Evinrude Efi vm 2003 ja tuoreemmat E-tecit. Mikä näissä on käytännön erona?
Onko käytetty Efi järkevä ostos?
Ero EFi ja E-tec?
7
4211
Vastaukset
- Juunsson
Mitä mahdat tarkoittaa käytännön erolla.
Eli molemmat pörisevät ja vievät venettä eteenpäin. Käytännön erot siis varsin pienet.
Tekniikka on kuitenkin täysin erilaista. Efi on 4-tahtimoottori jossa polttoaine suihkutetaan imusarjaan. E-tec on 2-tahtimoottori jossa polttoaine suihkutetaan suoraan sylinteriin.
Vielä suurempi ero on voitelussa. Efissä on perinteinen öljypohja ja siellä 4-tahtiöljyä, jonka ei ole tarkoitus poistua palaneena pakoputkesta. 2-tahtisessa voiteluaine saatetaan erillisestä säiliöstä pumpulla laakereille ja sylinterin seinämille ja se poistuu palaneena pakokaasujen mukana.
Tällaista aluksi ;)- Juunsson
Evikan Efi-koneet tulevat Suzukin tehtaalta eikä niissä käsittääkseni ole mitään pahempia ongelmia. Käytetyn osto on tietenkin aina oma lukunsa.
- jibb
Juunsson kirjoitti:
Evikan Efi-koneet tulevat Suzukin tehtaalta eikä niissä käsittääkseni ole mitään pahempia ongelmia. Käytetyn osto on tietenkin aina oma lukunsa.
Muistelen oliko Evikalla 2-t ruiskumoottoria ennen E-teciä? Joku joka ei tainnut olla mikään success..
- Juunsson
jibb kirjoitti:
Muistelen oliko Evikalla 2-t ruiskumoottoria ennen E-teciä? Joku joka ei tainnut olla mikään success..
Se oli FICHT ja se vissiin kaatoi OMC:n.
OMC:tä ei enää ole vaan Bombardier tekee Evikoita.
- eroja löytyy
E-Tecissä ei tarvii huolehtia hihnan vaihdosta, eikä moottoriöljyistä. Ainakin uusimmissa malleissa on tosi pitkät huoltovälit, eikä moottorissa ole turhia tahteja, niin kuin nelitahtisessa.
- Evinrude e-tec 90
EVINRUDE ON MAAILMAN PARAS PERÄMOOTTORI! Nyt käytössä 90 E-tec , 4 vuotta, enkä ole kantunut päivääkään. Pelleille tiedoksi, joo on mulla ollut Hondan 4-t konekin, mutta kyllä Evikka on kaikenpuolin paras. Mutta älkää vetäkö hernettä nenään tästä kirjoituksesta. Mulle aivan sama vaikka sulla on Hondan 4-tahti kone. Tai varsinkin jos sulla ei edes ollut koskaan kumpaankaan konetta, silloin kannattaa pitää turpansa kinni.
- Juunsson
Evinrude e-tec 90 kirjoitti:
EVINRUDE ON MAAILMAN PARAS PERÄMOOTTORI! Nyt käytössä 90 E-tec , 4 vuotta, enkä ole kantunut päivääkään. Pelleille tiedoksi, joo on mulla ollut Hondan 4-t konekin, mutta kyllä Evikka on kaikenpuolin paras. Mutta älkää vetäkö hernettä nenään tästä kirjoituksesta. Mulle aivan sama vaikka sulla on Hondan 4-tahti kone. Tai varsinkin jos sulla ei edes ollut koskaan kumpaankaan konetta, silloin kannattaa pitää turpansa kinni.
Kiitos tiedoista, tämä selvensi kaikki asiat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897