Epäspesifinen emätintulehdus

javonöon jkas

Sain diagnosin tuosta otsikon tulehduksesta. Vuoto on keltaista, kokkareista, runsasta ja alapäätä kutisee toisinaan. Lääkkeeksi sain antibioottikuurin, mutta vaivat ei näytä häviävän. Lääkkeitä on jäljellä enää 2pv ja oireet jatkuu. Ainut joka ei täsmää tuohon diagnoosiin on se, että vuoto ei haise pahalle vaan on lähes hajuton. Labran mukaan kyseessä kuitenkin oli tämä eikä hiiva. Onko muita joille antibiootti ei ole tehonnut vai olisiko tämä jotain muuta kun nuo lääkeet ei tehoa. Emätin puikot ja salvat ovat kuulemma tarpeettomia tässä epäspesifisessä tulehduksessa ja vaivan saa pois vain antibiootilla.

7

4507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinMullA

      Siis en edes tiedä tarkalleen mikä tulehdus mulla on. Olen kärsinyt loppukesästä saakka näistä oireista. Lopulta papasta selvisi, että "on tulehdusta" kuten lääkäri ilmaisi. Sain paikallista antibioottia viikon kuurin, mikä pahensi oireita, mutta vasta kuudennen päivän illalla vuoto loppui. Muut oireet (kutina, polttelu,kipu) vielä jatkuivat, mutta nyt kun kuurin loppumisesta on viikko, niin en ole vieläkään varma, olenko parantunut. Kutina on jäljellä ja enkä tiedä rikkoiko antibiootti lopullisesti ihon, mutta iho on haavoilla ja vereslihalla...

      Mutta siis soitin hoitajalle, kun lääke ei alkanut tehoamaan. Hoitaja sanoi, että toisilla paraneminen alkaa vasta viimeisen lääkkeen jälkeen. Minullakaan muuten vuoto ei ole ollut koko aikana haisevaa, mutta runsasta ja paksua. Minulta on 2 kertaa otettu hiivatesti ja "bakteeritesti" labrassa. Molemmat negatiivisia. Papa oli kakkosluokkaa ja siitä selvisi vika. Heinäkuussa vaivat ovat alkaneet ja olen rampannut lääkäreillä apua hakemassa monta kertaa. Moni sanoi, ettei vikaa, kunnes viimeinen suostui ottamaan papan. Mutta tässä matkan varrella jo kerran aikaisemmin yleisklääkäri määräsi antibioottia molempia päihin, mutta silloin se ei tehonnut. Halusin viime lääkärikerralla kierukan pois, koska se aiheutti jo aluksikin minulla tulehduksen, mutta silloin se oli erilainen juttu, mm. kova vatsakipu.

      Mutta siis käytä ihmeessä antibiootti loppuun, jos ei ala helpottamaan, niin uudestaan vaan lääkärille.

      • ahsgiaoa

        Taidan syödä lääkkeet tunnollisesti loppuun. Enää 2 pv jäljellä. Kierukan vaihto oli syksyllä ja sen jälkeen olo ei ole ollut normaali. Saattaa hyvin johtua siitä. Ensimmäisestä ei tullut tälläistä vaivaa mutta vatsaa koski satunnaisesti kuin olisi supistellut. Nyt niitä oireita ei ole ollut. Oon nyt metsästelly muiden kokemuksia asiasta, mutta keskustelut on niin vanhoja, ettei kyseisiä lääkeitä saa edes enää apteekista. Syödään nyt kuuri loppuun, ja ens viikolla taas lääkäriin jos vaivat ei lopu. Lisäksi saan papan-tulokset ensi viikolla
        ja siitä voi selvitä jotain lisää.


      • jfibsojop
        ahsgiaoa kirjoitti:

        Taidan syödä lääkkeet tunnollisesti loppuun. Enää 2 pv jäljellä. Kierukan vaihto oli syksyllä ja sen jälkeen olo ei ole ollut normaali. Saattaa hyvin johtua siitä. Ensimmäisestä ei tullut tälläistä vaivaa mutta vatsaa koski satunnaisesti kuin olisi supistellut. Nyt niitä oireita ei ole ollut. Oon nyt metsästelly muiden kokemuksia asiasta, mutta keskustelut on niin vanhoja, ettei kyseisiä lääkeitä saa edes enää apteekista. Syödään nyt kuuri loppuun, ja ens viikolla taas lääkäriin jos vaivat ei lopu. Lisäksi saan papan-tulokset ensi viikolla
        ja siitä voi selvitä jotain lisää.

        Ajattelin ilmoittaa miten kävi. Eli jos jollain on sama diagnoosi, niin ei kannata vaipua epätoivoon vaikka tuntuisi ettei lääkkeet tepsikkään. Vasta viimeisen lääkkeen jälkeen tulehdus hävisi :) Samaan aikaan söin vielä maitohappobakteereita ja join paljon asidofilus-piimää 2 krt päivässä. Nyt on niin kiva ja puhdas olo! Toivotaan ettei sama uusiudu kuten joillekkin on käynyt. Sukupuolitauteja ei ollut, joten oireet johtuivat yksistään tuosta epäspesifisestä tulehduksesa.


      • harmittaaaa
        jfibsojop kirjoitti:

        Ajattelin ilmoittaa miten kävi. Eli jos jollain on sama diagnoosi, niin ei kannata vaipua epätoivoon vaikka tuntuisi ettei lääkkeet tepsikkään. Vasta viimeisen lääkkeen jälkeen tulehdus hävisi :) Samaan aikaan söin vielä maitohappobakteereita ja join paljon asidofilus-piimää 2 krt päivässä. Nyt on niin kiva ja puhdas olo! Toivotaan ettei sama uusiudu kuten joillekkin on käynyt. Sukupuolitauteja ei ollut, joten oireet johtuivat yksistään tuosta epäspesifisestä tulehduksesa.

        sekabakteeritulehdus uusiutui ja taas odotellaan lääkettä :( Pääsekööhän tästä vaivasta ollenkan eroon.. Outoa on se ettei vuoto vieläkään haise pahalle. Valkovuotonäytteessä kuitenkin on näkyvissä clu-soluja.


      • Lenny
        harmittaaaa kirjoitti:

        sekabakteeritulehdus uusiutui ja taas odotellaan lääkettä :( Pääsekööhän tästä vaivasta ollenkan eroon.. Outoa on se ettei vuoto vieläkään haise pahalle. Valkovuotonäytteessä kuitenkin on näkyvissä clu-soluja.

        Minulla ollut kans jo yli puolen vuoden ajan riesana joka kuukausittainen emätintulehdus joka tulee aina menkkojen jälkeen ja menee sitten antibiooteilla ohi. Ei ole hiivaa, eikä virtsatulehduskaan eikä sisätutkimuksissa näy mitään epänormaalia. Lääkäri määritti se epäspesifiksi emätintulehdukseksi. Just semmosta polttavaa tunnetta ja kipua, ei hajuja. Todella turhauttavaa joka kuukausi sairastaa ja syödä antibiootteja, ei se ole normaalia!
        Minulla on todettu myös korkea prolaktiini johon syön hormonia alentavaa lääkettä.
        Tulehduskierre alkoi ennen hormonilääkitystä.


      • sama taas
        Lenny kirjoitti:

        Minulla ollut kans jo yli puolen vuoden ajan riesana joka kuukausittainen emätintulehdus joka tulee aina menkkojen jälkeen ja menee sitten antibiooteilla ohi. Ei ole hiivaa, eikä virtsatulehduskaan eikä sisätutkimuksissa näy mitään epänormaalia. Lääkäri määritti se epäspesifiksi emätintulehdukseksi. Just semmosta polttavaa tunnetta ja kipua, ei hajuja. Todella turhauttavaa joka kuukausi sairastaa ja syödä antibiootteja, ei se ole normaalia!
        Minulla on todettu myös korkea prolaktiini johon syön hormonia alentavaa lääkettä.
        Tulehduskierre alkoi ennen hormonilääkitystä.

        Kuulostaapa kamalalle :( Ei ole kovinkaan lohdullista kuultavaa.. Eihän niitä antibiootteja voi loputtomiinkaan syödä... Itse ajattelin että josko omissa elämäntavoissa olisi jotain pielessä tai olisiko se tuo syksyllä uusittu hormoonikierukka. Ikää mulla on 40v joten kai nuo limakalvot alkaa jo ohentua muutenkin tässä iässä. En kyllä haluaisi jatkaa näinkään pitkään. Jos ei muu auta, niin otatan kierukan pois ja katson tilannetta sen jälkeen. En tiedä olenko kuullut vai nähnyt unta, mutta olisiko olemassa jotain ennaltaehkäisevää lääkitystä tähän? Itselläni ei ole kipuja, ainoastan runsasta hajutonta ja kellertävää vuotoa. Pyysin silloin jo ensimmäisellä kerralla mielenrauhan vuoksi kaikkia sukupuolitautikokeitakin kun en keksinyt mitä tämä on. Mitään ei löytynyt ja silloin ei ollut hiivaakaan. Nyt hiiva oli 3 ja samat clue-solut jyllää. En ole vielä kuullut että kellään olisi ollut tälläisiä oireita kuin minulla, eli että vuoto on täysin hajutonta. Tämän vuoksi en ymmärrä.. Voikohan ne labran tulokset valehdella vai voiko oireet tosiaan heitellä näin paljon normaaleista oireista?


      • MullakinKeltHajutonta

        No mulla just ekaa kertaa kuukautisten jälkeen, paljon keltaista täysin hajutonta valkovuotoa ja hieman arkuutta emättimessä. Kiva, etten ole yksin. Kokeilen nyt eka maitohappobakteereita emättimeen....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe