Suomen talousverkko franchisingyritys

KP

Kertokaa kannattaako lähteä mukaan hommaan?

Olen ollut rivityöntekijä vuosia ja haluisin perustaa oman tilitoimiston.

Kiitos etukäteen kaikille ajastanne ja mahd. vastauksesta nimittäin siitä on suuresti apua.

33

6026

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........
    • ei ei

      Tilitoimistoala on erittäin kilpailtu.
      Eteenkin kun talousverkko käyttää kalliita internetpohjaisia ohjelmia, näistä jo koostuu kuukausimaksu
      netvisor:lle 50-200 € ja sitten vielä pitäisi saada laskutettua omakin palkkio.
      Normaali pienasiakas maksaa 50-100 € kuukaudessa, palkkiosi ?
      Netvisorin hinnalla saat todella kunnollisen ohjelman, etkä ole internetyhteyden varassa.
      Asiakas saa tavallisestakin ohjelmasta tietoja vaikka sähköpostilla.
      Kun käytin netvisor ohjelmaa siinä oli ongelmia Internet Explorerin kanssa, väittivät selaimessa olevan vian, miksi muut ohjelmat sitten toimivat ??
      Käytän omalla koneella olevaa ohjelmaa jo 25 vuotta, en käyttänyt vuottakaan Netvisor ohjelmaa.
      Suuri ongelma oli hitaus, odottelu, eikä voinut käynistää ohjelmaa useampaan ikkunaan, esim pääkirja yhdessä, saldoreskontra yhdessä ja kirjaukset yhdessä, helppo tehdä vertailuja/tarkastuksia.

      Selvitä tarkaan jos liityt:
      - Kenen asiakkaat ovat ja montako asiakasta ylälinja sinulle antaa
      - Voitko joskus myydä tilitoimiston jos kyllästyt
      - Vuosimaksut
      - Saatko hinnoitella asiakkaat itse, kirjanpito, tositteet, tilinpäätös, veroilmoitus
      - Toimitilat, omat, vuokratut, tulee verkolta

      Miksi maksaa verkolle jos perustat oman, tietysti jos saat sieltä valmiin asiaksapohjan, niin sitten kannattaa, alle 20 asiakkaan ei tilitoimistoa kannata perustaa.

    • dthtuktyui

      Samaa mieltä kuin edellinenkin kirjoittaja, jos saat myös valmista asiakaspohjaa niin siinä tapauksessa kannattaa. Näin ei tosin käy, koska asiakashankinta jää sinulle, ketju tukee vain markkinointia.

      Mieti kannattaako siitä tuesta maksaa se hinta mitä talousverkko kuukausittain haluaa? Kuinka monta asiakasta sinun pitää laskuttaa että ketjumaksut on maksettu?

      Kun itse aikanaan aloitin, minulla oli kolme asiakasta ja toimisto kotona. Kuluja ei juuri ollut ja viikonloput tein muita hommia että pystyin elämään. Nämä kolme asiakasta suosittelivat minua muille yrittäjille, jotka taas suosittelivat toisille jne jne. Pikku hiljaa jäin pois muista töistä, otin toimistohotellista edullisen työhuoneen ja aloin päätoimiseksi kirjanpitäjäksi. Nyt asiakkaita on 30, joka riittää elättämään minut ja aikaa on kulunut neljä vuotta. markkinointiin en ole käyttänyt euroakaan ja kiinteät kulut on rajoittuneen vuokraan, netti ja puhelinliittymään, yhteensä noin 250-300€/kk.

      Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

    • on kokeiltu

      niin, miksi kannattaa alkaa hankkia asiakkaita toiselle ja tienaamaan tälle rahaa. Luota vaan itseesi, hinnoittele itse ja pidä kaikki työstäsi saamasi palkkiot itse. Varmistu että sinulla on riittävä ammattitaito. Hanki edulliset toimitilat ja omaksi edellullien taloushallinnon ohjelmistokokonaisuus, esim. Asteri. Sitte vaan ahkerasti henkilökohtaisia kontakteja asiakkaisiin. Kyllä se siitä lähtee.

    • asiakas12345

      Yrityksemme on talousverkolla asiakkaana. Sopimus on tehty talousverkon kanssa.
      Netvisor ohjelma on todella hyvä ja nykypäiväiväinen. Onnistuu hyvin verkkolaskujen lähetys ja vastaanotto. Pystyy seuraaman hyvin yrityksen sen hetkistä tilannetta. Talousverkon laskutuksesta en ole tyytyväinen. Laskut ovat vaikeasti luettavia ja joutuu todella perehtymään ja kyselemään mitä laskuttavat.

      Ei kai tilitomisto joudu maksamaan ohjelmasta mitään, kun meiltä asiakkailta peritään netvisorin käytöstä kk maksua. Netvisoriin kun otin käyttöön päällimmäiset syyt olivat verkkolaskujen lähetys ja vastaanotto, sähköinen kirjanpito, seuranta netinkautta. Kaikki nämä on toteutunut ja lisänä tullut muutakin.

      • ögigpigiug

        Eli jos tilitoimisto käyttäisi tavallista ohjelmaa laskusi olisi ohjelmistomaksun verran pienempi. Kiinnostaisi tietää paljonko netvisorin käyttö sinulle asiakkaana maksaa ja mihin maksu perustuu? Laskuttavatko tapahtumista vai kiinteää kk maksua?

        Sähköisen laskutuksen voi varmasti hoitaa halvemmallakin ja kirjanpidon raportit on mahdollista lähettää asiakkaalle bdf tiedostona niin usein kuin on tarvis. Verkkolaskutuksenkin voi hoitaa jossain määrin ilmaiseksi pankkien sähköisen laskutuksen palveluita käyttäen. Suurin osa asiakkaista ei tee mitään sillä ominaisuudella että voivat seurata kirjanpitoa reaaliaikaisena netvisorin kautta kun eivät ymmärrä siitä mitään eivätkä haluakaan ymmärtää. Siksi ovat palkanneet tilitoimiston hoitamaan sen mutta maksavat kuitenkin kuukausittain ohjelmiston käyttömaksua.

        Täysin sähköinen kirjanpitokin on lähinnä utopiaa. Lähes kaikki pienyritykset pyörittää edelleen perinteistä kuittirumbaa eivätkä edes halua miettiä sähköistä kirjanpitoa. Pienyrittäjillä tulee edelleen paljon myös pelkkiä käteiskuitteja jotka olisi skannattava sähköiseen arkistoon ja siinä ajassa kun sen tekee niin ne olisi jo kirjattu perinteisellä menetelmällä.


      • on kokeiltu
        ögigpigiug kirjoitti:

        Eli jos tilitoimisto käyttäisi tavallista ohjelmaa laskusi olisi ohjelmistomaksun verran pienempi. Kiinnostaisi tietää paljonko netvisorin käyttö sinulle asiakkaana maksaa ja mihin maksu perustuu? Laskuttavatko tapahtumista vai kiinteää kk maksua?

        Sähköisen laskutuksen voi varmasti hoitaa halvemmallakin ja kirjanpidon raportit on mahdollista lähettää asiakkaalle bdf tiedostona niin usein kuin on tarvis. Verkkolaskutuksenkin voi hoitaa jossain määrin ilmaiseksi pankkien sähköisen laskutuksen palveluita käyttäen. Suurin osa asiakkaista ei tee mitään sillä ominaisuudella että voivat seurata kirjanpitoa reaaliaikaisena netvisorin kautta kun eivät ymmärrä siitä mitään eivätkä haluakaan ymmärtää. Siksi ovat palkanneet tilitoimiston hoitamaan sen mutta maksavat kuitenkin kuukausittain ohjelmiston käyttömaksua.

        Täysin sähköinen kirjanpitokin on lähinnä utopiaa. Lähes kaikki pienyritykset pyörittää edelleen perinteistä kuittirumbaa eivätkä edes halua miettiä sähköistä kirjanpitoa. Pienyrittäjillä tulee edelleen paljon myös pelkkiä käteiskuitteja jotka olisi skannattava sähköiseen arkistoon ja siinä ajassa kun sen tekee niin ne olisi jo kirjattu perinteisellä menetelmällä.

        Olen täysin samaa mieltä sähköisen kirjanpidon tarpeettomuudesta. Se on kyllä tulevaisuutta mutta ei vielä merkittävää hyötyä useimmille pienyrityksille. Sähköisen kirjanpidon ohjelmatuotteet kehittyvät jatkuvasti ja hinnat laskevat. Pian aidon sähköisen sovelluksen saa murto osalla esim. Netvisorin rahastustekniikkaan verrattuna.


      • asiakas12345
        ögigpigiug kirjoitti:

        Eli jos tilitoimisto käyttäisi tavallista ohjelmaa laskusi olisi ohjelmistomaksun verran pienempi. Kiinnostaisi tietää paljonko netvisorin käyttö sinulle asiakkaana maksaa ja mihin maksu perustuu? Laskuttavatko tapahtumista vai kiinteää kk maksua?

        Sähköisen laskutuksen voi varmasti hoitaa halvemmallakin ja kirjanpidon raportit on mahdollista lähettää asiakkaalle bdf tiedostona niin usein kuin on tarvis. Verkkolaskutuksenkin voi hoitaa jossain määrin ilmaiseksi pankkien sähköisen laskutuksen palveluita käyttäen. Suurin osa asiakkaista ei tee mitään sillä ominaisuudella että voivat seurata kirjanpitoa reaaliaikaisena netvisorin kautta kun eivät ymmärrä siitä mitään eivätkä haluakaan ymmärtää. Siksi ovat palkanneet tilitoimiston hoitamaan sen mutta maksavat kuitenkin kuukausittain ohjelmiston käyttömaksua.

        Täysin sähköinen kirjanpitokin on lähinnä utopiaa. Lähes kaikki pienyritykset pyörittää edelleen perinteistä kuittirumbaa eivätkä edes halua miettiä sähköistä kirjanpitoa. Pienyrittäjillä tulee edelleen paljon myös pelkkiä käteiskuitteja jotka olisi skannattava sähköiseen arkistoon ja siinä ajassa kun sen tekee niin ne olisi jo kirjattu perinteisellä menetelmällä.

        Netvisorin kk maksu on muistaakseni 80 €/kk alv 22%. Kaikki muut maksut on tapahtumista tulevia.
        Sähköisen laskutuksen voi kyllä hoitaa muuallakin ja pdf:n lähettää...
        Pankkien verkkolaskutus on tuttu ja totesin liian työlääksi meille.
        Yksi ehdoistani oli että netvisor olisi lähes reaaliaikainen ja seuraan kirjanpitoa tällä hetkellä viikkotasolla.

        Täysin sähköinen on utopiaa, mutta suurin osa laskuista/kuiteista menee todella helposti netvisoriin/muihin vastaaviin ohjelmistoihin. Skannaus sähköiseen arkistoon vie 2 minuuttia noin 50-70 kpl:lta. Olet todella näppärä kirjamaan;) . Skannaus hoituu helposti hyvällä kopiokoneella.

        Jos netvisorista vaihdan ohjelmistoa niin ainoa vaihtoehto on pupesoft.


      • efsrhryjtr
        asiakas12345 kirjoitti:

        Netvisorin kk maksu on muistaakseni 80 €/kk alv 22%. Kaikki muut maksut on tapahtumista tulevia.
        Sähköisen laskutuksen voi kyllä hoitaa muuallakin ja pdf:n lähettää...
        Pankkien verkkolaskutus on tuttu ja totesin liian työlääksi meille.
        Yksi ehdoistani oli että netvisor olisi lähes reaaliaikainen ja seuraan kirjanpitoa tällä hetkellä viikkotasolla.

        Täysin sähköinen on utopiaa, mutta suurin osa laskuista/kuiteista menee todella helposti netvisoriin/muihin vastaaviin ohjelmistoihin. Skannaus sähköiseen arkistoon vie 2 minuuttia noin 50-70 kpl:lta. Olet todella näppärä kirjamaan;) . Skannaus hoituu helposti hyvällä kopiokoneella.

        Jos netvisorista vaihdan ohjelmistoa niin ainoa vaihtoehto on pupesoft.

        Voi olla että sinulla on paremmat skannerit ja muut vehkeet kuin minulla mutta ei mun vehkeillä skannata 70 tositetta kahdessa minuutissa. Skannerin lasin päälle mahtuu samaan aikaan noin 6-8 kassakuittia ja tuolla tositemärällä se on toistettava noin 10 kertaa kahden minuutin aikana.

        Jos tositemääräsi kokonaisuudessaan on kuukausitasolla tuon 50-70 tositetta niin aika moni tilitoimisto melkeimpä tekee koko kirjanpidon tuolla hinnalla mitä sinä maksat ohjelmistomaksua.


      • alanmies__
        efsrhryjtr kirjoitti:

        Voi olla että sinulla on paremmat skannerit ja muut vehkeet kuin minulla mutta ei mun vehkeillä skannata 70 tositetta kahdessa minuutissa. Skannerin lasin päälle mahtuu samaan aikaan noin 6-8 kassakuittia ja tuolla tositemärällä se on toistettava noin 10 kertaa kahden minuutin aikana.

        Jos tositemääräsi kokonaisuudessaan on kuukausitasolla tuon 50-70 tositetta niin aika moni tilitoimisto melkeimpä tekee koko kirjanpidon tuolla hinnalla mitä sinä maksat ohjelmistomaksua.

        Itse oon tehny usean Frankkarifirman kirjanpitoa ja mikään ei ole ollut kannattavaa. Onko tämä?


      • joku vaan
        alanmies__ kirjoitti:

        Itse oon tehny usean Frankkarifirman kirjanpitoa ja mikään ei ole ollut kannattavaa. Onko tämä?

        Tiedän tunteen.. Aina kuulemma raha loppu ja asiakkaat ei maksa ajoissa jne jne.
        Jopa itse frankkareitakin varmaankin joitakin hiukan mietityttää, että kannattiks nyt sittenkään lähtee mukaan..

        Talousverkosta voisin mainita, että aika kallista vai kuinka suhteessa ( kirjanpitäjät tiedätte )
        työnmäärä/laskutus.

        Onhan nuo bonareita tuollaiset 2-3h Oy:t joista sit revitään 600-800e.. Harvassa vaan.


      • ftyhjyuktyuik
        joku vaan kirjoitti:

        Tiedän tunteen.. Aina kuulemma raha loppu ja asiakkaat ei maksa ajoissa jne jne.
        Jopa itse frankkareitakin varmaankin joitakin hiukan mietityttää, että kannattiks nyt sittenkään lähtee mukaan..

        Talousverkosta voisin mainita, että aika kallista vai kuinka suhteessa ( kirjanpitäjät tiedätte )
        työnmäärä/laskutus.

        Onhan nuo bonareita tuollaiset 2-3h Oy:t joista sit revitään 600-800e.. Harvassa vaan.

        Kerrotko vielä tyhmälle mikä on frankkarifirma?


      • tämä..

      • entinen asiakas
        joku vaan kirjoitti:

        Tiedän tunteen.. Aina kuulemma raha loppu ja asiakkaat ei maksa ajoissa jne jne.
        Jopa itse frankkareitakin varmaankin joitakin hiukan mietityttää, että kannattiks nyt sittenkään lähtee mukaan..

        Talousverkosta voisin mainita, että aika kallista vai kuinka suhteessa ( kirjanpitäjät tiedätte )
        työnmäärä/laskutus.

        Onhan nuo bonareita tuollaiset 2-3h Oy:t joista sit revitään 600-800e.. Harvassa vaan.

        oma kokemus asiakkaana talousverkon palvelusta on lyhyesti sanottuna "ei kiitos". ainakin niiden lupaukset asiakkaalle on suoraan peräsuolesta. mitään tyytyväisyystakuuta ei ole, puhumattakaan rahojen palauttamisesta. samoin kirjanpitolain noudattamisesta ei meidän yrityksen kohdalla haluttu edes puhua. et siinä oma kokemus.

        ihmettelen, miten suomen frankkäriyhdisytys ja netvisor haluaa kumartaa siihen suuntaan? onko tässäkin kyseessä keski-ikäisten pukupaitojen piiri-pieni-pyörii-leikistä?


      • Juu olen myös ollut Talousverkon asiakkaana eikä kyllä hyvää sanottavaa pelkkä tilien kirjaus firma,sieltä ei yrittäjä saa mitään apua verotukseen ym.. asioihin joilla pienyrittäjä saisi verotusta pienemmäksi.Hyvä kirjanpitäjä säästää yrittäjän rahoja.Itse sain yli 4000e mätkyt ja kirjanpitäjä ei informoinut siitä mitenkään tuli täytenä yllätyksenä jos tämän olisi tiennyt ajoissa olisi sille voinut tehdä paljon ja verot ois ollut pienemmät,miksi maksaa tämmöiselle firmalle kun itsekin osaan tiliöidä. En suosittele ja hinnat ovat kalliita,asiakas maksaa ohjelmat.
        Onneksi olen päässyt eroon tästä yrityksestä!!!


    • Netvisor

      Netvisor muodostuu niin kalliiksi ettei se kelpaa perusasiakkaille jotka haluaa sähköisyyttä ja sitten kun paremmat asiakkaat ovat valmiita maksamaan niin Netvisor ei kelpaa heille. Eli fränkkärimaksut eivät auta lainkaan jos tuote on huono.

      Suosittelen ohjelmistotaloa joka palvelee (joita aika vähän tosin, mutta ahkera googlettaja löytää), ei siis Netvisorin kaltaista joka ilmeisesti ei palvele kun kerran tarvii fränkkärin asiakaspalveluun väliin? Eikös he muuten myy suoraan ohjelmistonsa?

      • joukovaan

        Meillä on ollut Netvisor käytössä vuosia. Siinä on paljon ominaisuuksia, mutta pienelle yritykselle tarpeelliset palikat (osto- ja myyntireskontra) ei maksa paljoa. Ohjelman avulla kirjanpito on aina ajan tasalla ja raportit saa käyttöön vaikka joka päivä. Sähköinen kirjanpito helpottaa kirjanpitäjän työtä. Meillä kirjanpitäjä veloittaa 35€/h ja se on kuukuden kulu. Netvisorin kulut satasen pintaan.

        Ei siinä fränkkäreitä tai tilitoimistoja tarvita ja Talousverkko on niin huonoss maineessa, ettänen koskisi siihen pitkällä tikullakaan.


    • naisyrittäjä

      Asiakkaan näklkulmasta en koskisi talousverkkoon pitkällä tikullakaan. Kusettavat asiakasta jättämällä kirjanpidot tekemättä ja nauravat lupaukselleen "'asiakastyytyväisyydestä",

      • Ihmettelenyrittäjää

        Oletkohan reklamoinut tästä, miten voi muka jättää kirjanpidot tekemättä?


      • lepsus

        Totta kai on reklamoitu. Ihan helppo on jätää kirjanpidon tekemättä ja viranomaisilmoitukset tekemättä. Monet yrittäjät saavat siitä tiedon verottajalta ja silloinhan vahinko on tapahtunut.


    • Vierestäseurannut

      Talousverkko tulee kaatumaan omaan näppäryyteensä. Kauhulla olen katsellut työnjälkiä, jossa alv on ilmoittamatta, veroilmoitukset antamatta ja asiakkaat kärsivät siitä, kun eihän Talousverkko kärsi siitä, jos asiakasyritys poistetaan laiminlyöntien vuoksi rekistereistä.

      • Rekistereistäpoisto

        En ole ko firman kanssa asioinut mutta ihmetyttää nämä kommwntit. Jos ilmoitus annetaan myöhässä siitähän tulee kehotus. Miten voi mennä niin pitkälle että rekisteristä poistetaan? Eikö tuossa jo ehtisi vaihtaa tilitoimistoa?


      • jepjepppp

        Totta kai ehtii. Kaikki itseään kunnioittavat tilitoimistot haalivat kilpaa asiakkaikseen yrityksiä, joiden kirjanpito on sekaisin ja kuitit kadoksissa edellisen kirjanpitäjän jäljiltä.


      • kokemustaonon

        Jepjep olen ollut tämän firman asiakkaana ja olen edelleen. Mutta kussu on hommat ja pahasti. Edellinen kirjanpitäjä (sama talo) kusi hommat täysin, nyt uusi kirjanpitäjä tehnyt koko kirjanpidon uusiksi ja homma toimii mutta tämä rovanniemeläinen nainen on kyllä aikamoinen. Jatkossa pysyn kaukana ketjuista


      • vaisillätavalla

        Ja olet siis edelleen saman ketjun asiakas.


      • kokemustaononon
        vaisillätavalla kirjoitti:

        Ja olet siis edelleen saman ketjun asiakas.

        Kyllä. Uusi kirjanpitäjä talon sisältä on hoitanut asiat mallikkaasti. Sanoisin että syy ei välttämättä ole koko puljun vaan yksittäisten kirjanpitäjien.


      • Nytalkoikiinnostaa

        Minusta tällainen yksittäisten ihmisten osoittelu anonyymisti haiskahtaa aika rankalta työpaikkakiusaamiselta.


    • Yksittäistapausko

      Kyllähän siellä on aika kirjava kooste kirjanpitäjistä ja sekin riippuu siitä keneltä sitä kysyy. En tiedä mikä suhde näillä kirjanpitäjillä verkkoon on (yrittäjä vai työntekijä), kun niiden jälkiä olen korjannut, mutta huomannut olen, että moni on tehnyt isojakin virheitä. Ihmisiähän me vain olemme ja kukaan ei ole virheetön. Apua voi kysyä, jos ei ymmärrä, kun on kuitenkin tuollainen ketju.

      • EX-asiakas

        Liukuhihnalla tuntuvat tekevän töitä ja isot herrat määrää tahdin ja kirjanpitäjät puurtaa menemään pienellä palkalla.


    • vaihtoonjo

      Paska lafka!

      Laskuttavat mitä sattuu ja palvelu ei pelaa ei niin yhtään.

      • Neveragainn

        Samoja kokemuksia. Kirjanpitäjäkin vaihtui 3 kertaa vuoden aikana


      • Anonyymi

        Kirjanpitäjän vaihtuvuus kertoo paskasta johdosta. Kirjanpitäjät mukavia mutta kaikki loppuun palaneita


    • Mulla on vaihtunut kirjanpitäjä 4-5 kertaa kolmessa vuodessa. Se on lafkassa kaikissa ärsyttävintä. Nyt on taas hyvä kirjanpitäjä, mutta se voi koska tahansa vaihtua taas semmoiseen, joka ei vastaa yhteenkään sähköpostiin. Osa on kyllä olut siellä töissä vuosia, mutta jostain syystä oma on vaihtunut jatkuvasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe