Alla ollut Mazda6, tulee seitsemän vuotta täyteen. Ei vikoja. Akku vaihdettu kerran. Taakse jarrupalat, eteen ei niitäkään. Takalokasuojankaaret ja ovet maalattu. Uutena vaihdettiin ovien lukot, takuuseen. Kaukovalojen polttimot vaihdettu kerran, lähivalojen noin joka vuosi. Lasinpyyhkimet kerran vuodessa.
Kun nyt kehun kovasti, niin meneeköhän jo heti huomenna jotain rikki?
Kestääkö Volvo seitsemän vuotta ja 150000 kilometria? Mersu? Jos
kestää, niin miksi takuu on niissä vain 2 vuotta?
Mazda 6, seitsemän vuotta, ei vikoja!
62
6080
Vastaukset
- Massamies_massaa
Lisäys vielä: alusta on tietysti massattu uutena ja uudet massanlisäykset kerran pari vuodessa (menee purkki pari per vuosi)
- Vaahtoa_R
Onko penkkien liankäsittely uusittu.
- 451345
eivät oo edes sisäänajettuja tolla määrällä, niillä ajetaan ensin 500.000km, ja sitten alkaa olla sisäänajo tehty, joten älä nuy sitä ruosteista riisikippoo vertaa autoihin. Kyllä se kestää lavetilla vetää vielä monta vuotta, kunhan et ajaa sillä yritä.
- Volvo on riisikippo
Volvohan on nykyään riisikippo. Vai tarkoititko kevätlullaa?
- Mesen premiumhinta
Eikö Veholta ylihintaisena ostettu Mese toimi vai mikä masentaa? :D
- <3 Autos
Aivan sama millä autolla joudut sen 500000km tai yli ajamaan! Rangaistus se on autoharrastajalle!
- mitsuman
Omalla Peugeotilla 406 HDI on ajettu 450.000km ja tiukka peli edelleen. Toki siihen on mennyt uutta jarrua, tuulilasia, palloniveltä, vesipumppua, pyörän laakeri, pa-siirtopumppu, radio, koiranluut, jakohihnoja ja jotain pikkusälää.
- Kestävä on jos
Yksi lisäys ketjun aloittajan toimesta: ottakaa pois ne huopalokarit takalokasuojista, heti kun ostatte uuden M6:n. Pois, pois.. keräävät kosteutta! Muoviset tilalle.
- matukka08
Kestävä on jos kirjoitti:
Yksi lisäys ketjun aloittajan toimesta: ottakaa pois ne huopalokarit takalokasuojista, heti kun ostatte uuden M6:n. Pois, pois.. keräävät kosteutta! Muoviset tilalle.
jätin ne huopalokarit muovisten alle mut tietty ennen sitä massa pallin päällä.
pelti-massa-huopalokari-muovilokari.
Ajattelin et toimii äänieristyksenä paremmin?
Luulis ton massan suojaavan kosteudelta.... - massaaja massaa
matukka08 kirjoitti:
jätin ne huopalokarit muovisten alle mut tietty ennen sitä massa pallin päällä.
pelti-massa-huopalokari-muovilokari.
Ajattelin et toimii äänieristyksenä paremmin?
Luulis ton massan suojaavan kosteudelta....jees, suojaa ne kosteudelta..
- perämurikka
Enpä hirveästi paukuttelis henkseleitä, jos 7 vuotta vanhaan autoon on jouduttu takakaaret ja ovet maalaan, ilmeisestikkin ruosteen vuoksi, tosin sen kestävän tekniikan ympärille voi rakentaa vaikka putkiauton sitten kun se alkuperäinen kori on kadonnut alta.
- massaaja vaan
Ei ollut ruostetta, vielä, vaadin vaan maalattavaksi ja uudet kitit kun oli huhuja että saatta alkaa ruostua.
Seuraan mielenkiinnolla miten kestää.
Paukuttelen sen vuoksi ettei ole ollut vikoja, 2000km tuli loma-ajojakin viime viikolla. Ei pitäisi elvistellä, tiedän, saattaahan huomenna vaikka pyöränlaakeri tai kytkin hajota.... tai lähivalojen poltin palaa..
t. alkup aloittaja - Umpirautaa
massaaja vaan kirjoitti:
Ei ollut ruostetta, vielä, vaadin vaan maalattavaksi ja uudet kitit kun oli huhuja että saatta alkaa ruostua.
Seuraan mielenkiinnolla miten kestää.
Paukuttelen sen vuoksi ettei ole ollut vikoja, 2000km tuli loma-ajojakin viime viikolla. Ei pitäisi elvistellä, tiedän, saattaahan huomenna vaikka pyöränlaakeri tai kytkin hajota.... tai lähivalojen poltin palaa..
t. alkup aloittajaVuosikausiin. Ajelemme maailman vahvimmalla autolla/automerkillä. Polttimoita olen minäkin vaihtanut ja takuuna soittimen. Uutena massaus,siis suoraan kuljetusauto vei suojaamoon,kukaan ei pessyt eikä koskenut siihen sitä ennen maalipinnan käsittelyn takia. Opin tämän erään suojaamoyrittäjän neuvoista jo aikaisemman (mustan) auton maalipinnan käsittelyn takia.Kestää nää kun viitsii laitaa tonnin ylimääräistä likoon.
Onko Suomessa muuten mazda 6 kerhoa ? Jos on niin ilmoittakaa.
P.s puoltamisesta vielä: ei puolla kun ostatte sopivat renkaat ja huolehditte,että merkki on ?,kyllä rengasliikkeessä tiedetään. Uutena vaihdoin renkaat toisen merkkisiin.
- Ketjun aloittaja
Seitsemän vuotta ja neljä kuukautta. Miksi vaihtaisin uuteen? Kuinkahan kauan tämä kestää?
- 626 ja hyvä on
150000km ajettu vai? Eihän se paljoa ole mutta pienillä korjauksilla olet päässyt. Minäkin ostan kutosen seuraavaksi vaikka en noin isoa autoa tarvisekkaan. Paljonko ollut kulutus seka ajossa?
- hyvin toimii
626 ja hyvä on kirjoitti:
150000km ajettu vai? Eihän se paljoa ole mutta pienillä korjauksilla olet päässyt. Minäkin ostan kutosen seuraavaksi vaikka en noin isoa autoa tarvisekkaan. Paljonko ollut kulutus seka ajossa?
Uusi facelift 2litrainen Mazda 6 hatcback, vie seka ajossa noin 8,l 100km.
- Ketjun aloittaja
626 ja hyvä on kirjoitti:
150000km ajettu vai? Eihän se paljoa ole mutta pienillä korjauksilla olet päässyt. Minäkin ostan kutosen seuraavaksi vaikka en noin isoa autoa tarvisekkaan. Paljonko ollut kulutus seka ajossa?
Syksyllä nollasin mittarin viimeksi. Sen jälkeen talven keskikulutus 7,1 litraa. Sisältää sekalaista ajoa kaupunkia ja pidempiä matkoja.
Täytyy käydä touko-kesäkuussa alusta ja lokasuojien kaaret läpi suurennuslasin kanssa. Pari kiloa uutta massaa jos ei ole mitään hälyttävää. Jos muistan niin raportoin tänne mitkä on tulokset. - Zakari2
626 ja hyvä on kirjoitti:
150000km ajettu vai? Eihän se paljoa ole mutta pienillä korjauksilla olet päässyt. Minäkin ostan kutosen seuraavaksi vaikka en noin isoa autoa tarvisekkaan. Paljonko ollut kulutus seka ajossa?
Kaksi 626 Madzaa HB 2.0 Gt vm-89 350000 km oli 6 vuotta minulla käytössä, ei ongelmia. Tämä nykyinen 626 HB 2.5 v6 GT vm-92 271000 km ja ollut 10 vuotta käytössä, ei ole jättänyt välille kertaakaan eikä ole ollut vikoja. Nyt harkinnassa M6 2.4 GT vm 2008--> mietityttää vaan noi ruoste, maali ongelmat. M6 2.4 koneessa ollut vikana öljyn vienti ja sitäkautta laakereiden kiinnileikkautumisia.
- ketjun aloittaja
Zakari2 kirjoitti:
Kaksi 626 Madzaa HB 2.0 Gt vm-89 350000 km oli 6 vuotta minulla käytössä, ei ongelmia. Tämä nykyinen 626 HB 2.5 v6 GT vm-92 271000 km ja ollut 10 vuotta käytössä, ei ole jättänyt välille kertaakaan eikä ole ollut vikoja. Nyt harkinnassa M6 2.4 GT vm 2008--> mietityttää vaan noi ruoste, maali ongelmat. M6 2.4 koneessa ollut vikana öljyn vienti ja sitäkautta laakereiden kiinnileikkautumisia.
nyt taitaa olla jotain menossa rikki. liikkeelle lähtiessä tai vain pelkästään kierroksiakin lisättäessä kuuluu hetken 1-3 sekuntia kilisevä/ritisevä ääni, kuin olisi jokin laakeri menossa (öljypumppu, laturi?) rikki tai hihnapyörä löysälläkö...kuuluu erityisesti kun kokeilee lähteä liikkeelle ylämäessä. Mikä olisi?
8 kesän lomamatkat tällä teki, tänäkin kesänä 4000km pitkin poikin naapurimaita. - Volvotti,,,
ketjun aloittaja kirjoitti:
nyt taitaa olla jotain menossa rikki. liikkeelle lähtiessä tai vain pelkästään kierroksiakin lisättäessä kuuluu hetken 1-3 sekuntia kilisevä/ritisevä ääni, kuin olisi jokin laakeri menossa (öljypumppu, laturi?) rikki tai hihnapyörä löysälläkö...kuuluu erityisesti kun kokeilee lähteä liikkeelle ylämäessä. Mikä olisi?
8 kesän lomamatkat tällä teki, tänäkin kesänä 4000km pitkin poikin naapurimaita.Mulla on ollu Fordia, Mersua, Pösöä, Rellua, toyotaa, kaikkiin on saanu tehdä houllon yhteydes pikkuremppaa. Kuluvia osia on joka autos ja ne on niitä autoilijan väistämättömiä kustannuksia. Nyt on alla Volvo enkä ole ollenkaan siinä uskossa että nyt mennään satojatuhansia kilsoja ilman remppoja.
Alle 200tkm on nyt mittaris ja kun katsoo vastaavia myynnis olevia niillä on ajettu järjestään yli 300tkm. että nyt luotan Volvon turvallisuuteen perheen isänä!!
Aurinkoisia autoilukelejä!! - Porvoon matsamies
2002 tuli kuutonen myyntiin.Tiedän useita 2002mallin omistajia. Kunnossa on niin autot kun miehetkin.
- Ketjun aloittaja
Volvotti,,, kirjoitti:
Mulla on ollu Fordia, Mersua, Pösöä, Rellua, toyotaa, kaikkiin on saanu tehdä houllon yhteydes pikkuremppaa. Kuluvia osia on joka autos ja ne on niitä autoilijan väistämättömiä kustannuksia. Nyt on alla Volvo enkä ole ollenkaan siinä uskossa että nyt mennään satojatuhansia kilsoja ilman remppoja.
Alle 200tkm on nyt mittaris ja kun katsoo vastaavia myynnis olevia niillä on ajettu järjestään yli 300tkm. että nyt luotan Volvon turvallisuuteen perheen isänä!!
Aurinkoisia autoilukelejä!!Tuli 8 vuotta täyteen. Ei vikoja. Kilisevä ääni korjautui kun säätivät huollossa hihnapyörää.
T: Kerjun aloittanut - bulttiman
Pösö 306 -95 ajettu 448,000 alkuperäiset massat eikä ruostu ,ei millään.Ja ne sisälokarit kuuluu autoon ostaessa .17 vuotta kun ajelet kerro sitten .
- Kestävä on jatkaa
Ketjun aloittaja jatkaa. Loppuvuodesta tulee 9 vuotta täyteen. Ei vikoja. Jarrupalat vaihdettiin taakse kesällä. Eteen koko aikana ensimmäisen kerran alkuvuodesta (yli 200000km samoilla etupaloilla). Iskarit edelleen samat. Tänä vuonna siis huollossa:
- etujarrupalat
- takajarrupalat
- moottoriöljy ja suodatin
- ilmansuodatin
- laatikon öljy
- pyyhkijän sulat
Miksi Volvossa on vain 2 vuoden takuu kun Mazdaan voisivat laittaa vaikka 8 vuotta?
Ruostettakaan ei ole, vielä. Kestäisikö tämä kymmenen vuotta(?) - Tulpat vaihdettiin
Tulpat unohtui, ne vaihdettiin myös jo 200000 kilometrissa. Maksoivat kympin kappale.
- jjkkkk
Toimiiko sulla etuvalojen korkeussäätö vielä ?
Tuskin toimii, paitsi jos et ole niitä juuri koskaan käyttänyt; eivät meinaan kestä montaakaa käyttökertaa (kokeile esim 10 kertaa ylös ja alas jos uskallat)- alkup aloittelija
Toimii, kokeilin nyt illalla kerran ylös ja takaisin samaan.
Ikävähkö tyyppivika, en ole juurikaan käyttänyt.
Öljyä olen tainnut lisätä 5000km välein ehkä desin tai pari, saattaa
kuluttaa enemmänkin. Tarkistelen 500-1000km välein, oli jossakin
eng.kielisellä palstalla tarinaa siitä että moottoreita mennyt rikki jos
öljyt hiukankin alhaalla. Jotain rikkoutumisia oli aiheutunut myös öljynkierto-ongelmista,
ja suositelivat laittamaan vanhempiin mazdoihin ennen öljynvaihtoa (en ole kokeillut, tuon tässä vain esille)
http://www.seab.fi/stp_oil.html
"Öljynsuodattimen vaihto ei aina riitä poistamaan epäpuhtauksia moottorista. STP Engine Flush poistaa tehokkaasti ja nopeasti epäpuhtaudet moottorin sisältä ja varmistaa hyvän öljynkierron kaikkialla moottorissa."
Mitenhän kauan tässä kestää takapönttö. Äänet tuntuu kovemmilta
kuin uutena.
- oilmanni
Entäpä se öljyn kulutus moottorissa ,Kuinka usein pitää lisätä ?
- likkavaan.....
Äläsää jätkä valehtele , muka etujarrupaloja et ole vaihdattanut ja nonki paljon ajettu autolla. Kyllä se on niin että etupalat kuluu paljon nopeammin kun takaa.....
- tupiioornottupii
Mulla ei ole vielä kuin reilut 6 vuotta ikää mastalla, ajettukin vain 250 tn. Jarrupaloja on vaihdettu sekä eteen että taakse kerran. Polttimoita taitaa olla nyt öpaut kuudennet menossa, olen yleensä alkusyksystä sopivassa huollossa vaihdattanut vaikka eivät olisi pimentyneetkään vielä. Helpompi samalla vaihtaa syksyn pimeille, kun on asentaja siellä hommissa muutenkin, kuin odottaa että pimenee, ja siitten erikseen laitattaa. 240 tn huollossa vaihdatin akun ja moniurahihnan samalla periaatteella, ei ne ikiuisuuksia kestä kuitenkaan, ja nyt ei tarvitse sitten lähteä erikseen laitattamaan. Seuraava kerta puolen miljoonan km paikkeilla ehkä... Muuten eipä ole tarvinnut mitään kummempia tehdä, normaali huollot. Ruosteitakaan ei mole vielä haitoiksi näkynyt, joten auton arvo alkaa olla aika minimaalinen ja kilometrejä paljon ennenkuin niistä haittaa on, vaikka alkaisi pikku hiljaa näkymäänkin.
- alkup aloittaja
Eipä vaihdettu aiemmin. Etkö usko että ennakoiva ajotapa säästää autoa?
- Ex-kuus
Paitsi kutosessa jossa jumiintuvat takapaloja joutuu vaihtamaan 2x useammin kuin etupaloja.
Joo eipä oo vikoja ilmennyt.
Nyt on alla vm 2011 Mazda6, ajettu 8600km.
Hyvin on toiminut eikä viellä oo ruostunut.
Ei muuta kuin talvea kohti, ajelkaahan varovasti.- alkuperäinen aloitta
Tänä vuonna tulee sitten 10 vuotta täyteen, jos kestää loppuvuoteen.
Edelleen, ei vikoja. Kytkimen luiskahtelukin kylmänä katosi kun vaihdettiin uudet öljyt.- ihmeiden ihme
miten öljyn vaihto liittyy kytkimen luiskahteluun,kun niillä ei ole mitään tekemistä keskenään?! automaatti laatikossa on toki öljyt,mutta ei kytkintä.
- kksdkskjsjsj
ihmeiden ihme kirjoitti:
miten öljyn vaihto liittyy kytkimen luiskahteluun,kun niillä ei ole mitään tekemistä keskenään?! automaatti laatikossa on toki öljyt,mutta ei kytkintä.
on manuaalivaihteistossakin öljy? mazdassa kestää ikuisesti?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaihteistoöljy
"Vaihteistoöljy tai vaihdeöljy on voiteluöljyä, jota käytetään vaihteistossa. Vaihteistoöljyä käytetään voitelemaan mm. ajoneuvojen vaihdelaatikkoja, alennusvaihteistoja ja vetopyörästöjä.
Vaihteistoöljyn pitää kestää suuria pintapaineita, nopeuksia, iskumaisia kuormituksia ja korkeita lämpötiloja. Vaihteistoöljyn viskositeetti ja laatu (esim. synteettinen, mineraaliöljy) vaihtelee vaihteistosta riippuen ja on erilainen esim. auton automaattivaihteistossa kuin manuaaliseessa. On tärkeää, että vaihteistoon ja vetopyörästöön laitetaan täsmälleen sitä öljylaatua, mitä vaaditaan. Liian huono tai jopa vaatimukset ylittävä, suuremman API GL-luokan öljy voi aiheuttaa ongelmia, koska öljyn lisäaineistus poikkeaa paljon erilaisissa vaihteisto- ja vetopyörästöratkaisuissa. Öljy vanhenee käytössä ja on sen tähden määrävälein vaihdettava. On myös suljettuja vaihteistoja, joiden öljyä ei tarvitse koskaan vaihtaa tai lisätä"
- GV 12
Mazdago.net meitin oma foofumi ei näitä lapsia v sanoja suoltamassa
- j
Mulla tuli kutoseen tuli tänään 118 tkm mittariin ja auton ostin uutena helmikuussa 2005. Eli ajoa noin 16 tkm/vuosi, eli ihan hirveesti ei tule ajoa. Auto on loistava, mitään mainittavia vikoja tai ongelmia ei ole ollut. Vasemman puoleinen etupolttimo palaa nopeasti, kertaakaan ei ole oikeanpuoleinen palanut nopeammin. Ilmastoinnin kanssa oli joskus ongelmia, meni takuuseen. Oli kaksi johtoa hanganneet toisiinsa ja toinen kulunut puhki. Takajarrupalat on vaihdettu kerran, samoin renkaat. Nyt on mennyt pari tuulilasia, en tiedä onko edes kivi osunut, vai onko siinä poikkeuksellisen kova jännite? Onko muilla ollut vastaavaa?
Nyt auton takakaarissa on alkanut tulee ruostetta. Pitää selvittää Mazdan kanssa, että mitä tehdään. Loistava auto ja tekniikka kyllä varmaan kestää vielä vuosia.
Mielummin kärsin 7v vanhassa autossa ruosteesta kuin uudesta asti pikkuvioista. - 6
2004 kutonen 2,0 bensa, 272000 km. Polttimon vaihto kolmesti ja kaasuläpän kotelon puhdistus kerran ( eli ylimääräista normiöljynvaihtojen lisäksi n. 42 €). Eipä tarvi eurokinnereitä minun raitille jaloissa pyörimään!!!
- Jaza,
Kyllä Mazda on hyvä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- EGO
Nauraa,vai ei mitään vikoja viestiketjun aloittajan mielestä autossa ole ollut ? MITÄ NUO KIRJOITTAMASTI KORJAUKSET OVAT OLLEET KUIN VIKOJA. KUULE TÄSSÄ MAASSA ON PALJON AUTOJA JOIHIN EI TEHDÄ KOKO AUTON OLEMASSAOLON AIKANA NÄITÄ KORJAUKSIA...
- saksanseisoja 2002
niillä ei ajeta?
- egoisti
Jep, ei just niitä mutta paaaaljjooon muita korjauksia....Mutta täytyy myöntää, hyviä autoja ovat ne muut, jos ei ei koko olemassaolon aikana tarvitse edes tuulilasinpyyhkijän sulkia tai ajovalopolttimoita vaihtaa. Kerroppa ne autot, joissa niin hyvin on asiat....
- iuytre
2004 vuosimallin 6 kahden litran koneella. Ajettu n. 230tkm. Ei isompia vikoja. Akku, polttimoita menee silloin tällöin, etujarrupalat vaihdoin vasta, tulpat 100tkm ja 200tkm. Kaasuläppäkotelon puhdistin itse netistä löytyneillä ohjeilla (helppo homma , meikäläinenkin osasi). Luotettava on ollut, mutta näkyypä ruoste etenevän. No, eiköhän tuo kori vielä jonkin aikaa mukana pysy..
- vituttaa....
2003 ja meni hitsaukseen. Neljästä paikasta läpiruostunut. Parikkalan Konehuolto veloitti 450 € pelleistä ja hitsauksesta, mutta nyt on leima.
- M6
Olisit vienyt Hemille Uukuniemelle ja säästänyt rahaa!
- VOLKKARILOKARI
ONPAS KESTÄVÄ VAIN NÄMÄ VAIHDETTU..........HUH HUH
- Gabriel 6
Mazda 6 150 tkm ajettu vm -05. Vaihteet ei tahdo mennä päälle kun auto käynnissä, siis pakki ja ykkönen. Kun auton sammuttaa niin ykkönen ja pakki menee hyvin päälle ja pääse liikkeelle lähtemään. Missä vika voisi olla?
- Anonyymi
Tuo on VAIHDEKEPIN JUURESSA olevien systeemien vika onneksi, eikä itse vaihdelaatikossa ole mitään vikaa. Tämä johtuu siitä että semmonen muovinen kotelon osa kepin juuressa on kulunut, se joka estää sen kepin menemästä liikaa vasemmalle, esim. vahingossa pakille. Se joka ohitetaan painamalla keppiä alas. Kun se kuluu niin se keppi menee 1 ja 2 vaihteita laitettaessa helposti liikaa vasemmalla jolloin jumittaa / ei mene vaihteelle, ja jos ottaa ihan varovasti eikä käännä liikaa vasemmalle sitä keppiä, niin menee helposti kuten ennen. KORJAUS; koko hökötys tiskiltä (jos enää saa) n. 400€ TAI itse olen sen korjannut purkamalla ja laittamalla ko. kulahtaneeseen kohtaan jotain ohutta (ja kovaa !) peltiä ollain huippuliimalla tai ruuvivahvistuksella. Hankala korjata mutta menee aina pari vuotta ennen kuin taas ruikuttaa.
- preemium-merkki
Kymmenen ja puoli vuotta täynnä, ei uutta raportoitavaa.
Vaihdoin pyyhkimen sulat eteen ja taakse.
t. ketjun aloittaja - M-626
Itselläni ensimmäinen vuosi Mazdalla ajelua tuli täyteen ja tähän vanhaan ja halpaan hankintaani olen ollut erittäin tyytyväinen.
626 -98 sedan, nykyinen ml 292000. Mazdan osti parilla tonnilla! Käytin juuri äskettäin itse ensikerran Mazdaa katsastuksessa ja ilman huomautuksia tuli leima.
Ensimmäinen Mazda itsellä ja ei varmasti viimeinen tällä kokemalla! Kyllä näissä yhden omistajan autoista on pidetty huolta, kuten tästä vanhasta huoltokirjakin tallessa ja huollot tehty ajallaan kaikkineen mitä tarve ollut!!!
No seuraavaksi M6 kun kohdalle osuu... :D - Että semmosta
Minulla Mazda 6, 2005. Ajettu 160 t. Muutoin hyvä auto, mutta tuo ruostuminen takalokareissa aikamoinen vika minusta. Vuoden aikana mennyt todella huonoon kuntoon. Palasia irronnut.
Kaasun jumiutuminen oli pieni vaiva tämän kanssa.
Ja kun en ole käyttänyt Mazdan omassa huollossa, vaan muualla ihan hyvässä huollossa, niin en saa ruostumista takuuseen. Ajattelinkin, että ruostukoon sitten. Mazdalle huonoa mainosta, mutta olkoon. - Että sillai.
Joopa, 312 000 km TD6 -04, etupyörien laakereita ja takajarrusatuloita vaihdettu, kuskinpuoleisen etuoven lukko uusittu, samoin etuiskarit. Eikä muuta. Kaikki nivelet alkuperäisiä. Monikohan merkki pääsee yhtä vähällä
Kokeilkaapa vaan muita merkkejä. Toyota voi olla myös hyvä, mutta pidän kutosen ajettavuudesta ja ulkonäöstä.
Olimme 3,5 vk Malawissa. 90 % autokannasta oli Toyotia. Siellä suunnalla on varmaankin maailman huonoimmat tiet, jos nyt teistä voi puhua, maailman hurjimmat kuskit ja autoja ei varmasti säästellä, paitsi huoltokuluissa. Kaikki on ok niin kauan kuin matka etenee.- että sillai.
Nyt 355 357 km.. Edellisen viestin jälkeen vain kaksi vikaa: moottorin häiriövalo paloi ajoittain. Korjauksena vaihdettiin joku alipaineventtiili. Ei kallis. Käsijarru jäätyy talvella, vaijerin suojus rikki. Ei vielä korjattu. Katsastuksesta ensi yrittämällä läpi ilman korjauksia.
- että sillai
että sillai. kirjoitti:
Nyt 355 357 km.. Edellisen viestin jälkeen vain kaksi vikaa: moottorin häiriövalo paloi ajoittain. Korjauksena vaihdettiin joku alipaineventtiili. Ei kallis. Käsijarru jäätyy talvella, vaijerin suojus rikki. Ei vielä korjattu. Katsastuksesta ensi yrittämällä läpi ilman korjauksia.
363000 km. Ei vikoja.
- Kestäväon
11 vuotta täynnä, vieläkään ei merkittäviä vikoja. Vuoden aikana on vaihdettu moottoriöljy, öljynsuodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, pyyhkimen sulat eteen ja taakse, uudet kesärenkaat
kuoppaisilla teillä hiukan tuntuu kolahtelua edestä aivan kuin kallistuksenvakaajat (???) tai jotkin puslat olisivat kuluneet, viime katsastuksessa ei toisaalta ilmennyt mitään vikaa iskareissakaan
Onneksi tuossa autossa ei ole saksalaista miniturbomoottoria
t. ketjun aloittaja- kestäväon
tämä on muuten ollut liian kestävä auto merkkihuoltojen kannalta,
en ole käyttänyt niissä vuoden 2007 jälkeen
huoltoon on riittänyt öljynvaihto, jäähdytinnesteen vaihto, jarrunesteiden vaihto
turha "valohoito" maksaa
12 tai jopa 15 vuotta ilman vikoja lienee mahdottomuus?
(tämän kehuskelun jälkeen hajoaa kytkin,
pyöränlaakerit ja startti sekä putoaa pakoputki,
ainakin audimies sitä mielessään toivoo?) - utosmiesk
kestäväon kirjoitti:
tämä on muuten ollut liian kestävä auto merkkihuoltojen kannalta,
en ole käyttänyt niissä vuoden 2007 jälkeen
huoltoon on riittänyt öljynvaihto, jäähdytinnesteen vaihto, jarrunesteiden vaihto
turha "valohoito" maksaa
12 tai jopa 15 vuotta ilman vikoja lienee mahdottomuus?
(tämän kehuskelun jälkeen hajoaa kytkin,
pyöränlaakerit ja startti sekä putoaa pakoputki,
ainakin audimies sitä mielessään toivoo?)Joulukuussa 2013 ostin kutosen. Ensimmäinen uusi auto.
Kokemukset aikaisemmista Mazdoista oli hyviä. Pari 626:sta käytettyä ollut. Yksi kutonen. Kaikki noin vuoden päivät mulla. Ei vikoja.
Nooo, nyt uuteen kutoseen tuhannen kilometrin ajon jälkeen ilmaantui vaihteistovika. Kolmoisvaihde pamahtaa kesken ajon pois päältä. Ei tarvitse edes kiihdyttää. Tasainen 50 - 60 km/h nopeus hetken aikaa, niin kohta on vapaalla. Onko samaa vikaa kenellekkään tullut vastaan, tai kavereilla?
Katsotaan, mitä maahantuoja selittää.
- Mazda6japskithyviä
Tuli sitten 13 vuotta täyteen. Olen ketjun aloittaja.
Auto se kestää... mittarissa yli 330000.
Ajot jääneet hieman vähemmälle kun on kakkosautona
Ei oikeastaan vikoja. Jarrupalat vaihdettu. Tuulilasi meni rikki ja vaihdettu.
Alkuperäisiä edelleen mm. laakerit, iskarit, äänenvaimennin, pakoputki, syyläri... kaikki mitkä menee joistain autoista heti kun takuu loppuu
Kertokaa mihin kannattaisi vaihtaa? Uuteen tietysti, pitää olla yhtä kestävä! - lisäys
firman liising-rohjo ykkösenä, jos ihmettelette
- 32523423
Itsellä -02 Mazda 6 180tkm. Tähän mennessä on etu-umpiot vaihdettu kun korkeussäätö ei toiminut, 240e maksoi tarvikeumpio-pari. Kerran on kaasuläppäkotelo puhdistettu kun kaasu jumitti auton seistyä, 90e merkkiliikkeessä sisältäen uuden tiivisteen. Muuta vikaa ei ole ollut kulutusosia kuten jarruja lukuunottamatta.
Vieläkään ei näkyvää ruostetta takakaarissa eikä ovissa, alustassakin vain pientä pintaruostetta muutamassa pienessä kohdassa kynnyskotelojen kohdalla. Auto on tässä 14v aikana käsitelty kahdesti ruosteenestoliikkeessä. - Anonyymi
Yhtä lujaa ei varmaan tule. Nyt 160 tkm ja meni 1. kerran etujarrusatulat vähän jumiin, purku vaan ja uudet kumisarjat niin taas toimii. Lisäksi näyttää seuraavaksi menevän pakoputken takaosa, se jossa haarautuu kahdelle vaimentimelle, näkyy olevan niinkin kallis pätkä kuin 52 € postikulut.
Ruostesuojattu pari kertaa kuivana kesänä niin ei näköjään ala kukkimaan.
Yhtään iskaria tai edes ohjausniveliä ei noille kilsoille vielä ole mennyt. Renkaita ja bensaa kyllä, mutta bensaakin aika vähän ainakin matka-ajossa (6 L/100km)
Ja aina kiva lähteä ajamaan kun sitä voimaa on ihan sopivasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363975- 881952
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151841Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi541438Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541432Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1321358VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991302- 701186
- 691053
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1151040