Oi niin pitkään on kummastuttanut Viking linen johtotason kohtelu työntekijöitä kohtaan,töitä teetetään osalla henkilökunnasta moninkertaisesti ajatelematta yhtään työntekijöiden henkistä hyvinvointia,lomat tetetään tupla vuoroja ,kesälomat jätetään hoitamatta,työpisteissä niin kiirettä ettei ehdi taukoja pitämään.
Onkohan tuo moraalisesti aivan oikein teettää 3 vahtia ja 4 vahtia putkeen,kotiin päiväksi pariksi ja taas sama rumba alkaa,mitenkähän Vikingin johtoportaan käsitys sekä Merimies unionin "ajatus"asiasta onkaan noin mennyt?Mitenkä ajatelette noiden ihmisraunioiden kotiasioiden olevan sekä suuntautuvan?
Vikingiltä kertovat töiden menevän vuodesta puolet vapaata,työnantaja ei kuitenkaan laske matkustamista työkohteisiin mitenkään työpäiväksi eikä sieltä palaamista työpäiväksi,joten se tuosta puolet työtä ja puolet vapaata.
Merimiesunioni viivs veisaa suurista ylityömääristä,puhumattakaan että laivalla unionin edustaja mitenkään tuohon vahdista toiseen tettäämiseen puuttuisi? Nämä tuurarit pitäisi myös ottaa tarkempaan syyniin sekä ajatella heitäkin,lain mukaan tuurari saa tehdä vaikka koko vuoden yhtä menoa työtä vuorotta,kuten niin moni tekeekin.(laivaa vain vaihdetaan lennosta)
Nähdäkseni monen työntekijän osalta puhutaan jo nyt todella huonosta hyvinvoinnista sekä henkisestä tilasta,laivalla on ihan silmiinpistävää tuo työntekijöiden työmäärän teettäminen.
Uskomatonta toimintaa työntekijöiden hyvinvoinnin kustanuksella nykypäivänä!Työvoimaa kyllä olisi rekrytoitavaksi Suomessa ja Ruotsissa laivoille.
Mitenkä nuo työaikalait ei mitenkään pure Viking lineen? Taitaa kuitenkin olla Merimies unionilla sopassa lusikkansa!
Viking linen johdon moraali työntekijöitä kohtaan
34
1496
Vastaukset
- vai ei
Missä sitten lasketaan: "työnantaja ei kuitenkaan laske matkustamista työkohteisiin mitenkään työpäiväksi eikä sieltä palaamista työpäiväksi".
Tämä on niitä omia valintoja, voi asua lähempänä työpaikkaa tai kauempana.
Ei kukaan työnantaja tuosta kotiin matkustamisesta hyvitä mitään. Ja ei sen puoleen, moni ei saa mitään vaikka lähtee työkeikalle työhönottopaikalta jonnekkin, siltä osin kuin ei ole nimellistyöaikaa.
Laivan töiden kiireydestä en tiää, eikä hirveästi paina, kun en laivalle ikinä töihin mene.
Laivoillahan systeemi on ollut se, että painetaan viikko pari tiiviisti hommia ja sitten on viikko pari vapaata putkeen ja siinä ehtinee käydä rantaa pidemmällä kotona... eli sopii tuohon puolet vapaata puolet työtä kommenttiisi.
Mites meillä muilla 5 päivää töitä ja kaksi vapaata sekä lakisääteistä lomaa yhteensä 5 vkoa vuodessa. Monella menee työpäivinä työmatkoihin omalla ajalla 4h per päivä, eli 20h viikossa, eikä työnantaja korvaa... - Tosi on
Kirjoitat kyllä asiaa Viking linen työoloista ja kuinka pitävät työntekijöitään lähes "neekeriorjana"hyvä vain että joku uskaltaa kirjoittaa vihdoinkin tästä aiheesta.
Vikingin aluksilla kaikkialla työnjohtopuolella velloo sama moraalittomuus työn teettämisestä vahtia vahdin perään,tästä mahdottomasta työtaakasta johtuen sairalomat,perhesuhteet,mielenterveys ongelmat ,alkoholismi ym ongelmat on lisääntyneet huimasti.
Työtahti on erittäin kova ja monesti juuri noin kun kerroit,ilman taukoja,aamu alkaaseitsemältä,tauko päivällä tunti pari,neljältä töihin ja puolenyön aikoihin ehkä siihen hikiseen koppiin nukkumaan viideksi tunniksi,tätä kun teet ensin vaikka 8 päivää putkeen niin on kyllä työnjohdon moraalissa jotakin vikaa kun vielä pyytävät toisen/kolmannen samanlaisen vahdin jatkamaan,etenkin naisvaltaisilla aloilla menetellään näin.
Muutenkin jo kahdeksan päivän työtaakan jälkeen pitää nukkua kaksi tai kolme päivää että jotenkin olisi normaalissa olotilassa tuolla stressaavalla työtahdilla.
Puhumattakaan noista tuurareista jotka tekevät kuukausia yhteen menoon vain siirtymällä laivasta toiseen.
Merimies unioni on varmasti ostettu pysymään hiljaa eikä kukaan välitä työaikalaeista,eihän tälläisiä työmääriä missään saa tettää jo pelkkä työaikalaki kieltää tuollaisen,tiedän montakin joita Viking line pitää kolme tai jopa neljääkin vahtia yhteen putkeen työssä,juuri tälläkin hetkellä,hyi työnjohtajat sekä liiton edustajat hävetkää kuinka ihmisiä käytätte hyväksi!
Viking line tekee miljoonia voittoa vuosittain omistajiensa taskuun.
Kuitenkin Vikingin edut sen kun vain huononee ja työtahti kiristyy,joululahjaksi voi saada hyvällä tuurilla jonkun typerän kassin jossa se punaisella seisoo,se nimi meinaan.- Jobin posti
Ikävää että näin moraalitonta on Viikingilläkin,salaisuus pilee kuitenkin nähdäkseni vastike päivissä,joita ei kuitenkaan vaihdeta yksi yhteen,se on todella erikoinen toimenpide noista ylitöistä,tarkempaa selvitystä varten pitäisi olla politiikko.
On myös totta että laivoilla on työntekijöitä jotka eivät ole lomiaan viettäneet kolmeenkaan vuoteen,puhumattakaan ylitöistä vapaita.
Täysin villejä ovat nuo tuurarit työaikansa suhteen. - usein tukholmaan
Jobin posti kirjoitti:
Ikävää että näin moraalitonta on Viikingilläkin,salaisuus pilee kuitenkin nähdäkseni vastike päivissä,joita ei kuitenkaan vaihdeta yksi yhteen,se on todella erikoinen toimenpide noista ylitöistä,tarkempaa selvitystä varten pitäisi olla politiikko.
On myös totta että laivoilla on työntekijöitä jotka eivät ole lomiaan viettäneet kolmeenkaan vuoteen,puhumattakaan ylitöistä vapaita.
Täysin villejä ovat nuo tuurarit työaikansa suhteen.Tämä on siis laivamatkailun palsta, jossa on tarkoitus keskustella matkustamisesta. Ei yhden yrityksen ja sen työntekijöiden välisistä ongelmista. En vähättele asiaa, mutta eikö yrityksen sisällä ole keskustelufoorumeita, joissa noinkin vakavilta kuulostavia asioita tulisi käsitellä.
Mielestäni S24-palsta on täysin väärä ympäristö, itse ainakin kaipaan asiakkaana tietoja ja kokemuksia omia matkojani varten. Noi "tuurarit" ja "vahdit" menevät ihan ohi, kun ovat ihan puhdasta laivayhtiön kieltä, joka ei asiakkaalle kuulu lainkaan. Asiakas maksaa matkastaan ja odottaa saavansa sille vastineen. On laivayhtiön ja työntekijöiden välinen asia, miten homma hoidetaan.
Vielä muistuttaisin, että työntekijöitä ihan työsopimuslain puitteissa sitoo vaitiolovelvollisuus työsuhteeseen liittyvistä asioista. Siksikin on erittäin ajattelematonta lähteä "avoimeen keskusteluun" nettipalstalla.
Ja sillä lisäyksellä, että olen ihan tavallinen asiakas, joka mielellään matkustaa Viking Linella. Mahdolliset ongelmat eivät ole mielestäni näkyneet mitenkään asiakkaan suuntaan; palvelu on ollut erinomaista, laivat ajallaan jne. - usein tukholmaan
usein tukholmaan kirjoitti:
Tämä on siis laivamatkailun palsta, jossa on tarkoitus keskustella matkustamisesta. Ei yhden yrityksen ja sen työntekijöiden välisistä ongelmista. En vähättele asiaa, mutta eikö yrityksen sisällä ole keskustelufoorumeita, joissa noinkin vakavilta kuulostavia asioita tulisi käsitellä.
Mielestäni S24-palsta on täysin väärä ympäristö, itse ainakin kaipaan asiakkaana tietoja ja kokemuksia omia matkojani varten. Noi "tuurarit" ja "vahdit" menevät ihan ohi, kun ovat ihan puhdasta laivayhtiön kieltä, joka ei asiakkaalle kuulu lainkaan. Asiakas maksaa matkastaan ja odottaa saavansa sille vastineen. On laivayhtiön ja työntekijöiden välinen asia, miten homma hoidetaan.
Vielä muistuttaisin, että työntekijöitä ihan työsopimuslain puitteissa sitoo vaitiolovelvollisuus työsuhteeseen liittyvistä asioista. Siksikin on erittäin ajattelematonta lähteä "avoimeen keskusteluun" nettipalstalla.
Ja sillä lisäyksellä, että olen ihan tavallinen asiakas, joka mielellään matkustaa Viking Linella. Mahdolliset ongelmat eivät ole mielestäni näkyneet mitenkään asiakkaan suuntaan; palvelu on ollut erinomaista, laivat ajallaan jne.Jokainen osaa googlettamalla hakea työsopimuslain dokumentoinnin (pdf-versio). Tarkoitin dokumentin kohtaa 4, jossa puhutaan työntekijän lojaalisuusvelvoitteesta. Lukekaa tarkemmin.
- periodi...
usein tukholmaan kirjoitti:
Jokainen osaa googlettamalla hakea työsopimuslain dokumentoinnin (pdf-versio). Tarkoitin dokumentin kohtaa 4, jossa puhutaan työntekijän lojaalisuusvelvoitteesta. Lukekaa tarkemmin.
Ja samalla voi tutkia laista ja sopimuksista periodityön asiat sekä perehtyä siinä sivussa paikalliseen sopimiseen.
Laivalla kun ei kannata ylimääräistä väkeä kuljetella, jolloin tälläinen tiivis työskentely ja siihen pitkät vapaat sopivat siihen paremmin. Lentopuolella taas vapaat on maksimoitu ja talousluvuista onkin nähtävissä sitten tilanne. - omistaja suvuille.
usein tukholmaan kirjoitti:
Jokainen osaa googlettamalla hakea työsopimuslain dokumentoinnin (pdf-versio). Tarkoitin dokumentin kohtaa 4, jossa puhutaan työntekijän lojaalisuusvelvoitteesta. Lukekaa tarkemmin.
Joo, olihan Viking Linellä pitkä oikeusprosessi merimiesten liiton kanssa juuri kaikenlaisista ulosliputuksista ja muista asioista. Jotenkin Viking Linen omistajasukujen voiton maksimointi näkyy juuri tuossa, ettei investoida uuteen kalustoon ja teetetään kaikki siellä missä halvimmalla saa.
Esimerkkinä tuosta ns. säästöstä on Turun laivojen liinavaaatteiden pesutus. Viking Line kuljettaa likapyykkinsä pesuun Viroon, josssa hiukan halvemmat kustannukset ja Silja Line perusti Turun Varissuolle pesupisteen omille liinavaatteilleen, vaikka hiukan kalliimmaksi tuleekin.
Viking Line muuten vielä vuosi vuoden perään jakaa omistajilleeen, kolmen ahvenanmaalisen ökysuvun jäsenille, aina samat osingot vaikka yhtiön tulos välillä meneekin lähes miinükselle. Parin vuoden takaisista jätti-osingojen jaosta en viitsi tämän enempää mainita. Mutta niitä hiukan ihmettelivät jo muutkin yhtiöt ja etenkin juuri Viking Linen työntekijät. - Työssä
usein tukholmaan kirjoitti:
Tämä on siis laivamatkailun palsta, jossa on tarkoitus keskustella matkustamisesta. Ei yhden yrityksen ja sen työntekijöiden välisistä ongelmista. En vähättele asiaa, mutta eikö yrityksen sisällä ole keskustelufoorumeita, joissa noinkin vakavilta kuulostavia asioita tulisi käsitellä.
Mielestäni S24-palsta on täysin väärä ympäristö, itse ainakin kaipaan asiakkaana tietoja ja kokemuksia omia matkojani varten. Noi "tuurarit" ja "vahdit" menevät ihan ohi, kun ovat ihan puhdasta laivayhtiön kieltä, joka ei asiakkaalle kuulu lainkaan. Asiakas maksaa matkastaan ja odottaa saavansa sille vastineen. On laivayhtiön ja työntekijöiden välinen asia, miten homma hoidetaan.
Vielä muistuttaisin, että työntekijöitä ihan työsopimuslain puitteissa sitoo vaitiolovelvollisuus työsuhteeseen liittyvistä asioista. Siksikin on erittäin ajattelematonta lähteä "avoimeen keskusteluun" nettipalstalla.
Ja sillä lisäyksellä, että olen ihan tavallinen asiakas, joka mielellään matkustaa Viking Linella. Mahdolliset ongelmat eivät ole mielestäni näkyneet mitenkään asiakkaan suuntaan; palvelu on ollut erinomaista, laivat ajallaan jne.Mielestäni tämä on oikein erinomainen paikka keskustella laivatyöstä,näin matkustajatkin saavat tietoa millä ehdoilla heille suodaan näitä edullisia laivamatkoja,matkustajan pitää muistaa laivaan astuessaan että siellä ne työläiset ovat nyt olleet jo kolmatta työtuuriaan(vahtia),eli on oltu yhtä menoa parhaassa tapauksessa melkein kuukausi,siis normaali tunteineen sekä ylityöt päälle.(ymmärsitkö?)
Laivayhtiöillä eikä muuallakaan ole keskustelu foorumeita kyseisistä epäkohdista työntekijöitä kohtaan,eikä vamaan tulekkaan.
Merimies unionin kuuluisi laivayhtiöiden kanssa valvoa tuollainen lojaalinen raataminen,mutta he eivät kuitenkaan valvo eivätkä välitä työntekijöiden hyvinvoinnista,tärkein on voitto.
Tuurarit ovat noita villejä työntekijöitä jotka saavat nähdäkseni tuurata 3kk jonka jälkeen pitäisi tehdä jotakin,kuitenkin villejä tuurareita kiertää satamäärin laivoilla vuodesta toiseen,työsuhteen vakinaistaminen on tässä se pointti,eli pidetään tuuraria määrätty aika jonka jälkeen määrätty aika poissa,näin saadaan villejä tuurareita kierrätettyä ilman että pitäisi tehdä työsopimusta.
Nähdäkseni tuollaisia tuntimääriä ei saisi teettää kenelläkään,kun puhutaan kuukausi tunneista yhtämittaisesti 220-300 tuntia joista hoidetaan ylityöt näillä kuuluisilla vastikepäivillä,eli maksetaan kuluvasta kuukaudesta normaali tunnit ylityöt,loppu laitetaan vastikepäiviksi jotka saa rahana,mutta ei täysimääräisesti,tai vapaana,mutta ei täysimääräisesti,tässä se suuri konkelo onkin työtekijää kohtaan.
Tässä kohtaa piiloitetaan nuo suuret ylityö tunnit laivayhtiön toimesta näkymättömäksi.
Työtuurini ollessa 10 päivää töitä ja 10päivää vapaata niin kuitenkin joutuessani jäämään tämän vapaani työhön,johtuen että suurin osa on usein uupumuksen vuoksi sairaslomalla,niinollen joudun olemaan ensin normaalin 10 päivää jonka jälkeen vapaani 10 päivää ja jatkan normaali työni 10 päivää,eli näin olen ollut laivassa 30 päivää yhtäjaksoisesti päivästä päivään työssä,parhaassa tapauksessa taas pitää jäädä laivayhtiön työnjohdon pyytäessä jatkamaan,näin onkin henkinen ja ruumillinen kierre valmis eikä muuta elämässä olekkaan,asiakas sitä tuskin aavistaa mitenkä helvetin väsynyttä porukkaa laivalla on työssä palvelemassa tavallista matkustajaa.
Keskustelu ei mitenkään avoimena ole ajattelematonta kuten kerroit,mielestäni näillä keskusteluilla laivayhtiöt saattavat muuttaa näkemystään työntekijöiden hyvinvoinnista laivatyössä, sekä muuttaa käsitystään työntekijöiden tekemistä tuntimääristä kuukausittain kuten myös vapaista. - jos ei tarvitse
omistaja suvuille. kirjoitti:
Joo, olihan Viking Linellä pitkä oikeusprosessi merimiesten liiton kanssa juuri kaikenlaisista ulosliputuksista ja muista asioista. Jotenkin Viking Linen omistajasukujen voiton maksimointi näkyy juuri tuossa, ettei investoida uuteen kalustoon ja teetetään kaikki siellä missä halvimmalla saa.
Esimerkkinä tuosta ns. säästöstä on Turun laivojen liinavaaatteiden pesutus. Viking Line kuljettaa likapyykkinsä pesuun Viroon, josssa hiukan halvemmat kustannukset ja Silja Line perusti Turun Varissuolle pesupisteen omille liinavaatteilleen, vaikka hiukan kalliimmaksi tuleekin.
Viking Line muuten vielä vuosi vuoden perään jakaa omistajilleeen, kolmen ahvenanmaalisen ökysuvun jäsenille, aina samat osingot vaikka yhtiön tulos välillä meneekin lähes miinükselle. Parin vuoden takaisista jätti-osingojen jaosta en viitsi tämän enempää mainita. Mutta niitä hiukan ihmettelivät jo muutkin yhtiöt ja etenkin juuri Viking Linen työntekijät.Ehkäpä viikkarilla on talouspuoli hallinnassa ja asioita viedään eteenpäin pidemmällä tähtäimellä, eikä yritetä ylisuurella rahoituksella markkinoiden valitaaksi.
Eiköhän se kilpailijakin ole laskenut missä on halvinta pestä pyykit, toki turha rekkaralli lisää ympäristönkuormitusta. Minkähänlaiset palkat varissuon pesulassa on, kas kun kukaan ei itke niistä. - usein tukholmaan
Työssä kirjoitti:
Mielestäni tämä on oikein erinomainen paikka keskustella laivatyöstä,näin matkustajatkin saavat tietoa millä ehdoilla heille suodaan näitä edullisia laivamatkoja,matkustajan pitää muistaa laivaan astuessaan että siellä ne työläiset ovat nyt olleet jo kolmatta työtuuriaan(vahtia),eli on oltu yhtä menoa parhaassa tapauksessa melkein kuukausi,siis normaali tunteineen sekä ylityöt päälle.(ymmärsitkö?)
Laivayhtiöillä eikä muuallakaan ole keskustelu foorumeita kyseisistä epäkohdista työntekijöitä kohtaan,eikä vamaan tulekkaan.
Merimies unionin kuuluisi laivayhtiöiden kanssa valvoa tuollainen lojaalinen raataminen,mutta he eivät kuitenkaan valvo eivätkä välitä työntekijöiden hyvinvoinnista,tärkein on voitto.
Tuurarit ovat noita villejä työntekijöitä jotka saavat nähdäkseni tuurata 3kk jonka jälkeen pitäisi tehdä jotakin,kuitenkin villejä tuurareita kiertää satamäärin laivoilla vuodesta toiseen,työsuhteen vakinaistaminen on tässä se pointti,eli pidetään tuuraria määrätty aika jonka jälkeen määrätty aika poissa,näin saadaan villejä tuurareita kierrätettyä ilman että pitäisi tehdä työsopimusta.
Nähdäkseni tuollaisia tuntimääriä ei saisi teettää kenelläkään,kun puhutaan kuukausi tunneista yhtämittaisesti 220-300 tuntia joista hoidetaan ylityöt näillä kuuluisilla vastikepäivillä,eli maksetaan kuluvasta kuukaudesta normaali tunnit ylityöt,loppu laitetaan vastikepäiviksi jotka saa rahana,mutta ei täysimääräisesti,tai vapaana,mutta ei täysimääräisesti,tässä se suuri konkelo onkin työtekijää kohtaan.
Tässä kohtaa piiloitetaan nuo suuret ylityö tunnit laivayhtiön toimesta näkymättömäksi.
Työtuurini ollessa 10 päivää töitä ja 10päivää vapaata niin kuitenkin joutuessani jäämään tämän vapaani työhön,johtuen että suurin osa on usein uupumuksen vuoksi sairaslomalla,niinollen joudun olemaan ensin normaalin 10 päivää jonka jälkeen vapaani 10 päivää ja jatkan normaali työni 10 päivää,eli näin olen ollut laivassa 30 päivää yhtäjaksoisesti päivästä päivään työssä,parhaassa tapauksessa taas pitää jäädä laivayhtiön työnjohdon pyytäessä jatkamaan,näin onkin henkinen ja ruumillinen kierre valmis eikä muuta elämässä olekkaan,asiakas sitä tuskin aavistaa mitenkä helvetin väsynyttä porukkaa laivalla on työssä palvelemassa tavallista matkustajaa.
Keskustelu ei mitenkään avoimena ole ajattelematonta kuten kerroit,mielestäni näillä keskusteluilla laivayhtiöt saattavat muuttaa näkemystään työntekijöiden hyvinvoinnista laivatyössä, sekä muuttaa käsitystään työntekijöiden tekemistä tuntimääristä kuukausittain kuten myös vapaista.Tuossa jo nimimerkki "poikenneet" osui asiallisesti, mutta napakasti asian ytimeen.
Nuo väitteet, mitä heität laittomuuksista ovat sen verran hottia kamaa, että toivon vilpittömästi Vikingin näkevän viestisi ja reagoivan siihen. Ymmärrä nyt hyvä ihminen, että sinua sitoo lojaliteettivelvoite työnantajaasi kohtaan.
Ei kai työyhteisön toimivuus voi olla kovin korkealla tasolla, jos asioista urputetaan nettipalstalla, eikä niiden kanavien kautta (esimiehet, luottamusmiesorganisaatio etc) kautta, jotka olisivat niitä oikeimpia.
Minun on pakko sanoa, että sympatiani kirjoitustesi jälkeen on ensisijaisesti Viking Linen puolella, joka on onnistunut pitämään palvelutasonsa kunnossa huolimatta selkään puukottavista ja epälojaaleista (en halua yleistää, toivottavasti olet yksittäistapaus) työntekijöistä.
Toivon parempaa tulevaa vuotta, pieni asenteen tarkennus voisi olla paikallaan. - ja takaisin
usein tukholmaan kirjoitti:
Tuossa jo nimimerkki "poikenneet" osui asiallisesti, mutta napakasti asian ytimeen.
Nuo väitteet, mitä heität laittomuuksista ovat sen verran hottia kamaa, että toivon vilpittömästi Vikingin näkevän viestisi ja reagoivan siihen. Ymmärrä nyt hyvä ihminen, että sinua sitoo lojaliteettivelvoite työnantajaasi kohtaan.
Ei kai työyhteisön toimivuus voi olla kovin korkealla tasolla, jos asioista urputetaan nettipalstalla, eikä niiden kanavien kautta (esimiehet, luottamusmiesorganisaatio etc) kautta, jotka olisivat niitä oikeimpia.
Minun on pakko sanoa, että sympatiani kirjoitustesi jälkeen on ensisijaisesti Viking Linen puolella, joka on onnistunut pitämään palvelutasonsa kunnossa huolimatta selkään puukottavista ja epälojaaleista (en halua yleistää, toivottavasti olet yksittäistapaus) työntekijöistä.
Toivon parempaa tulevaa vuotta, pieni asenteen tarkennus voisi olla paikallaan.Oltaisiin mainitsemasi "lojaalisuuden" vuoksi hiiren hiljaa.
Voisin samoin vastata sinulle kun kirjoitat että mikä lojaaliteettivelvoite sai sinut vastaamaan tähän.
Asioiden hoitaminen Viking linen tasolta ei liene vieläkään myöhäistä,kuitenkin kyseisistä asioista ovat olleet selvillä jo vuosia, Viking linen kuitenkaan tekemättä mitään.
Palvelutaso onkin varmaan kunnossa ,kysymys kuuluikin millä ehdoilla.
Pitää sentään olla työssä ja työn teettämisessä jonkinnäköinen kohtuus Viking linelläkin. - usein tukholmaan
ja takaisin kirjoitti:
Oltaisiin mainitsemasi "lojaalisuuden" vuoksi hiiren hiljaa.
Voisin samoin vastata sinulle kun kirjoitat että mikä lojaaliteettivelvoite sai sinut vastaamaan tähän.
Asioiden hoitaminen Viking linen tasolta ei liene vieläkään myöhäistä,kuitenkin kyseisistä asioista ovat olleet selvillä jo vuosia, Viking linen kuitenkaan tekemättä mitään.
Palvelutaso onkin varmaan kunnossa ,kysymys kuuluikin millä ehdoilla.
Pitää sentään olla työssä ja työn teettämisessä jonkinnäköinen kohtuus Viking linelläkin.Olen siis ainoastaan Vikingin asiakas ja kommentoin tätä täysin järjetöntä aloitusta jatkoineen asiakkaan ominaisuudessa. Minua ei asiakkaana kiinnosta paskankaan vertaa se, millä järjestelyillä palvelutaso on taattu, kunhan saan vastinetta rahoilleni. Kaikki sen ulkopuoliset asiat ova teidän ja laivayhtiön välisiä.
- työstä palkkaa saava
omistaja suvuille. kirjoitti:
Joo, olihan Viking Linellä pitkä oikeusprosessi merimiesten liiton kanssa juuri kaikenlaisista ulosliputuksista ja muista asioista. Jotenkin Viking Linen omistajasukujen voiton maksimointi näkyy juuri tuossa, ettei investoida uuteen kalustoon ja teetetään kaikki siellä missä halvimmalla saa.
Esimerkkinä tuosta ns. säästöstä on Turun laivojen liinavaaatteiden pesutus. Viking Line kuljettaa likapyykkinsä pesuun Viroon, josssa hiukan halvemmat kustannukset ja Silja Line perusti Turun Varissuolle pesupisteen omille liinavaatteilleen, vaikka hiukan kalliimmaksi tuleekin.
Viking Line muuten vielä vuosi vuoden perään jakaa omistajilleeen, kolmen ahvenanmaalisen ökysuvun jäsenille, aina samat osingot vaikka yhtiön tulos välillä meneekin lähes miinükselle. Parin vuoden takaisista jätti-osingojen jaosta en viitsi tämän enempää mainita. Mutta niitä hiukan ihmettelivät jo muutkin yhtiöt ja etenkin juuri Viking Linen työntekijät.ja varsinkaan työntekijöille, että paljonko osinkoja jaetaan. Jos on huonot työolot, niin eiköhän kaikissa muissa työpaikoissa sitten ole hyvät työolot, joten vaihdappa sitten työpaikkaa. Suomessa löytyy työpaikka jokaiselle joka tekee työnsä hyvin. Eri asia on sitten nämä laiskurit. Mutta nehän ovatkin työttömänä makaamassa kotona tai saavat sitten ne huonoimmat paikat - oma valinta.
- Anonyymi
usein tukholmaan kirjoitti:
Tuossa jo nimimerkki "poikenneet" osui asiallisesti, mutta napakasti asian ytimeen.
Nuo väitteet, mitä heität laittomuuksista ovat sen verran hottia kamaa, että toivon vilpittömästi Vikingin näkevän viestisi ja reagoivan siihen. Ymmärrä nyt hyvä ihminen, että sinua sitoo lojaliteettivelvoite työnantajaasi kohtaan.
Ei kai työyhteisön toimivuus voi olla kovin korkealla tasolla, jos asioista urputetaan nettipalstalla, eikä niiden kanavien kautta (esimiehet, luottamusmiesorganisaatio etc) kautta, jotka olisivat niitä oikeimpia.
Minun on pakko sanoa, että sympatiani kirjoitustesi jälkeen on ensisijaisesti Viking Linen puolella, joka on onnistunut pitämään palvelutasonsa kunnossa huolimatta selkään puukottavista ja epälojaaleista (en halua yleistää, toivottavasti olet yksittäistapaus) työntekijöistä.
Toivon parempaa tulevaa vuotta, pieni asenteen tarkennus voisi olla paikallaan.viking line kohtelee työntekijöitään pahemmin kuin orjia 12 tunnin työpäivä eikä ainuttakaan kahvitaukoa orpo panee varmaan vielä huonommaksi työolot repikää saatana kaikki orjiltanne ikl tulee
- Anonyymi
työstä palkkaa saava kirjoitti:
ja varsinkaan työntekijöille, että paljonko osinkoja jaetaan. Jos on huonot työolot, niin eiköhän kaikissa muissa työpaikoissa sitten ole hyvät työolot, joten vaihdappa sitten työpaikkaa. Suomessa löytyy työpaikka jokaiselle joka tekee työnsä hyvin. Eri asia on sitten nämä laiskurit. Mutta nehän ovatkin työttömänä makaamassa kotona tai saavat sitten ne huonoimmat paikat - oma valinta.
suomessa löytyy kyllä työpaikkoja jossa teet 20 tuntia viikossa 12 euron tuntipalkalla elääkö sillä vitun orpo ja purra vois kokeilla
- poikenneet
väärä paikka valittaa, teillä on ihan yhtä suuri oikeus valita työnantajanne, aivan samoin kun matkustajalla yhtiö minkä palveluksia hän haluaa käytää, ja vaikka kuinka yrittäistte mustamaalata vikin linea, ei se vaikuta ainakaan minun päätöksiini. Vai oliko tarkoitus todella vaikuttaa maksaviin asiakkaissin siten että he eivät käyttäisi vikingin palveluksia, ja sen seurauksena viking joutuisi supistamaan toimintaansa, ja moni teikäläisistä saisi kenkää persuksilleen?
- Arbeiten
Niinpä, kenenkään ei ole pakko olla Viikkarilla duunissa.
Eikä oikeastaan missään jos ei huvita.
Suomessa on opittu ihan liian hyvälle, mutta kuulkaa se on duunarin aika ohi,onneksi! - Unioni
Lukiessani keskustelua sekä ollessani itsekkin laivoilla työntekijänä niin pidän kyllä häikäilemmättömänä Viking linen työn teettämistä,olen kuullut kyseisistä kuukausi tuntimääristä ja pitkistä työtuureista joita on tosiaan monilla työntekijöillä aivan liikaa kuukausittain.
Puhuessani normaali työtunneista viikottain niin kuitenkin Viiking linella on viikottainkin ylityötä poikeuksetta koko henkilökunnalla.
Nähdäkseni ongelmat ovat Viiking linen tiedossa olleet jo vuosia mutta kukaan ei kuitenkaan ole asioiden hyväksi tehnyt mitään?pidänkin ihan oikeutettuna tuoda julkiseksi tuollaiset asiat,Suomessa sentään nähdäkseni kuten kerroit on oikeus tehdä työtä,tai olla tekemättä,kuitenkin siinä on rajat sekä määrät niin vapaiden kuin muidenkin asioiden kohdalla.
Kysymys ei nähdäkseni ole mustamaalata Viking linea vaan nostaa "kissa"pöydälle.
Supistamisista myöskään ei ole kyse,kyllä Viking on markkinavaltias laivamatkailun osalta tuossa Suomen-Ruotsin välillä ainakin,eikä nähdäkseni palveluissakaan ole mitään konkreettista vikaa.
Nähdäkseni kolikon kääntöpuolen niin tarvitsee todeta,Viiking linen ensisijaiseti pitäisi hoitaa työ sekä loma työntekijöille tasapainoon jo pelkän hyvinvoinnin ja myös tulevaisuuden tähden,hyöty on näinollen mollemmin puolista. - taas....
Unioni kirjoitti:
Lukiessani keskustelua sekä ollessani itsekkin laivoilla työntekijänä niin pidän kyllä häikäilemmättömänä Viking linen työn teettämistä,olen kuullut kyseisistä kuukausi tuntimääristä ja pitkistä työtuureista joita on tosiaan monilla työntekijöillä aivan liikaa kuukausittain.
Puhuessani normaali työtunneista viikottain niin kuitenkin Viiking linella on viikottainkin ylityötä poikeuksetta koko henkilökunnalla.
Nähdäkseni ongelmat ovat Viiking linen tiedossa olleet jo vuosia mutta kukaan ei kuitenkaan ole asioiden hyväksi tehnyt mitään?pidänkin ihan oikeutettuna tuoda julkiseksi tuollaiset asiat,Suomessa sentään nähdäkseni kuten kerroit on oikeus tehdä työtä,tai olla tekemättä,kuitenkin siinä on rajat sekä määrät niin vapaiden kuin muidenkin asioiden kohdalla.
Kysymys ei nähdäkseni ole mustamaalata Viking linea vaan nostaa "kissa"pöydälle.
Supistamisista myöskään ei ole kyse,kyllä Viking on markkinavaltias laivamatkailun osalta tuossa Suomen-Ruotsin välillä ainakin,eikä nähdäkseni palveluissakaan ole mitään konkreettista vikaa.
Nähdäkseni kolikon kääntöpuolen niin tarvitsee todeta,Viiking linen ensisijaiseti pitäisi hoitaa työ sekä loma työntekijöille tasapainoon jo pelkän hyvinvoinnin ja myös tulevaisuuden tähden,hyöty on näinollen mollemmin puolista.Oireilua on ollut nähtävissä Viking Linella jo jonkin aikaa. Ei ole kauaa siitä kun Vikingin paatti jysäytti karille siksi että ohjauksesta vastaava henkilö katseli työvuorolistoja tietokoneella ohjaamisen sijasta.
Sen verran korjausta tuohon yhteen kirjoitukseen, että Viking Line ei ole markkinajohtaja Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä. Silja linella on enempi matkustajia sekä Helsingin että Turun reiteillä. Ja Tallinnan reitillä Tallink on edellä.
Matkujstaja määrät eivät tässä tapauksessa kuitenkaan ole merkityksellisiä. Tai ovat siinä mielessä, että jos ne entisestään laskevat niin siitä voi olla jotain seurauksia. Vikingin muutaman prosentin kokonaismäärän nousu kun johtuu siitä, että pienemmät kilpailijat ovat Tallinnan reiteillä lopetelleet. Vikingin matkustajamäärät muilla reiteillä kun laskivat. - Mikä silja line?
taas.... kirjoitti:
Oireilua on ollut nähtävissä Viking Linella jo jonkin aikaa. Ei ole kauaa siitä kun Vikingin paatti jysäytti karille siksi että ohjauksesta vastaava henkilö katseli työvuorolistoja tietokoneella ohjaamisen sijasta.
Sen verran korjausta tuohon yhteen kirjoitukseen, että Viking Line ei ole markkinajohtaja Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä. Silja linella on enempi matkustajia sekä Helsingin että Turun reiteillä. Ja Tallinnan reitillä Tallink on edellä.
Matkujstaja määrät eivät tässä tapauksessa kuitenkaan ole merkityksellisiä. Tai ovat siinä mielessä, että jos ne entisestään laskevat niin siitä voi olla jotain seurauksia. Vikingin muutaman prosentin kokonaismäärän nousu kun johtuu siitä, että pienemmät kilpailijat ovat Tallinnan reiteillä lopetelleet. Vikingin matkustajamäärät muilla reiteillä kun laskivat.millä vuodella oikein elät!
Silja lineahan ei ole enää varustamona sen sulauduttua tallinkkiin muutama vuosi takaisin ja on nykyään nimeltään Tallink silja.
OPETELKAA JO VIHDOIN KÄYTTÄMÄÄN TUOTA OIKEAA JA VIRALLISTA NIMEÄ VARUSTAMOSTA.
Siirtykää elämään tätä päivää, älkää eläkö enää menneisyydessä, ei se kannata. - cdewsxzaq
Mikä silja line? kirjoitti:
millä vuodella oikein elät!
Silja lineahan ei ole enää varustamona sen sulauduttua tallinkkiin muutama vuosi takaisin ja on nykyään nimeltään Tallink silja.
OPETELKAA JO VIHDOIN KÄYTTÄMÄÄN TUOTA OIKEAA JA VIRALLISTA NIMEÄ VARUSTAMOSTA.
Siirtykää elämään tätä päivää, älkää eläkö enää menneisyydessä, ei se kannata.Älä hyvä ihminen huuda, se nostaa verenpainetta ja voi aiheuttaa aivoinfarktin.
Ja muista myös, että se punaisten laivojen varustamo on Viking Rederi Abp. - Mkä silja line
cdewsxzaq kirjoitti:
Älä hyvä ihminen huuda, se nostaa verenpainetta ja voi aiheuttaa aivoinfarktin.
Ja muista myös, että se punaisten laivojen varustamo on Viking Rederi Abp.on rekisterin mukaan viralliselta nimeltään .VIKING LINE AB OYj
Tämä tieto löytyy myös rekisteristä, etkö ole vielä ehtinyt päivittää tietojasi ajantasalle kun vielä tuota virheellistä tietoa vastoin parempaa tietoa jakelet. Ja onhan se täälläkin sinulle jo kerrottu, mutta et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi. No älä pahastu, moni muukin ei oikein käsitä asioita. vaikeinta tuntuu olevan että on tallinksilja mutta ei enää silja linea - Ha
Mikä silja line? kirjoitti:
millä vuodella oikein elät!
Silja lineahan ei ole enää varustamona sen sulauduttua tallinkkiin muutama vuosi takaisin ja on nykyään nimeltään Tallink silja.
OPETELKAA JO VIHDOIN KÄYTTÄMÄÄN TUOTA OIKEAA JA VIRALLISTA NIMEÄ VARUSTAMOSTA.
Siirtykää elämään tätä päivää, älkää eläkö enää menneisyydessä, ei se kannata.taas unohtanut ottaa lääkkeesi.
Silja Line on Silja Line. - HE !
Ha kirjoitti:
taas unohtanut ottaa lääkkeesi.
Silja Line on Silja Line.nykyään se on osa tallink siljaa
- moraalinvartijat
kun menee työhön joutuu tekemään työtä!!! Kyllä silloin työnjohto on täysin moraalitonta. Eikä työmatkoilta makseta palkkaa!!
- laivatyöntekijä
Onpa käsittämätöntä juttua!!! Olen ollut 28 vuotta laivoilla töissä ja mitään orjahommaa ei ole olemassa.
Extrat voivat toki tehdä pitkiä putkia ja vaihtaa laivaa, joten sellaista on vaikea kontrolloida. MUTTA sehän on silloin heidän OMA päätös. Ketään ei pakoteta töihin. Olen ollut tyytyväinen Viking lineen työnantajana ja olen ylpeä, kun saan tehdä asiakaspalvelua, jossa asiakas on keskipisteenä. Uskon ja tiedän, että niin ajattelevat kollegat myös Tallink-Siljalla.
Jos joku on tyytymätön asiakas / työntekijä ei se auta että täällä huutelee.
Minä ainakin henkilökohtaisesti toivon, että asiakkaat viihtyvät niin punaisilla laivoilla kuin valkoisillakin. Mukavaa on nähdä kanta-asiakkaita ja saada palaute hyvin tehdystä työstä. Mukavaa kesää ja matkoja kaikille. - Neuvoja.
laivatyöntekijä kirjoitti:
Onpa käsittämätöntä juttua!!! Olen ollut 28 vuotta laivoilla töissä ja mitään orjahommaa ei ole olemassa.
Extrat voivat toki tehdä pitkiä putkia ja vaihtaa laivaa, joten sellaista on vaikea kontrolloida. MUTTA sehän on silloin heidän OMA päätös. Ketään ei pakoteta töihin. Olen ollut tyytyväinen Viking lineen työnantajana ja olen ylpeä, kun saan tehdä asiakaspalvelua, jossa asiakas on keskipisteenä. Uskon ja tiedän, että niin ajattelevat kollegat myös Tallink-Siljalla.
Jos joku on tyytymätön asiakas / työntekijä ei se auta että täällä huutelee.
Minä ainakin henkilökohtaisesti toivon, että asiakkaat viihtyvät niin punaisilla laivoilla kuin valkoisillakin. Mukavaa on nähdä kanta-asiakkaita ja saada palaute hyvin tehdystä työstä. Mukavaa kesää ja matkoja kaikille.Jos on jotain feilua, siitä ilmoitetaan viranomaisille tai työntekijäliitolle.
Tyypillä yksityispuolen marinaa: kotimatkoja ei lasketa työaikaan. Missähän ammatissa mahdetaan laskea?
- skönäri
Olipa järjetön aloitus. Olen itse työskennellyt jo kaksikymmentävuotta ensin Viikkarilla, sitten Siljalla ja nyt Tallinkin suomenlipun alla. Vakituset ajaa viikko viikkoa tai jotain muuta säännöllistä vuoroa. Tuuraajat voivat olla teoriassa enemmän töissä kuin vapaalla. Siitä saa rahallisen korvauksen. En ole ikinä kuullut, että esimiesten taholta olisi ketään pakotettu olemaan liikaa töissä!!! Jotkut ovat toki ahneuksissaan hamstranneet työvuoroja, mutta yleensä fysiikka tai henkinen kantti loppuu jossain vaiheessa. On aina työntekijän oma valinta ottaako liikaa vuoroja, vai lähteekö vaikka pitkälle ansaitulle lomalle.
- mamanannam
Daa daa. Oma asenne kuntoon niin homma kuin homma skulaa. Itse tein nuorena viikkarilla ja siljalla keikkaa. Nyt lapset ovat jo isoja ja haluan palata botskille hektisiin hommiin. Kysymys kuuluukin: Viikkari vai Tallink Silja?
- jne....
"On aina työntekijän oma valinta ..."
Kannattaa vikarjeeraajan harkita tarkkaan mitä vastaa jos pyydetään jäämään
töihin.
Jos vastaa väärin, saattaa olla ettei tarvitse palata työhön ansaitulta lomalta. - C6CV2
Että oikeen skönäri, hah! 20 vuotta olet homolaatikoissa
kaislikkoa kahisuttanut...
- Tosi kuin vesi!
Mitä tuo nyt on?
Tulkaa maihin töihin ja näette, mitä arkipäivä on!- Anonyymi
nykyään arkipäivä on yhtä paskaa olitpa sitten missä tahansa alipalkitussa työssä esimerkkinä kaarinalainen iso huonekalutehdas
- Anonyymi
Varustamon johtaminen ei ole matkailuasiaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070