Kipu rintasyövän oire?

37V

Minulla on viikon ollut toisen rinnan kipu.
Rintaa särkee lähes koko ajan hiljalleen ja se on kosketusarka.
Erillistä kyhmyä ei lääkäri löytänyt.
Sain lähetteen mammografiaan ja uä tutkimukseen. Jonossa pitäsi odottaa kuukausi.
Onko kellään kokemusta vastaavanlaisista oireista rinasyövän oireena?

7

887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rs*2

Minulla ensimmäinen rintasyöpä (inflammatorinen) oli kipeä, tai paremminkin sanoisin että rinta oli arka, vähän kuin imettävän äidin rinta. Sain siihen lääkäriltä antibioottikuurin, hän epäili rintatulehdusta. Kun kuuri ei auttanut, niin asiaa alettiin paremmin tutkia, mammo, ultra, neulanäyte. Mitään kyhmyä ei lääkäri ole löytänyt minulta, ei ensimmäisellä kerralla eikä myöskään kun tauti iski toiseen rintaan. Toivon sinulle hyviä tuloksia, on niin paljon muitakin syitä rintojen arkuuteen kuin syöpä.

• 37V

Kiitos vastauksesta! Koetan kovasti ajatella että oireisiin on joku muu syy mutta vaikeaa on.
        Miten sinun syöpää hoidettiin?

• rs*2
        37V kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Koetan kovasti ajatella että oireisiin on joku muu syy mutta vaikeaa on.
        Miten sinun syöpää hoidettiin?

Minä olin 39 v, kun sairastuin. Ensimmäisen syövän hoito aloitettiin solusalpaajahoidolla (3kertaa tiputus), sitten leikkuu ja sen jälkeen sädehoitoa 25 kertaa ja vielä 3 tiputusta solusalpaajia. Ensimmäisellä kontrollikäynnillä löytyi toisesta rinnasta syöpää; sen hoito menikin sitten perinteisemmin; leikkuu, solusalpaajia 12 kertaa, sädehoito 25 kertaa. Toivotaan, että sinun vaivoillesi löytyy "helpompi" selitys ja hoito, hyvä kuitenkin kun pääset kunnollisiin tutkimuksiin.

• voimia

pääset heti maanantaina, ei tarvitse odotella mitään kohtuutonta kuukautta!

• Anneli32

voi olla rintasyövän oire. Itselläni oli kipeä maaliskuusta asti. Kävin kahdesti lääkärillä olin kuulemma liian nuori. heinäkuussa menin terveyskeskukseen ja pääsin kuviin. Syöpä joka leikattiin elokuun lopulla. olikin jo sitten 6cm halkaisijalta.

Mitään kyhmyä ei oluut vain kipua ja rinta tuntui kovalta.

Mene päivystykseen. Itke siellä että et pysty nukkumaan etkä syömään ja että elämäsi on pilalla. Voit päästä aikaisemmin lääkäriin ihan hyvin jos se kipu haittaa elämääsi..:)

• rs*2

Oletko jo käynyt mammossa ja ultrassa? Toivottavasti kaikki on hyvin.

• Pulassa ja pelossa

ajan. Mammografia ja ultra otettu yksityisellä, ei poikkeavaa, ei patteja. Mitä seuraavaksi, vai jäänkö odottelemaan? Huomenna gynekologi vielä soittaa, mutta tutkimuksen tehnyt radiologi kertoi siis tuloksen jo tutkimustilanteessa. Meinasi, että särky voisi olla lihasperäistä, voikohan sellaista olla? En ole tehnyt mitään sellaista ruumiillista ja tosiaan kuukauden päivät jo särkenyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2406
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82