella halvempi.perus jarrupala/öljyn vaihtoihin hyvä paikka(ehkä)

      • vuureuun

        Nyt siellä vasta v...u viisastelija onkin, asentajat ihan kyrpä otsassa ton kanssa, asentajat lähtee menee ihan just!


    • ei_enää_koskaan

      DSG automaattivaihteisto on ongelma kaikille korjaamoille. Se on väärä valinta autossa.

    • teenpä_sit_itse

      Auto taitaa nykyään kestää paremmin jos ei käytä missään huollossa sitä. Moottoriöljyt ja suodattimet sekä tulpat jos saa itse vaihdettua niin sillä jatkaa auton käyttöikää.
      Korjaamoiden moraali on selvästi laskenut niin alas ettei niistä ole enää mitään hyötyä, eivät vastaa enää tarkoitustaan asiakkaan näkökulmasta.

    • parempi_merkkihuolto

      Lohjan ad:ssa etupään kolinan kanssa. 'Korjattiin' vaihtamalla väärät osat. Hinta suurempi kuin sovittiin. Nosturin käpälät väärässä kohdassa. Edessä on 700 euron helmapeltien oikaisu ja maalaus. ADlta ei otettu edes yhteyttä, vaikka sitä vaadin. Viimeinen kerta!

    • Anonyymi

      Ikävä kyllä en voi suositella Vantaan AD Cars Servicen renkaidenvaihtopalvelua. AutoJerryn suosittelemana erehdyin turvautumaan ko yrityksen edulliseen palveluun.
      Renkaat vaihdettiin, mutta ei sanallakaan siitä, mitä palveluun sisältyy. Vaihdon jälkeen rengaspaineet olivat vaarallisen alhaiset ja renkaiden anturit jäivät kalibroimatta sillä seurauksella, että auto ilmoittaa rengaspainejärjestelmän huoltotarpeesta.
      Olen aikaisemmin turvautunut Atoyn palveluihin, eikä niissä ole ollut mtn moittimista. Maksan jatkossakin mielelläni hieman enemmän hyvästä palvelusta.

    • Anonyymi

      Vaihteistoöljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Eikä se loota siihen hajoa. Kyllä ne maksusta sen varmasti vaihtaakin. Sitä saa mitä tilaa. Turha täällä louskuttaa.

    • Anonyymi

      Kyllä automaattivaihteisto öljyn vaihto kuuluu 60000 tkm huoltoon. Minullakin on VAG auto. En itse usko kaiken maailman nyrkkipajojen selityksiin, vaan käytän maahantuojan korjaamoa. Siellä hommat tiedetään ja osataan.

      • Anonyymi

        Riippuu vaihteistosta. Ei manuaaleissa juurikaan vaihdeta öljyjä koskaan ja perinteisissä automaateissa vain harvoin. DSG huoltoväli on yleensä 60tkm.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe