Welho 200/10, onnetonta touhua

: Pukki :

Welho 200/10:llä download nousee vain hieman mutta se tärkein Upload laskee al-arvoiseksi eli kokonaisuus on siis vain hieman huonompi kuin alkuperäinen 110/5. Siis Upload laskee lähes puolta huonommaksi ollen näin täysin ala-arvoinen. Testasin tuota kytkien suoraan modeemiin ja valitettavasti näin huonosti on asiain laita. ( Alkaako se Welhon alamäki sitten tästä ? toivottavasti ei ).
Nyt taas mennään toimivalla 110/5:lla.

Jos olet ollut onnekas (näitä on harvassa) ja saannut toimimaan 200/10 :n niin voit postittaa tuloksesi Welhon sivuille... ja osallistua johonkin kilpaan, jos tuuri käy. Eivät myöskään päivitä top10 listaansa laisinkaan, eli se on siellä ikäänkuin vain koristeena ja kiusana.

Jos haluat saada yhteytesi takaisin toimivaksi 100/5 :ksi onniistuu sekin kunhan otat modeemista virtajohdon irti ja muutkin johdot ja annat olla irti muutaman minuutin ja laitat takaisin kiini odottelet muutaman minuutin ja käynnistät koneen.

Jos sitten haluat kuitenkin takaisin 200/10 onnistuu sekin mutta vain ja ainoastaan soittamalla welhoon ja pyytämällä että laittavat takisin 200/10:ksi.

Sähköposteihin eivät perinteitään mukaillen vastaile laisinkaan, käytä siis puhelinta, tai jos tuuri käy, niin mahdollisesti useiden viikkojen viiveellä.

11

2387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Testaamassa

      Mulla sama tarina, ei parannusta, näyttää edelleen sen 70-80mb, mikä ok siihen 100mb:een.
      Koitettu ja mitattu myös ilman välihörpöttömiä ja eri testauksilla. Toisaalta toi 100mb toimii ok, mutta ei parannusta tästä 200mb:sta. Ei oikeastaan mitään muutoksia kummassakaan: dl/ul.
      Vastasivat kyllä mulle mailiin että heillä näyttää mun arvot että 200mb käytössä ja hyvin vörkkii.
      En saanut selvää tosta kilpailujutusta.

      • : Pukki :

        Nyt kun sai mätettyä kinkkua ja joulu herkkuja alkaa mieli konjakkilasin ääressä kummasti tasaantua. Sitä vaan on oppinut (liian mukavuudenhalukkaaksi) että kaikki toimii suorastaan loistavasti ja sit kun tulee joku tämänkaltainen pikku vastoinkäyminen niin mieli järkyy totaalisesti, siis tämä liittymä mulla on toiminut ihan ensimetreiltä asti täysin sataprosentisen loistavasti. Plin siis ihan ensimmääisten joukossa jotka saivat tämän 110M:n .

        "Mulla sama tarina, ei parannusta, näyttää edelleen sen 70-80mb, mikä ok siihen 100mb:een."

        Ensimmäisenä tulisi mieleeni verkkokortisi onko 1000 vai 100:nen ja jos on 1000:nen niin onko asetuksissa valittuna 1000 tai auto ? Niin ja tosiaan ne kytkimet- tai wlann purkit jos on vain 100:sia niin välistä vaan pois.

        "Vastasivat kyllä mulle mailiin että heillä näyttää mun arvot että 200mb käytössä ja hyvin vörkkii."

        Nimenomaan näin. Ne sen sieltä kytkevät ja jos ovat kytkeneet on se myös päällä . Itsehän (loppukäyttäjä) ei näille EPC3000:lle pääse mitään tekemään.

        "En saanut selvää tosta kilpailujutusta. "

        Niillä on siellä 200:n testaajille joku kilpa- kuka vetää parhaat yhteysnopeudet ja siellä on joku TOP10-listakin mutta eivät sitä näköjänsä päivittele, ainakaan toistaiseksi. Itse tiputin tuolta listaykkösen jo heti alkumetreillä eli kättelyssä ja vieläpä reippaasti mutta eivät päivitä tulosta, perskule sentään, ja siinä on joku muodollinen palkintokin voittajalle , no onhan tässä vielä aikaa .
        Tämä tässä alla näkyi olevan siinä sähköpostissa , mikä sieltä welholta tuli, jossa ilmoitettiin että sinut oli valittu 200 testaajien joukkoon plää plää plää....eli tuossa sitä kilvasta :)

        http://www.200m.fi/


      • Testaamassa
        : Pukki : kirjoitti:

        Nyt kun sai mätettyä kinkkua ja joulu herkkuja alkaa mieli konjakkilasin ääressä kummasti tasaantua. Sitä vaan on oppinut (liian mukavuudenhalukkaaksi) että kaikki toimii suorastaan loistavasti ja sit kun tulee joku tämänkaltainen pikku vastoinkäyminen niin mieli järkyy totaalisesti, siis tämä liittymä mulla on toiminut ihan ensimetreiltä asti täysin sataprosentisen loistavasti. Plin siis ihan ensimmääisten joukossa jotka saivat tämän 110M:n .

        "Mulla sama tarina, ei parannusta, näyttää edelleen sen 70-80mb, mikä ok siihen 100mb:een."

        Ensimmäisenä tulisi mieleeni verkkokortisi onko 1000 vai 100:nen ja jos on 1000:nen niin onko asetuksissa valittuna 1000 tai auto ? Niin ja tosiaan ne kytkimet- tai wlann purkit jos on vain 100:sia niin välistä vaan pois.

        "Vastasivat kyllä mulle mailiin että heillä näyttää mun arvot että 200mb käytössä ja hyvin vörkkii."

        Nimenomaan näin. Ne sen sieltä kytkevät ja jos ovat kytkeneet on se myös päällä . Itsehän (loppukäyttäjä) ei näille EPC3000:lle pääse mitään tekemään.

        "En saanut selvää tosta kilpailujutusta. "

        Niillä on siellä 200:n testaajille joku kilpa- kuka vetää parhaat yhteysnopeudet ja siellä on joku TOP10-listakin mutta eivät sitä näköjänsä päivittele, ainakaan toistaiseksi. Itse tiputin tuolta listaykkösen jo heti alkumetreillä eli kättelyssä ja vieläpä reippaasti mutta eivät päivitä tulosta, perskule sentään, ja siinä on joku muodollinen palkintokin voittajalle , no onhan tässä vielä aikaa .
        Tämä tässä alla näkyi olevan siinä sähköpostissa , mikä sieltä welholta tuli, jossa ilmoitettiin että sinut oli valittu 200 testaajien joukkoon plää plää plää....eli tuossa sitä kilvasta :)

        http://www.200m.fi/

        Yep, gigabitin verkkokortti on kyllä. Ja en nyt oikeastaan ole kovin huolissani tosta 200mb, koskahan tässähän ollaan vaan ilmaisessa valitussa testiryhmässä. Oon ollut noin yleisesti ottaen tyytyväinen tohon Welhon nettiyhteyteen. (On ollut n. 8 vuotta). 100mb:n on toiminut alkuhämminkin jälkeen oikeastaan virheettömästi. vauhti nk. sanoin on aika tarkalleen 70-80mb, joka tosi hyvä noin niinkuin prosentuaalisesti.
        Koneita enemmän kuin yksi yhtäaikaa toiminnassa. Elikä toimiim paremmin kuin meillä duunissa, jossa eri operaattori. Ei sielläkään huonosti toimi, mutta silloin tällöin siellä pätkäsyjä, muihin en voi verrata koska ei niistä kokemusta.

        Ei muuta kuin Hyvät Joulut Sulle :)


      • Testaamassa
        Testaamassa kirjoitti:

        Yep, gigabitin verkkokortti on kyllä. Ja en nyt oikeastaan ole kovin huolissani tosta 200mb, koskahan tässähän ollaan vaan ilmaisessa valitussa testiryhmässä. Oon ollut noin yleisesti ottaen tyytyväinen tohon Welhon nettiyhteyteen. (On ollut n. 8 vuotta). 100mb:n on toiminut alkuhämminkin jälkeen oikeastaan virheettömästi. vauhti nk. sanoin on aika tarkalleen 70-80mb, joka tosi hyvä noin niinkuin prosentuaalisesti.
        Koneita enemmän kuin yksi yhtäaikaa toiminnassa. Elikä toimiim paremmin kuin meillä duunissa, jossa eri operaattori. Ei sielläkään huonosti toimi, mutta silloin tällöin siellä pätkäsyjä, muihin en voi verrata koska ei niistä kokemusta.

        Ei muuta kuin Hyvät Joulut Sulle :)

        Sorry oli tarkoitus puhua koko ajan 110mb :)


      • : Pukki :
        Testaamassa kirjoitti:

        Yep, gigabitin verkkokortti on kyllä. Ja en nyt oikeastaan ole kovin huolissani tosta 200mb, koskahan tässähän ollaan vaan ilmaisessa valitussa testiryhmässä. Oon ollut noin yleisesti ottaen tyytyväinen tohon Welhon nettiyhteyteen. (On ollut n. 8 vuotta). 100mb:n on toiminut alkuhämminkin jälkeen oikeastaan virheettömästi. vauhti nk. sanoin on aika tarkalleen 70-80mb, joka tosi hyvä noin niinkuin prosentuaalisesti.
        Koneita enemmän kuin yksi yhtäaikaa toiminnassa. Elikä toimiim paremmin kuin meillä duunissa, jossa eri operaattori. Ei sielläkään huonosti toimi, mutta silloin tällöin siellä pätkäsyjä, muihin en voi verrata koska ei niistä kokemusta.

        Ei muuta kuin Hyvät Joulut Sulle :)

        tuli vaan vaan mieleen että onhan kaapelointi purnukasta verkkokortille vähintään CAT5:sta ? Meillä on 110M antanut tasaseen noin 106 Mb ja Uppi on ollut noin 4,5 Mb . Wlani purkina ollut Buffalon WHR-G300N jossa 4x100:n kytkin ja Wlanissa on ollut noin 70-80 Mb ja Upp 4,5 Mb ja tämän Buffalon kytkimen kautta down noin 98 Mb ja uppi 4,5 Mb .

        Jep, Hyvää Joulua vaan :)


      • fgjjkff
        : Pukki : kirjoitti:

        Nyt kun sai mätettyä kinkkua ja joulu herkkuja alkaa mieli konjakkilasin ääressä kummasti tasaantua. Sitä vaan on oppinut (liian mukavuudenhalukkaaksi) että kaikki toimii suorastaan loistavasti ja sit kun tulee joku tämänkaltainen pikku vastoinkäyminen niin mieli järkyy totaalisesti, siis tämä liittymä mulla on toiminut ihan ensimetreiltä asti täysin sataprosentisen loistavasti. Plin siis ihan ensimmääisten joukossa jotka saivat tämän 110M:n .

        "Mulla sama tarina, ei parannusta, näyttää edelleen sen 70-80mb, mikä ok siihen 100mb:een."

        Ensimmäisenä tulisi mieleeni verkkokortisi onko 1000 vai 100:nen ja jos on 1000:nen niin onko asetuksissa valittuna 1000 tai auto ? Niin ja tosiaan ne kytkimet- tai wlann purkit jos on vain 100:sia niin välistä vaan pois.

        "Vastasivat kyllä mulle mailiin että heillä näyttää mun arvot että 200mb käytössä ja hyvin vörkkii."

        Nimenomaan näin. Ne sen sieltä kytkevät ja jos ovat kytkeneet on se myös päällä . Itsehän (loppukäyttäjä) ei näille EPC3000:lle pääse mitään tekemään.

        "En saanut selvää tosta kilpailujutusta. "

        Niillä on siellä 200:n testaajille joku kilpa- kuka vetää parhaat yhteysnopeudet ja siellä on joku TOP10-listakin mutta eivät sitä näköjänsä päivittele, ainakaan toistaiseksi. Itse tiputin tuolta listaykkösen jo heti alkumetreillä eli kättelyssä ja vieläpä reippaasti mutta eivät päivitä tulosta, perskule sentään, ja siinä on joku muodollinen palkintokin voittajalle , no onhan tässä vielä aikaa .
        Tämä tässä alla näkyi olevan siinä sähköpostissa , mikä sieltä welholta tuli, jossa ilmoitettiin että sinut oli valittu 200 testaajien joukkoon plää plää plää....eli tuossa sitä kilvasta :)

        http://www.200m.fi/

        Vai, että reippaasti tiputit? Joku on päässyt 199,92 Mb/s nopeuteen. Ei jää "reiluutta" paljoa? En kylläkään ymmärrä sivun lyhenteitä a la mbit/s, metribittiä?


      • Case...
        fgjjkff kirjoitti:

        Vai, että reippaasti tiputit? Joku on päässyt 199,92 Mb/s nopeuteen. Ei jää "reiluutta" paljoa? En kylläkään ymmärrä sivun lyhenteitä a la mbit/s, metribittiä?

        Hiukan eroa sain minäkin 199,92 Mb/s nopeuteen, vaikka eihän tuokaan lainkaan huono tulos ole > Tulokseksi sain 279,47 Mb/s mutta tosiaan eihän tuonne Top10 listoille tulokset päivitykkään, ehkäpä päivittelevät sitten pyhien jälkeen. Upload kylläkin putosi aikaisemmasta (105M) 4,5 Mb -> (200M) 2,4 Mb.

        Suoraan sanottuna ottaisin paljon mieluumin vaikka 30Mb / 30Mb liittymän jopa 20Mb / 20Mb kelpuuttaisin kuin kumpaakaan näistä 105/5 tai 200/10
        ja 12Mb/12Mb kehnommat poistettaisiin markinoilta kokonansa. 12Mb/12Mb hinta voisikin sitten olla alkaen 9,95 €/kk , niin katteet pysyisivät vähintääkin kohdillaan ollen kuitenkin edelleenkin uskomattoman mehevät.

        Josko nyt vihdoinkin Welho uskaltautuisi tarjoamaan symmetrisiä liittymiä .


    • kokeilija myös

      "Sähköposteihin eivät perinteitään mukaillen vastaile laisinkaan, käytä siis puhelinta, tai jos tuuri käy, niin mahdollisesti useiden viikkojen viiveellä."
      Näinkö meinaat? Itse monesti spostilla viesteillyt, ja päivän sisään tullut aina vastaus. Nopeammin hoitavat kuin kilpailijoilla, Elisallekin olen useaan otteeseen saanut odotella viikkoja, jos ovat edes ollenkaan viitsineet vastata...

      Kuulostaa vähän siltä että ei tuo 200M BETA -testauksen "beta" ole kaikilla jäänyt päähän. Kokeiluahan tuo on, ja siksi haluavatkin palautetta ihmisiltä. Jos kukaan muu ei tarjoa samoja yhteyksiä kaapelissa, tulee väistämättä joitain ensibugeja matkaan. Sen sijaan että urputatte täällä, niin pistäkää nyt palaute sinne Welhon suuntaan! Varmasti arvostavat tietoja..

      Ja öh, jos joku luulee että firmassa on joku aktiivisesti joulunpyhinä noita tuloksia päivittelemässä, niin aika hyvät lähtökohdat inttämiselle. Muistaakseni kisa jatkuu hetken kauemmin, jos eivät pääse aktiivipäivittämään kaikkea tietoa heti samalla sekunnilla niin alkaa valitus. Viettäisittekö itse joulun töissä vain siksi että joku kärsimätön saisi nähdä omat tuloksensa heti, vai osaatteko pistää asiaa perspektiiviin?

      Kauhiaa valittamista täällä kyllä.. Joulumieltä pitäisi ihmisillä olla vähän enemmän, hu-oh. Hyvää joulua kaikille, toivottavasti ei sentään kaikilla pyhät pilaannu noin pienistä asioista :)

    • KoePutkiRopotti

      Ollakseen beta vaiheessa tämä 200/10 . Uppi laski täälläkin 2,5 Mb/s (beta ongelmia) mutta Download ylitti kyllä ton 200 Mb/s muistaakseni oli 211 Mbs. Hyvältä näyttää siis, näin alkuun, Harmi ettei Welho ei rohkeammin nostanut Uploadia, olisivat nyt pistäneet edes 20 Mb/s .
      30Mb / 30Mb kelpaisi kyllä tännekkin jos hinta vain olisi hiukankin kohdallaan.

      Hyviä Joulun pyhiä ja rauhaisaa mieltä kaikille !

      • m

        Ongelmahan on se että uploadi on operaattoreille kallista.. downi taas on käytännössä ilmaista koska operaattorit maksavat muille vain datan kuljettamisesta ulospäin.. aivan kuten puhelimissa on ilmaista vastaanottaa puheluja koska soittaja maksaa.. siksi on helppo myydä vaikka 100000/10m. jotkin venäläiset operaattorit on toiminut silleen että on vaatineet asiakasta vastaanottamaan tietyn määrän dataa tai upload rajoitetaan lähes 0.. näin operaattori voi tienata peering maksuilla


      • m
        m kirjoitti:

        Ongelmahan on se että uploadi on operaattoreille kallista.. downi taas on käytännössä ilmaista koska operaattorit maksavat muille vain datan kuljettamisesta ulospäin.. aivan kuten puhelimissa on ilmaista vastaanottaa puheluja koska soittaja maksaa.. siksi on helppo myydä vaikka 100000/10m. jotkin venäläiset operaattorit on toiminut silleen että on vaatineet asiakasta vastaanottamaan tietyn määrän dataa tai upload rajoitetaan lähes 0.. näin operaattori voi tienata peering maksuilla

        siis meinasin transit maksuja :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      330
      3081
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      109
      2288
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      196
      1620
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1407
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1283
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      941
    Aihe