Aina sama nainen
se punasaappainen
jossakin odottaa suudelmaa
ilman oikeaa tunnelmaa
minua koskevaa sanomaa
povi kohoillen
jonkun muun tähden
unen kautta harva ja valittu
väärä puoluekanta, vakaumus
ketjulla kiinni Koijärven puussa
aina sama nainen
Nainen
16
250
Vastaukset
- mahdotonyhtalo
Runosta välittyvän tunnelman tähden toteaisin, ettei sinullakaan ole helppoa. Koijärveä voisi pitää kuluneena sanana, mutta mutta aikaa on kulunut sen verran, että sillä sanalla voi sanoa olevan tenhoa. Toista olisi kettutytöt :)..
Olen iloinen, ettei pörssikurssit ole vielä nousseet, vaikka ostamieni osakkeiden hinnat ovat laskeneet. Tämä tarkoittaa, että on edelleen hyvä aika sijoittaa tulevaisuuteen. Tämä ajatus tuli siitä, että kävin Nordnetin tililläni :).. Melkein kuin karkkikaupassa..- Miekko
Joo, huomasin yhtäläisyydet sinun Kaksoisolentoosi ja ehkä johonkin muuhunkin.. mutta kirjoitin tämän torstaina.. olin jo lähettämässä kun tuli mieleen vielä tarkistaa wikipediasta että olihan se Evijärvi... ei ollut, monta päivää muistelin mikä ihme se oli.. ajattelin sitten laittaa Kessin, mutta ei sointunut samalla tavalla.. eilen muistin viimein että Poijärvihän se.. pienellä hionnalla löytyi oikeakin muoto. Halusin vähän ajat ylittävää tarinaa tähän.
Ihan fiktiivinen kokeilu vaan. Näin punaiset saappaat ja siitä lähti mielikuva. "Aina sama mies!" on näitä jalkapallokatsomotermejä (yritetään vakuuttaa tuomari siitä, että se on aina sama vastapuolen mies ollut kamppaamassa ja pahanteossa varoituksen arvoisesti).
Tulevaisuuteen kannattaa sijoittaa. En tunne kursseja tai talousasioita. Olen kettupoika, joka arvostaa vain eettisiä ja humaaneja asioita. Mutta toivon että osakkeesi lähtevät nousukiitoon:) - mahdotonyhtalo
Miekko kirjoitti:
Joo, huomasin yhtäläisyydet sinun Kaksoisolentoosi ja ehkä johonkin muuhunkin.. mutta kirjoitin tämän torstaina.. olin jo lähettämässä kun tuli mieleen vielä tarkistaa wikipediasta että olihan se Evijärvi... ei ollut, monta päivää muistelin mikä ihme se oli.. ajattelin sitten laittaa Kessin, mutta ei sointunut samalla tavalla.. eilen muistin viimein että Poijärvihän se.. pienellä hionnalla löytyi oikeakin muoto. Halusin vähän ajat ylittävää tarinaa tähän.
Ihan fiktiivinen kokeilu vaan. Näin punaiset saappaat ja siitä lähti mielikuva. "Aina sama mies!" on näitä jalkapallokatsomotermejä (yritetään vakuuttaa tuomari siitä, että se on aina sama vastapuolen mies ollut kamppaamassa ja pahanteossa varoituksen arvoisesti).
Tulevaisuuteen kannattaa sijoittaa. En tunne kursseja tai talousasioita. Olen kettupoika, joka arvostaa vain eettisiä ja humaaneja asioita. Mutta toivon että osakkeesi lähtevät nousukiitoon:)Sen verran että mainitsemani kaksoisolento oli todellakin kaksoisolento. Tuli kiusaus testata, onko äänikin sama. Kun tietää toisen olevan muissa maailmoissa ja kuvioissa, niin sanoisin olevan mahdotonta, että olisi sama henkilö tai sitten minulle on jätetty kertomatta jotakin ratkaisevaa. Oletan, että on kaksoisolento.. Tuo pipo kyllä järkytti..
Joskus kurssilla mainittiin, että pitää välttää kirjoittamisessa kuluneita sanoja mielikuvia luodessaan. Siitä tuo Koijärvi-kommentti. Totesin, että tänä päivänä se ei ole kulunut vaan nostalginen.
Jatkumo Monopolista omaan osakesalkkuun on vääjäämätön. Kysymyksessä on pienimuotoinen sijoittaminen, mutta ruokahalu kasvaa ostaessa. Toisaalta tuntuu olevan ostospaineita vaatteiden ja sisustuksen suuntaan, joten on hyväkin olla sijoittamiskohteita, joista on pitkässä pelissä hyötyä. Yhdessä kirjassa sanottiin, että sijoita sellaiseen maailmaan, jossa haluat elää. Se on pitkäaikainen suunnitelmani. Aloitin kyllä arvo-osakkeilla ja perusteollisuudella. Jotakin opin "alkuperäiskappaleen" kanssa kommunikoidessa.
Mietin vain, kuinka kauan perusteollisuus on voimissaan. Etenkään kun en luota omanikäisten ja nuorempien osaamiseen suomalaisessa yhteiskunnassa. Liikaa vallassa henkilöitä, joilta puuttuu asiaosaaminen. Ehkä muutaman vuoden sisällä tullaan näkemään isojekin teollisuusyritysten häviäminen tai sitten on jäänyt näkemättä aikaisempienkin sukupolvien epäpätevyys ja yritykset ovat pysyneet pystyssä kaikesta huolimatta :). No, nämä ovat omia ajatuksia.. - Miekko
mahdotonyhtalo kirjoitti:
Sen verran että mainitsemani kaksoisolento oli todellakin kaksoisolento. Tuli kiusaus testata, onko äänikin sama. Kun tietää toisen olevan muissa maailmoissa ja kuvioissa, niin sanoisin olevan mahdotonta, että olisi sama henkilö tai sitten minulle on jätetty kertomatta jotakin ratkaisevaa. Oletan, että on kaksoisolento.. Tuo pipo kyllä järkytti..
Joskus kurssilla mainittiin, että pitää välttää kirjoittamisessa kuluneita sanoja mielikuvia luodessaan. Siitä tuo Koijärvi-kommentti. Totesin, että tänä päivänä se ei ole kulunut vaan nostalginen.
Jatkumo Monopolista omaan osakesalkkuun on vääjäämätön. Kysymyksessä on pienimuotoinen sijoittaminen, mutta ruokahalu kasvaa ostaessa. Toisaalta tuntuu olevan ostospaineita vaatteiden ja sisustuksen suuntaan, joten on hyväkin olla sijoittamiskohteita, joista on pitkässä pelissä hyötyä. Yhdessä kirjassa sanottiin, että sijoita sellaiseen maailmaan, jossa haluat elää. Se on pitkäaikainen suunnitelmani. Aloitin kyllä arvo-osakkeilla ja perusteollisuudella. Jotakin opin "alkuperäiskappaleen" kanssa kommunikoidessa.
Mietin vain, kuinka kauan perusteollisuus on voimissaan. Etenkään kun en luota omanikäisten ja nuorempien osaamiseen suomalaisessa yhteiskunnassa. Liikaa vallassa henkilöitä, joilta puuttuu asiaosaaminen. Ehkä muutaman vuoden sisällä tullaan näkemään isojekin teollisuusyritysten häviäminen tai sitten on jäänyt näkemättä aikaisempienkin sukupolvien epäpätevyys ja yritykset ovat pysyneet pystyssä kaikesta huolimatta :). No, nämä ovat omia ajatuksia..Kaksoisolennon tapaaminen järkyttää. Kuin eläisi omassa maailmassaan ja siihen ilmestyisi yllättäen jokin odottamaton elementti. Alkaa yllättäen ajatella mennyttä ja asioita joiden luuli jo olevan ohi.
Jos minä hankkisin osakesalkun niin siinä olisivat maailmankirjat todella sekaisin. En oikeastaan tee tuollaisia pitkän tähtäimen suunnitelmia tai yleensäkään järkeviä laskelmia. Nykymeno on kieltämättä lipsunut mutta tuurillahan ne isotkin laivat seilaavat.. siihen laitan luottamukseni ja toivoni.
Yhtenä päivänä mietin että sellainen kirjoittajakurssi olisi kyllä hyödyllinen. Taitavat vain tuollaiset kurssit sijaita aina jossain sivistyksen tuolla puolen, metsän keskellä jossakin hippikommuunissa. Sitähän se Koijärvi on.. nostalgiaa.. hmm.. Hector taisi lanseerata sellaisen termin kuin 'mystalgia'.. saattaisi sopia tähän runoon:)
Harvat ovat valitut....uups...
mutta nainen on aina sama mysteeri miehelle.
Hyvä.
Olkoon niin:))
Ja silti pidin tästä....kummaa- Miekko
Harvat ovat valitut, siksi kannattaa olla harva. Kaikki eivät diggaa mutta aina löytyy joku joka diggaa, näin se varmaan kaikilla on. Lucia-neidoilla on omat faninsa ja samoin naapurin-Sameilla, mutta onneksi on variaatioita näillä markkinoilla. Luojalle kiitos vaativasta mausta. Katselin tuossa Forumin seinässä jättimäistä Lucia.neidon kuvaa ja tuli mieleen kirjoittaa runo tytöstä joka ei koskaan ollut ehdolla Lucia-neidoksi tai hymytyttöpatsaan saajaksi.
Tarina eteni vähän omaan malliinsa. Pitikö tulla ensin joku lemmentarina... mutta sitten tuli nuo ettei ole tunnelmaa eikä oikeaa sanomaa.. kääntyi vähän tarina toiseen suuntaan...
Hmm...
Kiitos:)
- Zakuskat
"ketjulla kiinni koijärven puussa"
Jopa tällainen paperipussipääkin ymmärtää joskus mistä puhutaan.- Miekko
Paperipussipää? Mielenosoituksissahan taitaa nykyään olla se naamioitumiskielto.
Jotkin ketjut eivät irtoa milloinkaan. On aina oleva kahle, jokin joka liittää yhteen. Antaa vähän ajattomuuden tuntua elämään. Ja kieltämättä tuli vähän selkokielisempää runoa vaihteeksi, toivottavasti älykköpiirien arvostus ei silti tästä murene:)
- Mysteriet
Kiinni Koijärven puissa...
Ai hitto, runosi vei minut kauas täältä, jonnekin lintujärven rannalle, jossa joukko radikaaleja huutaa iskulauseita...
Ah - Kaunista!- Miekko
Tietyt asiat pysyvät. Vaan ovatko taistelemisen arvoiset asiat vähenemässä...
Niin, halusin vähän irrottaa vähän tästä ajasta ja paikasta. Hmm.. en nyt sitä tähän laittanut kuin piilotetusti mutta mikä itselle tuli mieleen... että nisen syyllisyyshän ulottuu aina Eevaan asti.. jonkinlainen jatkumo on niistä ajoista alkaen havaittavissa... mutta en ole mikään julistusrunoilija, en kirjoita vakuuttavasti yleishumaaneista arvoista.. tietysti tässä on sitä henkilökohtaista naissuhdetta mukana.. aina sama nainen.. hyvässä ja pahassa..
Vaikka fiktiiviseksi kokeiluksi mainitset, niin tämä oli kyllä nyt niin elämän makuinen kokemus, että pitää nielaista vielä uudemman kerran ;)
- Miekko
Taru on joskus totuutta ihmeellisempää. Tottahan fiktioon sekoittuu sekoittuu totuutta ja päinvastoin. Ei mikään synny tyhjästä, omasta päästä, vaan jostakin se fiktiokin ammennetaan.. kokemuksesta maailmasta, ihmisistä...
en tunne ketään punasaappaista.. bongasin ne vain kadulta.. muutoin sekoittui kyllä tiettyjä luonteenpiirteitä.. olematta silti mikään henkilökuva, tunnistettava potretti.. siksi kallistun fiktioon.
Kiitokset kommentista tänä lumisena päivänä:)
arvaa mikä sai hymyyn suun ?
' jossakin odottaa suudelmaa ' arvaat kaiketi miksi ?
Mutta runo, voi hitzi vieköön, mitä edes osaan sanoa,
kun tämä kolahti oikein viimosen päälle.
Kyllä tässä on sitä Sinulle tyypillistä mystiikkaa kaikkinensa,
vaikka luen kuinka moneen kertaan. Se viehättää minua,
tässä se on varmaankin tuo odotus ja sanoma.
' povi kohoillen ' wau - onpa magee lause, niin kuin on
kaikki minkä jälkeesi jätit.
I like it !- Miekko
Arvaan. voi, Linda...:)
Povi kohoillen.. aluksi se oli näin:
povi kohoillen
jonkun muun tahtiin
Mielestäni tämä oli hauska. Mieleni teki kirjoittaa jotakin povesta, mutta halusin nimenomaan siihen tyyliin kuin sata vuotta sitten tehtiin.. eli ei mitään karkeaa vaan... hmm.. jos ei nyt neutraalisti niin enemmän lämmöllä kuin himolla. Mielestäni tuossa säkeessä oli huumoria, mutta tietysti voidaan lukea ehkä jotenkin miten en sitä tarkoittanut. Siksi muutin tahdin tähdeksi.
tuntui mukavalta kirjoittaa tätä. Ei ollut mitään selkeää suunnitelmaa, vähän tarinan käänteet pääsivät yllättämään itsenikin. Punaiset saappaat ovat nykyhetkeä, povi jotain sadan vuoden takaista samoin kuin Koijärvikin. Ei nyt mitään elämää suurempaa filosofiaa, mutta tykkään jotenkin tämän runon aikakäsityksestä.. ja täytyy myöntää että melkein jo epätoivoisesti rakastuin tuohon runon fiktiiviseen naiseen punaisine saappaineen ja vahvoine ideologioineen.
- Minanoita
Järisyttävän hyvä runo, tyylillä kirjoitettu!
(anna anteeksi harvasanaisuuteni lupaan ensi vuonna
ruveta vuolaammaksi kuin tunturipurot yhteensä:)- Miekko
Kiitos kommentista. Älä pyytele anteeksi, hiljaisissa ja ujoissa tytöissä on jotain hellyttävää:)
Joskus sanat katoavat.. hmm.. muistatkos ne hohtimet joilla niitä silloin kiskotaan esiin..:)
Minäkin olen jo miettinyt uudenvuodenlupauksia.. tällä kertaa ovatkin hyviä ja hyödyllisiä.. ja ne aion pitää.. olen aivan rapakunnossa kesän jäljiltä.. tuntui että syksyllä oli joka hetki niin tavattoman poikki... uusi aktiivinen elämä odottaa vuodenvaihteen jälkeen..
Teen vakaumukseni lujaksi:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824747- 1842053
- 1321752
- 1741380
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161241- 351086
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj16987- 78983
- 52956
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh288940