Auttaako hermoratahieronta?

Kysyjä

Oikea olkapääni on kipeä ja voimaton.
Siihen sattuu kovasti erilaisissa asennoissa nostaessa tai kääntäessäni kättä.
Kolme pienintä sormea ovat osaksi tunnottomat.
Lääkäri ei löydä vikaa, eikä halua alkaa leikata olkapäätäni, koska se on "liian vaikeaa". Kuntohoitaja sanoo, että jotakin on vialla pahasti niskassani ja oikeassa olkapäässä. Mitä tekee hermoratahieroja? Saisinkohan sieltä parempaa tietoa ja hoitoa? Olen 47 vuotias nainen.

19

39431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ninja

      Suosittelisin kalevalaista jäsenkorjausta! On kivuton ja tehokas hoito.

      • Sipe

        Olisin myös kiinnostunut tuosta jäsenkorjauksesta, itselläni selkäongelmia. Mistähän asiasta löytyisi tietoa, tarkempaa sellaista. Myös hermoratahieronta kiinnostaa.


      • Kysyjä

        Kertoisitko minulle tästä hoidosta paremmin?
        Missä sitä saa ja kuka sellasita antaa?
        Millaista hoitoa se on ylipäätään?
        Olisin kiitollinen tiedoistasi.


    • Mace

      Äidilläni oli vastaavia ongelmia oikeassa olkapäässä. Kokeili hermoratahierontaa ja sai siitä avun sillä kertaa.
      Ongelma uusi jossain vaiheessa ja tällä kertaa apu löytyi "mobilisoivasta hieronnasta".
      Itselläni Välilevyn pullistuma, kävin saman aikaisesti hermoratahieronnassa ja fysioterapeutilla. Jompi kumpi auttoi.
      Nyt vaiva taas palannut, leikkaukseen en haluaisi, kuullut liikaa negatiivista. Apua vaille minäkin..

      • Ninja

        www.kansanlaakintaseura.fi
        löytyy myös hoitajalistaa.
        Kalevalainen jäsenkorjaus on pehmeä mobilisaatiohoito, jossa kehon omia liikeratoja apuna käyttäen palautetaan kehoon tasapaino. Usein esim. selkäviat johtuvat jalkojen erimittaisuudesta, joka on peräisin esim. nilkan nyrjähdyksestä.
        Hoito kestää (ainakin minulla) n.2h, käydään läpi koko keho, ja lihaskireydet, nivelten liikeradat:jalat, selkä, avataan nikamalukkoja, lavat, olkapäät niska kädet...
        Kalevalaista tutkittu Kuopion yliopistossa hyvin tuloksin esim. selkäpotilailla.


      • oloka119
        Ninja kirjoitti:

        www.kansanlaakintaseura.fi
        löytyy myös hoitajalistaa.
        Kalevalainen jäsenkorjaus on pehmeä mobilisaatiohoito, jossa kehon omia liikeratoja apuna käyttäen palautetaan kehoon tasapaino. Usein esim. selkäviat johtuvat jalkojen erimittaisuudesta, joka on peräisin esim. nilkan nyrjähdyksestä.
        Hoito kestää (ainakin minulla) n.2h, käydään läpi koko keho, ja lihaskireydet, nivelten liikeradat:jalat, selkä, avataan nikamalukkoja, lavat, olkapäät niska kädet...
        Kalevalaista tutkittu Kuopion yliopistossa hyvin tuloksin esim. selkäpotilailla.

        mene ihmeessä ensin jäs.korjaajalle ja sitten jatkat hermoratahierojalla 5 kert. viikon väl. ja sen jälkeen kerran kuussa takaan että tulet kuntoon.


      • Kysyjä
        oloka119 kirjoitti:

        mene ihmeessä ensin jäs.korjaajalle ja sitten jatkat hermoratahierojalla 5 kert. viikon väl. ja sen jälkeen kerran kuussa takaan että tulet kuntoon.

        Olen kulkenut lääkärillä ja se on kuvattu ja todettu vain että vika on niskassa. "Kulumia niskassa". Voiko kukaan...edes "jäsentenkorjaaja" sellaista auttaa? Mikä muuten sellainen "jäsentennkorjaaja" on?


      • Anonyymi
        Ninja kirjoitti:

        www.kansanlaakintaseura.fi
        löytyy myös hoitajalistaa.
        Kalevalainen jäsenkorjaus on pehmeä mobilisaatiohoito, jossa kehon omia liikeratoja apuna käyttäen palautetaan kehoon tasapaino. Usein esim. selkäviat johtuvat jalkojen erimittaisuudesta, joka on peräisin esim. nilkan nyrjähdyksestä.
        Hoito kestää (ainakin minulla) n.2h, käydään läpi koko keho, ja lihaskireydet, nivelten liikeradat:jalat, selkä, avataan nikamalukkoja, lavat, olkapäät niska kädet...
        Kalevalaista tutkittu Kuopion yliopistossa hyvin tuloksin esim. selkäpotilailla.

        Höpöhöpö! Niillä on kaikilla tuo sama laulu jalkojen erimittaisuudesta. Kaikilla on ja se on luonnollista. Aina kun menet uudelle hierojalle, se toteaa että täällähän se vika alkaa löytyä. Sitten kun sinua käsitellään, sinä alat uskoa hierojaa ja tuntuuhan se toki hyvältä kun hierotaan mutta ei sinun selkäsi parane lopullisesti. Sinulla on selässä tulehdus kuten monilla muillakin. Aina kun itselläni on tullut selkä kipeäksi, olen ottanut 600 buranan ja se on auttanut


    • niin!

      Hei, jos haluut lisää infoa oon saanu apua ravinnelisistä,e-mail,voidaan kirjotella luulempa täällä ei saa mainostaa!!

    • kohtalotoveri

      Minulla oli samanlainen ongelma. Kävin Orto-lääkäriasemalla Ilkka Antti-Pojan vastaanotolla ja diagnoosi oli: jännekanavan ahtauma. Olkapääni leikattiin tähystysleikkauksena ja parantuminen kesti kolme kuukautta, nykyisin tuskin muistan koko vaivaa. Suosittelen asiantuntijaa.
      Leikkauksen jälkihoitona olen käynyt hermoratahierojalla, joten siitäkin on ollut hyötyä.

      • Kysyjä

        Kiitos kovasti vinkistäsi.
        Kävin katsomassa sivuja, joilla en ollut aikaisemmin vieraillutkaan.
        Otan yhteyttä sinne varmasti.


    • sandek.

      hermoratahieronta on koko kehon kokonaisvaltaista hoitoa ja uskoisin sinun saavan apua hermoratahieronnasta, kunhan valitset hyvän ja asiaansa perehtyneen hierojan ja kysyt, että on suorittanut kuopion mestaritutkinnon. olkapäävaivasi voi nimittäin johtua aivan muualta, kuin olkapäästä. tulisi näin äkkiseltä mieleen, miten vastapuolen lonkanseutu jakselee? toki mukana voi olla niskan seudun pinnetilat,kun sormet puutuvat, mutta myös poikittainen vatsanalueenhermotus, koska sanot kolmepienintä sormea. ongelmana hermoratahieronnassa on sen kesto, se ei nimittäin ole mikään yhdenkerranhoito, myös esiin voi nousta muitakin kipuja/vaivoja. itse olen käynyt hoidossa monia vuosia ja aion vastaisuudessakin käydä, apua olen saanut mm.selkäongelmiini.

      • Galadriel

        Hermoratahieronnan uskon auttavan, mutta mielestäni ei ole mitenkään tähdellistä se, mistä hieroja on mestari-oppinsa saanut. Kuopio ei ole ainoa paikka, mistä hyviä hermoratahierojia tulee...
        Terveisin: apua saanut, eikä lähelläkään Kuopiota ; )


      • kuntouttaja
        Galadriel kirjoitti:

        Hermoratahieronnan uskon auttavan, mutta mielestäni ei ole mitenkään tähdellistä se, mistä hieroja on mestari-oppinsa saanut. Kuopio ei ole ainoa paikka, mistä hyviä hermoratahierojia tulee...
        Terveisin: apua saanut, eikä lähelläkään Kuopiota ; )

        Varoituksen sana on kuitenkin paikallaan. Kouluttajia ja hoitajia on monenmoista.

        Alkuperäiset ja ensimmäiset kouluttajat Suomessa ovat lähtöisin Kuopiosta.Nykyisin pääkoulu siirtynyt Helsinkiin.
        Pitäkää huoli asiakkaana, että hoito kestää vähintään 1 1/2 h ja hoito lähtee päästä.Mestarihermoratahieroja on käynyt koulua lähemmäs 2 1/2 v. Todistukset on hyvä todiste pätevyydestä.


      • lähes kaikkea kokeillut
        kuntouttaja kirjoitti:

        Varoituksen sana on kuitenkin paikallaan. Kouluttajia ja hoitajia on monenmoista.

        Alkuperäiset ja ensimmäiset kouluttajat Suomessa ovat lähtöisin Kuopiosta.Nykyisin pääkoulu siirtynyt Helsinkiin.
        Pitäkää huoli asiakkaana, että hoito kestää vähintään 1 1/2 h ja hoito lähtee päästä.Mestarihermoratahieroja on käynyt koulua lähemmäs 2 1/2 v. Todistukset on hyvä todiste pätevyydestä.

        Olen kuullut, että hermoratoja ei pitäisi lainkaan hieroa. Miksi ei? mikä voi olla seurauksena? Kävi juuri hermoratahierojalla ja tuntuu, että jotkin pahat krampit ovat vähän helpottuneet. Toisaalta olen kauttaaltaan järkyttävillä mustelmilla? joka ei kai voi olla hyväksi kenellekään. Onko jollakin kokemusta selkeästä avusta hermoratahieronnan tuloksena.
        Vähän pelottaa puoskaroinnin mahdollisuus!


      • 2 kouluttaja
        lähes kaikkea kokeillut kirjoitti:

        Olen kuullut, että hermoratoja ei pitäisi lainkaan hieroa. Miksi ei? mikä voi olla seurauksena? Kävi juuri hermoratahierojalla ja tuntuu, että jotkin pahat krampit ovat vähän helpottuneet. Toisaalta olen kauttaaltaan järkyttävillä mustelmilla? joka ei kai voi olla hyväksi kenellekään. Onko jollakin kokemusta selkeästä avusta hermoratahieronnan tuloksena.
        Vähän pelottaa puoskaroinnin mahdollisuus!

        Hei, hermoratahieronta on tehokasta ja turvallista. Hoitajan pitää olla vain asiansa tunteva.
        Mustelmia ei saisi tulla jos hoitopainot ovat olleet miellyttävät. Painotan etsimään hyvän hoitajan, niin krampitkin hellittää jatkossa.


    • Positiiv. kokemuksia

      Katso sivut:
      www.hermoratahieronnanmestarit.fi

      Riihimäellä on hyvä hermoratahieroja. Yhteystiedot löytyvät hermoratahierontamestari- sivuilta.

      Itsellä ja tutuilla paljon positiivisia kokemuksia hermoratahieronnasta, mutta kannattaa valita hermoratahieroja noilta sivuilta mestareilla on pitkä koulutus ja hyvä asiantuntemus ihmiskehosta. 2h maksaa 60euroa- ei mielestäni kallis tehoon nähden.

    • Anonyymi

      Onko teilla oireet pahentuneet valiaikaisesti hermoratahieronnan jalkeen... Luin jostain etta niin voisi kayda

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe