Kuka osaa etsiä?

Liekö urkukoraali tää Taalainmaan karjamajoilta hymni? En löydä oikeaa hakusanaa tälle kauniille musiikkiesitykselle. En ikuna kyllästy tähän hartaaseen teokseen.

11

321

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikanaan urkutaiteilija Tauno Äikää soitti ym. teoksen lauantain toivotuissa. Löytyy varmaan YLE:n musiikkiarkistosta.

• Tästä tuli mieleen Ylen pitkäaikainen toimittaja Hannu Taanila. Hyvin räväkästi kantaa ottava pakinoitsija, nykyisin eläkeläinen. Hän on myös urkuri. Hänen vaimonsa prof. Kati Hämäläinen ehkä myöskin urkuri.

• Tästä tiedostosta tosiaan löytyi suomeksi laulettuna tämä Taalainmaan karjamajoilta juttu.

Sikäli tämä oli eka päivä omalta pöytäkoneelta kuultu esitys. Kulokkeet ovat puuttuneet.

Kuuntelin ensimmäisenä erään kirjoittajan Jumalan kunnia luonnossa, mahtavine videokuvineen. Kiitos vielä.

• Vinkkaan
      • pilvi*

• sama*

• pilvi*
        sama* kirjoitti:

se työntää joskus edellisen oota vähän

kokeile Youtubessa

En gammal fäbodspsalm från Dalarna

kuulin sen kyllä, mutta en onnistunut

• Tämä oli se kaipaamani vanha kaunis virsi Taalainmaan karjamajoilta nyt uruilla soitettuna. Tämä musiikkiteos on minusta hyvin mediaalinen. Kiitän 20.12.2009 21.21 lähettäjää.

• Ramoona*
        capt.cöpenick kirjoitti:

Tämä oli se kaipaamani vanha kaunis virsi Taalainmaan karjamajoilta nyt uruilla soitettuna. Tämä musiikkiteos on minusta hyvin mediaalinen. Kiitän 20.12.2009 21.21 lähettäjää.

Minullekin tuo virsi on hyvin rakas ja tuttu, siksi se helposti löytyikin. Youtubessa on muitakin versioita, esim. Abban. Tämä löytyy myös Fazerin toivelaulukirjasta 14. Laitan tähän suomenkieliset sanat. Minulla on tämä virsi Hannu Jurmun levyllä nimeltä Suurin on rakkaus.

Yö kun saapunut on ylle niittyjen
        sen varjot peittää maan.
        Olen yksin mutta silti pelkää en
        nyt kuitenkaan.
        Sillä tiedän, että enkeleitä sain
        yön hetkiin turvaksein,
        niitä pyysin rukouksin Luojaltain,
        kun hälle huolet vein.
        Nään taivaan tähdet kuten paimenet
        nuo jotka kulki kedollaan.
        Luokse tähtitarhain käy mun aatokset
        ja luottaa ma saan,
        siihen että kerran lailla paimenten
        saan nähdä Jeesuksen.
        On Herra mun paimen,
        nyt puutu mitään multa ei.
        Hyvää huolta paimen pitää laumastaan,
        pois pelkoni hän vei.
        Vaikka yksin oon.
        silti tiedän sen,
        oon saanut rohkeuden.
        Olla saanhan kanssa enkelten.
        Yö kun saapuu ylle niittyjen."

Tämä virsi sopii joulutervehdykseksikin, paimenineen, tähtineen. Tämän myötä hyvää joulua Sinulle ja muille lukijoille toivotan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kehu kaivattuasi yhdellä lauseella

"Hän on todella mielenkiintoinen henkilö. "
      Ikävä
      141
      2393
    2. Taisit vihdoin ymmärtää

Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.
      Ikävä
      15
      1841
    3. En uskalla liikkua yöllä yksin ulkona

Tai lähteä viettämään iltaa, kun kotiinpaluu myöhään ei tunnu hyvältä. Kerroin tuon yhdelle miehelle. Arvaa mitä hän va
      Ikävä
      185
      1728
    4. Päivän persu: Maahanmuuttajat ovat "rupusakkia"

Voi Petteri parkaa 🤣 "Kansanedustaja Mauri Peltokangas (ps) kutsuu kolmansista maista Suomeen muuttavia ihmisiä rupusa
      Maailman menoa
      451
      1622
    5. Tänään sen huomasin ja se tuntuu

Vapauttavalta. Saavuttomaton rakkaus on loppunut. En tunne enää kaipuuta enkä rakkautta. Nyt voin alkaa taas elää eikä t
      Ikävä
      121
      1385
    6. Miten yrität saada tilannetta eteenpäin

ettei jäätäisi päikoilleen, missä kumpikin ikävöi omalla tahollaan?
      Ikävä
      80
      1201
    7. Se nainen joka sua kaipailee on melkoisesti

Lihonut. melkoisen Noloo. Mieheltä tutulle miehelle
      Ikävä
      102
      1140
    8. Et tule koskaan löytämään tällaista syvyyttä kenestäkään toisesta

Jos vaan tietäisit, kuinka paljon tunnen sinua kohtaan. Jos vaan tietäisit, miten paljon merkitset minulle.
      Rakkaus ja rakastaminen
      92
      1089
    9. Kauneutesi kiinnitti huomioni

mutta oikeesti rakastuin tapaan, miten näet asiat ja kaikki. Olet liian ihana, enkä tiedä miten sen saisin sanottua.
      Ikävä
      33
      1052
    10. En ymmärrä

Miksi ikinä olen mitään hyvää tuntenut sinua kohtaan. Koskaan et ole mitään hyvää halunnut mulle.
      Ikävä
      93
      1001
    Aihe