Halvatun pakina
Törkeä jalankulkuvälinejuopumus
Aamuyö 1.1.2049
Henkilö C oli havainnut miehen makaamassa lumen peittämässä ojassa aamuyöllä n. klo 04:00 aikohin. C soitti hätäkeskukseen, koska ojassa maannut mies ei reagoinut ilmoituksen tehneen henkilön kysymyksiin ja herättely-yrityksiin.
Hätäkeskus lähetti paikalle partion AB-123. Vk Väinähmöinen sekä vk Joukhanainen. Vk Väinähmöinen yritti puhuttamalla saada mieheen kontaktia. Mies vastasi örisevään ääneen, että hän vain haluaisi nukkua. Vk Joukhanainen suoritti epäillylle puhalluskokeen poliisin alkometrillä, jonka lukemaksi saatiin 2,42 promillea.
Partio AB-123 puhutti miestä paikan päällä ja kirjattuna on seuraavaa:
”..mä olin mun frendin luona uuden vuoden kemuissa ja sit mä lähdin himaan, ku alko väsyttää”
”.... no emmä tiedä kenen kengät nää on.. kai nää mun on..”
Vk Väinähmöinen tarkisti kenkien sarjanumeron tk:sta ja totesi, että jalkineiden kenkävero oli maksamatta, eikä epäillyllä A ollut voimassa olevaa kävelylupaa.
Yhdessä vk Joukhanaisen kanssa epäilty talutettiin poliisiauton takasäilytystilaan ja kuljetettiin lähimpänä olleen sairaalan ensiapupäivystykseen verikoetta varten, epäiltynä törkeästä jalankulkuvälinejuopumusrikoksesta.
Aamupäivä 1.1.2049
Epäilty mieshenkilö A herää poliisin väliaikaissäilytystiloissa ja viedään kuulusteluihin. Seuraavana kuulustelukertomus:
P: Olitteko nauttinut edellisen illan ja yön aikana alkoholia?
A: Kyllä mä boolia join ja sit kuoharii. Ehkä mä vedin muutaman tiukankin.
P: Tuntuiko siltä, että olitte kävelykunnossa kun lähditte kotia kohti?
A: Kyllä mä mun mielestä olin ihan kävelykunnossa.
P: Tiesittekö, että teidän kävelylupa ei ollut voimassa?
A: No en tosiaankaan. Kävelykieltohan oli päättynyt jo 2048!
P: Mutta teidän olisi pitänyt erikseen hakeä kävelylupakortti takaisin poliisilta.
A: No ei mulle kukaan tollaista ole kertonut.
P: Kenen kengillä kävelitte?
A: No hitto omilla tietysti.
P: Jalkineiden sarjanumeron perusteella ko. Kengät eivät ole teidän omaisuutta.
A: No hitto kaveri B lainas ne mulle, koska mun omista oli mennyt nauhat poikki.
Tässä välissä kuulustelija soittaa puhelun ja määrää epäillyn B etsintäkuulutetuksi.
P: Saitko ne jalkineet siis lainaksi vai otitko ne luvatta käyttöön?
A: No en mä kenenkään kenkiä v...u varasta, ootsä vähä daiju?
P: Siis saitko ne lainaksi vai otitko ne ilman lupaa?
A: No B sanoi mulle, että ”ota mun stiflat, ehän mä niitä tänään tarvi”.
P: Eli henkilö B antoi sinulle jalkineet lainaksi, vaikka tiesi että et ole kävelykunnossa?
A: No niin tais sitten käydä. Typerää.
P: Määrään teidät A määräaikaiseen kävelykieltoon, joka päättyy 1.3.2049.
A: No just joo..
P: Teidän on soitettava joka perjantai 14:00 – 16:00 välisenä aikana poliisilaitokselle.
A: No saanko mä ajaa edes fillaria.
P: Kaikkien muiden liikkumavälineiden käyttö on sallittu paitsi jalkineiden.
A: ??
P: Kävely on myös sallittu, mutta vain valvojan läsnäollessa.
A: ??
P: Voitte nyt poistua, mutta henkilöön B ette saa olla yhteydessä.
P: Kunnes jalkineiden käyttölupa ja kenkäveron maksamattomuus on selvitetty.
Jatkakaa tarinaa ja lähettäkää eteenpäin. Loputon nettikirja...... :-D
Halvatun pakina
- P -
0
540
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124110MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822111Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216951Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848