Luovutusikä

3 koiraa

Virallinen luovutusikä on 7 vkoa, normaali käytäntö kuitenkin 8-9 vkoa.
Mutta mitäs sanotte "kasvattajasta" (kennelnimikin löytyy) joka luovuttaa pentuja jo 6 viikon ikäisenä?
Vastuutonta mielestäni!

10

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pata ja kattila

      Onhan se, mutta kun tuo asiallinen luovutusikä on aika hyvin yleisesti tiedossa, niin vastuutonta myös ostajalta ottaa se pentu vastaan 6 vkon ikäisenä...

    • Vastapäistä mieltä

      Ei se ole mitenkään edesvastuutonta. VIrallinen on sellainen vain kennelliiton pilkunn*ssinnan mukaan, mikään ell suojelulaki ei semmoista suoraan sanottuna määrää yhtään.

      Eikä ole mitenkään totta että normaali käytäntö olisi mitään muuta kuin 7. Toki niitä luovutetaan vaikka missä iässä jos ei ole mennyt kaupaksi, jos on ollut jotain pientä mitä on ell tarkin jälkeen tahdottu vielä hoidella poies, eikä niistä kaikista kerrota ostajille ....

      Ei ole yhtään vastuutonta. Ikävää on vain se, miten moni menee tänä päivänä tähän halpaan ja miten vaikea normaalin ihmisen on saada luovutettua itsellensa saada jo 6 viikkoista niin kuin itse tahtoisi saada jo mahdollisimman aikaisin, ennen kuin ne liikaa villiintyä keskinäisessä laumassa ehtivät. Kaikki meistä ei tahdo "sosiaalistettuja" koirien koiria, vaan sellaisen ikäisenä, mistä saa parhaiten ihmisten koiran.

      Harmi, ettet ole pistänyt tarkempia tuntomerkkejä tähän tai itse omia yhteystietojasi. Olisin kysynyt kenestä puhut. Täällä ei ole viisasta alkaa parjaamaan.

      .... kukkahatut ja mistään mitään tietämättömät pikkukakarat, tyttölapset, ja kaikenlaisten muoti-ilmiöiden ja muoti-koira-tietäjä-gurujen höpötysten perässä juoksijat todella rasittavia.

    • kennelliittoon
      • 3 koiraa

        Samaa harkitsin itsekin.


      • Jotain ilkivaltaa?
        3 koiraa kirjoitti:

        Samaa harkitsin itsekin.

        Ja missähän laissa Suomessa, _Suomen laissa_, todetaan koiranpentujen luovuttamisen olevan jotain lakia rikkovaa eläinrääkkäystä jos päivääkään - esim 6vk 6 vrk ikäisinä 7 vrk ikäisen sijasta ?
        Hm. Onks tää vähän niin kuin ne ponien yövalot ja sun muut ... ei vaan yhtään, eihän ?

        Pitäisiköhän laskea ne tunnit minuutit ja sekunnitkin vielä luovutuksesta syntymähetkeen, hehe ...

        Kasvattajasitoumusta ei ole pakko olla kenelläkään, luojankiitos, tämä on vapaa maa.



        En vaan ymmärrä tätä kaksinaamaisuutta; onko aloittaja hampaat ristissä tämän kasvattajan kanssa vai mistä syystä vaino ja viha päällä =)

        Eikö myynyt Sinulle pentua, vai .... Niinkuin se yksi nuorenpolven kasvattajaksi alkanut, joka suuttui vanhalle kasvattajalle, joka ei antanut urosta tuolle, ja nuorempi teki kostoiskun, ja hommasi kasvatuskieltoon vanhemman, jotta linja kuolee käytännössä sukupuuttoon ja kasvatetaan vain ei-rek, joita on kiva sitten haukkua ja vainota ympäri pitkin nettiä. Rodun paras :)))) ja tottakai aivan heterogeenisen näköisen maatiaisrodun edustajat ovat sekarotuisia, jos ne eivät ole yhden tietyn tyypin näköisiä, joita hienot ihmiset niiden tahtoisivat olevan - näyttelypuudeleina kehässä.
        Kas kun olisi kelvannut jalostukseen uros semmosisesta kennelistä, yhymmm.... ;)

        Mmm. Juu. Eikun ilmoitusta kehiin vaan ja kiusantekoa.


        Nämä koirat eivät ole chihuahoja ja puudeleita. Jos tahtoo olla niin tarkka pilkunviillaaja ihmiseksi, tällä palstalla esiintyessä on väärää rotua harrastava.

        Nämä ovat oikeita koiria, eivät pilkunn*ssijat ry:n leikkipehmokoiria.



        Olen itse kuullut sanottavan ja huomannut käytännössä, miten ns kasvattajasitoumusta nauretaan ja pidetään pilkkana, ottaen nämä kennelnimet Markkinointi-Syistä käytännössä. Tahdotaan syödä se kakku ja pitää se samalla kertaa. Kuten yksikin sanoi, ei kukaan hullukaan sellaisia noudata, ihan idiotismia ...

        Niitä käytetään vain väylinä keinoina sotia jotakuta vastaan silloin kun tahdotaan tehdä kiusaa, kun kannetaan kaunaa, tai ei tykätä jostakusta. Kaverit saa ihan rauhassa tehdä mitä tahansa. Tai se Populaari-Poppoo ja Kerma, Crémé de la crémé pintaliitopiireistä ja Viskaaleista roduissa.


        Jos ei maalaisjärkeä ole, ei pitäisi maatiaisrotuja harrastaa. Ei mulla muuta.


      • kaupunkilaisjärkeä
        Jotain ilkivaltaa? kirjoitti:

        Ja missähän laissa Suomessa, _Suomen laissa_, todetaan koiranpentujen luovuttamisen olevan jotain lakia rikkovaa eläinrääkkäystä jos päivääkään - esim 6vk 6 vrk ikäisinä 7 vrk ikäisen sijasta ?
        Hm. Onks tää vähän niin kuin ne ponien yövalot ja sun muut ... ei vaan yhtään, eihän ?

        Pitäisiköhän laskea ne tunnit minuutit ja sekunnitkin vielä luovutuksesta syntymähetkeen, hehe ...

        Kasvattajasitoumusta ei ole pakko olla kenelläkään, luojankiitos, tämä on vapaa maa.



        En vaan ymmärrä tätä kaksinaamaisuutta; onko aloittaja hampaat ristissä tämän kasvattajan kanssa vai mistä syystä vaino ja viha päällä =)

        Eikö myynyt Sinulle pentua, vai .... Niinkuin se yksi nuorenpolven kasvattajaksi alkanut, joka suuttui vanhalle kasvattajalle, joka ei antanut urosta tuolle, ja nuorempi teki kostoiskun, ja hommasi kasvatuskieltoon vanhemman, jotta linja kuolee käytännössä sukupuuttoon ja kasvatetaan vain ei-rek, joita on kiva sitten haukkua ja vainota ympäri pitkin nettiä. Rodun paras :)))) ja tottakai aivan heterogeenisen näköisen maatiaisrodun edustajat ovat sekarotuisia, jos ne eivät ole yhden tietyn tyypin näköisiä, joita hienot ihmiset niiden tahtoisivat olevan - näyttelypuudeleina kehässä.
        Kas kun olisi kelvannut jalostukseen uros semmosisesta kennelistä, yhymmm.... ;)

        Mmm. Juu. Eikun ilmoitusta kehiin vaan ja kiusantekoa.


        Nämä koirat eivät ole chihuahoja ja puudeleita. Jos tahtoo olla niin tarkka pilkunviillaaja ihmiseksi, tällä palstalla esiintyessä on väärää rotua harrastava.

        Nämä ovat oikeita koiria, eivät pilkunn*ssijat ry:n leikkipehmokoiria.



        Olen itse kuullut sanottavan ja huomannut käytännössä, miten ns kasvattajasitoumusta nauretaan ja pidetään pilkkana, ottaen nämä kennelnimet Markkinointi-Syistä käytännössä. Tahdotaan syödä se kakku ja pitää se samalla kertaa. Kuten yksikin sanoi, ei kukaan hullukaan sellaisia noudata, ihan idiotismia ...

        Niitä käytetään vain väylinä keinoina sotia jotakuta vastaan silloin kun tahdotaan tehdä kiusaa, kun kannetaan kaunaa, tai ei tykätä jostakusta. Kaverit saa ihan rauhassa tehdä mitä tahansa. Tai se Populaari-Poppoo ja Kerma, Crémé de la crémé pintaliitopiireistä ja Viskaaleista roduissa.


        Jos ei maalaisjärkeä ole, ei pitäisi maatiaisrotuja harrastaa. Ei mulla muuta.

        Jos rekisteröi pennut Kennelliittoon, ei pentuja saa luovuttaa päivääkään ennen 7 viikon ikää. Hyvin yksinkertainen sääntö, onko sitä vaikea ymmärtää? Sääntö on tehty ainoastaan pentujen hyväksi. Pennuille parempi luovutusikä olisi paljon myöhemmin, vasta 9-12 viikon iässä. Maalaisjärkeä kannattaa tosiaankin käyttää, mutta ei niin, että se on pennuille epäedullista. Pitäisikö tuo maalaisjärki muuttaa kaupunkilaisjärjeksi, niin se olisi ehkä viisaampaa? ;)

        http://www.hauva.com/node/1213

        .


      • näinkerron
        kaupunkilaisjärkeä kirjoitti:

        Jos rekisteröi pennut Kennelliittoon, ei pentuja saa luovuttaa päivääkään ennen 7 viikon ikää. Hyvin yksinkertainen sääntö, onko sitä vaikea ymmärtää? Sääntö on tehty ainoastaan pentujen hyväksi. Pennuille parempi luovutusikä olisi paljon myöhemmin, vasta 9-12 viikon iässä. Maalaisjärkeä kannattaa tosiaankin käyttää, mutta ei niin, että se on pennuille epäedullista. Pitäisikö tuo maalaisjärki muuttaa kaupunkilaisjärjeksi, niin se olisi ehkä viisaampaa? ;)

        http://www.hauva.com/node/1213

        .

        Aikasintaan luovutus 7viikkosena,ja siitä eteenpäin plussaa.Siihen on myös järki-syitä,sillä mitä kauemmin pentu on emän hoidossa sen parempi.Liian aikaisin luovutettu ei välttämättä saa kaikkea tarvisemaansa vastustus kykyä,ja vaatii enemmän hoitoa sillä sen itsenäistymis-vaihe emosta ei ole vielä alkanut.Liian aikasin emosta erotetut pennut alkavat helposti potea ero-ahdistusta jne., niin että kyllä saa maalaisjärkeänsä käyttää.Niin että emä saa antaa pennuille hyvät valmiudet elämään,niin että niistä tulee terveitä,ja tasapainoisia yksilöitä.Minulle on yksipentu tullut 8viikkosena,ja toinen 10viikkosena.Molemmat niitä niin sanottuja ihmisten koiria,ja aivan fantastisia ja oppivaisia yksilöitä. On siis pennun kehitykselle,ja tervedelle tärkee että saa olla emonsa kanssa mahd.pitkään,ja nauttia emon-maitoa mistä se vastustuskykyä jne.Käyttäkää ihmiset siis järkeä,ja ottakaa aikasintaan pentu 7viikon iässä mieluiten myöhemmin.Älkää olko itsekkäitä,ja ajatelkaa pennun parasta,ja sitä kautta myös omaa parastanne tottakai haluatte että koirastanne tulee terve,ja tasapainoinen yksilö!huomauttakaa ihmisille jos he myyvät/tai ovat ostamassa liian nuorta pentua,näin kaikki osapuolet välttävät monta harmia..


      • Kysympäs vain
        näinkerron kirjoitti:

        Aikasintaan luovutus 7viikkosena,ja siitä eteenpäin plussaa.Siihen on myös järki-syitä,sillä mitä kauemmin pentu on emän hoidossa sen parempi.Liian aikaisin luovutettu ei välttämättä saa kaikkea tarvisemaansa vastustus kykyä,ja vaatii enemmän hoitoa sillä sen itsenäistymis-vaihe emosta ei ole vielä alkanut.Liian aikasin emosta erotetut pennut alkavat helposti potea ero-ahdistusta jne., niin että kyllä saa maalaisjärkeänsä käyttää.Niin että emä saa antaa pennuille hyvät valmiudet elämään,niin että niistä tulee terveitä,ja tasapainoisia yksilöitä.Minulle on yksipentu tullut 8viikkosena,ja toinen 10viikkosena.Molemmat niitä niin sanottuja ihmisten koiria,ja aivan fantastisia ja oppivaisia yksilöitä. On siis pennun kehitykselle,ja tervedelle tärkee että saa olla emonsa kanssa mahd.pitkään,ja nauttia emon-maitoa mistä se vastustuskykyä jne.Käyttäkää ihmiset siis järkeä,ja ottakaa aikasintaan pentu 7viikon iässä mieluiten myöhemmin.Älkää olko itsekkäitä,ja ajatelkaa pennun parasta,ja sitä kautta myös omaa parastanne tottakai haluatte että koirastanne tulee terve,ja tasapainoinen yksilö!huomauttakaa ihmisille jos he myyvät/tai ovat ostamassa liian nuorta pentua,näin kaikki osapuolet välttävät monta harmia..

        Voihan sitäväittää mitä tahansa mutta ei se sitä silti pitäväksi tee. Se mitä kauemmin pennut emällä, on minusta haitaksi; ainakaan minä en tahdo mitään "koirien koiraa", villissä laumassa kauan telminyttä ja toisiin koiriin leimautunutta koiraa, sitä teidän nykyajan "sosiaalistanne", vaan ihmiseen nimenomaan leimautuvan. Sen saa parhaiten mitä nuorempi pentu. Ja mitä vähemmän aikaa pennut emän kanssa, sitä enempi se on EMÄN eläinsuojelullinenkin etu. Emäkin on luojanluoma otus. Sitäkin pitää varjella.

        Ikinä ei ole "alta 7-vkosena" luovutetuissa ollut mitään ongelmia. Päinvastoin ongelmat vanhempana luovutettujen oppimien käytösmallien suhteen. Että silleen ...

        Paljonkos te puhujat olette niitä 5,6vkoisena luovutettuja oikein nähneet, että voitte mitään mennä väittämään "tietävänne", ihmettelempä vaan !


    • Ihmetyttää

      Ei ole yhtään erikoista eikä vastuutonta, itse ottaisin mieluummin siinä iässä.

      "Normaali" luovutusikä ei ole yhtään enempi kun 7. Sekin on vain kennelliiton päähänpisto.

      Missään laissa ei määrätä koiranpentujen luovutusiäksi 7 viikkoa sen paremmin kuin 8 tai 9:ääkään. Kennelliitto ei ole viranomainen, se on vain yksityinen erään alan yhdistys.

      Älä puhu höpöjä; missä katalassa tarkoituksessa yrität mustamaalata täällä jotakuta kasvattajaa ?
      Jotta ei saisi pentuja myytyä ? Onko sukset ristissä, eikö käyttänyt sinun urostasi, eikö luvannut sinulle pentua, tai jotain ...

      • ustme007

        Minulla erittäin ihmisleimatunut uros pentu,ja se tuli minulle 10viikon ikäisenä.Aivan upea lenkilläkkin kulkee irti,ja pitää huolen että pysyy matkassa.Toisista koirista ei ole erityisen kiinnostunut,vaan koirien tullessa on ennemmin minun kanssani.Erittäin fiksu,ja helppo kouluttaa.Maku asioista ei voi kun kiistellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2204
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      61
      2062
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1961
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1354
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe