puhut ilmaiseksi Skypen kautta

jos et tiennyt

Riittää kun on tietokone joka toimii ja sähköposti niin voit valita puhua netissä Skype-ohjelman sieltä imuroituasi koneellesi. Ainoa mitä vältät on soittaa ohjelmalla kiinteään puhelinnumeroon tai mobiilinumeroon, jos et halua maksaa mistään. Voit soittaa ja puhua toisen kanssa mihin maailmankolkkaan tahansa kun vain tuo toinen on myös imuroinut ilmaisen Skypen netistä koneellensa ja antanut sinulle käyttäjänimensä tiedoksi, että voit sen sitten hyväksyä kun soittelette. Äänen laatu on yleensä hyvä ja kuvankin näkee jos on valinnut puhua kamera päällä ja toinen on tehnyt samoin. Nyt on Skypen sivulla ostettavissa myös uusi tekniikka joka perustuu siihen että ei tarvitse istua koneen ääressä puhuakseen vaan on korvakuulokkeet korvilla ja puhuu liikkuessa. Tiesitkö että voit myös "ostaa" puheaikaa toiselle vaikka mihin maahan, jos ei tuolla toisella ole tietokonetta, mutta on kiinteä puhelin. Aika halpa kolmen kuukauden puheaika. Näin tekniikka lähentää ihmisiä toisiinsa eikä "kalliit" puhelinmaksut ole enää esteenä yhteydenpitoon.

5

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidetään yhteyttä

      Mese on myös hyvä ja halpa yhteydenpitoväline kirjoitellen ja jos sulla sattuu olemaan webbikamera niin näköyhteydelläkin.
      Mesessä on vielä se hyvä, että jos olet liittänyt ko henkilön verkostoosi, niin näet milloin hän on tietsikan ääressä eli tavoitettavissa.
      On tullut mieleeni sekin, että tuo on erittäin hyvä ominaisuus ottaen huomioon kaukana asuvat perheenjäsenet ja mahdollisesti yksin asuvat vanhukset, jne. Tekniikka seuraa automaattisesti toimiasi ja jos olet koneella normaaliin tapaan, niin voi olettaa että kaikki on kunnossa. Jos sitten jostain syystä käyttäytymisesi tietsikan suhteen muuttuu, niin silloin verkostossa olevan hälytyskellot soivat: oletko sairas, onko jotakin tapahtunut, jne.

      • videopuhelut mesellä

        ja samoin mesen välityksellä voi puhua suoraan. minusta ihan yhtä hyvä ääni kun skypellä.
        Kumma, ettei ihmiset enmmän käytä tätä ilmaista puheaikaa.
        Itse juttelen monen ystävän kanssa nykyään vallan mesen välityksellä, kännykällä enää vain välttämättömät.


      • Juupa juu

        Myös Skypestä näkee, onko ko henkilö paikalla.


    • 436gf

      skypeä vrt ny kännyyn. paljonko maksaa webkamera entä mikorfoni. ent se että pidät konetta aina auki päivät? vielä jos ei oo tietsaa niin senkin ostohinta on laskettava vaikka et sykpeen pelkästään ostakaan. luulempa että peruskänny 30-40e ja 5-10e kk puhelinmaksut kuten mul tulee halvimmaks. tekstiviestit on kalliita. apinoista saa 5 ilmasta päivässä ja 10sek puhelu on halvempi kui viesti.

      • Skypefan

        Jos sinulla on netti, ei skype lisää yhtään sen kuluja. Vaikka kone olisi koko päivän auki, ei kulut ole kovin suuria sähkön osalta , kyllä sitä sähköpostia ja pelejä tulee kuitenkin katsottua. Kännyllä on vahdittava aikaa, skypellä voit puhua vaikka kolme tuntia yhtäsoittoa. Ulkomaillekin voi soittaa halvalla, esim. tunnin puhelu Espanjaan maksaa 1,20. Mitähän maksaisi kännyllä? Olen neljän vuoden aikana ladannut muutaman kympin ja puhut tuntikausia milloin Jenkkeihin, milloin Eurooppaan.
        Olen myös jo pari vuotta soittanut skypellä lähes kaikki työpuhelut ja firma on säästänyt reippaasti rahaa sen jälkeen kun antoi luvan skypeen.
        Luurit ja kameran saa parilla kympillä vaikka Anttilasta.

        Kun näkee, onko porukat paikalla, voi soittaa vaikka ryhmäpuhelun. Eikä tarvitse kokeilla, olisko joku linjoilla ja maksaa esim. siitä, että puhelu menee vastaajaan. Ja jos minua ei huvita jutella kenenkään kanssa, laitan skypen offlinelle ja saan olla rauhassa. Kavereitten kanssa on sovittu, että laittavat meilin, jos haluavat skypetellä. Meilit kaikki katsoo joka välissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe