limaa alapäästä?!?

mölli

tuleeko kenelläkään alapäästä paksua ja kirkasta "limaa"? mitähän se mahtaa olla? vaarallista? sitä tulee ehkä noin kerran kuussa. en puhu nyt mistään valkovuodosta ja muita oireita ei ole.

45

35992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma

      Tuleeko limaa kuukautisten välissä? Silloin kohtusi on valmis raskauteen joten kirkasta ja joustavaa limaa erittyy. Ihan normaalia, esiintyy kaikilla naisilla enemmän tai vähemmän.

      • mölli

        kiitos mamma!! se tosiaan tulee menkkojen välissä. tuleeko se ovulaation aikaan vai onko sillon jo hedelmälliset päivät ohi? olen joskus lukenut lapsettomuudesta ja siitä kuinka jotkut tutkii emättimen eritteitä, mutta en muistanut, että minkä takia niitä tutkitaan..


      • Mirka
        mölli kirjoitti:

        kiitos mamma!! se tosiaan tulee menkkojen välissä. tuleeko se ovulaation aikaan vai onko sillon jo hedelmälliset päivät ohi? olen joskus lukenut lapsettomuudesta ja siitä kuinka jotkut tutkii emättimen eritteitä, mutta en muistanut, että minkä takia niitä tutkitaan..

        Muistaakseni lima on kirkasta ja venyvää silloin kun hedelmällinen aika on päällä tai lähestymässä. Jotkut sanovat, että se tuoksuisikin erilaiselle silloin. Tiedä sitten.

        Tuota liman väriä/koostumusta/venyvyyttä sekä kohdunsuun muotoa ja avonaisuutta seuraamalla jotkut ovat kuulema onnistuneet tässä "luomuehkäisyssä" vuosikausia. Toimii tietenkin toisinkin päin, jos nimenomaan haluaa lapsia. Myös sellaiset, joilla on epäsäännölliset kuukautiset, "ennustavat" menkkojen alkua limasta.


      • vaavikuume
        Mirka kirjoitti:

        Muistaakseni lima on kirkasta ja venyvää silloin kun hedelmällinen aika on päällä tai lähestymässä. Jotkut sanovat, että se tuoksuisikin erilaiselle silloin. Tiedä sitten.

        Tuota liman väriä/koostumusta/venyvyyttä sekä kohdunsuun muotoa ja avonaisuutta seuraamalla jotkut ovat kuulema onnistuneet tässä "luomuehkäisyssä" vuosikausia. Toimii tietenkin toisinkin päin, jos nimenomaan haluaa lapsia. Myös sellaiset, joilla on epäsäännölliset kuukautiset, "ennustavat" menkkojen alkua limasta.

        siis onko se lima normaalia että sitä tulee muutamia päiviä ja juuri silloin pitäisi
        "pylsiä" jos vaavin haluaa? ?
        (vaavikuumeessa kun olen...)

        mutta entä kun on epäsäännölliset menkat,
        (itse aina liman aikana ajattelen ,että kohta
        menkat alkaa...)
        onko silloinkin "limaisuus" merkkinä että voisi tulla raskaaksi vai ei?


      • apuaaa!

        Apua! Mä oon 11v. Ja mulla on iltasin limaa pimpassa. Semmosta vaaleeta! Mitäköhän vois olla?


      • importanty
        vaavikuume kirjoitti:

        siis onko se lima normaalia että sitä tulee muutamia päiviä ja juuri silloin pitäisi
        "pylsiä" jos vaavin haluaa? ?
        (vaavikuumeessa kun olen...)

        mutta entä kun on epäsäännölliset menkat,
        (itse aina liman aikana ajattelen ,että kohta
        menkat alkaa...)
        onko silloinkin "limaisuus" merkkinä että voisi tulla raskaaksi vai ei?

        ei muuta kun rojut torveen kun aika on, ihanaa kamaa myös nuolla.


      • helpmeplz
        apuaaa! kirjoitti:

        Apua! Mä oon 11v. Ja mulla on iltasin limaa pimpassa. Semmosta vaaleeta! Mitäköhän vois olla?

        En tiedä sama ongelma, tosin olen vähän vanhenpi ja "lima" ei aluksi ole kokkareista vaan sitten kun se kuivahtaa niin sitten vasta. Haisee jonkinsorrin kissanruualle. Kun netistä hakee tietoa löytyy vaan jotain menkkojen välissä olevaa pläplä mutta joo, ei ole menkkoja :|


      • Pulassaoleva

        Mulla sama ongelma ! oon ite 14 ja tullu limaa jo jonku viikon ja nyt yhtäkkiä ei mitään ?? Menkat ei oo alkanu ja mua vähän hämmentää ku ettii netist ni lukee vaa et menkkojen välissä mutta ku ei menkat oo kertaakaan alkanu ... Mitä se oikeen tarkottaa ja pitäiskö käydä lääkärissä? Pls auttakaa


      • apuaaa! kirjoitti:

        Apua! Mä oon 11v. Ja mulla on iltasin limaa pimpassa. Semmosta vaaleeta! Mitäköhän vois olla?

        Sama se on läpinäkyvää näyttää vähän slimeltä mut iha ällöö🤮


      • terveydenhoitaja
        apuaaa! kirjoitti:

        Apua! Mä oon 11v. Ja mulla on iltasin limaa pimpassa. Semmosta vaaleeta! Mitäköhän vois olla?

        Ihan normaali asia, kuuluu hormonitoiminnan heräämiseen jo ennen kuukautisten alkamista. Valmistautumista pikku hiljaa naisen elämään. Voit olla ihan rauhallisin mielin.


      • Anonyymi
        Karo.limmi kirjoitti:

        Sama se on läpinäkyvää näyttää vähän slimeltä mut iha ällöö🤮

        voi vitu slimet:DDD


      • Anonyymi
        apuaaa! kirjoitti:

        Apua! Mä oon 11v. Ja mulla on iltasin limaa pimpassa. Semmosta vaaleeta! Mitäköhän vois olla?

        Se oli valkovuotoa jos et vielä tiennyt🤓🤌
        Siitähän on kumminkin jo sen 8 vuotta🤭


      • Anonyymi
        Pulassaoleva kirjoitti:

        Mulla sama ongelma ! oon ite 14 ja tullu limaa jo jonku viikon ja nyt yhtäkkiä ei mitään ?? Menkat ei oo alkanu ja mua vähän hämmentää ku ettii netist ni lukee vaa et menkkojen välissä mutta ku ei menkat oo kertaakaan alkanu ... Mitä se oikeen tarkottaa ja pitäiskö käydä lääkärissä? Pls auttakaa

        Sama oon 12v ainut vaan et loppu melkein kokonaan ja nyt sit sen mukana tulee verta D:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama oon 12v ainut vaan et loppu melkein kokonaan ja nyt sit sen mukana tulee verta D:

        Auttakaaaaa miksi se on veristä eka oli siis läpinäkyvää ja ei valkovuotoakaan kai oo :<


      • Anonyymi
        helpmeplz kirjoitti:

        En tiedä sama ongelma, tosin olen vähän vanhenpi ja "lima" ei aluksi ole kokkareista vaan sitten kun se kuivahtaa niin sitten vasta. Haisee jonkinsorrin kissanruualle. Kun netistä hakee tietoa löytyy vaan jotain menkkojen välissä olevaa pläplä mutta joo, ei ole menkkoja :|

        Sama mulla


      • Anonyymi
        Mirka kirjoitti:

        Muistaakseni lima on kirkasta ja venyvää silloin kun hedelmällinen aika on päällä tai lähestymässä. Jotkut sanovat, että se tuoksuisikin erilaiselle silloin. Tiedä sitten.

        Tuota liman väriä/koostumusta/venyvyyttä sekä kohdunsuun muotoa ja avonaisuutta seuraamalla jotkut ovat kuulema onnistuneet tässä "luomuehkäisyssä" vuosikausia. Toimii tietenkin toisinkin päin, jos nimenomaan haluaa lapsia. Myös sellaiset, joilla on epäsäännölliset kuukautiset, "ennustavat" menkkojen alkua limasta.

        En ole itselläni koskaan sellaista huomioinut .


      • Anonyymi
        helpmeplz kirjoitti:

        En tiedä sama ongelma, tosin olen vähän vanhenpi ja "lima" ei aluksi ole kokkareista vaan sitten kun se kuivahtaa niin sitten vasta. Haisee jonkinsorrin kissanruualle. Kun netistä hakee tietoa löytyy vaan jotain menkkojen välissä olevaa pläplä mutta joo, ei ole menkkoja :|

        Kosteus mikä on iholla ja kuivuu siihen kehittää bakteereita ja siten haisee. Alapään pesu joka omilta niin pysyy paikat kunnossa


    • vaavikuume

      hei nopeesti,mulla kun on ollu paripäivää nyt sitä limaa...!

      • Sutu

        että harrastakaa sitä seksiä joka tapauksessa. Tuli sen liman aikana raskaaks helpommin tai ei. Tietysti jos se seksi on niin epämiellyttävää, että harrastat sitä vaan "varman päälle" niin sitten en osaa neuvoa...


      • vaavikuume
        Sutu kirjoitti:

        että harrastakaa sitä seksiä joka tapauksessa. Tuli sen liman aikana raskaaks helpommin tai ei. Tietysti jos se seksi on niin epämiellyttävää, että harrastat sitä vaan "varman päälle" niin sitten en osaa neuvoa...

        tosiasiahan on että ennen seksi oli kivaa mutta nyt se on jo ruvennut tuntumaan suoritukselta eli siis puulta kun vaan ajattelee (josko nyt nakkais!)


    • JUNNU0

      Lol

    • 'Täti T

      Minulla limaneritys lisääntyy noin viikkoa ennen menkkoja (eli viikko edellisten alusta) ja ovulaatiolima on tosi paksua ja sitkeää, sitä ei meinaa saada poikkikaan aina, roikkuu pöntöllä istuessa pitkälle alaspäin...

      Automaattisesti ovulaatiolima tuskin kertoo mitään hedelmällisyydestä. Munasolu irtoaa, mutta munanjohtimet saattavat olla silti tukossa tai munasolut jo liian huonoa laatua. Etenkin itselläni on ikää nelisenkymmentä ja raskauden todennäköisyys jo vähäinen useammasta syystä. Mutta nuoret naisethan tulevat raskaaksi jo lähes pelkästään miehen näkemisestä.

    • help4

      Apua! Mulla on tosi hankalat kuukaudet menossa. 12 päivää sitten oli viimeksi kuukautiset ja nyt taas..
      Tulee limaa ja verta paljon. Ja olen 15 vuotias. Kuukatiskipuja hiukan vatsassa eikä ennen ole ollut. Help.

      • 14 vuotias

        Alussa kuukautiset voi olla epäsäännölliset. Kuukautiskivutkin on normaaleja, niihin voi etsiä helpotuskeinoja netistä. Kyllä se ohi menee! :)


    • kokkoilaa

      Moi... Oon 12v tyttö ja mulla tulee just tollasta limaa alapäästä. Alavatsaa on vihlonu ja on ollu kiihottunu olo. Onko tää normaalia? Kiitos jos autatt!! :&(

      • ovulaatiohanse

        Ovulaatio tarkoittaa munasolun irtoamista munasarjasta. Ovulaatio on osa naisen kuukautiskiertoa ja se tapahtuu keskimäärin 14 päivää ennen kuukautisvuodon alkua. Ovulaation mahdollisia oireita ovat:

        alavatsakipu (polttelu, jomotus, vihlonta tai nipistävä kipu joko vasemmalla tai oikealla puolella alavatsaa; noin 20 % naisista tuntee nipistelyä munasolun irrotessa; kipu voi kestää muutamasta minuutista useisiin tunteihin; kipu voi tuntua myös ennen ovulaatiota - munasolun kasvukivut)
        kiihottunut olo
        runsas limaneritys (ovulaatiolima voi muistuttaa kiihottumislimaa tai munanvalkuaista; se on hajutonta, läpinäkyvää, sitkeää, venyvää, limaista vuotoa emättimestä; joillakin naisilla limaneritys on vähäistä tai olematonta tai limaa erittyy vain lyhyen aikaa; jos kirkkaan liman päiviä on useita, ovulaatio tapahtuu yleensä niistä viimeisenä päivänä; kehon lämpötila ensin laskee ja sitten nousee muutamalla asteen kymmenyksellä, jolloin limaneritys vähenee)
        vatsan turvotus
        veren tai nesteen vuotaminen vatsaonteloon, joka voi aiheuttaa kipua parina päivänä ovulaation aikoihin
        voi olla myös täysin oireeton.


      • Anonyymi

        Mul tulee limaa ja oon kiihottunut


    • Ovulaatiolima

      Ovislimaa, itsellä sitä tulee monta päivää ennen ovulaatiota, panettaa. Limaa on paljon, se on sitkasta, hajutonta ja kuulemma hyvänmakuista ;) Jompikumpi munasarja on kipeä juuri ovulaation aikaan.

    • Ursulanakki

      Siis mulla tulee koko ajan semmosta valkosta limaa alapäästä miks?!

      • Anonyymi

        No siis uskoisin et olis valkovuotoo jos ei oo menkatkaa alkanu.


    • Nimimerkki303

      Siis muillakin on sama ongelma.. Ärsyttävää kun pitää oikeen pitää siteitä jos ei haluu et se on joka paikassa. Se haisee ihan kamalalle itse asiassa kuselle. Luulin eka runsaaks valkovuodoks ja nyt on menkat myöhässä. Oon 12v siis.

    • ollaanmenaisetällöjä

      Onkohan sellanen valkoinen lima ihan normaalia? En uskois mikskään tulehdukseksi, kun ei oo mitään oireita, mutta kiinnostais tietää että mitä kummaa voi olla semmonen hajuton valkea lima, mitä on tullu nyt muutamana päivänä..

    • NORMAALIA

      Noh noh
      Lima on normaalia. Sitä tulee koska se puhdistaa naisen alapäätä

    • Tarviinapuakiitos

      Osaako kukaan auttaa mulla on ennen ollut normaalit menkat nyt kun oli se aika kuusta tuli vaan jotain ihme limaa ja se oli välillä vähän punertavaa (ei melkeenpä voi edes sanoa punertavaksi)

    • Tyttöjokatarvitseeapua

      Oon 10.v ja olen tyttö ja tulee alapäästä limaa!!!

    • Anonyymi

      Mullakin tulee sellasta limaa ……ja oon siis 13v ja menkat ei oo alkanu

    • Anonyymi

      Oon 13 vuotias ja mulla on ollu sitä limaa varmaan 2kk ja ei oo alkanu menkatkaa, mitä se meinaa

      • Anonyymi

        eikö koulussa enää opeteta biologiaa.se on valkovuotoa eli ihan normaali asia kun naiseksi kasvetaan.


    • Anonyymi

      Auttakaa oikeesti siis mul tulee tota limaa ja mul ei oo alkanu merkataksesi viel oon siis12v mut help

      • Anonyymi

        Sä oot kasvamassa naiseksi ja toi lima on ihan normaalia.


    • Anonyymi

      itel tulee samaa mut kumalista on se et käytän e-pilleritä ja mennkoi ei oo ollu 5kk joten🤨

    • Anonyymi

      Onks normaalii jos alapääst tulee valkost limaa sitä tulee 2pv välein tarkotaakse et menkat on tulos??

      • Anonyymi

        On se normaalia, se on valkovuotoa.
        Silloin kun sitä alkaa tulla, se tarkoittaa, että menkat voi alkaa aika piankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se normaalia, se on valkovuotoa.
        Silloin kun sitä alkaa tulla, se tarkoittaa, että menkat voi alkaa aika piankin.

        kaikki puhuu läpinäkyvästä limasta ei valkosesta ja valkovuodon koostumus on huomattavasti eri!


    • Anonyymi

      Cervical mucus kannattaa googlata. Tärppipäivistä todennäköisesti kyse.... T. 4 lapsen isä....:)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe