Lapsilisä + elatustuki antavat kyllä tuohta eläteille !

Vesiheinänen

Tuossa laskeskelin, että miksi yksinhuoltajia on niin paljon suomessa, niin arvatenkin yksi syy on tämä niiden rahallisten tukien saaminen, että jos vaikka on lapsia viisi, niin tuommoiselle yksinhuoltaja perheelle tupsahtaa tilille joka kuukausi ainakin 1610, 05 euroa, että tuohon summaan en ole laskenut kodinhoitotukea, että jos sellaista vielä sattuu saamaan, niin kyllä menee monta satasta yli tuon kertomani summan, että kyllä meillä yksinhuoltajista kyllä pidetään liiankin hyvää huolta, jos vain on tarpeeksi noita lapsia urakoinut, että näin se on nähtävä kerta kaikkiaan !

13

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sos.turva

      nousevat vuoden alusta joten kokonaissumma on sitten 1625,70e...Johan sillä ruuan ja vaatteet hankkii hyvinkin. Muistan vuosia sitten kun oli tv:s jokin ohjelma ja siinä perhe jossa oli useita lapsia. Hän sanoi että ruokaan jää rahaa 1500 mk ja sillä pärjää, kun osaa laittaa. Omasta takaa marjat, sienet, juurekset... mummonmarkkaa aikaa. Miksi ei pärjää nykyäänkin, kun joku yksineläjä sanoo pärjäävänsä n 100e ruokaan kuussa ja sillä saa vatsansa täyteen...Sosiaaliturva on hyvä.

      • kateelliset kyykkyyn

        Siitä sitten pentuja pukaamaan!


    • MISTÄÄN MITÄÄN

      mistä puhut?! Suomessa ainoa tuki johon yksinhuoltajuus vaikuttaa suoraan, on lapsilisä... Huimalla 46,60 €!
      Ja vaikka 6 henkinen perhe, niin kuin tuossa aloituksessa annoit esimerkiksi, saisi yhteensä 2000€ kuussa...Niin onko se sinusta todellakin paljon? Siitä kun miinustat ensin asumiskustannukset, niin eipä 6 ihmiselle enää sitä rahaa kauheasti jääkkään!

      Ihmettelen kovasti katkeruuttasi, jos kerran itsekkin YH olet???

      • Vesiheinänen

        Jaa, että tätä elatustukea sitten maksetaan myös muillekkin kuin yksinhuoltajille, että näinkö on asianlaita ?, että vaikka olisi mennyt jo uusiin naimisiin tai muihin suhteisiin niin silti nämä elatustuet maksetaan tilille, että sehän on jo vielä enemmän väärin, että se uusi kumppani ei sitten näitä toisen lapsia tosiasiassa elätäkkään, että kylläpä menee kauheammaksi vain kun näitä asioita ryhtyy kaivelemaan ! !


      • Vesiheinänen

        Minusta nuo summat ovat niin huimaavia, että niillä kyllä lapsosia hyvin syöttää, ja itsensä siinä sivussa, että noilla rahoilla on semmoinen vaikutus, että on mukava olla ja elää lasten kanssa, kun kerran tietää, että rahan tulo lopppuu vasta kun, ne alkaa olemaan täys ikäisiä, että siihen asti on aikaa elää päivästä toiseen ihanassa onnelassa, kun kotielämähän on ihmisen onni tässä maailmassa, jos nimittäin on tätä rahaa, että voi asumisen ja elämisen kulut niillä hoitaa, ja kyllähän näin suomessa suurlapsiperheissä näin juuri on asiat, että heille rahaa ropisee tileille, että tämä vain on tosiasiaa, että älkääpä nyt unhoittako miten asianne todellisuudessa on ! !


      • Vesiheinänen

        Ja, jos minua Vesiheinästä kutsut YH:ksi niin en ole, että olen joutunut luopumaan lapsestani, että juuri näiden tähden, että kun en ole työelämässä, mutta en eläkeläinenkään, että näin vaan kunnollinen ilman koulutusta, että olisin tosi sopiva kotiäidiksi, mutta kun en kuulu mihinkään kuppikuntaan, niin ihan näin ikäänkuin irtolaisena ei ole tätä muiden tukea ja eikä rahallista, joka mahdollistaisi elämisen jatkumisen turvallisena, että kyllä sitä pienlapsiperheet on paljon huonommassa asemassa kuin yksinhuoltajat suurine lapsilaumoineen, että jos ei ole palkka suuren suuri, että näin se vain näkyy nyt olevan, että turha sitä on lähteä kieltämään, vaan onko siihen sitten aihetta, että eikö nämä asiat kestä päivänvaloon tuloa, että näinkö on asia.


      • itse onnesi seppä
        Vesiheinänen kirjoitti:

        Ja, jos minua Vesiheinästä kutsut YH:ksi niin en ole, että olen joutunut luopumaan lapsestani, että juuri näiden tähden, että kun en ole työelämässä, mutta en eläkeläinenkään, että näin vaan kunnollinen ilman koulutusta, että olisin tosi sopiva kotiäidiksi, mutta kun en kuulu mihinkään kuppikuntaan, niin ihan näin ikäänkuin irtolaisena ei ole tätä muiden tukea ja eikä rahallista, joka mahdollistaisi elämisen jatkumisen turvallisena, että kyllä sitä pienlapsiperheet on paljon huonommassa asemassa kuin yksinhuoltajat suurine lapsilaumoineen, että jos ei ole palkka suuren suuri, että näin se vain näkyy nyt olevan, että turha sitä on lähteä kieltämään, vaan onko siihen sitten aihetta, että eikö nämä asiat kestä päivänvaloon tuloa, että näinkö on asia.

        mene hyvä ihminen puhumaan sossun tädille tilanteestasi, että saisit kyllä varmaan rahaa kun muutkin saa ja mikset voisi mennä työkkäriin ja sanoa että haluat kykyjäsi vastaavaa työtä


      • entinen yh
        Vesiheinänen kirjoitti:

        Jaa, että tätä elatustukea sitten maksetaan myös muillekkin kuin yksinhuoltajille, että näinkö on asianlaita ?, että vaikka olisi mennyt jo uusiin naimisiin tai muihin suhteisiin niin silti nämä elatustuet maksetaan tilille, että sehän on jo vielä enemmän väärin, että se uusi kumppani ei sitten näitä toisen lapsia tosiasiassa elätäkkään, että kylläpä menee kauheammaksi vain kun näitä asioita ryhtyy kaivelemaan ! !

        Kyllä elatustukea maksetaan, vaikka olisit mennyt uusiin naimisiin. Ei lapsen isän elatusvelvollisuus siirry uudelle miehelle. Ainoa mikä jää pois, on lapsilisän yh-korotus.


    • vastuuni kannan

      rahasumma ei korvaa liittoa aikuisen ihmisen kanssa.Mut jätettiin ja ennen kun saan raha-asiat pyörimään,niin se kestää ja laskut juoksee..Sossun muijakin sanoi kun itkin eroa,et rahallisesti kyllä tulet pärjäämään..just joo käyn läpi myös lasten itkut ikävästä,sairastelut,teen ruoat aamusta iltaan,siivoon.Tottakai tekisin ne muutenkin..mutta nyt mulla ei oo sitä aikuista joka halaa välittää ja vaan jakaa sen arjen.Et kadehtikaa vaan,sen virheen tein itekin joskus.

      • hjgk

        lopettakaa nyt hyvät ihmiset se rahan takia sikiäminen.luulis jokaisen jo tänä päivänä kouluttavan itsensä niin pitkälle ettei tarvii parkuu joittenkin tukiaisten pienuutta.ennen sanottiin että kun ei ollut rahaa tehtiin lapsi, mutta ei luulis enää 2000-luvulla tarviivan tohon ryhtyä.mutta tietysti jos älykkyysosamäärä on 13 ja se kaikki tarvitaan lisääntymiseen, niin mikä ettei...


    • 4 lasta ja äiti

      Mistä noin iso summa tuli?
      Itsellä neljä lasta. Vanhimmasta ei makseta enää lapsilisää ja elatustukikin loppuu pian. Saa opintotukea n. 90 e/kk, jonka käyttää omiin menoihinsa. Kirjalaskut lukioon ovat joka kk n. 100 e luokkaa, jonka maksan.
      Saan lapsilisää kolmesta lapsesta vajaa 500 e, lisäksi elatustuki saman verran, n. 120 e lapsi, ja se pienenee kohta vanhemman lapsen osalta.
      "Rimaa hipoen" mennään mutta pärjätään. Pyrin siihen että lapset saavat hyviä ja haluamiansa vaatteita, ja harrastuksiin rahaa.
      Ihan sivulauseena vielä, harmittaa kun näen lapsilla joskus huonoja vaatteita tai esim. kenkiä. Kyllä lapsilisästä pitäisi riittää siihen että lapset ovat siististi ja hyvin puettuja.

      • lukio lopuillaan

        Minä olen saanut koko lukion ajan kirjat kirjastosta, olisinko yhden tai kaksi kirjaa ostanut, käytettynä.


      • 4 lasta ja äiti
        lukio lopuillaan kirjoitti:

        Minä olen saanut koko lukion ajan kirjat kirjastosta, olisinko yhden tai kaksi kirjaa ostanut, käytettynä.

        Kirjasto, eipä ole tullut mieleenikään että sieltä saisi lukion kirjoja? Täytyy tsekata.
        Sopivasti kurssien kirjat ovat vaihtuneet viime vuodestakin, siksi olemme joutuneet ostamaan paljon kirjoja uusina. Viime jakson kirjakaupan lasku oli 180 e, laittoi vähän nikottelemaan.
        Ex-mies lupautui kerrankin maksamaan puolet, mutta sovittiin sitten että ostaa yhdelle lapselle uudet luistimet, niin sekin helpotti kuluja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe