ostettu viikko sitten nokia 3710 fold ja ongelmana puheyhteyden kuuluvuus ,eli
kuuluvuus aika heikko vaikka kaiuttimen säädöt maximilla ,onko mallissa muita säätöjä vai
missä vika ?
Vai onko ominaisuuteen ollenkaan panostettu ? tuntuu että kuuluvuus vain murto-osa
vanhojen mallien kuuluvuudesta !
mediatoistin kyllä huudattaa lujaa mutta äänihän tulee eri paikasta !
NOKIA 3710 FOLD Ongelmat
42
8921
Vastaukset
- Kyllä kuuluu
Ongelma taitaa olla käyttäjässä. Käsitteetkin taitaa olla
hakusassa. Kuuluvuudella tarkoitetaan yleensä sitä, että
toimii hyvin huonossa kentässä ja sitä ominaisuutta ei voi
säätää. Toiset ovat kehuneet kuuluvuutta.
Äänenvoimakkuutta voidaan säätää puhelun aikanakin.
Lisäksi puhelimesta löytyy mm. "meluisa" tila. Mitä lienet
huonolla kuuluvuudella tarkoittanut?- juwepp
en usko että käyttäjässä mutään vikaa on mutta tarkoitan huonolla
kuuluvuudella sitä että henkilön jonka kanssa puhun niin hänen
puheensa voimakkuus / kuuluvuus on huonohko verrattuna
vanhojen puhelimien malleihin verrattuna vaikkakin
äänenvoimakkuus-säädöt on maximilla ja kentän kuuluvuusominaisuus sama.
eli mielestä puheen kaiuttimen voimakkuus ei ole sillä tasolla kuin sen
kuuluisi olla ,ehkäpä siihen ominaisuuteen ei olla panostettu
tai
laittessa on ehkäpä jokin vippaskonsti säätö jolla ominaisuus paranee !? - Jop.
Itselläni on ollut ainakin 30 erillaista puhelinta ja suurin osa oli nokialaisia ja tämä uusin versio on täysin
susi .
- --------
Sama juttu minulla on tämä halvempi malli ! Hälytysäänikin pihisee ennen kun saa yhteyden.
TÄYSIN PASKOJA NÄMÄ UUDET MALLIT- nättijussi
Ei minkäänlaista ongelmaa 3710 foldin kanssa.
Yllätyksekseni siellä oli 2Gb muistikorttikin valmiiksi paikallaan... - aksuli2010
nättijussi kirjoitti:
Ei minkäänlaista ongelmaa 3710 foldin kanssa.
Yllätyksekseni siellä oli 2Gb muistikorttikin valmiiksi paikallaan...puhelin on. Huonokuuloinen vanhuskin kuulee ja ilman kaiutintakin. Jospa on viallinen yksilö, joten
auttaisikohan huolto?
Meillä on käytössä pari kappaletta ja molemmissa ääni kuuluu
vieressä olijallekin ilman kaiutinasetusta. Kokeileppas käyttää
"ulkoilma-asetusta".- Jep....
Nämä huonoääniset ostettu Giganttista ! On kyllä halpoja verrattuna muihin kauppoihin, mutta tuonti sektori
on eri ja tiedä sitten vaikka valmistuskin on toinen paikka.Tämän sain tietää erään toisen kaupan myyjältä,
jossa sama puhelin oli 20€ kalliimpi.
- toimiiko kännykkä
Nokia 3710 fold vikoja
Juup.. kyllä huonosti kuuluu ja nyt jo toinen Nokia 3710 käytössä.
Ensimmäinen kesti 2,5 vuorokautta ja se laitettiin huoltoon, josta tuli taikaisin 2,5 viikon jälkeen... puhelin oli vaihdettu. Akku ja takakansi olivat samat. Nyt on toinen puhelin ollut käytössä 3 vuorokautta ja eilen jo jumittui viestinlähetyksessä. Akun poistolla ja uudelleen aukaisulla käynnistyi taas. Epäluotettavan ja heikon kuvan olen kyseisestä puhelimesta saanut. - paha mieli tuli
Otin eilen käytöön. Jumittui täysin, kun yritin poistaa yhtä numeroa ja nimeä luettelosta. Aiemminkin jumittui tai toimi epäloogisesti monta kertaa. -Takakantta ei saa auki, ei sitten millään. Olisin ottanut SIM-kortin pois ja vanhaan kännyyn, että olisin edes tekniseen apuun voinut soittaa, että "mitäs tälle tehdään".- ihmettelinkin, kun puhelimeen oli liimattuna tarraohjeet takakannen avaamista varten! - Ei auta ohjeet. Tosi hankala oli avata jo ennen akun asentamistakin, mutta nyt kun akku on paikoillaan, nin ei ilmeisesti puhelinta särkemättä kantta saa pois enää. Akkukin kesti kokonaista 12 tuntia! Siis lähinnä puhelimen valmiustilassa!
- Aritta
mutta kiinni en ilman taistelua.
Aluksi puhelin toimi ihan ok ja akkukin kesti monta päivää vaan ei enää. Vajaan vuorokauden vain. Mikähän siinä on vikana? - paha mieli tuli
Aritta kirjoitti:
mutta kiinni en ilman taistelua.
Aluksi puhelin toimi ihan ok ja akkukin kesti monta päivää vaan ei enää. Vajaan vuorokauden vain. Mikähän siinä on vikana?Vein kännyn Soneran liikeeseen, kun en itse uskaltanut väkivaltaa käyttää. Liikeessä yksi nainen ja kaksi miestä tarrahanskoin ja apuvälinein ähelsi 25 min puhelimen kimpussa, ennen kuin kansi aukeni ja sain SIM-korttini ulos ja vanhaan kännykkääni ja pääsin Soneran asiakaspalveluun soittelemaan. Ymmärtääkseni kansiongelma johtuu siitä, että kun puhelimeen laittaa SIM-kortin ja akun, ne kiristävät kannen niin tiukaksi, että sitä ei saa enää avausohjeen mukaisesti peukaloilla painettua ja liu'utettua auki.
Akun hengettömyys on kyllä käsittämätöntä, ei kai valmistaja ole tarkoittanut että känny pitäisi olla koko ajan sähköpistokeeseen kytkettynä?
Onko kyseessä yksittäisen yksilön ongelma vai suunnitteluvirhe koko mallissa? - Aritta
paha mieli tuli kirjoitti:
Vein kännyn Soneran liikeeseen, kun en itse uskaltanut väkivaltaa käyttää. Liikeessä yksi nainen ja kaksi miestä tarrahanskoin ja apuvälinein ähelsi 25 min puhelimen kimpussa, ennen kuin kansi aukeni ja sain SIM-korttini ulos ja vanhaan kännykkääni ja pääsin Soneran asiakaspalveluun soittelemaan. Ymmärtääkseni kansiongelma johtuu siitä, että kun puhelimeen laittaa SIM-kortin ja akun, ne kiristävät kannen niin tiukaksi, että sitä ei saa enää avausohjeen mukaisesti peukaloilla painettua ja liu'utettua auki.
Akun hengettömyys on kyllä käsittämätöntä, ei kai valmistaja ole tarkoittanut että känny pitäisi olla koko ajan sähköpistokeeseen kytkettynä?
Onko kyseessä yksittäisen yksilön ongelma vai suunnitteluvirhe koko mallissa?Ajattelin käydä ensi viikolla valittamassa liikkeessä josta ostin puhelimen.
- Weirdous
Aritta kirjoitti:
Ajattelin käydä ensi viikolla valittamassa liikkeessä josta ostin puhelimen.
Akku kestää mitä kestää, hyvällä tuurilla ehkä jopa reilun vuorokauden. Ja mitä juuri tutkin Nokian omilta sivuilta, ei siellä kerrota ollenkaan enää valmiusaikaa. Kerrotaan että puheaika jopa 5h, mutta jos tyhjenee yksin ollessaankin jo nopeasti niin kestääköhän 5h puhumista?
Itse siis soitan ehkä 10min ja lähetän 30-50 viestiä latauksien välillä, eli joka päivä ladattava jos meinaa töissä pitää mukana.
Onko kukaan vielä saanut akku pulmaa korjattua huollon kautta? Vai onko tämä malli todella tarkoittu seinäpuhelimeksi?
Hieman ketuttaa, kun puhelinta ostaessani pyysin myyjää myymään minulle hyvän puhelimen. En edes puhut hinnasta mitään ja tämän se sitten kauppasi... - Aritta
Weirdous kirjoitti:
Akku kestää mitä kestää, hyvällä tuurilla ehkä jopa reilun vuorokauden. Ja mitä juuri tutkin Nokian omilta sivuilta, ei siellä kerrota ollenkaan enää valmiusaikaa. Kerrotaan että puheaika jopa 5h, mutta jos tyhjenee yksin ollessaankin jo nopeasti niin kestääköhän 5h puhumista?
Itse siis soitan ehkä 10min ja lähetän 30-50 viestiä latauksien välillä, eli joka päivä ladattava jos meinaa töissä pitää mukana.
Onko kukaan vielä saanut akku pulmaa korjattua huollon kautta? Vai onko tämä malli todella tarkoittu seinäpuhelimeksi?
Hieman ketuttaa, kun puhelinta ostaessani pyysin myyjää myymään minulle hyvän puhelimen. En edes puhut hinnasta mitään ja tämän se sitten kauppasi...jo kaksi vuorokautta eikä ole lähelläkään tyhjenemistä vaikka olen jopa käyttänyt puhelinta. Joku kertoi että uudet akut on ladattava muutaman kerran kunnolla ennen kuin ne alkaa toimia. Toivottavasti pitää paikkansa.
- Weirdous
Aritta kirjoitti:
jo kaksi vuorokautta eikä ole lähelläkään tyhjenemistä vaikka olen jopa käyttänyt puhelinta. Joku kertoi että uudet akut on ladattava muutaman kerran kunnolla ennen kuin ne alkaa toimia. Toivottavasti pitää paikkansa.
päätyi nyt luuri, kyllästyin todella kun käyttämättömänäkin akku kesti vain 25h. Saas nähdä millaisena tulee takaisin. Läppärikin ollut huollossa jo 3 viikkoa, että em suuria paineita nopealle huollolle osaa asettaa ;)
- Aritta
Weirdous kirjoitti:
päätyi nyt luuri, kyllästyin todella kun käyttämättömänäkin akku kesti vain 25h. Saas nähdä millaisena tulee takaisin. Läppärikin ollut huollossa jo 3 viikkoa, että em suuria paineita nopealle huollolle osaa asettaa ;)
taas monta päivää. Toivottavasti jatkuu samalla tavalla. En viitsisi ruveta taistelemaan huoltojen kanssa.
- Jätteenomistaja.
Aritta kirjoitti:
taas monta päivää. Toivottavasti jatkuu samalla tavalla. En viitsisi ruveta taistelemaan huoltojen kanssa.
Ensimmäinen vaihdettiin muutaman päivän kuluttua akun jatkuvan tyhjenemisen takia
uuteen. Seuraavana päivänä uusi laite jumittui viestiä lähetettäessä, ja liikkeessä opetettiin
päivittäin avaamaan ja sulkemaan tiukkaa kantta ja irrottelemaan akkua sekä sulkemaan
ja avaamaan "aina välillä" itse puhelin. Harras toiveeni on, että Nokia poistuisi tästä maasta
mahdollisimman kaukoitään viimeistä kännyä myöten.
Risto Pihlajaniemi
Helsinki - Aritta
Jätteenomistaja. kirjoitti:
Ensimmäinen vaihdettiin muutaman päivän kuluttua akun jatkuvan tyhjenemisen takia
uuteen. Seuraavana päivänä uusi laite jumittui viestiä lähetettäessä, ja liikkeessä opetettiin
päivittäin avaamaan ja sulkemaan tiukkaa kantta ja irrottelemaan akkua sekä sulkemaan
ja avaamaan "aina välillä" itse puhelin. Harras toiveeni on, että Nokia poistuisi tästä maasta
Risto Pihlajaniemi
Helsinkiaikaisemmin. Ne ovat toimineet ihan hyvin.
Vaikka nyt tämä Nokiakin toimii. :-) - th
Jumittavat kannet saa auki käyttämällä kumihanskoja esim. tiskihanskoja.
- ymmällä...
th kirjoitti:
Ton 3710 fold mallin takakannen avaaminen on tekniikkalaji. Pitää painaa todella lujaa NOKIA tekstin kohdalta (varo ettet paina etupuolen näyttöä hajalle samalla) ja vedä toisella kämmenellä kansi pois. Se on tiukka mutta aukeaa kun osaa. Akku on kyllä tosi heikko. En minäkään tajua, kun ei kestä kuin vuorokauden. Missä vikä??
- Susi vai Kettu
ymmällä... kirjoitti:
Ton 3710 fold mallin takakannen avaaminen on tekniikkalaji. Pitää painaa todella lujaa NOKIA tekstin kohdalta (varo ettet paina etupuolen näyttöä hajalle samalla) ja vedä toisella kämmenellä kansi pois. Se on tiukka mutta aukeaa kun osaa. Akku on kyllä tosi heikko. En minäkään tajua, kun ei kestä kuin vuorokauden. Missä vikä??
Itse olen omani saanut soneralta uuden liittymän mukana.
Ei mitään ihmeellisiä ongelmia ole näkyny
- akku ei kestä kovinkaan pitkään
- musiikkia kuunnellessa kuullokkeilla se vaihtaa biisejä automaattisesti n.5 sekunnin välein (tosiaan tätä ongelmaan en ole hetkeen aikaan nähnyt)
- joissakin puheluissa ääni kuuluu huonosti (voi johtua vastapuolen huonosta puhelimesta) - Ms A
ymmällä... kirjoitti:
Anakondan kokoinen kyy otsassa, jalkapallon kokoinen herne nenässä, apinan raivolla ja niillä KUMIKÄSINEILLÄ tunnin västystaistelun jälkeen kansi auki!! Ja seuraava puhelimeni ei taatusti ole Nokialainen!!
- Vittujooseppi
Vein kännyn Soneran liikeeseen, kun en itse uskaltanut väkivaltaa käyttää. Liikeessä yksi nainen ja kaksi miestä tarrahanskoin ja apuvälinein ähelsi 25 min puhelimen kimpussa, ennen kuin kansi aukeni ja sain SIM-korttini ulos ja vanhaan kännykkääni ja pääsin Soneran asiakaspalveluun soittelemaan. Ymmärtääkseni kansiongelma johtuu siitä, että kun puhelimeen laittaa SIM-kortin ja akun, ne kiristävät kannen niin tiukaksi, että sitä ei saa enää avausohjeen mukaisesti peukaloilla painettua ja liu'utettua auki.
Onko kyseessä yksittäisen yksilön ongelma vai suunnitteluvirhe koko mallissa?Akka osti ja heitän kohta koko puhelimen seinähän! Tunnin tapellu takakannen kanssa, kohta lähtöö kun haen voimapihdit. Ja akku ei tosiaan kestä eres pierasua! Tällästä paskaako nokia nykyään myy?
- Aritta
Vittujooseppi kirjoitti:
Akka osti ja heitän kohta koko puhelimen seinähän! Tunnin tapellu takakannen kanssa, kohta lähtöö kun haen voimapihdit. Ja akku ei tosiaan kestä eres pierasua! Tällästä paskaako nokia nykyään myy?
Minulla oli myös ongelmia sen kestokyvyn kanssa mutta nyt on ihan ok. Takakansi sen sijaan voi pottuilla.
- Viaton nokia
Ms A kirjoitti:
Anakondan kokoinen kyy otsassa, jalkapallon kokoinen herne nenässä, apinan raivolla ja niillä KUMIKÄSINEILLÄ tunnin västystaistelun jälkeen kansi auki!! Ja seuraava puhelimeni ei taatusti ole Nokialainen!!
Käsittämättömiä ongelmia toisilla - ei minulla ... ostin 3710 Foldin, kansi kulkee ihan ok auki ja kiinni, oli sisällä akku SIM tai ei. Kokeilin ihan tämän ketjun vuoksi, buuttauksen vuoksi ei ole tarvinnut akkua poistaa. Akkuhan taas on joka kännyssä heikko ensimmäiset päivät tai viikot, mutta paranee siitä pian. Akkua pitää käyttää, käyttämättömänä (kuukausia) akku tekee ihan saman tempun uudelleen käyttöön otettaessa, eli tokenee hitaasti. Että älkää hölmöt viekö niitä uusia kännyjänne huoltoon ekana päivänä akun tyhjenemisen vuoksi!
3710 Fold Plum on myös nätti. Ruumisarkun näköiset kosketusnäyttöälypuhelimet ovat surkean näköisiä verrattuna tähän! Paikannuskin oli kiva yllätys, en edes tiennyt puhelinta ostaessa että se on navigaattori!
"musiikkia kuunnellessa kuullokkeilla se vaihtaa biisejä automaattisesti n.5 sekunnin välein "
- Taidat kuunnella intro scan tyyppisesti, eli introt joka biisistä :-) - aukesi
th kirjoitti:
Sain kannen auki kun laitoin puhelimen käsien väliin ja nitkuttelin kannen irti
- kyllä....
aukesi kirjoitti:
Sain kannen auki kun laitoin puhelimen käsien väliin ja nitkuttelin kannen irti
todella tiukka ja vaikea avata. Ainakin näppylähansakat käteen.
kyllä.... kirjoitti:
todella tiukka ja vaikea avata. Ainakin näppylähansakat käteen.
Raota takakannen alareuna kynnellä raolleen, ja nosta kansi jommankumman sivustan kautta auki.
- Volkkarimies 1966
Jätteenomistaja. kirjoitti:
Risto Pihlajaniemi
HelsinkiMinulla sama vika. Viestiä lähettäessä täysi jumi. Ei edes saa sammutettua. Kannen kanssa liikkeen myyjä tappeli varttitunnin,sai auki irroitti akun ja laittoi taas takaisin,sitten toimi viikon ja nyt taas olen lähdössä
myyjäliikkeeseen saman vaivan takia. - MooRe47
Onko kyseessä yksittäisen yksilön ongelma vai suunnitteluvirhe koko mallissa?Tuota noin?
Ensinnäkin kannattaa pistää GSM-verkoon, niin pärjää 4-lisen päivää norm. Akulla. Se paikallinen Akku täysin ns. sökö. Tänään pistin pikku tilsan kanssa 2760-pistä Fold-iin akun, oli sentään mainostettu että 350 h / (14 vrk) pitää paikkaansa. Vaihdoin sen tähän. Muuten jos käyt Netissä, nin jättää mielestäni hännän oven väliin. Kuluttaa virtaa. Kannattaa sulkea puhelin, käytön jälkeen, ja olla menemättä Nettiin. - MooRe47
ymmällä... kirjoitti:
Tuon kannen saa helposti pois, muuta kun painat keskeltä, ja vain työnnät sen pois. Suunnilleen samoin / päinvastaisessa järjestyksessä takaisin. Ekaks, mullakin kesti noin päivä, kun oppii, niin menee itsekseen.
Joo olen kuullut että TÄÄ kuuluu huonosti, mutta TÄSTÄ kuuluu hyvin. Niin väittävät. - MooRe47
Onko kyseessä yksittäisen yksilön ongelma vai suunnitteluvirhe koko mallissa?Vaihdappas Nokia 2710-pin Akku, kestää noin 6vrk, vaihdoin tuosta vanhasta kännystä. Tilsaa väliin joutuu laittamaan. Muuten lyö kirkkaasti 850 ampeerin Akun hento 700 mAh-akku tuon alkuperäisen.
Terv. MooRe - MooRe47
ymmällä... kirjoitti:
Vaihdappas Nokia 2710-pin Akku, kestää noin 6vrk, vaihdoin tuosta vanhasta kännystä. Tilsaa väliin joutuu laittamaan. Muuten lyö kirkkaasti 850 ampeerin Akun hento 700 mAh-akku tuon alkuperäisen.
Terv. MooRe - Moore47
Weirdous kirjoitti:
Hieman ketuttaa, kun puhelinta ostaessani pyysin myyjää myymään minulle hyvän puhelimen. En edes puhut hinnasta mitään ja tämän se sitten kauppasi...Vaihda Nokia 2760 Akku, kestää tuolla ainakin 6 vrk vaikka 700 mAh. nyt sellainen 900 mAh koetuksella kauanko tää kestää. Muuten olen samaa mieltä. Ainut hyvä puoli on funtiolasimesta, se on yllätys monellekkin.
- Aritta edelleen
Moore47 kirjoitti:
Vaihda Nokia 2760 Akku, kestää tuolla ainakin 6 vrk vaikka 700 mAh. nyt sellainen 900 mAh koetuksella kauanko tää kestää. Muuten olen samaa mieltä. Ainut hyvä puoli on funtiolasimesta, se on yllätys monellekkin.
Nykyään puhelin toimii ihan hyvin paitsi joskus lukkiutuu jolloin on poistettava akku. Takakannen olen oppinut avaamaan ja sulkemaan ihan helposti. Ei tarvita tarrahanskoja, vain kaksi peukaloa. :-)
- fulf
nokia fold susi fulf tulee ääni kun heittää kapineen lujaa pensaikkoon kolmas kerta kun lähti huoltoon vaihdettu kertaalleen taas huoltoon en tiedä viitsinkö enää hakea koko fulffia ongelmat lataus virta loppuu vaikka näytössä palkkeja meikäläinen hengenvaarallinen tuote ei pitäisi myydä enää jos tarvitsee apua ei voi soittaa 112 älä osta suositus...................................................
- Hiltuuri
Kuvansiirto tuottaa harmaat hiukset. "Windows ei tunnista USB:tä...vikatilassa.. portit..ei apua..jos ei auta, hanki uusio laite.." siis kaapeli. Kun sen hankkii, sama show taas alusta.. Onneksi ei ole paljon kuvattu ja onneksi on toinen kamera
- 5230,.
Lataa Ovi suite sillä onnistuu
- MooRe47
Tuo Ovi suite aivan Paska. Rahastus-automaatti, ja sinne EI kannata liukua
- NytMeniHermot.
Joo,ei irtoa kuori ei!
Ja kaikki yllä mainitut konstit kokeiltu..
Puhelin ollut vuoden käytössä(muuten ei mitään valittamista)
mutta nyt on kaverit ruennut valittamaan kun minun ääntä ei puhelimesta kuulu..
Huomenna siis huoltoon(ko)...?! :O Kuori napsahtaa auki ihan helposti kun käytät oikeita otteita. Ota puhelin käteen takakansi ylöspäian siten, että takakannen NOKIA-teksti on ylösalaisin.
Purista takakantta peukaloilla etusormien välissä Nokia-tekstin molemmilta puolin yhtä aikaa ja työnnä peukaloilla kansi napsahtaen auki,
Parin avauskerran jälkeen avausongelma poistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538323- 664644
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404333Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353463Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634