Pian niitä lapset saavat. Missä arvossa pidätte todistusnumeroita? Mikä on tärkein asia kun katsotte lapsenne paperia ensimmäisen kerran?
Toivon että voimme aina olla tyytyväisiä ja onnellisia lapsistamme, olivatpa heidän vahvuutensa mitä tahansa.
Tai jos huonolta näyttää, ainahan on vara parantaa.
Onko todistus tärkeä?
26
1435
Vastaukset
- upeope
Yläasteikäisistä 1-2 % sanoo, että todistusarvosanat eivät ole heille tärkeitä, kaikille muille ne ovat useimmiten erittäin tärkeitä, toisinaan melko tärkeitä.
Tiedän tämän ainakin meidän koulusta, koska tämä on yksi niitä kysymyksiä, joita oppilailleni säännöllisen epäsäännöllisesti esitän.
Ja sitä paitsi, sanoohan sen järkikin. Niiden eteen on tehty työtä monta kuukautta.- Kotipänttäri
Numeroihin on helppo vaikuttaa kun opettaa lasta kotona.
- Ammattikasvattaja
Yksi ehdottomasti tärkeimmistä arvosanoista annetaan mielestäni käytöksestä. Sehän kertoo - tai ainakin sen pitäisi kertoa - miten oppilas tulee toimeen toisten ihmisten kanssa.
Minua itseäni hämmästyttävät ne vanhemmat, jotka eivät piittaa mitään siitä, miten oma jälkikasvu käyttäytyy. Totuushan on kuitenkin se, etteivät tosimaailmassa pelkät arvosanat menestystä ratkaise. Soisiaaliset taidot ja kyky toimia ihmisten kanssa ovat suuressa merkityksessä niin ihmissuhteissa kuin työelämässäkin.
Jos käyttäytymisestä annetaan numeroarvosana ja se on 7 tai huonompi, kannattaisi asiasta vakavasti keskustella kotona.- iki-kasvattaja
entovanhaan käytöksen alennus oli ihan kauhea asia, suurinpiirtein rikollinen, näin karrikoiden. Kotona paheksuttiin ja muukin yhteisö. niin teki. Sillä oli merkitystä todella.
Nyt tuntuu, ettei kotona olla millänsäkään vaikka käytös on kuutonen. Itse olisin myös erittäin huolissani näistä tapauksista juuri..
- Minä olin koulussa a
että todistuksen numerot eivät voit tulla enää kuin alaspäin. Ylöspäin ei enää pääse, kun numerot loppuu.
Sillai on tärkeetä, että kun yläaste loppuu, on ovat avoinna joka paikkaan mihin hakee, sillä 9 ja 10 keskiarvoillla pääsee paikkaan kuin paikkaan ja kouluun kuin kouluun.
Tässä nuorin on menossa seiskalle ensivuonna syksyllä ja siitä sitten lukioon, ja kuuden vuoden päästä sitten 6 ällän paperit kädessä! Sillai ei ole mitään uutta odotettavissa, kun tietää etukäteen kaiken, miten koulu menee. Meille on niin tavallista että kokeet tulee aina takasin 10 ja sen tietää. Kasiakaan ei ole lapset koskaan tuoneet koulusta. Lapsista se olisi katastrofi jos niin huono tulisi.
Me vanhemmat emme ole asettaneet mitään ehotja koulunkäyntiin. Sanomme aina että, sulla on varaa huonoonkin numeroon, ettei mitään paniikkia tarvi ottaa jos kasi tulee. Mutta ei, ei tule ei vahingossakaan tule kasia. Aina 10 tai 9.- Ammattikasvattaja
Jos yritit olla ironinen, epäonnistuit surkeasti.
Kukaan ei kai täällä ole väittänyt, että numerot olisivat ainoa asia maailmassa, joka merkitsee jotakin. Täysin merkityksettömiäkään ne kuitenkaan eivät ole. Esim. peruskoulun päästötodistus ratkaisee monillakin nuorilla sen, pääseekö johonkin oppilaitokseen vai ei. Ja tämä koskee nimenomaan useita ammatillisen puolen linjoja! Lukioihinhan mennään nykyisin lähes millaisilla papereilla tahansa.
Suurin osa vanhemmista tuskin pitää rakkautensa ja välittämisensä ehtona sitä, millaisia arvosanoja jälkikasvu saa. Niin asian luonnollisesti pitää ollakin!
Lasten ja nuorten koulusta huolehtiminen kuitenkin on juuri sitä välittämistä sekin. Koulua käydään monista muistakin syistä kuin vain oppimisen takia. Koulussa opitaan myös niitä pelisääntöjä ja toimintatapoja, joita yhteisössä toimimiseen tarvitaan. Koulu opettaa myös vastuullisuutta ja sitä, että meillä kaikilla on velvollisuuksia, joista on huolehdittava. Tuskinpa suurimmassa osassa työpaikkojakaan paikalla ollaan vain siksi, että saadaan aika kulumaan. Ainakin työpaikka on pian entinen ellei toiminta työyhteisössä suju.
Käytöksen arvosana osoittaa sekin oikeasti jotakin. Jos vanhemmat eivät piittaa lastensa koulunkäynnistä mitään, siitäkin voi johtopäätöksiä vetää. - näin on
Samoilla linjoillahan tässä tunnutaan olevan. Peruskoulun asiat ovat melko yksinkertaisia, eikä kahdeksikon numeroon tarvita paljon muuta kuin vähän opiskelua, aineesta riippumatta. Tietysti on lapsia joille joku aine ei mene jakeluun, eikä sellaisen kannata lukioon lähteä, eikä luulisi olevan haluakaan. Se on tietty kieroutunutta jos amiksiin tarvitaan paremmat todistukset kuin lukioon... onko tosiaan näin?
- Ammattikasvattaja
näin on kirjoitti:
Samoilla linjoillahan tässä tunnutaan olevan. Peruskoulun asiat ovat melko yksinkertaisia, eikä kahdeksikon numeroon tarvita paljon muuta kuin vähän opiskelua, aineesta riippumatta. Tietysti on lapsia joille joku aine ei mene jakeluun, eikä sellaisen kannata lukioon lähteä, eikä luulisi olevan haluakaan. Se on tietty kieroutunutta jos amiksiin tarvitaan paremmat todistukset kuin lukioon... onko tosiaan näin?
Monissa pienissä kunnissa lukioihin pääsee käytännössä lähes millaisella tahansa keskiarvolla. Lukiot yritetään epätoivoisesti pitää hengissä ja oppilaiksi kelpaa miltei millainen tahansa oppilas. Selvää on se, ettei kaikista opiskelijoista ole lukiota sitten läpäisemään. Se muodostuu ajoittain vain välivuoden viettoon sopivaksi paikaksi.
Osa ammatillisen puolen linjoista taas on todella haluttuja ja käytännössä saatetaan vaatia jopa yli 8 keskiarvoa, jotta opiskelemaan pääsee. - Mitä välii
Ammattikasvattaja kirjoitti:
Jos yritit olla ironinen, epäonnistuit surkeasti.
Kukaan ei kai täällä ole väittänyt, että numerot olisivat ainoa asia maailmassa, joka merkitsee jotakin. Täysin merkityksettömiäkään ne kuitenkaan eivät ole. Esim. peruskoulun päästötodistus ratkaisee monillakin nuorilla sen, pääseekö johonkin oppilaitokseen vai ei. Ja tämä koskee nimenomaan useita ammatillisen puolen linjoja! Lukioihinhan mennään nykyisin lähes millaisilla papereilla tahansa.
Suurin osa vanhemmista tuskin pitää rakkautensa ja välittämisensä ehtona sitä, millaisia arvosanoja jälkikasvu saa. Niin asian luonnollisesti pitää ollakin!
Lasten ja nuorten koulusta huolehtiminen kuitenkin on juuri sitä välittämistä sekin. Koulua käydään monista muistakin syistä kuin vain oppimisen takia. Koulussa opitaan myös niitä pelisääntöjä ja toimintatapoja, joita yhteisössä toimimiseen tarvitaan. Koulu opettaa myös vastuullisuutta ja sitä, että meillä kaikilla on velvollisuuksia, joista on huolehdittava. Tuskinpa suurimmassa osassa työpaikkojakaan paikalla ollaan vain siksi, että saadaan aika kulumaan. Ainakin työpaikka on pian entinen ellei toiminta työyhteisössä suju.
Käytöksen arvosana osoittaa sekin oikeasti jotakin. Jos vanhemmat eivät piittaa lastensa koulunkäynnistä mitään, siitäkin voi johtopäätöksiä vetää.Ei kukaan ihminen pysty arvostelemaan lasta numeroin. Ne on vaan kuvitteellisia ja noin arvioita ja usein alakanttiin. Opettajat antaa 6 vaikka lapsi olisi 8 opppilas, mutta eleei tykkää tästä lapsesta, numero putoo heti.
Ei niistä kannata välittää. Jokainen vanhempi tietää että lapsi on ihana ilman numeroita.
Se on vaan tyhmä perinne jäänyt.Ei kukaan vieras pysty sanomaan että sun lapsi on 8 ja sun 4 ja sun 9. Samoin me voimme arvostella opettajia numeroin. Enkun ope on ihan pölvästi saa 3. - Opettaja minäkin...
Mitä välii kirjoitti:
Ei kukaan ihminen pysty arvostelemaan lasta numeroin. Ne on vaan kuvitteellisia ja noin arvioita ja usein alakanttiin. Opettajat antaa 6 vaikka lapsi olisi 8 opppilas, mutta eleei tykkää tästä lapsesta, numero putoo heti.
Ei niistä kannata välittää. Jokainen vanhempi tietää että lapsi on ihana ilman numeroita.
Se on vaan tyhmä perinne jäänyt.Ei kukaan vieras pysty sanomaan että sun lapsi on 8 ja sun 4 ja sun 9. Samoin me voimme arvostella opettajia numeroin. Enkun ope on ihan pölvästi saa 3.Käytännön elämässä sitä arviointia kuitenkin suoritetaan AINA. Tavalla tai toisella.
Kun niitä opiskelupaikkoja haetaan, karsitaan pyrkijät joillakin kriteereillä. Arvosanat ovat yksi osa niistä kriteereistä.
Käytöksen arvioinnin pitäisi olla suurempi osa nykyistä todistusta. Osa maamme kansalaisista nimittäin ei oikeasti OSAA käyttäytyä tilanteen mukaisesti. Keskustelutaito on jäänyt sille tasolle, että aktiivisessa kielenkäytössä joka kolmas sana on "niinku" tai "vi..u". Kas siinäpä sitä ihanaa lasta tai nuorta sitten saakin ihastella koko ympäristö. Mutta eihän sillä ole "välii"...
Peruskoulu ei ole ylivoimainen suurelle osalle suomalaisista. Jos ongelmia on, oppilasta pyritään auttamaan eri tavoin.
Ihmisen käyttäytyminen on ykkösjuttu elämässä. Jos joku ei osaa tavallia käyttäytymistapoja, hänen tiensä maailmassa on kivinen. Se tie on täynnä vaikeuksia niin koulumaailmassa, työelämässä kuin ihmissuhteiden puolellakin.
Se, että joku ei oikeasti piittaa lastensa koulunkäynnistä, on valitettavasti yleistynyt maassamme. Työttömyys ja erilaiset sosiaaliset ongelmat jopa periytyvät ainakin jossakin määrin.
Niin. Mietipä sitä asiaa...
- Meillä näin
jouluna ja keväällä. Numeroin annamme palautetta. Vanhempainilloissa sitten kerromme aina kuka on saanut millasia numeroita. Kuulemme myös lasten arviot opettajista.
Meillä musaopettaja on loistava ja minä annoin 9 mutta englannin opettaja nokkava akka 6. Laskemme vanhempain illoissa jokaisen perheen arvioit ja siitä tulee kesitulos. Eli jos kaikki on antanut 5 7 5 8 7 6 5 5 7 perheet 55 ja 9 jaamme on se arvio 6.
Joten näin pisteytämme opettajat kaikki.
Jos huonosti menee opettajalla ja ei ole lasten kesken hyväksytty, puhuttelemme opettajaa ja kerromme koulutoimenjohtajalle.
Olemme aktiivisesti perheiden kesken ja tarkkailemme opettajan toimia. Ovathan he meidän vanhempien alaisia. Ja meille kuuluu tarkkailla ja puuttu epäkohtiin.- dddd
joo, mut muistakaa et lapset on yksilöitä, onhan se hienoa jos numero nousee vitosesta kuutoseen, vaikkei sekään ole hyvä numero. Älkää verratko esim sisaruksia toisiinsa.!!!d
- HGHGHJGHJHJGJ
Kun huomaan, että joku jossakin nettikeskustelussa yrittää pysyä asiassa, kirjoitan välittömästi sekaan pelkkää pa..aa. Siitä tulee niiin hyvä mieli!
Eikö niin? - Fiksut fiksut
dddd kirjoitti:
joo, mut muistakaa et lapset on yksilöitä, onhan se hienoa jos numero nousee vitosesta kuutoseen, vaikkei sekään ole hyvä numero. Älkää verratko esim sisaruksia toisiinsa.!!!d
että saa kutosen. Meillä lapset eivät koskaan ole saaneet 8 huonompaa. Se onkin lapsille katastrofi jos tulee 8. He yleensä tuovat 9 ja 10 joka kokeista.
En voi sanoa miltä tuntuisi jos tulisi vaikka 7 tai 6, kun ei ole koskaan sellaisia tullut. 9 yli huonoin numero vuoremmalla lapsella koko koulun ajan. - America rules
HGHGHJGHJHJGJ kirjoitti:
Kun huomaan, että joku jossakin nettikeskustelussa yrittää pysyä asiassa, kirjoitan välittömästi sekaan pelkkää pa..aa. Siitä tulee niiin hyvä mieli!
Eikö niin?Juu tuota käyttäytymistä on hyvä korostaa, mutta ihmetyttää kuitenkin sekin käytännössä. Nyt haetaan vain amerikkalaistyylisiä hymyileviä, sanavalmiita oppilaita. He saavat käytöksestä ja kaikista siihen liittyvistä asioista eli esim. ala-astella lähes kaikista rastikohdista täydet. Jos on hieman liian äänekäs tai ns. temperamenttinen, se laskee tulosta. Jos on hieman hiljainen, ei amerikkalainen, sekin laskee rastejen paikkaa tai numeroa.
- Ammattikasvattaja
America rules kirjoitti:
Juu tuota käyttäytymistä on hyvä korostaa, mutta ihmetyttää kuitenkin sekin käytännössä. Nyt haetaan vain amerikkalaistyylisiä hymyileviä, sanavalmiita oppilaita. He saavat käytöksestä ja kaikista siihen liittyvistä asioista eli esim. ala-astella lähes kaikista rastikohdista täydet. Jos on hieman liian äänekäs tai ns. temperamenttinen, se laskee tulosta. Jos on hieman hiljainen, ei amerikkalainen, sekin laskee rastejen paikkaa tai numeroa.
Totta on, että hiljaisen oppilaan ei ole helppoa saada nykypäivänä kiitettävää numeroa käytöksestä. Kasin kuitenkin voi vallan helpostikin saada. Kasi on jo hyväksi määritelty ja ainakin minun kotikunnassani perusnumero käytöksestä.
Jos opppilas saa huonomman kuin kahdeksan, hän on tosiasiassa tehnyt sen saadakseen jo jotakin hölmöyksiä. Käytöksessä on silloin korjattavaa. Se, että on hiljainen oppilas, ei takuuvarmastii tarkoita huonoa käytösnumeroa.
Esim. numero kuusi käytöksestä taas on merkki siitä, että sen isin ja äidin kullanmurun kanssa pitäisi vakavasti keskustella. - Huolestunut jo aikaa
Ammattikasvattaja kirjoitti:
Totta on, että hiljaisen oppilaan ei ole helppoa saada nykypäivänä kiitettävää numeroa käytöksestä. Kasin kuitenkin voi vallan helpostikin saada. Kasi on jo hyväksi määritelty ja ainakin minun kotikunnassani perusnumero käytöksestä.
Jos opppilas saa huonomman kuin kahdeksan, hän on tosiasiassa tehnyt sen saadakseen jo jotakin hölmöyksiä. Käytöksessä on silloin korjattavaa. Se, että on hiljainen oppilas, ei takuuvarmastii tarkoita huonoa käytösnumeroa.
Esim. numero kuusi käytöksestä taas on merkki siitä, että sen isin ja äidin kullanmurun kanssa pitäisi vakavasti keskustella.Tyttäreni käytös numero on ollut koko yläasteen ajan 7. Asiasta on keskusteltu todella usein kotona ja yritetty saada lapsi ymmärtämään asiaa. Kouluarvosanat ovat olleet laskusuunnassa, nyt 7 luokkaa pääasiassa. Kokeista ei mitään tietoa, sanoo ettei aio lukea enempää kuin kahtena pvänä. Itseäni harmittaa asia ihan älyttömästi.Tyttö ei mielestäni ole tyhmä, vaan laiska ja kova kapinoimaan murkkuiän kourissa. Pienenä oli itse enkeli, silloin sanoinkin tämän tulevan nilkoille vielä joskus. Ja nyt tulee. Kaverit ovat kaikki kaikessa, heidän kanssaan vietetään aikaa pitkin kulmia ja tupakastakin on jäänyt muutaman kerran kiinni. On ollut kotiaresteja, viikkorahat pois, keskusteluja vaan mikään ei tunnu auttavan. Keskustelun siirtyessä kouluun alkaa varsinainen vääntö. Ei kiinnosta sanoo tyttö. Opettajan kanssa ei voi keskustella, sanoo tyttöjen olevan mukavia mutta puheliaita ja kihisee itse kuin pikkulikka... Niin ärsyttävää! Pitäisikö ottaa yhteyttä kuraattoriin, erityisopeen vai mihin. Tyttären ystävien vanhempien kanssa, ne ketkä tunnemme, pidämme yhteyttä ja soittelemme puolin ja toisin.
- ei ole huono
Huolestunut jo aikaa kirjoitti:
Tyttäreni käytös numero on ollut koko yläasteen ajan 7. Asiasta on keskusteltu todella usein kotona ja yritetty saada lapsi ymmärtämään asiaa. Kouluarvosanat ovat olleet laskusuunnassa, nyt 7 luokkaa pääasiassa. Kokeista ei mitään tietoa, sanoo ettei aio lukea enempää kuin kahtena pvänä. Itseäni harmittaa asia ihan älyttömästi.Tyttö ei mielestäni ole tyhmä, vaan laiska ja kova kapinoimaan murkkuiän kourissa. Pienenä oli itse enkeli, silloin sanoinkin tämän tulevan nilkoille vielä joskus. Ja nyt tulee. Kaverit ovat kaikki kaikessa, heidän kanssaan vietetään aikaa pitkin kulmia ja tupakastakin on jäänyt muutaman kerran kiinni. On ollut kotiaresteja, viikkorahat pois, keskusteluja vaan mikään ei tunnu auttavan. Keskustelun siirtyessä kouluun alkaa varsinainen vääntö. Ei kiinnosta sanoo tyttö. Opettajan kanssa ei voi keskustella, sanoo tyttöjen olevan mukavia mutta puheliaita ja kihisee itse kuin pikkulikka... Niin ärsyttävää! Pitäisikö ottaa yhteyttä kuraattoriin, erityisopeen vai mihin. Tyttären ystävien vanhempien kanssa, ne ketkä tunnemme, pidämme yhteyttä ja soittelemme puolin ja toisin.
7 on aika perus käytöksestä. ei se tarkoita, että tyttäresi ei osaisi käytöstapoja.
- Ihmismäinen olio
ei ole huono kirjoitti:
7 on aika perus käytöksestä. ei se tarkoita, että tyttäresi ei osaisi käytöstapoja.
Seiska kertoo, että korjattavaa alkaa jo olla. Se on sanallisesti arvioiden tyydyttävä numero.
Jos ihminen ei työpaikallakaan osaa käyttäytyä kuin juuri ja juuri asiallisesti, on edessä pian työttömyys ja kortisto.
- 3x isä
Kyllä meillä ollaan kiinnostuneita lasten numeroista ja yritetään kannustamaan saamaan hyviä numeroita ja ennen kaikkea ymmärtämään se että miksi eri aineita opiskellaan ja mitä höytyä niistä on tuelvaisuudessa.
Alakoulun numeroille en pistä kovin suurta painoarvoa, sillä melkein kaikki numerot tulee yhdeltä luokanopettajalta ja siihen vaikuttaa silloin niin paljon se että miten opettaja ja oppilas ylipäätään tulee keskenään toimeen. Sori vaan opettajille, en ole saanu kovin hyvää kuvaa teidän kyvystä oikeudenmukaiseen arvosteluun.
Mutta yläkoulun numeroista kyllä jo voi seurata oppimista ja niillä on merkitystäkin kun niillä haetaan opiskelupaikkaa peruskoulun jälkeen. Jos lapsi joutuu jokaisen opettajan silmätikuksi, niin se ei voi enää olla sattumaa, vaan vikaa on myös lapsessa.
Ja kyllä sen huomaa että lapset itsekkin pitää arvosanoja tärkeinä. Nomeron nousu ilahdutta ja lasku harmittaa, varsinkin kun muistuu mielleen miten ei viitsyny lukea kokeisiin yms.
Siinä on kyllä myös selvä korrelaatio, että jos vanhempia ei ole aikanaan opisekelu kiinnostanu, niin useimmiten se ei kiinnosta lapsiakaan. Onneksi löytyy myös poikkeuksia.- Ammattikasvattaja
Niin. Toivon nöyrästi, ettei kovin moni luokanopeettajista, omasta ammattikunnastani siis, kohtelisi lapsia asiattomasti. Ehkäpä joukkoomme mahtuu heitäkin, jotka niin tekevät.
Jäin miettimään sanojasi, koska kyllä ainakin minun mielestäni USEIMMITEN käytännössä kuitenkin käy niin, että lapsilla ei ole ongelmia alakoulun puolella, mutta mentäessä yläkouluun - vanhalle yläasteelle - tilanne muuttuu. Murrosikä kuohuineen ja muut intressit tulevat koulun tilalle. Yksiselitteistä syytä on vaikea löytää.
Toki voi olla niinkin, ettei lapsi ole luokanopettajan kanssa toimeen tullut. Tosin nykyisin useimmilla lapsilla on jo kuuden ensimmäisen kouluvuoden aikana useampia kuin yksi opettaja. Itse asiassa aika harva lapsi menee alakoulun puoltakaan läpi niin, että sama opettaja häntä koko ajan opettaisi. Ongelmia siis useimmiten on jo alakoulun puolella useampien ihmisten kanssa, jos niitä on. Ennuste ei kovin hyvä ole, jos jo alaluokilla koulu on takkuista. Alakoulussa kuitenkin opitaan perusvalmiudet ja jos sillä puolella ongelmia on, ei opiskelu yläluokillakaan helppoa ole.
Jotenkin jäi kismittämään ajatuksesi siitä, ettei alakoulun numeroilla ole merkitystä. Onko sinulla olllut huonoja kokemuksia alaluokilta lastesi kanssa? Ilmeisesti. Asioissa on kuitenkin aina monta puolta. En oikein jaksa uskoa, että lapsi saisi huonoja numeroita vsain siksi, ettei tule toimeen opettajan kanssa. On myös hivenen ongelmallista, jos jo pieni lapsi oppii sellaisen toimintatavan, ettei kaikkien kanssa tarvitsekaan toimeen tulla. Siitä voi olla aika vaikea oppia eroon. Todennäköisesti lapsella on muitakin ongelmia kuin vain jästipäinen opettaja, jos numerot alakanttiin ovat. Vai ovatko kokemuksesi osoittaneet muuta?
Pääasia on kuitenkin se, että huolehdit jälkikasvustasi. Se on oikein.
- Tarkkana kuin porkka
ei yhden ihmisen arvosteluun mun mielestä kannata luottaa. Toisten lapsia on helppo arvostella. Minäkin sanon että naapurin tyttö on käytökseltään 7 luokkaa meillä ollessaan, laulaa rumasti 5, ja haastaaaa riitaa 4.
Opettajat arvotellaan kun ensin kuullaan muita vanhempia.- epottaja
perustuu aina niin paljon kuin mahdollista mitattavuuteen. Käytöksen osalta tämä ei tosin ole aivan näin, paitsi jos mennään niihin numeroihin, joihin päästään esimerkiksi jälki-istuntoja keräämällä.
Muissa opiskeltavissa aineissa niin lehtorit kuin luokanopettajatkin perustavat arvionsa kylmään faktaan. Kuka sitä käyttää enemmän ja kuka vähemmän, mutta aina sitä faktaa numeroiden muodossa sieltä löytyy. Jos ihmettelet lapsesi todistuksessa koreilevaa numeroa, voit ottaa yhteytta aineen opettajaan ja kysyä häneltä perustelut tälle numerolle. Aivan varmasti myös saat ne, tai muuten kyse on virkavirheestä. Itse en tosin kovin heppoisesti lähtisi kyseenalaistamaan ja huutelemaan opettajien arviointien perään, sillä kyllähän ne kotiin tuodut koenumerot antavat jo osviittaa siitä, mitä tuleman pitää. Ja jos et kokeita ole nähnyt, niin silloin on joku vika jossain kohtaa yhteistyötä. - Isa vastaa!!
Ja kukahan niistä muista vanhemmista sitten tietää, mitä koulussa oikeasti tapahtuu? Ne pikku enkelitkö kertovat aina puolueettoman totuuden tapahtumista? Vai toiset lapsetko tietävät totuuden?
Jos joku riiviö ei osaa koulussa käyttäytyä, voivat vanhemmat katsoa peiliin. Jos jonkun sankarin käytösnumero on vaikkapa kuusi, on siitä aivan turhaa vanhempien arvostella muita kuin itseään. Kuutonen on jo sen verran huono käytösnumero. - Open pomo
Isa vastaa!! kirjoitti:
Ja kukahan niistä muista vanhemmista sitten tietää, mitä koulussa oikeasti tapahtuu? Ne pikku enkelitkö kertovat aina puolueettoman totuuden tapahtumista? Vai toiset lapsetko tietävät totuuden?
Jos joku riiviö ei osaa koulussa käyttäytyä, voivat vanhemmat katsoa peiliin. Jos jonkun sankarin käytösnumero on vaikkapa kuusi, on siitä aivan turhaa vanhempien arvostella muita kuin itseään. Kuutonen on jo sen verran huono käytösnumero.opettajat meiltä vanhemmilta saa. Meillä arvostellaan aina opettajat, ja puututaan jos epäkohtia ilmenee. Meille kaikille lapset ovat tärkeitä, ja vaadimme heille aina parasta, ja opettaja kuuluu myös siihen listaan, että tarkkaillaan, tarkkailaan, ja palautetta saa. Yksi on jo joutunut vaihtoon.
- Vahtimestarit
Open pomo kirjoitti:
opettajat meiltä vanhemmilta saa. Meillä arvostellaan aina opettajat, ja puututaan jos epäkohtia ilmenee. Meille kaikille lapset ovat tärkeitä, ja vaadimme heille aina parasta, ja opettaja kuuluu myös siihen listaan, että tarkkaillaan, tarkkailaan, ja palautetta saa. Yksi on jo joutunut vaihtoon.
Ja meidän koulussa puolestaan arvioidaan vanhemmat...muutama on jo joutunut vaihtoon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265153Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123765Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462719Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2811267- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081029