Moi hankin täysin kunnostetun valmet 500 ja siinä ei ole minkäänlaista hehkutus järjestelmää, lohkolämmitin löytyy kyllä mutta silti lähtee huonosti käyntiin tai ei ollenkaan koska akku pitäisi uusia, laturilla ja 3h lämmityksellä lähtee pakkosyötöllä hyöstettynä.. imusarjassa on tulppa mistä voi lämmittää jos on pieni lämmitin, mutta onko kukaan tehnyt valmettiin 2,7 D hehku järjestelmää löpöllä tai sähköllä miten kannattaisi rakennella vinkkejä? aikaisemmin oli m-f vm.56 siinä oli hehku imusarjassa se lähti aina käyntiin kun virtaa oli edes hieman.. petyin hiemana kun valmetin piti olla aina varma lähtemään, tosin akussakin vika se menee vaihtoon joka tapauksessa.. pilotilla en kehtaa n.30h ajettua konetta lähteä pilaamaan jos ei ole aivan pakko..
Valmet 500 hehku?
30
9433
Vastaukset
- valmet 500
Kannattaako patentoida normaali auton hehkutulppa vai löpöllä toimiva? ja jälkimmäiseen ohjeita jos jollain on?
En tiiä hehkutulpista, mutta vähän tuntuu että sun valmetissa ei taija olla syötön ajotukset kohillaan. Siitä sen ainaki näkee, jos konetta kuormitettaessa puskee pakoputkesta sinistä savua mustan sijaan.(Sinisen savun toinen vaihtoehto konerikko... :D )
Ei mulla valmettia oo, vaan vanha fordson power, mutta aikanaan ei lähteny talvella käyntiin, mutta sitte ku sai ajotukset kohilleen ni äskönki -20 pakkasessa tunnin lämmityksen jälkeen lähtee ku palmun alta. Ne ajotukset saattaa olla aika pirun tarkat laittaa.- valmet 500
hartzki kirjoitti:
En tiiä hehkutulpista, mutta vähän tuntuu että sun valmetissa ei taija olla syötön ajotukset kohillaan. Siitä sen ainaki näkee, jos konetta kuormitettaessa puskee pakoputkesta sinistä savua mustan sijaan.(Sinisen savun toinen vaihtoehto konerikko... :D )
Ei mulla valmettia oo, vaan vanha fordson power, mutta aikanaan ei lähteny talvella käyntiin, mutta sitte ku sai ajotukset kohilleen ni äskönki -20 pakkasessa tunnin lämmityksen jälkeen lähtee ku palmun alta. Ne ajotukset saattaa olla aika pirun tarkat laittaa.Kokeilen ensin tuota uuden akun vaihtoo kun ei tiedä miten vanhan laittanut nuukuuttaan.. jos ei parane yritys niin pitää tarkistaa vielä tuo ajoistus koska kone oli osina niin sekin mahdollista..
- tietoa
hartzki kirjoitti:
En tiiä hehkutulpista, mutta vähän tuntuu että sun valmetissa ei taija olla syötön ajotukset kohillaan. Siitä sen ainaki näkee, jos konetta kuormitettaessa puskee pakoputkesta sinistä savua mustan sijaan.(Sinisen savun toinen vaihtoehto konerikko... :D )
Ei mulla valmettia oo, vaan vanha fordson power, mutta aikanaan ei lähteny talvella käyntiin, mutta sitte ku sai ajotukset kohilleen ni äskönki -20 pakkasessa tunnin lämmityksen jälkeen lähtee ku palmun alta. Ne ajotukset saattaa olla aika pirun tarkat laittaa.Laitoin omaan 500:n imusarja hehkun, oli valmis kierrereikä imusarjassa moottorin puolella. Laitoin releen kautta virran ja kojetaulussa oli äänimerkin painin vapaana. Polttoaineen paluuletkuun tein t:haaran josta polttoaine, kannattaa laittaa pieni säiliö väliin, toimii varmemmin. Hehkua kannattaa kokeilla kuinka pitkän hehkutusajan vaatii pakkasella että imusarja alkaa lämmetä, ohjekirjan 10-15 sek. ei oikein riitä. Erillinen katkaisijan sen takia että hehkutus onnistuu koko käynnistysyrityksen ajan. Eli jos ei lähde ekalla startilla hehkutusta jatketaan koko ajan n.10sek. uusi yritys.Ei kovin pitkiä startteja, samoin jos kovin pitkään hehkuttaa loppuu happi imusarjasta ja liekki sammuu. Hyvä akku (akut) tarvitaan joka tapauksessa, oma kokemus on että auton akuissa ei ole puhtia samalla tavalla kuin oikeissa koneiden akuissa.
- valmet 500
tietoa kirjoitti:
Laitoin omaan 500:n imusarja hehkun, oli valmis kierrereikä imusarjassa moottorin puolella. Laitoin releen kautta virran ja kojetaulussa oli äänimerkin painin vapaana. Polttoaineen paluuletkuun tein t:haaran josta polttoaine, kannattaa laittaa pieni säiliö väliin, toimii varmemmin. Hehkua kannattaa kokeilla kuinka pitkän hehkutusajan vaatii pakkasella että imusarja alkaa lämmetä, ohjekirjan 10-15 sek. ei oikein riitä. Erillinen katkaisijan sen takia että hehkutus onnistuu koko käynnistysyrityksen ajan. Eli jos ei lähde ekalla startilla hehkutusta jatketaan koko ajan n.10sek. uusi yritys.Ei kovin pitkiä startteja, samoin jos kovin pitkään hehkuttaa loppuu happi imusarjasta ja liekki sammuu. Hyvä akku (akut) tarvitaan joka tapauksessa, oma kokemus on että auton akuissa ei ole puhtia samalla tavalla kuin oikeissa koneiden akuissa.
Joo tuo akku menee ekana vaihtoon mitenhän iso sinne mahtuu kun pellit joutuu purkamaan tuolla pakkasessa niin ei hirveästi innosta vielä tuo näpertely, vielä kun joutuu varomaan maalipintaa ettei tee hirveästi jälkiä uuteen pintaan heti kättelyssä.. m-f oli hyvä siinä oli kaksi vanhaa auton akkua mutta niissä riitti kyllä puhti aina kun kaksi oli, nekään ei kunnoltaan parhaita olleet.. valmetiin on tietääkseni turha tilan takia kahta laittaa ja ei siitä taida olla hyötyäkään kun yksi iso ajaa saman asian.. pitää tehdä joku hyppy juttu latausta varten koska eihän sinne pellin alle niitä kaapeleita laiteta ja jos startin plus kaapeliin sekä maihin laittaa piuhat niin pääkytkin pitää olla päällä.. jos jonnekkin virtaa hukkuu niin ei täyteen tule taatusti edes laturilla ainakaan tuolla minun pelillä..
- 44
valmet 500 kirjoitti:
Joo tuo akku menee ekana vaihtoon mitenhän iso sinne mahtuu kun pellit joutuu purkamaan tuolla pakkasessa niin ei hirveästi innosta vielä tuo näpertely, vielä kun joutuu varomaan maalipintaa ettei tee hirveästi jälkiä uuteen pintaan heti kättelyssä.. m-f oli hyvä siinä oli kaksi vanhaa auton akkua mutta niissä riitti kyllä puhti aina kun kaksi oli, nekään ei kunnoltaan parhaita olleet.. valmetiin on tietääkseni turha tilan takia kahta laittaa ja ei siitä taida olla hyötyäkään kun yksi iso ajaa saman asian.. pitää tehdä joku hyppy juttu latausta varten koska eihän sinne pellin alle niitä kaapeleita laiteta ja jos startin plus kaapeliin sekä maihin laittaa piuhat niin pääkytkin pitää olla päällä.. jos jonnekkin virtaa hukkuu niin ei täyteen tule taatusti edes laturilla ainakaan tuolla minun pelillä..
Kuulostaa että olet haksahtanut semmosen pintasiistittyyn (myyntifiksattuun) yksilöön, sori vain.
Valmetissa on ehdottomasti oltava kaksi akkua, muuten ei jaksa pyörittää. Ohjausvaihde tulee tielle joten yksi iso ei sovi. Yksi pieni ei jaksa startata kunnolla.
Tuolla tulikin imusarjahehkun asennusohjeita ylempänä. Löpökäyttöinen hehku on paras ja toimivin. Valtralta sen säiliön saa halvimmalla ja on uusi. Ei maksa hirveitä. Tulpan saa samasta paikasta.
Mutta kuten alussa totesin, koneesi kuulostaa ettei ole kunnossa syystä tai toisesta. On vain maalattu jotta saisi paremman hinnan.
Ethän vain maksanut 2500€ enempää, toivottavasti et, maksoit muuten varmaa ylihintaa! - valmet 500
44 kirjoitti:
Kuulostaa että olet haksahtanut semmosen pintasiistittyyn (myyntifiksattuun) yksilöön, sori vain.
Valmetissa on ehdottomasti oltava kaksi akkua, muuten ei jaksa pyörittää. Ohjausvaihde tulee tielle joten yksi iso ei sovi. Yksi pieni ei jaksa startata kunnolla.
Tuolla tulikin imusarjahehkun asennusohjeita ylempänä. Löpökäyttöinen hehku on paras ja toimivin. Valtralta sen säiliön saa halvimmalla ja on uusi. Ei maksa hirveitä. Tulpan saa samasta paikasta.
Mutta kuten alussa totesin, koneesi kuulostaa ettei ole kunnossa syystä tai toisesta. On vain maalattu jotta saisi paremman hinnan.
Ethän vain maksanut 2500€ enempää, toivottavasti et, maksoit muuten varmaa ylihintaa!Joo niin siinä oli kuin olikin ollut kaksi akkua nyt lämpökenno ja puhallin sisälle toisen tilalla.. kyllä se tuolla yhdellä starttaa mutta ei pitkään.. pitää ottaa se konepelti pois ja laittaa isoin mikä mahtuu! tätä yksilöä ei ole tehty myynti fiksauksella sen verran tuttu möi.. kaikki käyty läpi ja kone on noin 30h ajettu puimurista löytynyt mikä purettu ja tarkastettu joka paikasta.. jos näkisit niin innostuisit.. annoin massey harris fergusonin vm.56 2.0D vaihdossa ja seteleitä pinon vielä.. ei kyllä tuo lähde pihasta edes kymmenellä viidensadan euron setelillä oishan sillä uudemman saanut mutta eiköhän tuo minun elin päivät noita pihahommia pyöritä puita pilko sun muuta.. halvalla kun ei tahdo hyvää saada :)
- Kunttajussi
44 kirjoitti:
Kuulostaa että olet haksahtanut semmosen pintasiistittyyn (myyntifiksattuun) yksilöön, sori vain.
Valmetissa on ehdottomasti oltava kaksi akkua, muuten ei jaksa pyörittää. Ohjausvaihde tulee tielle joten yksi iso ei sovi. Yksi pieni ei jaksa startata kunnolla.
Tuolla tulikin imusarjahehkun asennusohjeita ylempänä. Löpökäyttöinen hehku on paras ja toimivin. Valtralta sen säiliön saa halvimmalla ja on uusi. Ei maksa hirveitä. Tulpan saa samasta paikasta.
Mutta kuten alussa totesin, koneesi kuulostaa ettei ole kunnossa syystä tai toisesta. On vain maalattu jotta saisi paremman hinnan.
Ethän vain maksanut 2500€ enempää, toivottavasti et, maksoit muuten varmaa ylihintaa!Sellaisen 88Ah:n akun kun laitat siihen vasemmalle tassulle, suurempaa ei mahdu. Itse tein uudestaan ja suuremman sen alustankin. Tuo akun koko on sama kuin esim. SR-360 puimurissa. Ittellä on samanlainen ja kyllä pyörittää starttia. Toki mulla on myös blokilämmitinkin sen hehkun lisäksi.
valmet 500 kirjoitti:
Joo niin siinä oli kuin olikin ollut kaksi akkua nyt lämpökenno ja puhallin sisälle toisen tilalla.. kyllä se tuolla yhdellä starttaa mutta ei pitkään.. pitää ottaa se konepelti pois ja laittaa isoin mikä mahtuu! tätä yksilöä ei ole tehty myynti fiksauksella sen verran tuttu möi.. kaikki käyty läpi ja kone on noin 30h ajettu puimurista löytynyt mikä purettu ja tarkastettu joka paikasta.. jos näkisit niin innostuisit.. annoin massey harris fergusonin vm.56 2.0D vaihdossa ja seteleitä pinon vielä.. ei kyllä tuo lähde pihasta edes kymmenellä viidensadan euron setelillä oishan sillä uudemman saanut mutta eiköhän tuo minun elin päivät noita pihahommia pyöritä puita pilko sun muuta.. halvalla kun ei tahdo hyvää saada :)
sen verran että kun kerran tilaa on vähän ja lisää potkua pitää saada lisää niin käy ostaan keltainen tai punainen(keltainen parempi) optima akku. Amppeereita ei ole kuin 55 mutta virtaa riittää paremmin kuin monessa 140 amppeerisessa akussa. Tuo optima antaa virtaa enempi pihalle. Mun mielestä se kertoo paljon akkujen tehosta että niitä on laitettu metsäkone käyttöön, kylmä kuutoskone tarvii voimaa että lähtee pyörimään. Itsellä on pick up käytössä ja ikinä en muunlaista enään huoli. Kestää webastoa käyttää pidempään, 2h voi pitää ja varmasti vielä riittää virta auton käynnistämiseen. Aikaisemmin tavallinen 110 ampeerin akku kesti webastoa tunnin käyttää ja käyntiin lähtö oli epävarma kun virta oli jo niin vähissä. Kalliita nää optimat on mutta eihän tuo rahasta tunnu kiinni olevan.
- VALMET 500 705
valmet 500 kirjoitti:
Joo tuo akku menee ekana vaihtoon mitenhän iso sinne mahtuu kun pellit joutuu purkamaan tuolla pakkasessa niin ei hirveästi innosta vielä tuo näpertely, vielä kun joutuu varomaan maalipintaa ettei tee hirveästi jälkiä uuteen pintaan heti kättelyssä.. m-f oli hyvä siinä oli kaksi vanhaa auton akkua mutta niissä riitti kyllä puhti aina kun kaksi oli, nekään ei kunnoltaan parhaita olleet.. valmetiin on tietääkseni turha tilan takia kahta laittaa ja ei siitä taida olla hyötyäkään kun yksi iso ajaa saman asian.. pitää tehdä joku hyppy juttu latausta varten koska eihän sinne pellin alle niitä kaapeleita laiteta ja jos startin plus kaapeliin sekä maihin laittaa piuhat niin pääkytkin pitää olla päällä.. jos jonnekkin virtaa hukkuu niin ei täyteen tule taatusti edes laturilla ainakaan tuolla minun pelillä..
KAIKISSA TRAKTOREISSA ON AKKU MENNY KYMMENESSÄ VUODESSA HUONOKS JA NIISTÄ MENEE PAKKAS KESTÄVYYS. VUOSIEN VARRELLA. MEILLÄ ON MYÖS VALMET 705 JA SIITÄ VAIHDETTIIN AKKU 1.12.2013.
- VALMETTIMIES
VALMET 500 705 kirjoitti:
KAIKISSA TRAKTOREISSA ON AKKU MENNY KYMMENESSÄ VUODESSA HUONOKS JA NIISTÄ MENEE PAKKAS KESTÄVYYS. VUOSIEN VARRELLA. MEILLÄ ON MYÖS VALMET 705 JA SIITÄ VAIHDETTIIN AKKU 1.12.2013.
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA VAAN KAIKILLE VALMETTI MIEHILLE JA MUILLE.
- Valmet 504
hartzki kirjoitti:
En tiiä hehkutulpista, mutta vähän tuntuu että sun valmetissa ei taija olla syötön ajotukset kohillaan. Siitä sen ainaki näkee, jos konetta kuormitettaessa puskee pakoputkesta sinistä savua mustan sijaan.(Sinisen savun toinen vaihtoehto konerikko... :D )
Ei mulla valmettia oo, vaan vanha fordson power, mutta aikanaan ei lähteny talvella käyntiin, mutta sitte ku sai ajotukset kohilleen ni äskönki -20 pakkasessa tunnin lämmityksen jälkeen lähtee ku palmun alta. Ne ajotukset saattaa olla aika pirun tarkat laittaa.En ole kyllä ikinä nähnyt valmettia joka ei sauhuttaisi sinistä kuormittaessa taitaa olla tyyppi vika/ominaisuus
- Kunttajussi
Heleppua ku heinänteko. Ostat uuden hehkutulpan ja laitat siihen ko. tulpan tilalle. Sitten hommaat sen yläsäiliön vaikka purkaamolta esim. jos et malta uutta ostaa. Letkujen kytkennät kattot vaikka V-502:sta. Sen sähköjohdon kytkennän kanssa tarkkuutta jotta pökkäät sen oikiahan napahan virtalukon pääs. Tein kyseisen operaation joskus tuollaiseen V-500:een, kyllä meinaan lähti paremmin käyntiin. Ai niin, se yläsäiliö pitää olla korkeammalla sitä hehkutulppaa. Jos ei mahdu pellinalle, niin itse tein takomalla maskiin pienen pyöreän kohouman, jotta sain säiliön ylemmäs.
- valmet 500
Jos ois 502 niin helppohan se ois kattoo mutta eiköhän jossain kylän vehkeessä ole hehku linjat.. sähkökynällä näkee varmasti mihin siihen virtalukkoon piuhan laittaa.. jos jollain ois kuvia tai kaavioo omista ratkaisuista oisin kyllä kiitollinen.. kiitos kuitenkin neuvoista pyhien jälkeen pitää paikalliseen koneliikkeeseen marssia hakemaan osia..
- nääs...
Akkua valitessa kannatta katsoa että on kunnollinen pakkasakku. Halvimmat Korean ja Kiinan akut antaa virtaa plussa kelillä, mutta heti kun on pakkasta niin eivät ota vastaan, eivätkä anna virtaa uloskaan. Laittaa vaan niin ison kun mahtuu ja kunnollisen niin auttaa jo paljon asiaan. Meinaa nuo halvat kaukoidän akut on semmotteeta että ei lähde apuvirrallakaan jos ei laita apuvirtaa suoraan startin päähän.
- jamppa kot
vm.68 valmetissa on pakkosyöttö pumpussa.
- Vallu pihalla
Joo, on se 565:ssakin, sama Simms sielläkin truittaa. 33-361 on Boschin pumput. Viksumpia ne Boschilaiset, niissä on automaattinen pakkosyöttö. Simmseissä se on manuaalinen.
- jep,jep
valmet 33-361 bosch-pumppu on niin" fiksu", ettei siinä ole ollenkaan tuota polttoaineen lisäsyöttöä, pakkosyöttöä.
- VALMET 500
SIMSSIN PUNPPU ON MELKEIN PARAS..
- Tuossa
Imusarjahehku.mp4 - YouTube
- jampa kot
Kiitti kaikille jotka tulitte mukaan, minulla on valmet 500 vm.68 siinä on kansilämmitin ja alavesiletkulämmitin.Pumpussa pakko syöttö.Olis kiva vaihtaa varaosa tiotoa.
- Vallu pihalla
Jaa mitä haluat tietää?
- valmet 504
Onko se sun valmetti kopilla vai ilman?
- VALMETTIMIES
EI NIISSÄ OLE HEHKUA NIISSÄ ON PAKKOSYÖTTÖ NAPPI SIINÄ SAMMUTUS VIVUN PÄÄSSÄ. KYLLÄ SE SIELTÄ LÖYTYY.
- 500
Valmet 500 hehkutus tapahtuu tuliliekillä. imusarjassa on muovitulppa joka irroitetaan . Laitetaan tikun kärkeen hieman rättiä ja liotetaan se esim tentulla eli sinolilla sytytetään tuleen startataan traktoria ja samaan aikaan annetaan lieki imusarjan reijästä. Olen käynnistänyt isäni valmet 500 vuosimalli 1970 jonka isäni on ostanut uutena ja se on meillä edelleen tolla tyylillä 13 vanhasta asti jopa 30 asteen pakkasista useita kertoja ja teen niin edelleenkin aina on lähtenyt, edellyttäen tietenkin että akut ovat kunnossa ja pakkosyöttö päällä ja käsi kaasu täysin auki. Olen nyt 46.v. Tämä käynnistystyyli neuvotaan valmet 500 ohjekirjassakin. Kosani liekkiäkin voi käyttää mutta imusarjaan tuleva imu tahtoo imaista töhön liekin sammuksiin ja joutuu tekemään useita yrityksiä. Samaan aikaan kun vasemmalla kädellä startaa avaimesta niin oikealla ylettää syöttämään tulta imusarjaan.
- pakkanenpaukkuu
Tai siiten vain ostaa sen 15euron hehkutulpan IKHlta ja kiertää sen siihen imusarjan takana olevaan valmiiseen kierteelliseen reikään. Vetää polttoaineensuodattimelta metalliputken siihen hehkutulppaan ja virtalukon tyhjästä liittimestä piuha siihen hehkutulpan liittimeen. Niin kohta jo kuuntelet iloista kohinaa imusarjasta.
Itse nuukana miehenä löysin vanhasta Volvon kuorma-autosta sopivan hehkutulpan omaan puolitonniseen valluuni.
Kovalla pakkasella ei kannata kytkeä pakkosyöttöä heti/ollenkaan päälle, koska traktori ei välttämättä jaksa pyöriä niin kovaa startilla eikä käynnisty.
- vanhakorppi
Äläkää rakkaat ystävättäret tuhotko valmettejanne ainakahan tartti piloteilla. Se on vakava rikos vanhusta/ vanhuksia kohtaan. Laittakaa lokilämmitin, ja antakaa valmettejen olla pari tuntia lämmityksessä, kyllä ne lähtee käyntiin vaikka 80 asteen pakkasessa. Tartti pilotti räjäyttää koneen käyntiin. Mäntärenkaat ei pysy mukana, vaan ne ikään kuin isontaa tilaa mäntiin, ja tulos on selvä. Valmettinne ei lähde käyntiin enään millään opilla pilotin jälkeen. Tarkistuttakaa sytytys ajoitus, jne. Älkää sorkkiko itte, vaan antakaa valmet huoltomiehen suorittaa kaikki valmet traktoriinne kuuluvat huollot/ korjaukset. Näin lukee huolto/ ohjekirjassa. Valmet se paras 1960 lukuinen on valmistettu aikakaudella jolloin pojat ja tytöt teki töitä. Kekkosen aikakaudella ei nuokuttu, vaan valmetit pääsi jo aamuvarhain heinäpelloille oikeisiin töihin. Tähän on hyvä lopettaa. Oikein hyvää syksyn jatkoa TV. 361 Valmet
- foortintallissa
Ei muuten lähde -80°C pakkasessa pelkästään lohkolämmittimen voimin käyntiin, on meinaan sen verran kylmää ihan oikeesti! Meinaan, että jo -50°C alkaa olemaan jo melkoisilla rajoilla ja polttoaineetkin hyytyy, vaikka on arktista laatuakin.
Kaveri ajoi rekkaa Siperiaan ja pakkasta -50° ja kovimmillaan -60°, niin ei voinnut enään yhtään sammuttaa autoa, vaan piti pitää koko ajan käynnissä. Auto jos tilttasi yön aikana nukkuessa, niin kuskikin hiljeni... Omat kokemukset -44°C ja silloinkin pelkkä letkulämmitin jaksoi lämmittää vain 6-sylinterisen moottorin kaksi sylinteriä jotenkin tulille, että pelkäsin kampiakselin katkeavan.
Pakkanen on armoton seuralainen, kun mennään -40°C lämpötiloihin, tuossa Gazin käynnistystä Siperiassa http://aijaa.com/YVp5Ts
- Ei-lohkolämppäriä
Imusarjassa olevasta reiästä voi syöttää tulta startatessa, näin ennenmuinoin meillä pantiin rautalangan päähän trasselituppo joka kasteltiin tentussa ja sytytettiin tuleen pantiin reiälle ja startattiin käyntiin.
- Pakkosyöttöpäälle
Osaathan laittaa pakkosyötön päälle jos ja kun on Simmsin pumppu? Kaasu pohjaan vaikka vetämällä kaasutankoa kädellä ruiskutuspumpun kupeesta ja samaan aikaan painetaan pysäytinvivun yhteydessä oleva pakkosyöttönuppi alas niin että se naksahtaa ja jää alas.
Pakkosyöttö ei mene päälle jos pakkosyöttönuppia painaa kaasuvivun ollessa joutokäynnillä.
Tämä on omakohtainen kokemus 565:stä. Tärähtää hyvin käyntiin jos vain akussa on puhtia.
Mitä tulee hehkutulppiin, niin 1960-luvun suoraruiskukoneissa ei hehkutulppia ollut. Esikammiokoneissa oli, niissä ne olivat suorastaan välttämättömyys (Cormikkeja, Ferguja).
Polttoainetta imusarjassa polttava Thermostart-liekkihehkutulppa taisi tulla käyttöön 500:n loppupään malleissa 1960-luvun lopulla tai 1970-luvun alussa sekä 700/900:ssa. Samalla aiempi 361/565:n yhdistetty virtalukko ja valokatkaisijamötikkä poistui ja tuli erillinen hehkutusasennolla oleva virtalukko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?941855- 861303
- 1101143
- 761027
- 117976
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57863- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693