Carinassa ongelmana että lämmöt tippuu alas pakkasella , kun ajaa maantievauhtia. Paikallaan lämpömittarin viisari normaalissa, eli puolivälissä mittarin asteikolla. Tänään pakkanen yli -20c . Kierrokset ajon jälkeen huutaa kuin kylmänä . Ruisku koneelle on 1.6. 90 mallia.
Jonkun aikaa on esiintynyt tätä huonoa lämpenemistä, epäilen että termostaatti jumii auki.
Kannattaako ostaa alkuperäinen? Ja mitä tuo maksaa? Onko hankalassa paikassa?
Sillä asennus on mahdollista parkkipaikalla tai sukulaisen lämpimässä tallissa.
Carina II ei lämpene
10
3889
Vastaukset
- Ex carina
Joo vaihda se termari, ja kannattaa vaihtaa alkuperäinen. Mulla oli samanlaista oiretta carina e mallissa, mutta se oli tosin 2.0 malli. Ja tosin se rupesi tekemään sitä jo alle kymmenen asteen pakkasessa!
- Tojo lämpimäksi
Kiitos!
Joo on tuossa ollut nyt joillakin kertaa tuota hidasta lämpenemistä, mutta pakkanen on ollut niin pieni ettei juuri ole huomannut asiaa. Tai sitten se nyt jumi auki kun tuli pakkaset. Mikään ei ole niin ikävää kuin palella autossa pakkasella, joten heti arkena sen ostan. - qweasdzxc
Termarille ääni täältäkin. Kone pitää kierroksia ylhäällä ku nesteet ei pääse lämpenemään joten lämpöanturi pysyy kylmänä niin ecu luulee anturin antamien tietojen takia konetta kylmäksi.
Termostaatti on siinä virranjakajan luona. Kahdella pultilla/mutterilla kiinni termostaattikotelo. Syyläriltä tulee iso vesiletku termostaattikotelolle. Helppo vaihtaa ku raivaa vähän tavaraa edestä.
Itse vaihdoin siskon kotteroon taskulampun valossa pihalla, eli ei ole vaikea. - Tojo lämpimäksi
qweasdzxc kirjoitti:
Termarille ääni täältäkin. Kone pitää kierroksia ylhäällä ku nesteet ei pääse lämpenemään joten lämpöanturi pysyy kylmänä niin ecu luulee anturin antamien tietojen takia konetta kylmäksi.
Termostaatti on siinä virranjakajan luona. Kahdella pultilla/mutterilla kiinni termostaattikotelo. Syyläriltä tulee iso vesiletku termostaattikotelolle. Helppo vaihtaa ku raivaa vähän tavaraa edestä.
Itse vaihdoin siskon kotteroon taskulampun valossa pihalla, eli ei ole vaikea.Hyvä tietää, eli perinteisessä paikassa on. Tämä hyvään Japanilaiseen tapaan. Kiireessä en ole ehtinyt vielä hakea tuota, mutta haen kun vaan ehdin.
Tilanne hieman parani kelin lämmettyä, mutta verkkaiseen lämpö nousee silti. Ajossa ei viisari juuri kohoa. Saattaa myös bensankulutus tippua vaihdon myötä... Kiitos ohjeesta! - Tojo saatu lämpimäks
Tojo lämpimäksi kirjoitti:
Hyvä tietää, eli perinteisessä paikassa on. Tämä hyvään Japanilaiseen tapaan. Kiireessä en ole ehtinyt vielä hakea tuota, mutta haen kun vaan ehdin.
Tilanne hieman parani kelin lämmettyä, mutta verkkaiseen lämpö nousee silti. Ajossa ei viisari juuri kohoa. Saattaa myös bensankulutus tippua vaihdon myötä... Kiitos ohjeesta!Hain tänään termostaatin Toyotan varaosatiskiltä, hinta tiivisteineen 30 euron hujakkeilla.
Vaihdoin termarin, nyt nousee lämmöt nopeaan puoleen väliin mittarissa.
Lämmintä piisasi hyvin, sillä pian ajelin jo ilman hattua -15c pakkasessa. Se täytyy sanoa että nyt moottori nostaa lämmöt nopeammin kuin syksyllä, jolloin oli lämmin sää. Luulisi bensankin säästyvän... - Tojo saatu lämpimäks
Tojo saatu lämpimäks kirjoitti:
Hain tänään termostaatin Toyotan varaosatiskiltä, hinta tiivisteineen 30 euron hujakkeilla.
Vaihdoin termarin, nyt nousee lämmöt nopeaan puoleen väliin mittarissa.
Lämmintä piisasi hyvin, sillä pian ajelin jo ilman hattua -15c pakkasessa. Se täytyy sanoa että nyt moottori nostaa lämmöt nopeammin kuin syksyllä, jolloin oli lämmin sää. Luulisi bensankin säästyvän...Kokeiltu myös -23c pakkasessa ja lämmöt nousee normaaliin muutaman kilometrin matkalla.
Uskomatonta tosiaan. Sekin voi olla yksi syy että termarin ympärillä oleva tiiviste oli täynnä katkeamia, jolloin ehkä voinut virrata ohi. Varmaan tämä vika ollut kesälläkin , mutta silloin sitä vaan ei hoksannut. Muutenkin nyt käyntiinlähtö ja kylmäkäynti on paljon parempi ja nykimiset kaikki on hävinneet.
Osa syystä voi olla että jakajan alla oleva anturiliitin on nyt puhtaampi, ennen lian peitossa. En tiedä mihin tuo pikkuinen musta liitin vaikuttaa ja sen anturi? - termostaatti1
Tojo saatu lämpimäks kirjoitti:
Kokeiltu myös -23c pakkasessa ja lämmöt nousee normaaliin muutaman kilometrin matkalla.
Uskomatonta tosiaan. Sekin voi olla yksi syy että termarin ympärillä oleva tiiviste oli täynnä katkeamia, jolloin ehkä voinut virrata ohi. Varmaan tämä vika ollut kesälläkin , mutta silloin sitä vaan ei hoksannut. Muutenkin nyt käyntiinlähtö ja kylmäkäynti on paljon parempi ja nykimiset kaikki on hävinneet.
Osa syystä voi olla että jakajan alla oleva anturiliitin on nyt puhtaampi, ennen lian peitossa. En tiedä mihin tuo pikkuinen musta liitin vaikuttaa ja sen anturi?Oliko mikä lämpöarvo tuolla tojo auton termostaatilla? ite ostin paakkarilta niin suosittelivat 82 asteen termostaattia.
- BMW!
OSTA BEMARI TOIJOTA ON PA SKA!
- Anonyymi
Bemari se vasta paska on.
- Anonyymi
Se on leluauto ja leluautot ei lämpene. Ei mulla muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1343599
- 1101409
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2711320Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.691239Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr171134Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791081Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie451028IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku571019- 301016
- 53938