Miten vapautua hypnoosikammosta ?

Yksi fobiaatikko

Kysyisin nyt, että onko Suomessa hyvää terapeuttia, joka hoitaa hypnoosifobiaa. Olen kärsinyt jo vuosia ko. fobiasta. En uskalla käydä esim. ulkona yksin koska pelkään, että joku hypnotisoi minut. Erityisesti minun fobiani nousee pintaan, kun luen tätä palstaa, mutta toisaalta tiedän, että on myös muitakin, joilla on sama ongelma. Joskus palsta on toiminut vertaistukipalstana ja hvyä niin.
Siis miten pääsen pois fobiastani ? Auttaisiko siedätyshoito ? Esim. olisin jonkun suggerin kanssa muutaman minuutin ja sitten aikaa pidennettäisiin ja lopuksi suggeri voisi hypnotisoida minut. Tai onko fobiaan lääkehoitoa ?
Asiallisia vastauksia pyydän ??

4

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....alan mies....

Tuohan viittaa paranoidiseen psyykosiin. Unohda koko hypnoosi ja mene psykiatrille, jotta saat adekvaatin lääkityksen!

• poika.tuntureilta

joku suositteli psykiatria ja lääkehoitoa. Eli lääkepökkyrässä ei tarvitse pelätä mitään ja on niin ihana olo.

Minä en kuitenkaan pidä sinua mielisairaana ja lääkehoitoa tarvitsevana. On vain niin, että tietämättömyydestä johtuen hypnoosia kohtaan tunnetaan suurta pelkoa laajoissa kansalaispiireissä - etenkin uskonnollisissa, ja ainoa oikea ratkaisu tähän on asiallisen tiedon hankkiminen siitä, mitä hypnoosi todella on; ja miten se toimii.

Hypnoosi on täysin luonnollinen asia silloin kun sen toiminta tunnetaan ja tieto on valtaa näillä alueilla sikälikin, että mitä enemmän sinulla on asiallista tietoa, sitä vapaampi olet ulkoapäin tulevilta suggestiivisilta vaikutteilta.

Eli lääkkeiden sijasta asiallista tietoa suosittelee
      Leksa tunturien maasta.

• ----JJJ----

Pitäähän jokaisen hypnoosin käyttäjän tuunnistaa mahdolliset psykoosin oireet. Muuten voi käydä huonosti ja jatko tapahtuukin sen pöydän ääressä, jossa leipää ei pahemmin jaella.

Joten Leksa, arvostan sinun kokemuksia itsehypnoosin alalta ja niitä suorituksia joihon olet kyennyt.
        Mutta älä silrti mene riman yläåuolelle...kyseessä saattaa olla hyvinkin suggestoherkkä henkilö, jolle tuonkaltainen viestitys voi vain pahentaa tilannetta.

.

• poika.tuntureilta
        ----JJJ---- kirjoitti:

Pitäähän jokaisen hypnoosin käyttäjän tuunnistaa mahdolliset psykoosin oireet. Muuten voi käydä huonosti ja jatko tapahtuukin sen pöydän ääressä, jossa leipää ei pahemmin jaella.

Joten Leksa, arvostan sinun kokemuksia itsehypnoosin alalta ja niitä suorituksia joihon olet kyennyt.
        Mutta älä silrti mene riman yläåuolelle...kyseessä saattaa olla hyvinkin suggestoherkkä henkilö, jolle tuonkaltainen viestitys voi vain pahentaa tilannetta.

.

Eräässä tapauksessa kaverilla oli käytössään 8 erilaiset lääkkeet jotta pystyi elämään yleensä ollenkaan. No. Eräänä lauantaiyönä tuli meidän joukkoomme, vapautui ja parin viikon kuluttua ei tarvinnut enää minkäänlaisia lääkkeitä.

Toinen tapaus: Erittäin paha pakkoneuroosi eikä pystynyt edes liikkumaan ilman kahta taluttajaa. Iho vahamainen ja hilseilevä ja silmissä lasimainen kiilto. Vapautui ja pystyi itsenäiseen elämään.

Kolmas tapaus: Hän oli sairaslomalla ja kaikkein voimakkaimmat rauhoittavat lääkkeet käytössä. Tuli meidän joukkoomme ja neljän tunnnin vapauttavan keskustelun jälkeen lähti töihin eikä minkäänlaisia vaikeuksia työssä selviytymisessä.

Neljäs tapaus: Hänellä oli ollut toista vuotta luuhun asti märkivä makuuhaava. Oli turhaan hoidettu minissakin paikoissa. Uskon sana: "Se paranee" riitti ja parin viikon kuluttua makuuhaava oli täysin terve.

Eli on muitakin hoitomuotoja kuin lääkkeet. Sitä paitsi. Mikäli lääkkeillä lähdetään jotain hoitamaan, niitä saa syödä yleensä lopun ikäänsä. Lääkkeet kun hoitavat vain oireita, mutta ei ongelmien tai sairauden todellista syytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe