renault 19 jäähdytysjärjestä

ja vesipumppu

Mistä voisi johtua tälläinen oire renault 19 1.4energy e7j moottorissa jäähdytys nesteet häviävät jonnekkin onko mahdollista että nestettä olisi ollut liikaa paisuntasäiliössä kun kone on kuuma silloin nesteet olivat max-merkissä ja muutaman kymmenenkilometrin ajon jälkeen oli nesteet vajuneet ja moottorin jakopään puolelta höyryä nousi ja konepellissä oli sisäpuolella jälkiä nesteestä ja jakopään suojamuoveissa myös oli nesteestä jälkiä eli onko mahdollisesti vesipumppu rikki joka vuotaa nesteitä ulos vai onko mahdollista että on liikaa ollut nestettä järjestelmässä ja sen on jostakin ruikkinut ulos nesteet. Ilmeisesti pitää auto viedä pajalle jossa saavat paineistaa jäähdytysjärjestelmän niin näkee mistä tuo vuotaa nestettä.

7

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesipumppu

      Eiköhän se vesipumppu ole syylinen.

      Eli ei muutakuin vesipumppuremonttiin ja samalla kannattaa vaihdattaa jakopäänosat.

      • itse myös epäilen

        Tuota vesipumppua myös itse epäilen että se vuotaa siellä jakopään puolelta tosin täytyy sanoa että eipä ollut kovin pitkäikäinen tuo vesipumppu nimittäin jakopäänhiihnan ja kiristimien ja vesipumpun vaihdon jälkeen on ajettu vasta 15000km. Tosin tuo vesipumppu ja jakopään osat tuli ostettua motonetistä toki osista löytyy vielä ostokuitti täytyy varmaan alkaa selvittelemään millaiset takuut noilla motonetin osilla on


    • vesipumppu ja

      Nyt tuli sitten vaihdatettua vesipumppu jakohiihna ja kiristin. Ei oikein kunnollista vuotokohtaa löytynyt vesipumpusta en tiedä vuotiko vesipumppu vai vesipumpun ympärillä olevasta paperitiivisteestä johon oli laitettu myös silikoonia? edellisen korjaamon toimesta tosin en tiedä sitten saako tälläisiin tiivisteisiin ollenkaan laittaa silikoonia?

      • vpumppu

        Käytetäänkö Renault 19 e7j moottorissa sitten paperitiivistettä vesipumpussa? Ainakin Haynesin korjausoppaan mukaan Renault Meganen 1.4 Energy e7j moottorissa ei käytetä paperitiivistettä vesipumpussa vaan jonkinlaista tiivisteliimaa. Myöskään Motonetista ostamani vesipumpun mukana ei tullut mitään paperitiivistettä joten luulen että korjaamolla asensivat vesipumpun tosiaan ihan tiivisteliimalla mutta en toki ollut itse paikalla seuraamassa asennusta.


      • tulee erillinen
        vpumppu kirjoitti:

        Käytetäänkö Renault 19 e7j moottorissa sitten paperitiivistettä vesipumpussa? Ainakin Haynesin korjausoppaan mukaan Renault Meganen 1.4 Energy e7j moottorissa ei käytetä paperitiivistettä vesipumpussa vaan jonkinlaista tiivisteliimaa. Myöskään Motonetista ostamani vesipumpun mukana ei tullut mitään paperitiivistettä joten luulen että korjaamolla asensivat vesipumpun tosiaan ihan tiivisteliimalla mutta en toki ollut itse paikalla seuraamassa asennusta.

        Kyllä tuossa renault 19 e7j moottorin vesipumpun paketissa varaosamaailmasta ostettu oli mukana ihan paperitiiviste


      • vpumppu
        tulee erillinen kirjoitti:

        Kyllä tuossa renault 19 e7j moottorin vesipumpun paketissa varaosamaailmasta ostettu oli mukana ihan paperitiiviste

        Ok..lienevät sitten muuttaneet hieman käytäntöä meganeen vaikka moottorit ovat samalla e7j koodilla tai sitten riippunee vesipumpun valmistajasta toimittavatko paperitiivisteellä.


      • edelleen
        tulee erillinen kirjoitti:

        Kyllä tuossa renault 19 e7j moottorin vesipumpun paketissa varaosamaailmasta ostettu oli mukana ihan paperitiiviste

        Vesipumppu ongelmat jatkuvat edelleen renault 19:sessani näköjään. Jäähdyttimen uusin ja tämä jälkeen huomasin että kas kas vesipumppu on taas alkanut vuotamaan ilmeisesti koska pumpun alapuolella oli jäähdytin nestettä ja näkyy jostakin vuotavan sitä pumpun kohdilta ulos. Alkaa pikkuhiljaa mennä usko korjaamoihin ja tarvikevaraosiin jos osat eivät kestä prkl viikkoa pitempään ja vähän alkaa epäilyttämään varaosien alkuperäkin että ovat todella sen valmistajan tekemiä mitä paketissa lukee vaiko ovatko mahdollisesti taitavasti väärennettyjä piraattivaraosia. Tosin onneksi tuli laitettua korjaamolla tuo jakoremmi ja vesipumppu niin työllä ja osilla on jonkinlainen takuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1426
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1052
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe