Xbotit HUOMIO, PS3 VS Xbox 360

Cherry Popper

Noniin, nyt kaikki xbotit korvat hörölle. tänne voitte esittää puhtaita FAKTOJA miksi ps3 on niin paska. Ja hei yritetään kerrankin pitää tämä keskustelu asiallisena, keskustellaan asiallisesti konsoleiden eroista niiden käyttäjinä. Itse olen PS3 kannalla. Tässä on osa syistä:
Ensiksi kylmää faktaa; PS3 valittiin vuoden 2009 parhaaksi pelialustaksi, Uncharted 2 valittiin vuoden parhaaksi peliksi, Uncharted 2 voitti vuoden parhaat grafiikat palkinnon. Eli voimme nyt kiistatta sanoa, että vuoden paras pelitarjonta on ollut PS3:lla, koska Xboxille ei tullut tänä vuona yhtäkään varteenotettavaa peliä joka ei tulisi myös PS3lle. Itse en pidä uusimmista Haloista, jotkut ehkä, mutta eivätpä nekään kovin kriitikoiden ylistämiä ole olleet. Yleensä kun puhutaan poksin puolesta, ollaan juuri sitä mieltä kuinka paljon parempi se on pelipuolella. No, tänä vuonna ei tainnut olla.
Kyllä, poksille on laajempi pelitarjona (n20%) mutta totta puhuen, suurin osa on niin hirveää kuraa tai tosi vanhoja pelejä että itse en niihin koskisi, kaikki varteenotettava poksi pelit ovat myös ps3lle tulleet. PS3lle tuli nyt tänä vuonna juuri UC2, MGS 4 sekä Killzone 2 joka tarjoaa todella hienoa grafiikkaa. Entäpä miten ensi vuosi? No, pelkästään 3:n ensimmäisen kuukauden aikana PS3:lle tulee Heavy Rain, God of War 3 sekä MAG. Nämä tosiaan ovat vasta alkuvuoden pelejä. En edes tiedä mitä yksinoikeuksia poksille tulee lukuunottamatta loppuvuoden Alan Wakea, tämä resident evil rip off. Henk koht ei kovin kiinnosta.

Toisekseen PS3lla voit myös katsoa blu ray elokuvia, joka on mielipiteestäsi riippumatta ETU verrattuna poksiin. Pleikka toimii myös todellisena kodin viihdekeskuksena, voit warettaa ulkoiselle kovollesi 1080p leffoja, liittää niihin tekstit ja katsoa blu ray tasoinen elämys ps3:n kautta. Myös hd-sarjojen ja musiikin kuuntelu käy hyvin kätevästi, puhumattakaan kuvien katselusta. Ps3ssa on myös internet selain, jota nytkin käytän. Ps3ssa on myös wlan joka on hyvin käytännöllinen. Senkin saan xboxiin, mutta joudut maksamaan jotain 30-50€ lisää. Aiemmissa poksin versioissa ei ohjaimet olleet edes langattomia, nyt kun langattomat ohjaimet ovat tulleet, täytyy niihin vaihtaa patterit, jos haluat pelata. Ps3lla taasen ei tarvitse kuin laittaa johto ohjaimeen ja antaa latautua pleikan kautta. Joten nyt olemme todistaneet kuinka pleikan pelit ovat huomattavasti parempia ei ehkä määrässä muitta LAADUSSA. Itse ainakin mielummin pelaan 3 uskomatonta peliä, entä kuin 5 graafisesti ja pelattavuudeltaan paskaa peliä. Pleikka myös selkeästi päihittää poksin tuossa kodin viihdekeskuksen centterinä. Tiedän että poksilla voi myös katsoa jotain tiedostoja muistitikun avulla (siis uusimmissa pokseissa) mutta poksi ei vain tue läheskään yhtä montaa videoformaattia kuin ps3. Poksi myös hajoaa tosi helposti, nyt kuulemma ovat korjanneet uusimpiin koneihin sen, hieno homma, eihän siinä mennytkään kuin 5 vuotta että ehditte myydä pelejä rikkovaa konetta. Poksi myös mielestäni erittäin kovaäänistä mekkalaa. Siis pleikkaria ei edes kuule, kun taas poksi pistää koko ajan korvaan. Mitäs vielä.. No tuosta ohjaimen koosta on ollut paljon puhetta, sekin on mielipide kysymys. itse pidän ps3n ohjaimesta. poksin ohjain on suora kopio dreamcast ohjaimesta. Ps3 ohjaimessa on myös liikkentunnistus, erittäin kätevä lisäosa monissa peleissä, joka taas puuttuu poksilta. Monesti kuulen väitteen kuinka paljon poksi on parempi nettipuolella. Kertokaa miksi? En tiedä siitä muuta kuin että se maksaa. Itsellä ei ollut mitään ongelmia ps3lla nettipelaamisessa, ei lagita ja ystävän pyyntö peliin käy kätevästi, itse en muuta tarvitsekaan. Lisäksi store on mielestäni paljon parempi kuin live. ps3n käyttöjärjestelmä on muutenkin visuaalisesti paljon hienompi ja selkeämpi.

Joten, kertokaa minulle, MIKÄ tekee Xboxista niin paljon paremman kuin PS3? Siinä ei ole MITÄÄN ominaisuutta mitä PS3ssa ei jo olisi, kun taas PS3:ssa on lukuisia ominaisuuksia mitä Xboxissa ei ole, tuossa luettelin vain osan, en kaikkia edes muistanut. Myös hinnasta ovat poksifanit valittaneet, sekään nykyään ole kuin noin 40€ ero. Mutta jos haluat samat jutut poksiisi kuin mitä pleikassa on niin taitaa tulla poksi kalliimmaksi kun ostat ne erikseen. Huomatkaa että tässä ei verrata Playstation brändiä Xbox brändiin, vaan PS3 vs Xbox 360. PS3 ikäki on huomattavasti pidempi kuin poksin, nyt vasta alkaa pleikalle tulemaan luvattuja huippupelejä, kun taas poksin yksinoikeudet alkavat jo olla aika ohimennyttä kauraa. Joten tässäkait sitä nyt aikalailla suurin osa tuli katettua. Laittakaan asiallista kommenttia sit et ei mee toisten haukkumiseksi tää. Se joka käyttää niitä perus fanipoika paska laineja tietää hyvin että vie omaa puoltansa vain syvemmälle halveksunnan kuoppaan joten asiallisia vastaväitteitä. Tänks

70

1954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blu ray on hyvä

      ainoa asia, jossa ehkä häviää on ohjain, joka kylläkin on raskas ja hankala paristokäyttöisyyden takia. Pelejä on jonkin verran enemmän poksissa, mutta se asia korjaantunee aika nopeasti.

      • Pee Äss Kolome

        Ps3 miinukset:
        - Huono media ohjelmisto
        - Ohjaimen pienuus
        -Uudemmissa tuen puute vanhoihin alustoihin (Ps2)
        -Uudemmissa ei muistikortin lukijaa.

        Xbox 360: En omista vielä.


      • mutta mutta
        Pee Äss Kolome kirjoitti:

        Ps3 miinukset:
        - Huono media ohjelmisto
        - Ohjaimen pienuus
        -Uudemmissa tuen puute vanhoihin alustoihin (Ps2)
        -Uudemmissa ei muistikortin lukijaa.

        Xbox 360: En omista vielä.

        ohjaimia on saatavilla erilaisia.

        huono media ohjelmisto? voisit tarkentaa. itse olen ajatellut laittaa toiseen pleikkaan kokeeksi linuxin.

        tosiaan itsellä myös 60 gigan malli mutta vähiin on jäänyt ps2 pelien pelaaminen. jos tulisi trophyt ps2 peleihin niin sitten olisi mukava alkaa pelaamaan taas esim. ratchet & clankin vanhoja pelejä.


      • Pee Äss Kolome
        mutta mutta kirjoitti:

        ohjaimia on saatavilla erilaisia.

        huono media ohjelmisto? voisit tarkentaa. itse olen ajatellut laittaa toiseen pleikkaan kokeeksi linuxin.

        tosiaan itsellä myös 60 gigan malli mutta vähiin on jäänyt ps2 pelien pelaaminen. jos tulisi trophyt ps2 peleihin niin sitten olisi mukava alkaa pelaamaan taas esim. ratchet & clankin vanhoja pelejä.

        Ps3 Media ohjelmisto "nimi.mutta mutalle" :

        Kun laitat esim kiintolevyn kiinni joudut painamaan näytä kaikki että kiintolevyn videot näkyy, muuten hyvä mutta silloin näkyy myös paljon sellaista mitä ei tarvitsisi nähdä, elikkä se näyttää kaikki mahdolliset juuret kiintolevykansioista ja vielä sekaisin vaikka ne on järjestetty kiintolevyllä.

        Käyttöliittymä on huono tai paremminkin sellaista ei edes ole.

        Sitten tuki esim. Divx HD videoihin on huono myöskään lähes kaikki normaalit DivX videot ei toimi.

        Tässä lyhykäisyydessään nämä huonot puolet.


      • Cherry Popper
        Pee Äss Kolome kirjoitti:

        Ps3 Media ohjelmisto "nimi.mutta mutalle" :

        Kun laitat esim kiintolevyn kiinni joudut painamaan näytä kaikki että kiintolevyn videot näkyy, muuten hyvä mutta silloin näkyy myös paljon sellaista mitä ei tarvitsisi nähdä, elikkä se näyttää kaikki mahdolliset juuret kiintolevykansioista ja vielä sekaisin vaikka ne on järjestetty kiintolevyllä.

        Käyttöliittymä on huono tai paremminkin sellaista ei edes ole.

        Sitten tuki esim. Divx HD videoihin on huono myöskään lähes kaikki normaalit DivX videot ei toimi.

        Tässä lyhykäisyydessään nämä huonot puolet.

        Itsellä ei kyllä näytä sekaisin, juuri siinä järjestyksessä kuin ne on kovalevyllä muutenkin. Ja minulla myös toimii kyllä melkein kaikki Divx videot jotkut tosi vanhat ei toimi. Ja kaikki HD videot toimivat aina. Käyttöliittymä myös on mielestäni erittäin hyvä.


      • kerrohan
        mutta mutta kirjoitti:

        ohjaimia on saatavilla erilaisia.

        huono media ohjelmisto? voisit tarkentaa. itse olen ajatellut laittaa toiseen pleikkaan kokeeksi linuxin.

        tosiaan itsellä myös 60 gigan malli mutta vähiin on jäänyt ps2 pelien pelaaminen. jos tulisi trophyt ps2 peleihin niin sitten olisi mukava alkaa pelaamaan taas esim. ratchet & clankin vanhoja pelejä.

        "itse olen ajatellut laittaa toiseen pleikkaan kokeeksi linuxin"

        Kuinkas Linux-kokeilut edistyvät?


    • Mömmönen

      Kiitos ei tähän muuta voi sanoa.... tossa on kaikki tarvittava tieto

    • teemu karkkila

      mainita kuinka pleikkariin tulee päivityksen mukana 3D tuki. Taas yksi ominaisuus jota äkspoksiin ei tule

      • ps3 silti paras

        ei se päivitys riitä... pleikan täytyy tukea hdmi 1.4 sta. niitä uusia laitteita tulee kohta markkinoille mitä olen lukenut eli jos jaksaa ostaa uuden ei hätää ei se niin kallis oo.... mutta ohjelmistopäivityksellä ei voi vaihta hdmi tä 1.3 sta 1.4 seen....


    • xbotti

      Kylläpä jaksoit pitkän tekstin suoltaa.
      Itsehän valitsin boxin pääasiassa pelien, liven, kavereiden, ohjaimen ja hinnan takia. Ostin sen vain ja ainoastaan pelikoneeksi, joten en tarvitse noita mediaominaisuuksia, joissa pleikkari selvästi pieksee boxin. Ja tuo ylistämäsi PS3:n nettiselain on kokemukseni mukaan todella tönkköä käyttää, kuten PSN valikkoineen muutenkin liveen verrattuna. Livessä kaikki on paremmin; partyt, voicechatit, vähemmän lagia, parempi tarjonta jne, mutta sehän maksaa! Myös PSN:n tulee samantapaisia käyttömaksuja.

      Peleistähän voi olla montaa mieltä, mutta tunnustan, että PS3 vei tämän vuoden. Ensi vuonnahan boxille tulossa esim. Mass Effect 2, Alan Wake, Splinter Cell: Convincion, Fable 3, Halo: Reach jne. Boksilla multiplatformpelitkin voittavat PS3-version teknisesti. Live Arcade myös tarjoaa paremmat pikkupelit, kuin store(Shadow complex, Trials HD...) ja kaikkiin löytyy vaivattomasti demot, ilmaiseksi.
      Ainiin, meinasin ihan unohtaa PS3-pelien pakolliset pitkät kovalevyasennukset.

      Boxin ohjain on lähes täydellinen. PS3 ohjain on liian pieni, tatit on huonosti ja liipaisimet kuperat. Joo mutta niihin on akut. Boxillekin saa ostettua akun ohjaimeen, ja itse olen sellaisen hankkinutkin, mutta suosin pattereita jotka kestävät moninkertaiseti. Plegelle tosin saa paremmat ratit autopeleihin.

      Grafiikka ei määrittele pelin laatua, vaikka hyvä grafiikka onkin aina plussaa. Uncharted 2 on todella komea peli, kuin myös KZ2 tai Gears2. Pelivideoiden perusteella Alan Wake kuitenkin potkii niitä kaikkia perseille graffoissa.

      Alkuajan boxit oli heikkoja. Hajoamisprosentti oli korkeimmillaan jopa 33%. Onneksi kuitenkin ongelmat on voitettu ja nykyboxit ovat jopa kilpailijoitaan luotettavampia. Ja MS muuten antaa RRoDin varalle kolmen vuoden takuun, minkä aikana boxi korjataa ilmaiseksi vaikka sata kertaa. Muidenkin vikojen takuu on tuplasti pitempi, kuin sonyllä. Sonyhän jopa julkaisee konsoleilleen päivityksiä, jotka rikkovat konsolin, ja vaatii vieläpä maksua korjaamisesta. Onhan Sony ennenkin yrittänyt kierrellä takuutta mm. pölyisen konsolin tai eri valmistajan HDMI-johdon takia.

      Mutta ei PS3 ole paska. Perustelin vain oman konsolivalintani. Molemmat ovat hyviä konsoleita, ja molemmille tulee hyviä pelejä, joten VOISITTEKO FANIPOJAT LOPETTAA SEN KONSOLISOAN!!!!

      • Cherry Popper

        Joo tuossa tuli kyllä hyviä pointteja sulta. Itsekin kyllä ostan Xboxin ensi vuonna juuri splinter cellin yms vuoksi. Mutta korjataanpas pari asiaa, PS3 ei asenna kaikkia pelejä kiintolevylle, osan vain ja tämä nopeuttaa latausaikoja huomattavasti. Trials HD on myös playstation storessa, tuli vain viikon jäljessä. Ja kyllä Pleikkariinkin tulee noita demoja, joskus joku tulee pari viikko aikasemmin kuin liveen, joskus ei. Mutta melkein samat demot kummallekin aina julkaistaan. Itse tosiaan suosin Playstationin ohjainta, ykkösestä asti pelannut sillä niin pidän siitä paljon. Jotenkin jäänyt siitä Xboxista vähän huono maku kun sen ekan poksin ohjain oli niin älyttömän suuri ja epäkäytännöllisen oloinen, mutta kyllä se nykyään ihan ok:sti minunkin käteeni istuu. Mutta kiitoksia vastauksesta "xbotti".


      • hiippaukko
        Cherry Popper kirjoitti:

        Joo tuossa tuli kyllä hyviä pointteja sulta. Itsekin kyllä ostan Xboxin ensi vuonna juuri splinter cellin yms vuoksi. Mutta korjataanpas pari asiaa, PS3 ei asenna kaikkia pelejä kiintolevylle, osan vain ja tämä nopeuttaa latausaikoja huomattavasti. Trials HD on myös playstation storessa, tuli vain viikon jäljessä. Ja kyllä Pleikkariinkin tulee noita demoja, joskus joku tulee pari viikko aikasemmin kuin liveen, joskus ei. Mutta melkein samat demot kummallekin aina julkaistaan. Itse tosiaan suosin Playstationin ohjainta, ykkösestä asti pelannut sillä niin pidän siitä paljon. Jotenkin jäänyt siitä Xboxista vähän huono maku kun sen ekan poksin ohjain oli niin älyttömän suuri ja epäkäytännöllisen oloinen, mutta kyllä se nykyään ihan ok:sti minunkin käteeni istuu. Mutta kiitoksia vastauksesta "xbotti".

        MAKUASIA!!! sano koira kun muniaan nuoli (ja koska se pystyy siihen). Hyvät joulut kaikille.
        Tää "konsolisota" on kyl niin ikuinen taistelu. Kukin tallatkoon tyylillään.


      • Pilipalipeli

        oletko mennyt hankkimaan PS3:n vai miksi et voi myöntää että se on väitteistäsi huolimatta melko scheisse. Vähän kun Samaraa ja Audia vertais, onhan kummassakin ratti, mutta.............


      • Cherry Popper
        Pilipalipeli kirjoitti:

        oletko mennyt hankkimaan PS3:n vai miksi et voi myöntää että se on väitteistäsi huolimatta melko scheisse. Vähän kun Samaraa ja Audia vertais, onhan kummassakin ratti, mutta.............

        säälittävää ruikutusta, todistit juuri väitteeni erittäin oikeiksi =)


    • sputnikk

      Pari asiaa peleistä:

      1. Mikä tekee vanhoista peleistä huonoja?
      2. Halotko eivät ole kriitikoiden ylistämiä?
      3. MGS 4 ilmestyi vuonna 2008
      4. Hyvä grafiikka -> hyvä peli?

      • kundi.moi

        Onko Uncarter 2 tulossa Wii:lle nyt keväällä?


      • ...
        kundi.moi kirjoitti:

        Onko Uncarter 2 tulossa Wii:lle nyt keväällä?

        täytyy muistaa, että ps3 on playstation kolmas versio ja xbox360 on vasta toinen. mutta juu olen ps3 kannalla


    • Daseffect

      Omistan sekä Xbox360:n ja Ps3:n. Jos minulta kysytään kumpi olisi parempi loppupeleissä, ei se olisi niin yksinkertaista. Pelaan pääasiassa yksinpelejä, mutta myös moninpelejä. Peli kategoriassa Roolipelit ovat ensisijaisia, sitten tulevat seikkailu- ja toimintapelit. Myös media- ja asennus/käyttö-ominaisuudet ovat tärkeitä.


      PELIT:
      Playstation 3 pitää moninpeli-kuninkuutta ilmaisella nettipelaamisella. Playstationille on myös ilmestynyt muutama erittäin mainio yksinoikeus-pelejä kuten White knight cronicles, Uncharted 2 sekä Killzone 2.

      Xbox 360:lle tosin on enemmän roolipeli-pelejä joka nostaa Xboxin samalle tasolle. Eli xboxilal valikoima on hieman kattavampi. Tasapeli tässä osiossa.


      OHJAIN:
      Ohjain vaikutta myös arvosteluuni, tässä pisteet menee playstationille. Ohjain on käteen sopiva, akku kestää paljon pidempään kuin Xbox vastine. Iso miinus latauskaapelista joka on TODELLA lyhyt.

      Xbox-ohjain saa pisteet todella pitkästä johdosta mikäli haluaa pelata ilman lataustaukoja.
      Ohjain-alueen voitta siis playstation 3.

      MEDIA:
      Median puolelta playstation 3 ja Xbox 360 eivät minusta eroa toisistaan mitenkään merkittävästi. Käyttöliittymän puolelta tykästyin Playstation 3:n ratkaisuun, mutta Xbox-media puolestaan säväytti enemmän silmääni. Playstationin Blue-Ray ominaisuus ei ansaitse minulta yhtään lisäpisteitä koska minusta henk.kohtaisesti ero DVD:n ja Blue-Rayn välillä on niin minimaalinen että se ei vie Playstationia voittoon. Xbox voittaa media osan.


      KÄYTTÖ/ASENNUS:
      Käyttö/Asennuksessa voittajaksi nousee Xbox 360. Molemmat laitteet ovat kiinni 42" teräväpiirto tv:ssäni HDMI-muodossa. Tässä huomaa kuinka Xbox 360 vaihtaa kanavan nopeammin tv:lle ja takaisin kuin Playstation 3. Tämä tosin on pieni paha. Asennuksessa molemmat olivat aika tasavertaisia, mutta Xbox voittaa tämän osion niukasti.



      Loppujen lopuksi, en osaa kumpi konsoli olisi parempi. Jos omistaa molemmat, pääsee helpolla. Jos on aikomassa ostaa konsolia, pitää harkita tarkkaan mihin käyttöön se hankitaan.

    • EX Ps3

      Sony kiitti käyttäjiään haistattamalla oikein pitkän paskan.
      Ps3:n oman nettiselaimen käyttö on yhtä tuskaa, on vain takkuava eikä meinaa millään näkyä sivut oikein.
      Firefox OLI vielä eilen kiva käyttää Pleikalla... no Sony porsaat oli sitten toista mieltä.
      PC on pelaajan valinta. UGH.

      • sfdsfdssed-

        PS3 on pelaajan valinta. Mieti onko se PS3 vai tietokone, jolla sitä nettiä helpommin selataan. Voin kertoa, että omalla PS3:lla en ole muuta tehnyt kuin pelannut ja lisännyt musiikkia.


      • 14
        sfdsfdssed- kirjoitti:

        PS3 on pelaajan valinta. Mieti onko se PS3 vai tietokone, jolla sitä nettiä helpommin selataan. Voin kertoa, että omalla PS3:lla en ole muuta tehnyt kuin pelannut ja lisännyt musiikkia.

        Jokainen voi tietenkin kalustaa olkkarinsa sellaiseksi kun haluaa. Itse en tietokoneenrohjoa näkyvilleni halua.
        Pointti on siinä, että laitteen luvataan tekevän jotain ja laite tekee jotain. Sitten yksipuolisesti määrätään, että laite ei teekään nyt sitä jotain. On se kumma kun ei asian ydin mene jakeluun.
        Et sinä varmaan hyväksy, että autostasikaan valmistajan toimesta käydään nyppäsemässä asentamasi paremmat stereot irti ja todetaan, että tällä ajetaan, ei täällä musa kuunnella.


    • Billy_Ray_Curys

      "En edes tiedä mitä yksinoikeuksia poksille tulee lukuunottamatta loppuvuoden Alan Wakea, tämä resident evil rip off. Henk koht ei kovin kiinnosta."

      Resident evilit ovat toimintapelejä. Alanwake on lähempänä oikeaa kauhua, eikä peliä ainakaan ennakoiden perusteella voi verrata muisin kauhutuotoksiin, kuten Silent hill, Project zero, Alone in the dark tai Forbidden siren. Täytyy sanoa että vaikka ps3 omistaja olenkin, saa Alan Waken ilmestyminen vain Xboxille harkitsemaan 360:n ostamista. Lisäksi tekisi mieli päästä pelaamaan alkuperäisen Xboxin pelejä kuten Oddworld -sarja, Jade Empire ja Shenmue. Xboxille on paljon kovia yksinoikeuspelejä kuten Mass effect -sarja, Gears of war ja Fable -sarja. Ostin itse PS3:n lähinnä uuden MGS:n takia, plus luulin Tekken 6:n olevan Ps3 yksinoikeus, jota se ei ollutkaan.

    • BeanCurd

      Tämä tietenkin saa sonybotit sokean raivon valtaan, mutta molemmat konsolit omistavana voin omalta osaltani sanoa, että Xbox360 on pelikoneena antanut huomattavasti PS3:a enemmän vastinetta rahalle. PS3:n anti on jäänyt muutamaan, mielestäni keskinkertaiseen, yksinoikeuteen, jotka nekään eivät ole jaksanut kiinostaa yhtä läpipeluukertaa enempää. GT5:ttä, jonka vuoksi Sonyn toosan ylipäänsä hankin ei ole näkynyt, ei kuulunut. Mikäli GT5 osoittautuu GT5 Proloquen tavoin pettymykseksi, PS3:sta luopuminen ei tule tuottamaan pienintäkään ongelmaa.

      • 14

        yksinoikeuspelejä oikeasti niin paljon ja niin hyviä, että varsin antaisivat aihetta kääntyä laitteeseen jos toiseen?
        Näyttäisi ainakin eniten myyvät löytyvän melkein kaikille laitteille.
        sinulla kun on molemmat konsolit, niin omistatko jotain samoja pelejä? Ts onko niissä eri koneilla oikeasti näkyviä eroja? Entä muuten pelattavuudessa?


      • mikä pelle

        pyydä nyt äitiä pyyhkimään pylly..


      • 14
        mikä pelle kirjoitti:

        pyydä nyt äitiä pyyhkimään pylly..

        Lelu patterin välissä?


      • XBox 4 real gamers
        mikä pelle kirjoitti:

        pyydä nyt äitiä pyyhkimään pylly..

        Koko suku keräs pulloja ja möi persettä kolme vuotta, että mää sain pleisteissonin ja toi pöhköpää sanoo, että se on huono. NYYH


      • niko-matti-joonas-ES
        XBox 4 real gamers kirjoitti:

        Koko suku keräs pulloja ja möi persettä kolme vuotta, että mää sain pleisteissonin ja toi pöhköpää sanoo, että se on huono. NYYH

        xbox 4 ei ole vielä julkaistu!!


    • sarfanger

      Ite omistan xboxin ja ps3 ja minun mielestä kummassakin on hyvät puolet ps3 ilmanen netti mutta ei se boxilekaan paljoo maksa sitten ohjain xboxila on parempi mutta ps3 saa samalaisen jos haluu ostaa siten pelit taas on niin mielipide kysymys kummalekin on hyviä ja huonoja kuten boxile on gears of war 2 ja 3 on tulossa halo3-halo reach ps3 taas on god war 3 ja mgs4 pleikala on se blu ray juttu se on todela hieno juttu minun mielestä se kuman haluu niin ostaa sen eikä kuuntele kavereita että "se on huono ja sille on paskat pelit " kumastakin hyvät puolet niin ihan sama minkä ostaa ja tä on mun mielipide saa muut olla erimieltä mutta puhukaa sitten vasta kun olette kokeileet kumpaakin.

      • Jepsistäjoo

        Pilkkujen ja pisteiden käyttö helpottaisi tuota lukemista.


      • johonki väliin

        niitä pisteitä ja pilkkuja. Jos et tiä mihin laittaa, niin heittele edes johonkin.


    • voittaja.

      Minun mielestä SIIS.
      Enemmän pelejä, laajin live, pelikuva fullhd, toimii 1920x1080 resoluutiolla, pleikassa ei tätä ole kuin alkuvalikossa ja leffoissa, pelit kone tiputtaa heti alkuvalikosta lähdettyä 720p. Pleikkari tekee tuon että pysyy pelin mukana, koska peli cd pyörii hitaasti "yhtä kovaa kuin elokuvat", siäeli jännä juttu että boksi on järjestään vieny grafiikoissa testit plus että niissä on ollut enemmän yksityiskohtia.... Selittynee tuolla pyörimisnopeudella kaiketi. Yksi hyvä syy miksi hankin jouluksi boksi on http://www.youtube.com/watch?v=LUsiFjeRWjw&feature=player_embedded
      Mitäpä tuohon lisäämään, kiiläsi tuokin selvästi markkinoiden ykköseksi.

      • Fox1510

        Voi helvetti mitä valituksia kaikilta, eiks se nyt ole niin että kummatkin on käytännössä yhtä hyviä? Itse olen plegepoju ollut jo aikojaan sitten eikä boksia ole kertaakaan omistettu mutta ei mitään huonoa tekelettä kummatkaan koneet, tosin ilmainen netti kiinnostaa minua.


      • huono......
        Fox1510 kirjoitti:

        Voi helvetti mitä valituksia kaikilta, eiks se nyt ole niin että kummatkin on käytännössä yhtä hyviä? Itse olen plegepoju ollut jo aikojaan sitten eikä boksia ole kertaakaan omistettu mutta ei mitään huonoa tekelettä kummatkaan koneet, tosin ilmainen netti kiinnostaa minua.

        Ei missään tapauksessa.
        Mutta nämä kaksi kilpailiajaa ovat niin samalla tasolla niin vertailut ei voi olle muutakuin pientä! En valittanut vaan vertailin kahta parasta, miltein samantasoista konsolia.


      • 22222222222222
        huono...... kirjoitti:

        Ei missään tapauksessa.
        Mutta nämä kaksi kilpailiajaa ovat niin samalla tasolla niin vertailut ei voi olle muutakuin pientä! En valittanut vaan vertailin kahta parasta, miltein samantasoista konsolia.

        No huhhuh! Tämä konsolisota on kyllä karmeinta paskaa viimeisten vuosien aikana. Loppupeleissä kyse on aina vain arvostelijan omista mielipiteistä ja mieltymyksistä. Esim. ohjaimet, toiset tykkää Xboxin isommista ohjaimista, toiset PS3:n pienemmistä. Kumpi on parempi? Se kumpi omaan käteen sopii luontevammin. Sama kun kysyisit kumpi on parempi vuodenaika, kevät vai syksy? Ei luoja.


      • osan otto vol 27
        22222222222222 kirjoitti:

        No huhhuh! Tämä konsolisota on kyllä karmeinta paskaa viimeisten vuosien aikana. Loppupeleissä kyse on aina vain arvostelijan omista mielipiteistä ja mieltymyksistä. Esim. ohjaimet, toiset tykkää Xboxin isommista ohjaimista, toiset PS3:n pienemmistä. Kumpi on parempi? Se kumpi omaan käteen sopii luontevammin. Sama kun kysyisit kumpi on parempi vuodenaika, kevät vai syksy? Ei luoja.

        Niin mutta onhan se ymmärrettävää kun boksi on "varikolla" "renkaiden vaihdossa" niin tänne on tultava purkamaan pettymys omaan valintaan.
        Ja vielä nuo 3 vuotiaiden mitään tekniikasta ymmärtämättömät kommentit "cd pyörii hitaasti...aargggg v***u en kestä hyppään parvekkeelta..


    • Nero.

      Jos pelaat codeja niihin riittää 7 megan netti eli kuvat tulee oikealla nopeudella esim jos on huonompi netti (eli alle 7 megaa) niin sillon kuvat tulee liian hitaasti ja vihu voi esim nähä sut et oot juossu seinän ohi mut sun ruudusta näkyy et et oo viel juossu sen seinänä ohi ja vihu silti ampu sut. Tosi asia on se että boxissa on parempi grafiikka moottori jolloin grafiikat on paremmat ja ps3 tehokkaampi prosessori jolloin se voi pyörittää isompia pelejä ja blu-rayn ansiosta peli voi olla 5x isompi kuin boxilla. Sitä en vaan ymmärrä miksi sony ei käytä sitä blu-rayta myös pelin grafiikoihin. Ne sais sillä myös 5x paremmat graffat ku boxilla mut sitte pelin tila ois yhtä pieni. Mutta jos ne ois järkeviä ne laittais 2,5 osaa graffoihin ja 2,5 osaa pelin kokoon (puolet ja puolet) eli sillon grafiikat ja pelin koko ois 2,5x parempi kuin boxilla jos ne veil vähä kehittäis näytönohjaimen prosessoria. En ole puolueellinen boxin enkä ps3 suhteen, kuen varmaan huomaatte.

      • ayhash

        Paskapuhetta tuon blu-rayn puolesta. Grafiikka ei ole yhtään sen parempaa kuin DVD:ltä, jos pelin asentaa kovalevylle, data on aivan samaa dataa kuin blu-raylla. Blu-raylla on vain lähes kaksi kertaa suurempi tallennuskapasiteetti.

        Netiksi riittää minulle aivan hyvin 2 megainen, eikä pingi ole edes huono.

        Ps3:ssa ei ole tehokkaampi prosessori, vaan täsmälleen sama kellotaajuus kuin xboxissa, mutta siinä on enemmän ytimiä (7). Näistä ytimistä ps3 ei edes käytä maksimisuorituskykyään, ja lisäksi 2-3 ydintä on käyttöliittymän pyörittämistä varten, pari muuta esim. wlanin hallintaa ynnä muuta, ja vain pari ydintä pyörittää itse peliä.

        Eikä tehokkaampi prosessori pyöritä isompia pelejä tai ohjelmia, vaan tehokkaammin ja nopeammin kutakin prosessia kerrallaan. Isompia ohjelmia varten täytyy olla enemmän keskusmuistia.


        Ja lopettakaa jumalauta tällainen väittely, molemmat ovat tasavertaisia, molemmat pyörittävät yhtä hyvin peliä kuin peliä.

        Tosin nyt piste microsoftille ja xboxille siitä, että live on maksullinen ja suojattu.

        sonyn ilmainen livepelaaminen playstationille kostautui kymmenien miljoonien tunnusten ja luottokorttitietojen varastamisella.


    • wiipä wii

      Wii 2 on pars kun se tulee

    • Manne ps3varas

      mä vittu koht en jaksa ostaa kaupast 70€ peliä ja sitte maksaa myös vitun seboxille ja sitte toi vitun homo EA pelifirma se myy viel online tussutaki. vittu haistakaa vittu ne jotka kusettaa ihmisiä vittu menee vuodessa boxiin 1000 € että haistakaa vittu ne jotka ihmislt viel rahat!!! en tarkoita xbox pelaaija vaan xbox firman!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • siis häh?

        Ralph Firman?


    • mANNE-

      NO VITTU MIKÄ LIEKIN!!!!!! OSTIN JUMALAUTA DEAD SPACE PELIÄ 60€ JA VITTU EA HOMO HALUAA VIEL MYYDÄ ONLINE TUNNUSTAKIN KAUPAN PÄÄLLE!!! JUMALAUTA KU MÄ EN MAKSA 10 € LISÄÄ ONLINE TUNNUKSEN TAKIA!! HAJOTAN MUN VITUN HOMON XBOXIA KYLL JA OOTAN ETTÄ OSTAN PS3 KUNNES SEN PSN KORJATAAN!!! HAISTA PITKÄ VITTU MICROSOFT JA EA JA SUCK MY DICK!!!!!!!!!!!!

      • HOI HOI

        HOIIII sitä ei oo pakko ostaa.


    • Pikkutarkka

      plussaa:
      Blu-ray

      miinusta:
      Blu-ray "asema pyörittää peliä yhtä nopeesti kuin ble-ray elokuvaa, eli hitaasti, eli datasiirto heikko... prossulla tehoja mutta yhtäläisyys kusee tuon vuoksi"
      ohjain
      pelejä vähemmän
      live ainakin tällä hetkellä :D voisi varmaan muutaman euron maksaa pelaajat, että tietoturva pusyisi ajantasalla.

      Omistan kummatkin siis, mutta ps3 on jäänyt lähinnä elokuvien katseluun.

      • 254246

        Nojoo, olet siinä oikeassa kyllä että Blu-ray asema on liian hidas pelikäytössä. Paras juttu olisi jos pelit pystyisi asentaa kovalevylle, sillä se on jonkun verran nopeampi kuin levyasema, myös verrattuna tavalliseen dvd -asemaan joka oli esimerkiksi PS2:ssa.


      • ps3333

        ohjain on mielipide kysymys. sitä paitsi boksin ohjaimeen tarvitsee paristoja jollei erikseen osta akkua.

        "pelejä vähemmän"
        WTF! ps3:lla on paljon paremmat lisenssi pelit.
        box: halo, l4d, gears of war ja muutenkin ruusin osa näistä pc:lle.
        ps3: GOW, Killzone, infamous, socom, mag, heavy rain, LBP, motor storm, Metal gear solid 4, Gran Turismo 5. joten ei käy itsellä ainakaan kateeksi teidän boksilaisten pelit.

        kaikki sanoo että blu ray pyörittää hitaasti ps3:lla pelejä. voisko joku vähän valaista? ittelä ainakin toimii kaikki pelit ihan nopiasti ja moitteetta. pelit pitää kyllä aluksi asentaa kovolle mutta kuka kuolee siihen jos joutuu pari kertaa vuodessa oottaa 10min että pääsee pelaa -.-


      • 43453535
        ps3333 kirjoitti:

        ohjain on mielipide kysymys. sitä paitsi boksin ohjaimeen tarvitsee paristoja jollei erikseen osta akkua.

        "pelejä vähemmän"
        WTF! ps3:lla on paljon paremmat lisenssi pelit.
        box: halo, l4d, gears of war ja muutenkin ruusin osa näistä pc:lle.
        ps3: GOW, Killzone, infamous, socom, mag, heavy rain, LBP, motor storm, Metal gear solid 4, Gran Turismo 5. joten ei käy itsellä ainakaan kateeksi teidän boksilaisten pelit.

        kaikki sanoo että blu ray pyörittää hitaasti ps3:lla pelejä. voisko joku vähän valaista? ittelä ainakin toimii kaikki pelit ihan nopiasti ja moitteetta. pelit pitää kyllä aluksi asentaa kovolle mutta kuka kuolee siihen jos joutuu pari kertaa vuodessa oottaa 10min että pääsee pelaa -.-

        Esimerkiksi GTA kärsii jumalattomasti tekstuurien lataamisissa välillä.


      • 37834
        43453535 kirjoitti:

        Esimerkiksi GTA kärsii jumalattomasti tekstuurien lataamisissa välillä.

        johtuu se lagiminen gta:ssa osittain myös näytönohjaimesta


      • Eli sen hitaasti
        ps3333 kirjoitti:

        ohjain on mielipide kysymys. sitä paitsi boksin ohjaimeen tarvitsee paristoja jollei erikseen osta akkua.

        "pelejä vähemmän"
        WTF! ps3:lla on paljon paremmat lisenssi pelit.
        box: halo, l4d, gears of war ja muutenkin ruusin osa näistä pc:lle.
        ps3: GOW, Killzone, infamous, socom, mag, heavy rain, LBP, motor storm, Metal gear solid 4, Gran Turismo 5. joten ei käy itsellä ainakaan kateeksi teidän boksilaisten pelit.

        kaikki sanoo että blu ray pyörittää hitaasti ps3:lla pelejä. voisko joku vähän valaista? ittelä ainakin toimii kaikki pelit ihan nopiasti ja moitteetta. pelit pitää kyllä aluksi asentaa kovolle mutta kuka kuolee siihen jos joutuu pari kertaa vuodessa oottaa 10min että pääsee pelaa -.-

        pyörinnän vuoksi datasiirto on heikkoa, ja esimerkiksi samoista peleistä mitä on boxilla on ps3 joutunut karsimaan pelidataa pois, pieniä yksityiskohtia, ja tummempaa kuvaa, toki ei pelillisesti haittaa mutta kumminkin. Sekä pitkät latausajat johtunevat tästä, näin olettaisin.


      • 78389
        Eli sen hitaasti kirjoitti:

        pyörinnän vuoksi datasiirto on heikkoa, ja esimerkiksi samoista peleistä mitä on boxilla on ps3 joutunut karsimaan pelidataa pois, pieniä yksityiskohtia, ja tummempaa kuvaa, toki ei pelillisesti haittaa mutta kumminkin. Sekä pitkät latausajat johtunevat tästä, näin olettaisin.

        pelkkä datasiirto ei ole syypäänä, pleikka 3 peliversioiden huonoissa graffoissa ja resoluutiossa, kun edes näytönohjain ei pysty kaikkeen, mihin xbox 360 näytönohjain. joihinkin peleihin kumminkin näytönohjain riittää 1080p resoon, silloin on ps3 mahollisuus tallentaa 2-4gt kokeinen tiedosto että voit pelata kyseisellä resolla kyseistä peliä ja tietty sinun pitää mennä asetuksiin ja sieltä ruksata vain 1080p, mutta sitten kun pelaat sellaista mihin näytönohjain riittää vain 720p resoon ja olet vain ruksannut 1080p. pleikka heittää reson 420p, ja jos on 1080p ja 720p ruksattu, kaikki pelit menee 720p resolle, myös ne missä max on 1080p. eli jos haluat pelata niitä pelejä joita pleikan näytönohjainkin kykenee tukemaan 1080p resoa. joudut asentamaan kovalevylle ja vaihtelemaan asetuksista kokoajan ruksien paikkaa, omasta mielestä ei ole vaivan arvoista


    • ??

      itte olen kuullut et mw3 ei tulisi ps3selle, mutta en oo kyl varma...

      • 568348

        kyl se varmasti tuleekin vaikka activision on vähä suuttunu sonylle, ku vaatii kaikkiin peleihin move, oli paljo hackereita mw2 ja cod 4, ja sillee.


    • x bokki veeäs peeäs

      Noniin eli en tiedä onko joku jo asiasta maininnut niin itsellä OLI boxi, nykyään elämä. Tuli vaan tuossa mieleen kun ps3 omistajat pätevät aina ilmaisella networkilla (mikä on muuten nytkin perseelleen...) jne niin kyllähän se XboxLive maksaa mutta kyll siit jtn saa vastineeksi kuten mikkisofta maksaa siitä että saavat julkaista mappi päkkejä yms lisäosia jopa ennen kuin ne tulevat pc:lle.
      mutt onha se tietenkin se ilmainen networkki hyvä puoli vaikka onkin nyt downissa mutta yleisesti ajatellen, xboxin ohjain vie kybällä, mutta xboxin äänet tosiaan ovat aika kovat mutt kun niihin tottuu niin ei niitä enään edes huomaa..

      Ja nyt yleisesti ottaen voisin sanoa että mikkisofta osaa rahastuksen jalon taidon harvinaisen hyvin. Mutt kyllä sille jtn vastinettakin saa. Ei se Gates turhaan ole maailman rikkaimpien joukossa. Ja eikö tämä konsolisota voisi jo loppua, hankkisitte vaikka elämän. Peace.

      • Kalakkuna

        Paljon oli asiaa mutta ei se se uus Xbox kyllä äännä sen enempää kuin Pleisteissönikkää, ja kun asentaa ne pelit kiintolevylle Xbox valikosta niin Xbox on entistä hiljaisempi.
        (tämän kun saisi Ps3 mahdollisuuksin kanssa)

        Jos rahalla saan tietoturvaa enemmän joka ei tullut edes aikaisemmin mieleenikään konsolimaailmassa niin maksan mielelläni, ei oikeen oo kiva että kaikki tiedot seikkailee pitkin maailmaa syntymäajoista luottokortteihin.


      • Kalakkuna kirjoitti:

        Paljon oli asiaa mutta ei se se uus Xbox kyllä äännä sen enempää kuin Pleisteissönikkää, ja kun asentaa ne pelit kiintolevylle Xbox valikosta niin Xbox on entistä hiljaisempi.
        (tämän kun saisi Ps3 mahdollisuuksin kanssa)

        Jos rahalla saan tietoturvaa enemmän joka ei tullut edes aikaisemmin mieleenikään konsolimaailmassa niin maksan mielelläni, ei oikeen oo kiva että kaikki tiedot seikkailee pitkin maailmaa syntymäajoista luottokortteihin.

        Ja ne mitkä lähti kävelemään niin se on myöhäistä enää sen jälkeen alkaa pysäyttämään, luottokorttihomma on huolestutava asia tietenkin. Luulen että tästä sotkusta Sony viimeistään tajuaa asian vakavuuden.


      • luulisi tajuavan
        fox_1510 kirjoitti:

        Ja ne mitkä lähti kävelemään niin se on myöhäistä enää sen jälkeen alkaa pysäyttämään, luottokorttihomma on huolestutava asia tietenkin. Luulen että tästä sotkusta Sony viimeistään tajuaa asian vakavuuden.

        tämä voi tarkoittaa että livestä tulee maksullista, kuten on jo aiemmin huuja pyörinyt.
        http://vempele.com/2010/02/uutiset-ja-huhut/sonyn-playstation-network-maksulliseksi


      • harmi...
        luulisi tajuavan kirjoitti:

        tämä voi tarkoittaa että livestä tulee maksullista, kuten on jo aiemmin huuja pyörinyt.
        http://vempele.com/2010/02/uutiset-ja-huhut/sonyn-playstation-network-maksulliseksi

        jos tuon tekevät, niin toivottavasti eivät laita mitään 60€ vuosi hintaa niin kuin boksilla.ostin ps3:n juuri tuon ilmaisen liven, pelien paremmudeen ja ohjaimen takia. joten maksullisen liven (jos tulee) niin pitäytyisin kuitenkin sonyssa. muista en tiedä sillä kyllä tämä varmaan saa monet kääntymään boksin puoleen etenkin jos omat luottokortti tiedot ovat vaarassa.


      • Kalakkuna
        fox_1510 kirjoitti:

        Ja ne mitkä lähti kävelemään niin se on myöhäistä enää sen jälkeen alkaa pysäyttämään, luottokorttihomma on huolestutava asia tietenkin. Luulen että tästä sotkusta Sony viimeistään tajuaa asian vakavuuden.

        Luottokortin jossa ei ole luottomahdollisuutta (Electron) on tuossa se pienin huoli kun sen saa suljettua mutta ne henkilötiedot on oikeasti se pahempi huoli vaikka ei heti välttämättä siltä tuntuisikaan.

        Onneksi Suomi on pieni tuossa reilun 70 miljoonan joukossa.


    • MANNE.PS3 VARASTAJA

      VITTU MÄ MEEN PC PELAAJAKSI JA VITU MYYN SEN PS3 PASKAN JOS NE RUPEE SITÄ MAKSULLISEKSI TEHÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 34543253

        Ei tee, voin olla varma. Tuo koko uutisointi mistä olin lukenut niin olen ihan varma ettei se pidä yhtään paikkaansa, sillä edelleen on PSN Plus -palvelu. Ei siis tarvitse huolestua kenenkään :)


      • PS3 TROLLIMIES
        34543253 kirjoitti:

        Ei tee, voin olla varma. Tuo koko uutisointi mistä olin lukenut niin olen ihan varma ettei se pidä yhtään paikkaansa, sillä edelleen on PSN Plus -palvelu. Ei siis tarvitse huolestua kenenkään :)

        NO SEHÄ ON HYVÄ JUTTU SITTE :DDDDDDDDDDD DAA DA DAAAAA


      • 646
        PS3 TROLLIMIES kirjoitti:

        NO SEHÄ ON HYVÄ JUTTU SITTE :DDDDDDDDDDD DAA DA DAAAAA

        jos kulut nousee suuriksi niin varmasti tulee maksullinen


      • 43245325
        646 kirjoitti:

        jos kulut nousee suuriksi niin varmasti tulee maksullinen

        Silloin pc olisi kaikille hyvä, itse en ala makselemaan moista vain sen takia että pääsee pelaamaan netissä. Pc on aina paras ja on ollutkin. Niin kauan on pleikkarit, sitten kun maksut tulee niin tämän jälkeen voikin sanoa hyvästit.


    • VIHAINEN SONYLLE!

      TÄMÄ VIESTI ON SULLE SONY JOS MAKSULLISEKSI TULEE NIIN ILKEEKSI MENEE VITTU MYYN PS3 JA OSTAN SEN SIJAAN SUPER PELITIETOKONETTA JA VITTU PELAAN ELÄKKEEN ASTI PC:LLÄ 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Sony­

        Ei kinosta.

        ps. haista vittu
        t. kikki hiiri


    • HC GAMER

      LOL hahha LOL! oon taas koko yön vääntänyt tiukkaa settiä Black Opsia. Toisin kun ps3 kaverini, jotka puristelevat muniaan ja odottavat linjojen nousua (en usko että nousee ennen juhannusta) LOL! siinä teille! Tarviiko miettiä kumpi on parempi! PS3 is for noobies!

      • korjaa ja

        "oon taas koko yön vääntänyt tiukkaa senttipenttiäni & Black Cocksia"
        fix'd


    • xboxonparasfuckusony

      minun mielestä ps3 ei tarvisi tulla yhtään codeja. helvetin sony toivottavasti tuhoudutte perseessänne. aina siellä hacksataan ps3 esim codeissa! ihan paskaa kuka haluaa hacksattua konsolia. ps3 ei tarvisi yhtään valmistaa codeja. sony on kuraa. ohjain on paskaa ps3 siis ei sovi ees käteen jne. xboxilla on parempi ohjain. parempi valikko ps3 on vitun köyhä paska! vitun homot pellet ps3 pelaajat olen kuullut luotettavalta lähteeltä että isänne on käyttänyt teitä hyväksi useita vuosia ja vuosien saatossa teidän perseet on mennyt vereslihalle ja sieltä höyryää kihomatoja, hävettäisi. FUCK YOU SONY AND UR HACKERS. GTFO

    • ps3onparasfuckuxbox

      Minulla on ollut 2 xbox 360 konsolia. myin ne molemmat, koska ostin ps3 ja se oli järkevää.

      itse pidän enemmän ps3:sesta

      ps3:sella en oo nähny hackereit ku yhen ja xbox 360 oon nähny enemmän.

    • Xboxonpaskaaaaa

      Elikkäs puhutaanpas ps4 vs xbox one , 1 ero kaikkien edelle että xbox one on nykyään viihdekeskus eikä konsoli kun taas ps4 viellä on pysynyt suht koht pelkkänä pelikonsolina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe