Ihmeellistä minusta on se,että Ruotsisssa missä asuu useita satoja tuhansia suomalaisia eivät suomalaiset ole silti saaneet aikaan kun muutaman Suomi-ravintolan. (Jos sitäkään.) Sen sijaan lomakohteissa Suomi-baareja ja -ravintoloita suomalaiset on perustaneet esim. Espanjassa.
Ruotsin suomalaiset eivät ole yrityshenkistä porukkaa? Sen sijaan Espanjaan ja Kreikkaan muuttaneet suomalaiset on aivan eri "rotua". Perustetaan yrityksiä jne. Mikä Ruotsin suomalaisissa oikein mättää? Määrä ei ainakaan lisää laatua.
Suomi-ravintolat ulkomailla
3
1289
Vastaukset
- Saldo-Ellu
Ravintolan perustaminen Ruotsiin ei välttämättä tarkoita, että perustaja olisi ruotsinsuomalainen, yhtä vähän kuin että noihin muihinkaan maihin ravintoloita perustaneet olisivat sinne muuttaneet jo aikapäiviä sitten. Eli jos joku jonnekin ravintolan perustaa, se nyt lähinnä merkitsee vain että perustaja uskoo liikeideaansa.
- .....
Miksi ylipäätään missään ulkomailla pitäisi olla suomi-ravintoloita, eikö niitä ole Suomi jo täynnä. Yksi ihana juttu ulkomaanreissuissa on maistella muiden maiden ruokia (en ole ikinä maistanut ruotsalaista hapansilakkaa, mutta mes-juustoa olen kun olin kesötöissä Ruotsissa. Ruotsalaiset makkarat näyttävät kamalilta, mutta leivonnaiset, varsinkin kakut, ovat herkullisia).
Täällä kotona voin taas palata perinteiseen makaronilaatikkoon ja (ruotsalaisiin) lihapulliin ja hernesoppaan. Karjalanpaisti tai -piirakat eivät ole meille tyypillistä arkiruokaa Suomessa.
En tarvitse suomiravintolaa kielitaidon puutteen vuoksi. - ulkosuomesta hei
Kyllä juttu on niin, että suomalainen ja ruotsalainen ruoka ovat niin lähellä toisiaan, ettei Suomi-ravintola erottautuisi riittävästi tarjonnasta. Toimiakseen ravintolalla pitäisi olla myös paikallista asiakaskuntaa, ruotsalaisia tuskin suomalainen "eksotiikka" kovasti kiinnostaa. Ja toisaalta ruotsinsuomalaiset saavat mahdollisesti kaipaamiaan suomalaisruokia ihan marketistakin. Näin ainakin Tukholmassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618150- 1334624
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353956- 213268
- 232832
- 292777
- 532517
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992184- 322119