Moikka! Haaveilen, että hakisin ensi kevään yhteishaussa luokanopettajaksi. Jos sattuisin pääsemään opiskelemaan olisin syksyllä 2010 jo 28v. Onko suurin osa opintojaan aloittavista luokanopettajaopiskelijoista juuri ylioppilaaksi kirjoittaneita vai löytyykö joukosta meitä hiukan vanhempiakin? :) Tämä nyt tietysti vaihtelee yliopistoittain, mutta jotain sellaista suuntaa antavaa ikähaarukkaa olisi kiva saada.. Ilmeisesti olisin kuitenkin yksi vanhimmista ryhmässä?
Aloittavien luokanopettajaopiskelijoiden ikä?
5
734
Vastaukset
- Elle__
Heips, täällä kanssa luokanopettajaksi halajava alanvaihtaja, ikää keväällä 24 vuotta.
Kuulin OKL:ssä opiskelevalta kaveriltani, että juuri lukiosta päässeet ovat siellä
vähemmistönä, ja paljon on kuulemma iäkkäämpiäkin ja perheellisiä opiskelijoita.
Tarkkaa ikähaarukkaa en osaa sanoa, se kiinnostaisi kyllä itseänikin... - tonttu81
olen 28 ja toista vuotta opiskelen, joten ei hätää, kyllä siellä iittää moneen junaan!!
Paperit vaan menemään! - drgh
Joo monenlaista porukkaa on. Suoraan lukiosta tulevat ovat todellakin vähemmistönä ja hyvä niin. Löytyy sitten sitä vähän elämää nähnyttäkin väkeä joukosta, eikä kaikki ole kiuhertavia teinejä. Tosin onneksemme myös pääsykokeet rankkaavat pois aika paljon epäsopivaa ja -kypsää materiaalia. Suurin osa ekan vuosikurssin opiskelijoista on iältään jotain väliltä 20-30 painottuen vielä tuon haarukan alkupäähän, mutta myöskään yli 40-vuotiaat opiskeiljat eivät ole mitenkään poikkeava näky. Ei sitä koskaan tiedä, koska se oma ala löytyy ja sitä on päästävä opiskelemaan.
- *Lellu*
mutta ajattelin silti hakia okl:ään tänä keväänä. Olen 25v. ja on mies ja talo jne. Kyllä hieman mietityttää onnistuuko mutta jää kyllä vaivaamaan jos en nyt lähde :D
- RunMe
Minä myös vanhempaa ikäluokkaa. 25 vuotta on ikää. Vakiduuni ja oma kolmio. Luokanopettajahaaveet alkoivat n. 2 vuotta sitten. Nyt on takana yhdet pääsykokeet ja kasvatustieteen appro. Keväällä uusi yritys OKL:n. Kevään aikana pyrin myymään asuntoni ja sitten jännätään miten käy :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019