Taas se joulu tulee ja jälleen yksin. Vaikka "perhettäni" on elossa, heistä kukaan ei kutsu minua jouluna tai muinakaan juhlapyhinä luokseen.
Olen niin kyllästynyt koko elämääni ja siihen, että olen aina ilman läheisiä ihmisiä ja yksin, oli joulu tai juhannus tai mikä muu tahansa.
Pusertava tuskainen olo valtaa mieleni ja kehoni.
Ei tästä hyvää seuraa.
Joulu yksin
27
1429
Vastaukset
- kuusipuuu
"kukaan ei kutsu minua jouluna tai muinakaan juhlapyhinä luokseen."
Ilmeisesti olet seurallinen ihminen. Oletko ajatellut asiaa toisinpäin? Oletko sinä kutsunut ketään luoksesi?
Oletko koettanut löytää vaikka kirjeystävää tai jotain jonka kanssa vaihtaa sähköpostia? Nykyaikana seuraa löytyy paljonkin netin kautta.- js829.
netin kautta seuraa löytää ja millaista, voisimme kysyä vaikkapa karkkilasta kuolleena löydetyltä Millalta, mikäli se olisi vielä mahdollista.
- rohkeuttaa
js829. kirjoitti:
netin kautta seuraa löytää ja millaista, voisimme kysyä vaikkapa karkkilasta kuolleena löydetyltä Millalta, mikäli se olisi vielä mahdollista.
Kyllä netin kautta hyvää seuraa löytää, siitä vaan ei kerrota lehdissä.
Ei kukaan tule kotoa kysymään jos ei anna itsestään jotain elon merkkiä.
- suruiset 4
Tunnemme samaa tuskaa, kun joulu tulee, sillä rakkaitamme on vieroitettu meistä, kuin lasten isästäkin.
Joulu onkin kaikkein pahin, mutta olen ajatellut niitä henkilöitä, jotka ovat syyllisiä omaan asiaamme, että olkoon heillä vieroittajilla myös kurjalle tuntuva joulu.
Taas kaikki kauniit muistot, mun palaa mieleeni, soi korvissa ja mielellään ei kestä kuunnella herkkiä joululauluja, koska silloin todella vain mieli pahoittuu.
Seitsemän vuotta on mennyt, kuin sumussa, eli ikävä tekee ihmisen sairaaksi.
Olen ajatellut ja olemme keskustelleet, että kunhan kasvavat siihenikään, niin asiat tulevat satavarmasti
heidän tietoon sellaisena, kun ovat todellisuudessa.
Tämä ei tarkoita katkeruutta, vaan syyttömästi syytettyjä ihmisiä ja sukuja.
Toivon, että jaksat ja ajattelet, että et ole ainoa, jolla on samoin asiat. Keksi jotain tekemistä, missä unhoitat ikäväsi, niin me teemme. Voisin kutsua sinut jouluksi kylään, kun tietäisin, missä oletkin.
Ajatustenvaihto on parasta ysinoloon. Jaksamisia sinulle jokatapauksessa.- jälleenpä
huomata ja ymmärtää se, että kukaan ihminen ei sinusta välitä. Sinulla on onneksesi lapset, minulla ei ole niitäkään.
Olen niin täynnä tuskaa ja surua, ettei sitä voi edes sanoilla selittää.
Tarkemmin ajateltuna, koko elämäni on ollut niin järjetöntä tuskaa ja surua, etten tosiaan toivo kenellekään samanlaista taipaletta kuljettavakseen.
Minusta tällaisella elämällä ei ole mitään merkitystä.
- zebrah
Olet onnellinen. Onhan sinulla nettiyhteys.
Ja minä. Porissa. Yksin.
Joulu ynnä muuta.
Moro. p - dhghadfgöhdfgödhfgö
On vain siirrettävä ajatukset muuhun kuin sen ajattelemiseen, ettei kukaan kutsu kylään. Voi olla vaikeaa, mutta kannattaa. Ei saa antaa tuon asian pilata omaa juhlapyhäänsä. Itse en ainakaan enää itke tai sure, etteivät kutsu, todennäköisesti ei kutsua tule edes vanhempien hautajaisiin, mutta siinähän ei kutsuta!
- ahneutta
pää se, joka on rahanahnein, huippu se, että suree sitäkin kun ei mummonsa perintökalleuksia saanut itselleen vaan ne menivät mummon lapsille!
- jälleenpä
se menee.... olen syvästi pahoillani ihmisten pahuudesta ja täysin väsynyt koko laiffiin.
- Karo19
Aivan rupesi itkettämään kertomuksesi. Tulisin mielelläni luoksesi vaikka joka joulu, jos tietäin, missä asut. Tv: Karoliina 19v.
- MIKKO-SIKA
ASUN YKSIN JA OLEN JOULUN YKSIN.
- hoohoohoo
mäki oon iha yksin, tulkaa joku tänne lappii! Rakaski menee kotii ni ooon iha yksin :(((
- suski....
hoohoohoo kirjoitti:
mäki oon iha yksin, tulkaa joku tänne lappii! Rakaski menee kotii ni ooon iha yksin :(((
jotenkin tää maailman meno muuttuntu mua ihan itkettää melkein..hienot lahjat ja muu.Nyt joulun alla huomasin monen olevan kauheen kiree ja vihainen ja kaikkee semmoista mitä jouluna ei olla.Ainakaan ennen oltu.Ihmisyys alkaa olla häilyväistä..Mulle ainakin sanottu tosi pahasti.Lahjat annetaan pärstä kertoimen mukaan eikä hyvää jouluakaan toivoteta.En lähetä enää joulukortteja koska aikoinaan perheenä kun olimme joulukortit oli vaain tarkoitettu miehen puolelta sille.Eli monesti miettinyt mitä muuta pahaa olen tehnyt kuin tullut heidän sukuunsa..Olen aina sanonut että jos tässä maailmassa on joku joka katsoo korkeemmalta niin hyvänen aika katsois tota toisten ihmisten kunnioitusta ja kohtelua.Joku antaa viimeisestäkin joku ei anna mistään sitäkö tämä elämä on..rehellisyys ja arvot hukassa.
- Pöly-Esteri
suski.... kirjoitti:
jotenkin tää maailman meno muuttuntu mua ihan itkettää melkein..hienot lahjat ja muu.Nyt joulun alla huomasin monen olevan kauheen kiree ja vihainen ja kaikkee semmoista mitä jouluna ei olla.Ainakaan ennen oltu.Ihmisyys alkaa olla häilyväistä..Mulle ainakin sanottu tosi pahasti.Lahjat annetaan pärstä kertoimen mukaan eikä hyvää jouluakaan toivoteta.En lähetä enää joulukortteja koska aikoinaan perheenä kun olimme joulukortit oli vaain tarkoitettu miehen puolelta sille.Eli monesti miettinyt mitä muuta pahaa olen tehnyt kuin tullut heidän sukuunsa..Olen aina sanonut että jos tässä maailmassa on joku joka katsoo korkeemmalta niin hyvänen aika katsois tota toisten ihmisten kunnioitusta ja kohtelua.Joku antaa viimeisestäkin joku ei anna mistään sitäkö tämä elämä on..rehellisyys ja arvot hukassa.
se muutama päivä menee, ihan samanlailla ku kaikki muutkin...sitä vaan vöyhötetään, että mene sinne ja tule tänne jouluna... a-pu-va
- jälleenpä
Ei ole sinun ongelmasi, se että elämäni on päin helvettiä.
Kiitos kuitenkin myötätunnostasi ja kaikkea hyvää sinulle. - jälleenpä
Pöly-Esteri kirjoitti:
se muutama päivä menee, ihan samanlailla ku kaikki muutkin...sitä vaan vöyhötetään, että mene sinne ja tule tänne jouluna... a-pu-va
olisi kivaa, mikäli olisi kyse vain muutamasta pyhäpäivästä. Minun yksinäisyyteni korrelioituu juuri näinä päivinä ja muutenkin.
Voin vain rukoilla että pääsen pois tästä pahasta maailmasta.
- antero02
Hei et ole yksin ,meitä on monta.En minäkään saa,viettää lapsieni kanssa joulua.Nämä pyhät tosiaan stressaavat,mieltä en pistä koristettakaan kotiini.Että en muistaisi,missä mennään.Jos tulee joululauluja,laitan kiinni toosan.Täytyy vaan kestää,mitä annetaan.Se on kyllä tosi en myös,tiedä mitä tästä seuraa.olen kuin ilmaa,sukulaisille kai täytyy hyväksyä kohtalo.
- jälleenpä
todellakin surullinen ja niin pohjattoman yksin, kuten aina.
Ei oikeasti jaksaisi enää elää, liian raskasta koko elämä. - olli43
jälleenpä kirjoitti:
todellakin surullinen ja niin pohjattoman yksin, kuten aina.
Ei oikeasti jaksaisi enää elää, liian raskasta koko elämä.Itsellä pikkuveli perheineen 400 kilometrin päässä joten sinne ei mennä.Äiti 50 kilometrin päässä,mutta monesti kumpikin haluaa viettää joulun omalla tavalla ja siksi parempi olla omissa oloissa.Itellä onneksi yksi ystävä tuossa jalkojen juuressa eli koira.Kalkkuna uunissa ja valmista 3 tunnin päästä.Elokuvia ja netissä menee aika jouluna ja pikkasen vahvistettua glögiä juoden:=)Ihanaa,kun ei nuorisokaan soita ja melua,kuten yleensä.Tästä nauttii eikä tarvitse mitään muuta joulutunnelmaa,kuin kynttilät olohuoneessa ei kuusta ole ollut 7 vuoteen allergian takia ja koirakaan ei ymmärtänyt sen tarkoitusta.........joutu siivoileen,kun merkkasi sitä.....
- jälleenpä
Minut on kiusattu ihmisenä loppuun, todellakin kiusattu ja kulutettu. En enää jaksa. Monet ihmiset ovat sellaisia läpeensä mätiä paskakasoja, jotka tahallaan aiheuttavat kaltaiseni uhrin itsemurhia.
Se on loppu nyt, minua ei enää ole.- tt
itse olen elämäni ensimmäistä joulua yksin. on tämä sellaista helvettiä, etten haluaisi kenellekään joka ei itse yksinoloa valitse.
minä en valinnut, muut tekivät valinnan puolestani
surettaa hirveästi - abcdqed
tt kirjoitti:
itse olen elämäni ensimmäistä joulua yksin. on tämä sellaista helvettiä, etten haluaisi kenellekään joka ei itse yksinoloa valitse.
minä en valinnut, muut tekivät valinnan puolestani
surettaa hirveästiMyös yksin tän joulun, tosin osittain oman valintani kautta. Samaa harmautta tääkin on, tekis vaan mieli vetää kännit että tuntuis joltain vähän aikaa. Tyhjä olo, tunnen olevani täynnä vihaa; toisaalta kaipais jotain toista lähelle, mutta toisaalta ihmiset ärsyttää.
- joulutonttuliini
abcdqed kirjoitti:
Myös yksin tän joulun, tosin osittain oman valintani kautta. Samaa harmautta tääkin on, tekis vaan mieli vetää kännit että tuntuis joltain vähän aikaa. Tyhjä olo, tunnen olevani täynnä vihaa; toisaalta kaipais jotain toista lähelle, mutta toisaalta ihmiset ärsyttää.
Yksin täälläkin jouluaattoa vietetään. Tai onhan tuo ihana karvakerä kissani tuossa vieressä.
Minä niin kaipaisin kumppania ja lasta, omaa perhettä.
Kateellisena eilen kaupassa käydessäni katselin ihmisiä kun olivat ruokaostoksilla perheen kanssa. Minä hain vain kissalle ruokaa ja itselle vähän suklaata. Voi suru.... - suklaa loppu :-(
joulutonttuliini kirjoitti:
Yksin täälläkin jouluaattoa vietetään. Tai onhan tuo ihana karvakerä kissani tuossa vieressä.
Minä niin kaipaisin kumppania ja lasta, omaa perhettä.
Kateellisena eilen kaupassa käydessäni katselin ihmisiä kun olivat ruokaostoksilla perheen kanssa. Minä hain vain kissalle ruokaa ja itselle vähän suklaata. Voi suru....Mä kävin kyllä eilen kaupassa, mutta en ostanut suklaata riittävästi (vain 150g): nyt jo loppu. :-(
Miks jouluun pitää ladata jotain ihmeellisiä odotuksia hyvästä tahdosta ja muusta? Jos ei sukulaiset ole yhteydessä muutenkaan, niin miks ne nyt sitten kutsuis kylään? Jouluna ollaan sen oman ydinperheen kanssa. Ajat on muuttuneet sitten Kekkosen presidenttikauden!
Jouluna on kirkkoja ja muita tapahtumia, menkää sinne, siellä on muita. Tai vaikka pitsalle! - Homealone1
suklaa loppu :-( kirjoitti:
Mä kävin kyllä eilen kaupassa, mutta en ostanut suklaata riittävästi (vain 150g): nyt jo loppu. :-(
Miks jouluun pitää ladata jotain ihmeellisiä odotuksia hyvästä tahdosta ja muusta? Jos ei sukulaiset ole yhteydessä muutenkaan, niin miks ne nyt sitten kutsuis kylään? Jouluna ollaan sen oman ydinperheen kanssa. Ajat on muuttuneet sitten Kekkosen presidenttikauden!
Jouluna on kirkkoja ja muita tapahtumia, menkää sinne, siellä on muita. Tai vaikka pitsalle!Minäkin yksin vaikka lapsuudenperhettä samassa kaupungissa. Yhteen tuli kutsu mutta haluamme joulunvietolta niin eri asioita että "valitsin" yksinäisyyden. Olisiko jo viides vuosi. Ensimmäiset vuodet tuntui pahalta, kun ei edes kutsuttu, mutta nyt olen sentään saanut tehdä valinnan kahdesta "huonosta" ja huomaan ettei tunnu niin pahalta. Lisäksi järkiperäistän asian niin ettei useimmissa maissa edes vietetä jouluaattoa vaan vasta 25.12. kokoonnutaan. Silloin meidän Suuri Päivä taas on jo monella ohi ja ihmiset omissa kodeissaan. Yksinvietossa on hyvää myös se että joulustressin voi ohittaa kokonaan!
- ulkis
Homealone1 kirjoitti:
Minäkin yksin vaikka lapsuudenperhettä samassa kaupungissa. Yhteen tuli kutsu mutta haluamme joulunvietolta niin eri asioita että "valitsin" yksinäisyyden. Olisiko jo viides vuosi. Ensimmäiset vuodet tuntui pahalta, kun ei edes kutsuttu, mutta nyt olen sentään saanut tehdä valinnan kahdesta "huonosta" ja huomaan ettei tunnu niin pahalta. Lisäksi järkiperäistän asian niin ettei useimmissa maissa edes vietetä jouluaattoa vaan vasta 25.12. kokoonnutaan. Silloin meidän Suuri Päivä taas on jo monella ohi ja ihmiset omissa kodeissaan. Yksinvietossa on hyvää myös se että joulustressin voi ohittaa kokonaan!
Et ole yksin. Olen yhdestä ulkomaalainen yksin joulunakin. Ateisti olen, mutta en lähettänyt joulukorttia, enkä ostanut jouluruoka, en kuusia. Menin kirkkoon saadakseni sielu hoitoon. Tuli kotiin itkemään. Nyt olen töissä yö-vuorossä( haluasin) koska en jaksa olla yksin kotona. Pelkään juhlapyhiä täällä suomessa, se on kauheä :-((((( Miksi näin... Ja viellä töissä uuden vuoden aattona!!
- Einon Leino
ulkis kirjoitti:
Et ole yksin. Olen yhdestä ulkomaalainen yksin joulunakin. Ateisti olen, mutta en lähettänyt joulukorttia, enkä ostanut jouluruoka, en kuusia. Menin kirkkoon saadakseni sielu hoitoon. Tuli kotiin itkemään. Nyt olen töissä yö-vuorossä( haluasin) koska en jaksa olla yksin kotona. Pelkään juhlapyhiä täällä suomessa, se on kauheä :-((((( Miksi näin... Ja viellä töissä uuden vuoden aattona!!
aika menee aatellessa päivät päätä käännellessä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232