Näen omituisia juttuja

Minä*

En tiedä mihin kirjoittaisin tämän jutun, mutta minun on pakko kirjoittaa tämä ulos. Olen nähnyt saman naisen - koukkuselkäisen vanhan mummon monissa paikoissa lähtiessäni mm. hiihtämään, Hakaniemen torilla tai bussissa. Tämä kuulostaa hullulta tai voihan se olla hassu yhteensattuma, mutta vähän hullulta tuntuu. Menen hiihtämään ja palaan aina siihen samaan paikkaa, josta lähden. Kaksi kertaa siinä samassa paikassa on tullut sama koukkuselkäinen mummo vastaan. Hänellä on aina jotain ihme muovipusseja tai kasseja käsissään. Sitten näen sitä samaa mummoa muissakin paikoissa kuten Hakanimessä tai bussissa. En tiedä, olenko tulossa hulluksi. Tämä mummon näkeminen alkoi, kun erosin suhteesta ja oli kaikenlaista stressiä. Skitsofreniassa on oireena, että kuvittelee. En tiedä, kuvittelenko. Minulla on joskus ollut masennus, mutta se on eri juttu. Toisaalta se voi olla ihan hyvin totta, että se mummo kävelee eri paikoissa. En vain ymmärrä, miksi törmään aina siihen.

Sitten kävi yksi tosi hullu juttu yksi päivä. Olin baarissa ja istuin lukemassa baaritiskillä lehteä. Yhtäkkiä tiskin sisäpuolella pöydällä särkyi lasi. Baarimikko oli ihmeissään, että miten juomalasi yhtäkkiä särkyi. Sitten joku mies siinä alkoi nausreskelemäaan, että olen varmaan joku noita. Siis sehän voi olla looista, että lasi särkyi paineesta, koska se oli toisen lasin sisällä, mutta silti. Vähän oudolta tuntui, kun siinä ei ollut ketään vieressä.

Että tällaista. On pakko kirjoittaa.

8

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+18

      ehkä ihan oikee palsta, mutta älä tuon perusteella mitään sairautta pelkää.
      Mummo voi hyvinkin olla todellinen. Ihan lihaa ja verta olevakin, tai sit vaan mummo jostain toisesta elämästä, joka vaan haluu näyttäytyä sulle jostain syystä.
      kokeilepa kerran vaik puhua sille.

      • Minä*

        Se on vaan niin outoa, että olen törmännyt häneen ainakin 10-15 kertaa. Meinasin viimeksi alkaa puhumaan hänelle, mutta en vaan uskaltanut. Minua aina pelottaa. Viimeksikin menin hiihtämään niinkuin vuosi sitten ensilumien aikaan ja sitten taas mietin, että tuleekohan se sama mummo vastaan. Sitten unohdin sen jutun, että ei kai se sentään kävele vastaan. No, eikö sitten - vähän ajan kuluttua katsoin, kun olin ottanut monot pois suksista ym. niin siinä se mummo oli 20 metrin päässä. Hitsi, kun alkoi pelottamaan. Hän ei koskaan katso minua eikä muutenkaan käyttäydy uhkaavasti, mutta todella outoa, että hän liikkuu aina niillä main, jossa itse liikun ja sitä paitsi en usko hänen asuvan niillä mainkaan. Hän on varattoman näköinen ja keräilee pulloja roskiksista. Hän liikkui niillä main, jossa on omakotitaloja ym.


      • se mummo
        Minä* kirjoitti:

        Se on vaan niin outoa, että olen törmännyt häneen ainakin 10-15 kertaa. Meinasin viimeksi alkaa puhumaan hänelle, mutta en vaan uskaltanut. Minua aina pelottaa. Viimeksikin menin hiihtämään niinkuin vuosi sitten ensilumien aikaan ja sitten taas mietin, että tuleekohan se sama mummo vastaan. Sitten unohdin sen jutun, että ei kai se sentään kävele vastaan. No, eikö sitten - vähän ajan kuluttua katsoin, kun olin ottanut monot pois suksista ym. niin siinä se mummo oli 20 metrin päässä. Hitsi, kun alkoi pelottamaan. Hän ei koskaan katso minua eikä muutenkaan käyttäydy uhkaavasti, mutta todella outoa, että hän liikkuu aina niillä main, jossa itse liikun ja sitä paitsi en usko hänen asuvan niillä mainkaan. Hän on varattoman näköinen ja keräilee pulloja roskiksista. Hän liikkui niillä main, jossa on omakotitaloja ym.

        No jos se mummeli on kenties muuttanut ja sen vuoksi törmäät siihen niin usein, kun asuu jossain lähellä.


    • ........

      että menin läheiseen suurempaan kaupunkiin käymään ja näin siellä entisen "koulukaverini". Siis ajoin autolla ja se melkein hyppäsi suojatielle eteeni. Jäin katsomaan vielä perään että ei se voinut olla hän vaan näytti vaan samalta. Nainen oli jotenkin pidempi ja kasvot oli kyllä ihan samanlaiset. En edes tiennyt että kyseinen nainen asuu siellä kaupungissa. Siis ei oltu varsinaisesti kavereita, mutta samassa koulussa hän oli.

      Muutama päivä tämän jälkeen luin lehdestä että kyseinen nainen oli tapettu samaisessa kaupungissa.
      Aika outoa että olin juuri nähnyt hänet kymmenen vuoden tauon jälkeen, mutta kai sellaista vaan joskus sattuu.

      Ehkä sinun tapauksessa mummo asuu vaan lähistöllä ja koska on eläkkeellä niin kulkee siellä. Voi kerätä rahaa jne.. sanoisin vaan että välttele häntä.

      Tuo lasien rikkoutuminen voi olla ihan sattumaa. Mutta mulla on monta kertaa käynyt niin että kun menen kotiin niin eteisen lampun polttimo palaa tai menee rikki samantien ja joskus samalla on palanut myös esim. olohuoneen ja vessan lamppu vilkahtamalla. Onhan se aika aavemaista että polttimot palaa yhtä aikaa sisälle tulessa ja vielä kun sitä tapahtuu noin kerran kuussa. Nyt kävin hankkimassa energian säästölamput. :-). Oli se kolkkoa kerran olla pelkkien kynttilöiden valossa kun puoliyön aikaan kotiin tultuani polttimot paloivat vuorotellen.

      • 8 + 15

        No ihan tuttua hommaa! Itse olin kerran ulkomailla ja siellä törmäsin yhteen ihmiseen, joka oli ollut kanssani samassa koulussa. Kun olen mennyt toiseen kaupunkiin, on sielläkin kävellyt joitain ihmisiä vastaan, jotka ennen asuneet tässä samassa kaupungissa kuin minä. Minun mielestä siinä ei ole mitään kummallista tai omituista. Toisiin ihmisiin tuntuu muutenkin törmäävän enemmän kuin toisiin.

        On mullakin kokemusta joistain ihmisistä, jotka tuntuu aina olevan samaan aikaan samassa paikassa kuin ite on. Siis ovat mulle täysin tuntemattomia, mutta jostain syystä vaan joidenkin kanssa joutuu samoihin paikkoihin ihan sattumalta enemmän. Mummokin asuu varmaan jossain lähistöllä ja liikkuu samoja reittejä ja samoissa paikoissa kuin sinä. Ehkä hänellä on samat mielenkiinnon kohteet, kuten tuo tori.


    • vjps

      Tiedän kuka mummo on!!! Elossa vielä ja asuu malmin lähellä. Veikkaan että olet sinä ketjun aloittaja hiihtänyt just täällä malmin lähellä. .......hmm..taidan aloittaa uuden ketjun missä parempi otsikko. Aloittajalle tiedoksi että et ole hullu jos nyt sitten näet tätä, onhan mennyt jo 8 vuotta aloituksestasi. Teen uuden ketjun, seuratkaa sitä niin päivitän tietoja. On nimittäin mielenkiintonen tapaus tämä koukkuselkämummo!

    • vjps

      Laitan yleistä osioon jutun

    • NauraaKuollakseen

      Menkää haisulit helvettiin. Te haisette paskalle. hyi helvetti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2194
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1866
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1205
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      13
      1135
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe